Attól függ, mekkora az elsőtengely átmérője. Gyárilag az LC4-eknek '99-ig, az Adventure-öknek meg 2000-ig 17 mm-es volt, onnantól meg 20-as, szal ezekéi átalakítás nélkül kompatibiliseknek kell(ene) lenniük. De hozzáteszem, hogy az én SC-m SM szettjébe is egy LC2 elsőagy (szintén 17 mm-es tengellyel) van belefaragva, szal mindent lehet, csak elég erősen kell akarni!:)
Az enyém is csinálja, de ha hátracsúszok az ülésen és lelapulok, akkor nem. Tehát valszeg az is oka lehet, hogy belekap a menetszél az emberbe (ropiba:).
Meg tudna valaki mondani milyen mocikhoz es milyen evjarattol lehet jo az en SM kerekem? Eredetileg 2000-es LC4 Adventure-on volt, az meg nem UPDs volt...es azt hiszem 50 mm-es volt az elso tel (ha ez szamit...)
Nem haragszunk, inkább örülünk a tapasztalatoknak. :-)
Nekem ugyanez az évjárat van, de szvsz nem veszélyes a szitálás.
Kormánycsapágylógás, berágódás, gumifajta, keréknyomás, teleszkópok állapota (és nem csak a húzó-nyomó fokozatok ide-oda tekergetése, gyári értéken volt amúgy?), értem ez alatt, hogy olaj volt e benne, vagy olajnak nem látszó tárgy:-), üléspozíció, egyenesfutás, ezek mind nagyban befolyásolják.
megkaptam igen, csak fodrásznál voltam. A gumi márkáját nem tudom, mert nem otthon van a motor. Március végefelé lessz otthon, addig téli álmot alszik... Valamilyen Speciális Rain gumi, majd megnézem pontosan. Az első gumi az még hibátlan, én is úgy terveztem, hogy elég egy hátsó, és majd utánna komplett csere. Most ugyanilyet szeretnék hátra.
amugy nem genyosagbol mondom, de a suly is szamit! meg ki hol ül!
az en 6x kilomat ha nem volt jol beallitva minden, csovalta az lc4 sm, kicsit hatraules az segit rajta szinten ha gyorsba megy az ember egyenest, kanyarba meg vissza elore ;)
Hm... Ez már a sokadik ilyen tapasztalat, amit hallok, de baromira nem értem. Nekem 150-nél is teljesen stabil volt, LC4 a gyári endúró gumikkal. Ugyan állítgattam a futóművén (csak a hátulján, mert a súlyomhoz puha volt), de előtte sem volt ilyen problémám. A futómű tuti biztos, hogy teljesen azonos volt a tieddel geometriára (igaz az első villám 48-as volt), az első keréken viszont nagyobb volt a súly, mert Adventure volt a típusa.
Szerintem itt két dolog lehet (optimista hozzáállással :) ) van, mindkettő egyenként és együtt is okozhatja ezt.
1. Akksi meghalta magát. Lehetséges, de a gyári 2 éves akksinál (Yuasa, nem gagyi), ha a motor rendszeresen használva van ez nem túl valószínű. Persze esély van rá.
2. Akksisaru. Az LC4 eléggé rázós motor, nekem produkált a gép furcsaságokat (pl. ki-kihagyott menet közben), véletlenül megpiszkáltam az akksisarut és lőn, megjavult. Pedig jónak és szorosnak tűnt, nem lötyögött látványosan, mentes volt mindenféle "grünspantól". Önindítózáskor van a legkomolyabb áramfelvétel, ez elég lehet, hogy ne sikerüljön.
Persze előfordulhat generátor, szabályozó hibája is, de szerintem a fenti kettő sokkal valószínűbb.
Az egészben nekem az a fura, hogy nem volt semmi baja amikor eltettem télire. Hibátlan volt minden.
Azt azért tudni kell, hogy a riasztó be volt kapcsolva, tehát kb. egy hónapot bírt az aksi, a téli álom alatt.
És nem hiszem hogy egyhelyben csak úgy tönkremegy a generátor. Szerintem is az aksi lett drasztikusan kisütve... Majd megpróbálom rátenni töltöre egy éjjszakát, meglátjuk mit mutat.
...és átnézem a biztosítékokat is.
A kereket pedig elviszem kicentíroztatni, legalább is megnézetem.
Tudtok jó motorgumist??? ---elkéne egy új hátsógumi is...
"De amikor járt a motor müködött minden: indexek, lámpa, stb... Tehát a generátor müködik."
működik, de tölt eleget? meg kellene nézni feszmérővel. egyébként az akksi nincs is rákötve a világításra, tehát lehet hogy egyáltalán nincs töltés az akksin??
hali bocsi h idepofátlankodok, nekem spec volt egy 640 LC4 em még a nyáron, 2002es, nekem enduró volt nekem már 100 nál úgy imbolygott, hogy az veszélyesnek tűnt. Én megszoktam inkább mert akármit akárhová tekertem semmit nem változott. ha kiültem a hátsó sárvédőre mint a dakaron akkor javult a dolog. A dologban az az érdekes, hogy most van egy honda CR250em, ez elméletileg més portosabb gép mint az és a csiráját sem mutatja ilyesminek, pedig olyan 8as van mintkét kerékben, hogy az már fáj ránézésre is :) ha 140es max sebességnél elengeden a kormányt akkor sem csinál semmit, míg a KTMet 100 nál akárhogy szorítottam tovább kóválygott. Mindemellett van egy ETZ-m annak is van 8as a kerekében, az meg nem beinmolyog, hanem sokkal gyorsabb frekvenciával berázza a kormányt. Szerintem ez vázgeomatria függő. A CRnek gondolom sokkal lágyabb a villaszöge. Ennek ellentmond, hogy a 21es kerék miatt az én enduró LC4emnek volt laposabb a villaszöge a te SMedhez képest; így annak kéne jobb egyenesfutásának lennie, nem? Vagy rosszul gondolkozok? Márhogy ennek ellenére nekem 90nél már imbolygott.