Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sihuhu Creative Commons License 2021.06.26 0 0 149965

A kocsi melegben elkezdett fuldoklani. Aztan hirtelen megugrik. Ezt ismtelte; minel melegebb volt, annal jobban, foleg most, kanikulaban. Vegul meg lett a problema. A pvc-cso volt, ami a karbit a legszurovel osszekoti (csak Jikov karbis valtozat). Oreg, rugalmatlan cso mar nem tapad fel melegben, es a legkori nyomas bejutott, ami a motor fuldoklasat okozta. A motor rezgeset atveve hol tomitett, hol nem.

 

Szoval, ha ilyen problema merul fel, erdemes ezt a csovet elsokent megvizsgalni.

noszkovonye Creative Commons License 2021.06.24 0 0 149964

Irtam emailt hatha ossze tudunk futni ;)

Előzmény: 59th_Roy (149963)
59th_Roy Creative Commons License 2021.06.24 0 0 149963

Igen emlékszem,valóban nem mentem.Most is csak egy beugrás erejéig tudok menni ha addig be tudom fejezni a kocsit. Lökhárítókat és hátsó sárvédőket fel kell még dobni,ja meg a kipuffogót és a vonóhorgot. 😊

 

Előzmény: noszkovonye (149958)
Oldjawás Creative Commons License 2021.06.24 0 0 149962

Egy kis kedvcsináló a találkozóhoz tavalyról.

 

Oldjawás Creative Commons License 2021.06.24 0 0 149961

Idén elvileg már 90 körül lesznek a résztvevő Wartburgok, jövőre megcélozzuk a 100 felettit....

Előzmény: noszkovonye (149960)
noszkovonye Creative Commons License 2021.06.24 0 0 149960

sokan vacillalnak jojjenek, ne jojjenek?

 

Az egesz esemenyen tobb, mint 100, egyszerre pedig kb. 60-80 wartburg van egy helyen, amire Magyarorszagon a merkur telepek bezarasa ota nem volt pelda! En ezert megyek. Szerelmes vagyok a markaba.

tiguan Creative Commons License 2021.06.24 0 1 149959

Köszi a meghívást,jó tudni.Igaz,ami igaz,nekem sincs facebookom,annak minden hátrányával-előnyével...

Azon a hétvégén éjszakás leszek sajna,nem tudom érdemes-e pár órára odamenni,de nagyon örülök,hogy van ilyen rendezvény.

Ha más nem,akkor azért töltök fel képet a kocsiról,igaz az nem pótolja a személyes találkozót.

Előzmény: noszkovonye (149958)
noszkovonye Creative Commons License 2021.06.23 0 0 149958

Ugy emlekszem hivtalak mar valahova es nem jottel ezert nem gondoltam most rad kulon! De jo lenne pedig, ha te is jonnel ;)

 

https://www.programturizmus.hu/ajanlat-wartburg-talalkozo.html

 

Ha jonnel, segitek, kerdezzbatran

Előzmény: 59th_Roy (149957)
59th_Roy Creative Commons License 2021.06.23 0 1 149957

Tudom nem tőlem kérdezted, de milyen országos taliról van szó?  Nincs facebookom, ahogy egy kollegám hív, digitális hajléktalan vagyok. :)

Előzmény: noszkovonye (149956)
noszkovonye Creative Commons License 2021.06.23 0 0 149956

Nekem olyan hibám volt, hogy nem villogott.. Az rosszabb! :P A III: országos wartburg talira jössz?Szívesen megnézném a kocsid.

Előzmény: tiguan (149955)
tiguan Creative Commons License 2021.06.23 0 0 149955

Amíg várakozok az elektromos,jeladós gyújtásra,addig kapott a waresz egy "tisztasági" festést a tető és oszlopok kivételével,ja meg az első sárvédőívek lettek kijavítva.Új gumifékcsöveket a fékolajtartály és munkahenger közé.Áthelyeztem a benzinszűrőt az AC pumpa elé és a kézi benzinpumpát pedig a karbi elé.

Érdekesség,hogy gyújtás nélkül,ha bekapcsolom az irányjelzőt,akkor abban az irányban bekapcsol elöl-hátul a helyzetjelző.De ugyanúgy bekapcsol a helyzetjelző gyújtáson is az indexel együtt.Nem villog,csak világít.Visszaolvasva a fórumon,kaptam ötleteket a testkábelekre,de azokat átmozgattam,féktisztítóval letisztítottam.Ami gyanús,az a vonóhorog,azaz csatlakozója, visszajelzője is villog.Ez már régebbi hiba,csak most van időm foglalkozni vele.Esetleg találkoztatok már ilyen hibával?

tiguan Creative Commons License 2021.06.20 0 0 149954

Köszönöm a válaszokat,elég meggyőző,ki lesz cserélve,majd töltök fel képet is.

