Ezen a topicon remélhetőleg nyugodt és békés körülmények között beszélgethetünk a sokunk által méltán kedvelt, legendás mozdonytípusról. Mindenkit szerettel várunk, szabad véleményt formálni, de csak kultúrált keretek között. Ide várunk képeket, híreket eseményekről, történetek leírásait, élményeket, videókat, linkeket, és mindent ami a NoHABbal kapcsolatos!
Isten óvja a NoHABokat!!!
Belgiumban elég kevés NOHAB van (konkrétan egyről se tudok most így), viszont annál több AFB és BN. Az utóbbi években nem jártam arrafelé, ezért csak valószínű tippeket tudok adni:
AFB: az átépített 52-53-54-esek közül pár még talán látható pályamunkáknál, egyébként eléggé megfogyatkoztak. A 202.020 valójában luxemburgi gép, csak belgának van átfestve (ha az SNCB-nek szállították volna le anno, akkor tényleg ezt a psz.-ot kapta volna), egyébként a PFT/TSP tulajdonában van:
A legtöbb gépük St. Ghislain-ben van, elég jó eséllyel még a Baldwin/Cockerill-motoros gépekből is láthatsz ugyanitt párat (51, 59, 60). A hivatalos múzeumi gép a 204.004.
BN:
55: Szintén főleg pályás alkalmazásban, nem tudom, hol lehet látni őket rendszeresen.
62: Ugyanez igaz rájuk is, továbbá magánvasutak is vettek azóta belőlük, ld. az ACTS-gépeket.
Nem nulla az esély továbbá 66-osokra. Hogy konkrétan mikor mi bukkan fel, az kizárt dolog, me' nem tudom ((C) Jenő urho, a hivatalba), de ha megnézed, hogy hol vannak pl. nagyobb pályamunkák, akkor az egy jó támpont.
Egy kis segítséget szeretnék kérni: Belgiumban üzemben fellelhetők még Nohabok, esetleg EMD motoros járművek? Ha igen, tud valaki segíteni, hogy merre érdemes ott utazni, vagy hol van belga vasúti múzeum? Anno az odensei találkozón volt egy zöld gép sárga csíkokkal 202020 pályaszámmal. Az a gép múzeumi példány?
Hat év után most jártam csak ott újra, és csak este láttam őket a vonatomra várva. Az egyiknek a honállomása (nem tudom, látszik-e a képen) ott van a környéken, tehát szerintem előfordulhatnak gyakrabban is arrafelé.
A koppenhágai főműhelyben jártam amúgy hét éve, és ahhoz képest, hogy csak részben szóltam nekik (vagy úgy sem), szívesen fogadtak. Ahhoz S-tog-gal az Enghave megállóhoz kell menni.
København H: rendszeresen mennek keresztül ME-k személyvonatokkal (Henschel JT26, 16-645). Néha jókat gyorsulnak, amikor kijárnak, érdemes a felüljárón maradni egy ideig, aztán figyelni.
Tønder: ott van az MY 1104, de legutóbbi értesüléseim szerint még mindig eléggé leköti őket a szín meg a fordítókorong rendbehozása, nemtom, mennyit lehet látni a 1104-ből.
Odense: itt a múzeum elég érdekes (bár a svédeket jobban ajánlom, Gävle akár egy külön utat is megér), meg ha nem csak a vasút érdekel, akkor nem utolsó élmény a történelmi belváros.
Dániáról úgy általában: különféle MZ-k (NOHAB JT26/JT30, 16-645/20-645) elég gyakran láthatók teherekkel, de szerencse kérdése, hogy mikor, hol. Ugyanez igaz az MX-ekre és MY-okra: szerencse kérdése, esély azért van rá.
Malmö környékén van esély 66-osra, de mint minden teherhez, ahhoz is szerencse kell.
Arrafelé van egyébként Ängelholm is, az a svéd vasúti múzeum másik nagyobb telephelye. Ott még nem voltam, de a honlapjuk alapján azt is éremes lehet megnézni.
Dániában vannak még valahol üzemelő nohabok vagy egyéb emd-motoros gépek?
Ha igen,hol lehet őket fellelni?
A közeljövőben Flensburgból tervezünk Odense,København,esetleg Malmö felé kirándulni,így ez a környék jöhetne szóba,de csak ha nem valami elvetemült helyről van szó,kábé két óra lenne a dologra szánva,az ország és az említett városok sokkal jobban érdekelnek.
Ha valaki akar NOHAB-bal utazni Beregszászra szept 9-11 között, az a Kárpátalja-Expresszen megteheti.
Ha valaki ezen felül a szombatot az ottani kisvasút teljes még üzemképes hálózatának beutazásával is szeretné színezni, akkor erre a külön programra még van 4-5 hely.
Érdeklődni, jelentkezni nálam lehet, mail címem publikus.
OFF Valaki nem tudja véletlenül a 2011es Székely Gyors Pontos összeállítását? Azért itt kérdezem mert NoHAB húzta, és esetleg akik tudják, ide is benéznek. Aki tudja, kérem küldje el nekem Privát üzenetben. Traffic Képernyővédőbe vinném be. ON