Kb. fél éve kuplung bowdent kellett cseréltetnem. Menetközben a pedál alá szorult egy korábban ott maradt, vízzel teli műanyagpalack és szétfeszítettem benyomásakor az egészet
Sajnos azóta már többször előfordult, hogy állítani kellett a bowdenen a motorrészben lévő csavar segítségével (csatolt kép), mert nem tudom egyesbe-kettesbe tenni a sebességváltót, gyakorlatilag olyankor nem működik kuplung. Először a szerelőm csinálta, de mára megtanultam tőle, mivel ezért kár lenne őt fárasztanom legalább havi 1 alkalommal. Őszerinte ilyenek ezek az utángyártott alkatrészek, nyúlnak. Én őszintén szólva nem értem, hogyan tud nyúlni egy bowden.
Kérdésem az lenne, hogy rendeltessek-e új/jó állapotú használt alkatrészt, egyáltalán van-e értelme, vagy valami máshol lehet a hiba oka? A válaszokat előre is köszönöm!
Megvettem már a konzolokat Angliából, Tinta majd hazhozza legközelebb. 45 fontért adta így ahogy a képen van, bakokkal. Érdekes, hogy bizonyos dolgokért nem kérnek nagy pénzeket, más dolgokért viszont keményen megkérik. Sokkal több Coupé van ott, mint máshol, érdemleges bontások mintha csak ott lennének.
Ebben a pusztulat melegben nem igazán motivál, hogy bármi értékelhető munkát csináljak bármivel. Ma arra jutottam, hogy a Lybra váltóba gépkönyve szerint ajánlott és persze általam beletöltött Tutela Matryx váltóolajat leengedem. Lehet én követtem el a hibát vele és talán azért kezdődött difficsapágy hangot hallatni egy-két ezer km után. Bár, mi a fenét tehettem volna, a legjobb szándékkal öntöttem bele a piros löttyöt. Szóval rendeltem két liter Mannol 75W-85-öt meg egy kis flakon adalékot, olyan minden mindegy alapon, legalább rosszabb ne legyen. Mondjuk meglepődtem, mert azonnal sokkal jobb kapcsolási érzetet tapasztaltam, hátha még kicsit csendesedne is. Kicsit kevesebb csalódottsággal kellene vezetnem, míg ki nem cserélem a másik fajta váltóra.
Míg a kocsi alatt voltam, gondoltam méregetek kicsit, hol helyezkedik el a motorblokk váltóoldala, a féltengel kihajtások, stb. Aztán összehasonlítottam a dízel Lybrával, az volt a terv ugyanis, hogy majd annak a tartókonzolait fogom használni a másik váltóhoz. A két karosszéria mm-re megegyezik ezen a fronton, az még hozzátartozik. Na mindegy, ez a terv most romba is dőlt, mert azzal kellett szembesülnöm, hogy az öthengeres dízelmotor (a benzinessel megegyező hosszú persze) a karosszériában 3 cm-rel bal felé helyezkedik el. Ilyen formán, ha felrakom a C530-as váltót a benzinesre, akkor a tartókonzolainak a csavarfuratai meg annyival jobbra fognak esni. Ez így nem megy.
Közben meg eszembe jutott, hogy Lönci HGT turbós átépítése is ilyen váltóval volt és hogy miért passzoltak a tartói. Mert a jobb első motortartót a dízelről vette, illetve kompletten a szíjhajtás részegységeinek tartókonzolát. Ahogy az pl. a brazil turbósokon is volt gyárilag az ePer szerint. Most ezt újra kell gondolnom.
Igen, án is ezzel vigasztaltam magam, hogy ha ezt valaki összerakta, akkor nekem is sikerülnie kellene. Rengeteg fényképpel dokumentáltam a szétszedést, de így sem lesz egyszerű. Picit már bánom is, hogy nem csak úgy egyben ráöntöttem volna egy adag féktisztítót, majd kep egy kis száraz teflon sparyt, de az motivál, hogy ha ezt most rendesen megcsinálom, a következő 10-20 évben sem lesz vele gond. Egyébként ennél is az a fő gond, ami a sajátomnál is, hogy valami egyszer bezsírozta valami hagyományos zsírral, ami szép lassan magába szívta a port, most pedig betonkemény masszává vált.
Bár csend van, de azért nem eseménytelen. Vettem egy komplett sky window-t. Kitakarítom, aztán csere a mostanira. De nem egyszerű, ez olyan, mint egy 5000 darabos puzzle.
Nem szorosan a témához kapcsolódik, de felmerült 1 kérdés:
ha a ' lámpában ' található szemekhez nincs meg (mármint az adott kocsiban lévő gyári riasztó???? -s érzékelők vannak) ....de maga a kódkártya (papír a sok számmal) nincs meg, akkor kell ez így neked?
.... említettem, hogy az 1ik nagytétényi bontó előtt áll egy brava? bravo? valami? és annyi vanráírva kb. hogy nó katica.... gondolom , a fémgyűjtő tesók miatt....