Keresés

Részletes keresés

BGab Creative Commons License 2006.02.05 0 0 220

Van még a neten pár kép a kunságos kocsikról:

pl. http://tomvp.uw.hu oldalon a füredi kocsiról vannak képek (főoldalon volán társaságok autóbuszai, azon belül Kunság Volán), ha írsz neki e-mailt, biztos küld nagyobb méretben.

 

Előzmény: Battlestar (218)
BGab Creative Commons License 2006.02.05 0 0 219

Ezeket a képeket el tudom küldeni nagyobban is, ha esetleg érdekel. (Az Indexre feltett képek maximum 640x480-ban jelennek meg, ha jól tudom, így ha akartam volna se tudtam volna 1024-es képet feltenni.)

Előzmény: Battlestar (218)
Battlestar Creative Commons License 2006.02.05 0 0 218
Én amúgy ki szeretném nyomtatni erről a buszról a képet, úgyhogy ha vkinek van jó képe, vagy lesz, esetleg tud szerezni, olyat ami nagyobb méretű (legalább 1024x760), akkor szóljon és megadok vmi elérhetőséget a továbbiakra. Előre is köszi! Szilárd
Battlestar Creative Commons License 2006.02.05 0 0 217
Hi! Nagyon köszönöm a segítséget!
Előzmény: BGab (216)
BGab Creative Commons License 2006.02.05 0 0 216

Itt van a szóban forgó típusról két kép:

 

FLR-040

 

FLR-040

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 db ilyen Volvo 9700-as érkezett a volánhoz december közepén. 420 lóerős, 12 literes, euro 4-es motor hajtja. Láttam már belülről a buszt, elég fullos. Konkrétan az a busz, amit említettél, az a Kecskemét-Balatonfüred járat, amin nem a képen látható busz jár, hanem annak testvére (FLR-039).

 

Előzmény: Battlestar (212)
NémaBob Creative Commons License 2006.02.04 0 0 215
Ez Bgab oldala (linkelem utólagos engedelmével) : http://busz.freeweb.hu
Kevés olyan busz van amiről itt nincs kép :)
Előzmény: Battlestar (214)
Battlestar Creative Commons License 2006.02.04 0 0 214
Igazából ez már csak részletkérdés, a fontosabb részhez nem tudsz hozzászólni csak ilyenekbe belekötni? :) Amúgy valószínű igazad van, én arra gondoltam, hogy háttul csak 1 tengelye van, nem kettő...
Grimbi Creative Commons License 2006.02.04 0 0 213

Én még nem láttam olyan buszt, aminek hátul ne 4 kereke lett volna.

Előzmény: Battlestar (212)
Battlestar Creative Commons License 2006.02.04 0 0 212
Sziasztok! Olyan problémám lenne, hogy képet keresek egy kunság volános buszról...ez egy viszonylag új - szerintem csak pár hónapos - busz, emlékeim szerint Volvo (igazából látszik rajta, hogy a legújabb ennél a vállalatnál) és Kecskemét-Dunaújváros-Székesfehérvár-Veszprém...útvonalon jár (pl. Fehérvárról 9:35-kor megy Veszprém fele) Szerintem Ti tudtok nekem segíteni...ha nem tudjátok honnét szerezzek képet róla, akkor legalább a típusát mondjátok meg (sztem Volvo 9700-as, bár amilyen képeket láttam olyanról annak háttul 4 kereke volt, nem kettő..)! Segítségeteket előre is köszönöm! Szilárd
Kmet Creative Commons License 2006.02.04 0 0 211
A héten utaztam a regio mindkét változatával. Azt nem mondom hogy csúnya, de az E - 94 -es buszok nekem sokkal jobban tetszenek. Visszatérve az Alfákra a két ajtós járművek szerintem ideálisak az elővárosi forgalomra. A háromajtós tipus nemigazán alkalmas egy nagyforgalpmú helyilyáraton, elég lenne az első és második ajtó között egy-egy sor ülés. Azt ugyanis tudjuk hogy az utasok döntő többsége az első és második ajtó között megáll. ( Ők szállnak fel legelőször )
suexID Creative Commons License 2006.02.03 0 0 210
Én utaztam az új Volvón. Vegyesek az érzelmeim. A beltér valami elképesztően nagy, nagyon nagy a fejtér, az ember a busz elejében állva úgy érzi magát, mintha egy templomba lépett volna. A vezetőfülke mellett brutális méretű állóplacc van kialakítva, és a középső ajtónál sincs gond, elfér az ember. Az ülésekkel kapcsolatban már akadt némi gáz. Sajnos a dupla üléseknél a lábtér iszonyat kicsi, zsúfolt lett az üléselrendezés. Az első ajtónál levő szembefordított 2-2 ülésnél még elférni, de csak úgy ha nem ül veled szemben senki.