Előzmény: 59th_Roy (149953)
59th_Roy Creative Commons License 2021.06.19 0 0 149953

Nekem is elölhűtős van és én kicseréltem a mechanikus alaplapot elektronikusra. Mivel a gyárban is azt tervezték, hogy az elölhűtősöket elektronikus gyújtással látják el, ezért döntöttem az utólagos beépítés mellett. Egyébként nagyon rossz hozzáférni, le kell csavarozni a homlokfalat és megemelve alátámasztani. Az eredeti, hátulhűtős verziónál egyszerűen le lehetett kapni a homlokfalat , illetve a köténylemez is kisebb volt, valamint a lökhárítón volt egy elegendően nagy nyíilás a gyújtás beállításához. Ha hátulhűtősöm lenne maradt volna a megszakítós gyújtás, de elölhűtőshöz javasolt az elektronikus. A beépítésnél javasolt a 3 eres kábel helyére egy ugyanolyan csak 4 erest behúzni. 

Klementina1 Creative Commons License 2021.06.19 0 0 149952

Hát ha nem elektronikus van benne, akkor az van amit mondasz, 3 megszakító és 3 kondenzátor. Kérdés hogy milyen állapotban van az egész. Ha szét vannak barmolva a csavarok fejei, meg égettek a megszakítók, vagy esetleg kisipari az egész (az utángyártott kondenzátorok szarok), akkor lehet hogy érdemes lenne egyben cserélni. Még nem túl nehezen beszerezhető a gyári új komplett alaplap. Ha eredeti alaplap, és nincs szétbarmolva, akkor nem is biztos hogy szükséges bármit is cserélni, esetleg külön megszakítókat.

 

De elölhűtős esetén valóban érdemes lehet az elektronikus alaplapra váltani, mert ott csak túl macerásan lehet hozzáférni, ha probléma van a gyújtással.

Előzmény: tiguan (149951)
tiguan Creative Commons License 2021.06.19 0 0 149951

Jövő héten megjön a gyújtókábel,akkor leellenőrzöm a gyújtást.

Nekem elölhűtős a waresz,remélem a hűtőt és a homlokfalat nem kell levenni hozzá.Még nincs nagy típusismeretem.A köténylemez még nincs visszarak(vamert el volt repedve,meghegesztettem,lefújtam,)talán így jobban hozzáférek.

Ha jól sejtem,akkor ebben 3 megszakító és 3 kondi van?Ha igen,akkor egyben kell cserélni,vagy érdemes elektronikusra átalakítani. 1986 os a gyártás.

Előzmény: Sihuhu (149950)
Sihuhu Creative Commons License 2021.06.19 0 0 149950

Nekem inditaskor sem igenyli a szivatot a Jikov karbi nyaron.

Etdemes a gyujtast rendbe rakni, hogy ne fustoljon, es csokkenjen nemikepp a fogyasztas.

Előzmény: tiguan (149949)
tiguan Creative Commons License 2021.06.18 0 0 149949

Pontosan,nagyon jól ismered,ez igen.

Egy kicsit állítottam a CO csavaron és az alapjárat is nagyon alacsony volt,így nem igényli a szivatót,csak indításhoz.

Megrázó élmény volt a karbi hátulján a csavarfejet eltalálni,ugyanis az egyik gyújtókábel áthúzott.Rendelek hozzá egy garnitúra újat,pipával együtt.

Előzmény: Sihuhu (149948)
Sihuhu Creative Commons License 2021.06.17 0 0 149948

Meleg motornal az a jo, ha kihuzott szivatonal leall. 

Igen, acelgolyo a gyorsito ives fuvokanal, a masik meg uveggolyo.

Előzmény: tiguan (149947)
tiguan Creative Commons License 2021.06.17 0 0 149947

Úgy néz ki,sikerült az AC pumpát felújítani.Vásároltam hozzá komplett felújítószettet,ami a két visszacsapó szelepet,jó minőségű membránt,stbtartalmazza.Valóban a nyomóági visszacsapó szelep,amikor belefújtam,visszaengedett.Az új ezt meggátolja,és elég jól szállít.A felújítás könnyű volt,remélem tartós is.Könnyen lehet,hogy még a gyári volt benne.

Mindeközben kiszereltem a karbit,vágtam teflonból(csak ezt találtam itthon)talptömítést,kb 3mm vastag.Nekem csak papírtömítés volt alatta és a cseppfogó tálca lepasztázva.

Karbit kipucoltam ,meglehetősen alacsonynak találom a benzinszintet kb15mm az úszóházban,de hagytam így.Szétszedtem kitakarítottam alaposan kívül-belül.

Viszont,nem tudom mitől van,de azóta ,ha félnél jobban ráhúzom a szivatót,akkor befullad a motor,ha teljesen ráhúzom,le is áll.Még egyszer átnéztem ,de mindent jól raktam össze,a szivató bowdenét is ugyanoda állítottam,ahol korábban volt.

Érdekesség,hogy a gyorsítófúvóka alatti furatban egy kis golyó van,valamint a gyorsítómembrán egyik úszóház falában lévő csavarja alatt is.

Előzmény: Sihuhu (149946)
Sihuhu Creative Commons License 2021.06.16 0 0 149946

Azaz, olyan bakelit lap volt a Wartiknal is. KGST munkamegosztas kereteben alakult ugy, hogy Warti a 105/120-as Skoda karbijat kapta meg nemi atalakitassal. Tudtommal csak ezt az egy ptoblemat lehet neki felroni, marmint elparolog a benya gyorsan a karbibol.

Előzmény: tiguan (149945)
tiguan Creative Commons License 2021.06.16 0 0 149945

Igen,jól sejted,Jikov.Régi s100 Skodámon is nagyon hasonló volt,de ott a karbi talpa alatt volt egy vastag bakelit.

Előzmény: Sihuhu (149943)
tiguan Creative Commons License 2021.06.16 0 0 149944

Köszi,ilyent rendeltem 8mm est.

Előzmény: A210 820 08 21 (149941)
Sihuhu Creative Commons License 2021.06.16 0 0 149943

Kaptak.

Előzmény: Sihuhu (149942)
Sihuhu Creative Commons License 2021.06.16 0 0 149942

Biztosan Jikov karbis a joszag. :-) Kesobbi valtozatok karbi alatt hoszigetelest. 

Előzmény: tiguan (149936)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2021.06.16 0 0 149941
Előzmény: tiguan (149940)
tiguan Creative Commons License 2021.06.16 0 0 149940

Nem rossz,én is beruházok egy ilyenre.Dízel autókon már láttam ilyen kézi pumpát.Jó,köszi

Előzmény: Oldjawás (149939)
Oldjawás Creative Commons License 2021.06.16 0 3 149939

Én a kereskedelemben kapható kézi pumpával oldottam meg a dolgot, akár több hónap állás után is csak nyomok párat a gumipumpán és feltöltöm a karbit, utána pöccre indul az autó.

 

Előzmény: tiguan (149938)
tiguan Creative Commons License 2021.06.16 0 1 149938

Igen,ez az elektromos benzinszivattyú jó ötlet,akkor ezen a vonalon folytatom,köszi.

Egyébként én még a vízpumpát is szívesen lecserélném egy elektromosra,de az már nagyobb átalakítást ígényelne,már alig fut az utakon 2T wartburg,így érdemes megőrizni azok eredtiségét.

Előzmény: 59th_Roy (149937)
59th_Roy Creative Commons License 2021.06.15 0 1 149937

Tapasztalataim szerint a 2T ac-nem képes önindítózási fordulatszámon a teljesen levegős rendszerből benzint szívni. Ha viszont feltöltöd és utána már jár, akkor nem kell cserélni. Folyadék (benzin) szivattyúzásra tervezték , nem gáz szivattyúzásra. Mindemellett még lehetnek hibásak, tökéletlenek a visszacsapó szelepei. Sokan elektromos AC-t tesznek be, ami feltölti a rendszert hosszú állás után, így könnyen beindul. Nem kell kínozni az önindítót és szárazon forgatni a motort.. nem ér annyit!  Személy szerint én sem akartam, de be kellett látnom, hogy hobbiüzemben szükséges ez a kis plusz elektromos üzemanyagszivattyú. Régen, napi használatnál ez a probléma fel sem vetődött.. 

Előzmény: tiguan (149936)
tiguan Creative Commons License 2021.06.15 0 0 149936

Ma gondoltam megjáratom a Wareszt.2hét állás utá nem indult.Benzincső lehúz,nem szálít az AC pumpa.Tank legalább félig.Kivettem az AC t,megtisztítottam,de nem is volt szennyezett,membránt leellenőriztem,nem sérült,a tankból

 jövő benzincsôvet ellenirányban kifújtam,nincs eltömődve,újra összeraktam és a kimenő benzincsövet egy flakonba tettem,indítóztam,de semmi benzin.Az akksi közben töltőn....

Végül egy tölcsér és hosszú benzincső segítségével,mint egy infúzió feltöltöttem a karbit,el is indult a motor és egyből elkezdte tolni a benzint az AC pumpa.Azóta mentem is a kocsival,nincs semmi baja.

Próbáltam indítózás közben befogni a motorblokk vákuum furatát,ahol az AC membránja kapja a vákuumot,de nem éreztem semmi szívást.

Nem tudom,érdemes lenne kicserélni benne a membrát,vagy vegyek egy új AC pumpát?2ütemű1986.

Köszi előre is a tapasztalatokat.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!