A középső ajtó nyikorog, ajtónyitáskor olyan hangot hallani az összes ajtó felől, mintha valami patron durranna el. A busz fékjei durvák, vagy csak a sofőr volt béna, mert bizonyos szakaszokon úgy éreztem, mintha "kockabenzinnel" menne a gép, úgy rángatott. A busz közlekedik 14-esen, 20-ason is, de sajnos ezt a két vonalat a helyenként szűk fordulóival nem ennek a gépnek találták ki. Hatványozottan igaz ez az Nyíri út - Akadémia fordulóra, ahol a sofőr csak hosszas centizgetés után tudott ráfordulni a buszöbölre, mindezt úgy, hogy a szembejövő autós hölgy segített is neki és hátrébb tolatott.

Összességében a busz kívül-belül tetszik, nagyon jó, hogy szépen kivilágított "Stop" lámpa jelez vissza az utasnak, hogy vették a leszállási szándékát, ez a második busz, amiről még nem lopták le az ablaktörő kalapácsot sem! ;) Sajnos az ülőhelyekkel nem vagyok megelégedve, illetve a fékeket sem a gyakori városi fékezgetésre hangolták valószínűleg.
Előzmény: BGab (209)
BGab Creative Commons License 2006.02.03 0 0 209

A körforgalmat én is egy igen jó "találmánynak" tartom, valóban biztonságos és szerintem gyorsabb is, mintha lámpás kereszteződés lenne a helyén. A délutáni csúcsban viszont az uszodánál lévő körforgó eléggé megfogja a városból kifele tartó forgalmat, nem ritka, hogy az Ipoly utcai kereszteződésnél van a sor vége. Alapvetően szerintem az a baj, hogy az uszoda előtt a két sáv egy sávra szűkül.

 

Más:

A két új helyi Alfák már egy ideje forgalomba vannak. Utazási tapasztalata van már esetleg valakinek? Az egyiket ma a 23-ason láttam, a másikat nem tudom, mert nem volt rá kiírva (leszállítás után ment ki a garázsba).

Előzmény: NémaBob (208)
NémaBob Creative Commons License 2006.01.31 0 0 208
A körforgalom épphogy gyorsítaná a forgalmat, bár ez csúcsforgalomban nehéz feladat. Amúgy én személy szerint jóba agyok a körforgalmakkal, és biztonságosabb is mint egy átlagos útkereszteződés.
Előzmény: suexID (207)
suexID Creative Commons License 2006.01.28 0 0 207
"Arra is kíváncsi vagyok, hogy végülis mi lesz a helyi menetrenddel, meg a Széchenyi térrel. Elvileg dec. 31-ig kellett a volánnak javaslatot (javaslatokat?) kidolgozni, amiről az önkormányzat majd dönt, hogy mi legyen. A Széchenyi teret nagyon ki akarják váltani vagy tehermentesíteni. Nem tudom, hogy hogy fog ez sikerülni, hogy az utasoknak se legyen rosszabb."

Én teljesen feleslegesnek tartom ezt a tehermentesítést addig, amíg nem lesz minimum 2*2 sávos az Izsáki út végig és nem csinálnak valamit azzal a hülye forgalomlassító körfogalommal, mert az egy borzalom. Meg egyébként sem látom nagy értelmét annak, hogy oda kirakják a fenébe a buszpályaudvart, én isten bizony inkább lerakom a jogsit és fizetem a benzint, minthogy órákat fagyoskodjak a hidegben, buszra várva! :(
Előzmény: BGab (206)
BGab Creative Commons License 2006.01.28 0 0 206

Én már annak is örülnék, ha fokozatosan 5-6 év alatt le tudnák cserélni a 200-asokat, nem kell feltétlenül egyszerre az összeset. Ennek jelenleg semmi jelét nem látni. Pedig előbb utóbb nagy bajok lesznek. Bár gondolom ezzel ők is tisztában vannak.

 

Az utastájékoztató rendszerre kíváncsi vagyok, hogy miből fog állni.

 

A 14-es tábláját én is láttam, hogy másik van kitéve. Sajnos vannak emberek, akik nem tudnak magukkal mit kezdeni... :-(

 

Arra is kíváncsi vagyok, hogy végülis mi lesz a helyi menetrenddel, meg a Széchenyi térrel. Elvileg dec. 31-ig kellett a volánnak javaslatot (javaslatokat?) kidolgozni, amiről az önkormányzat majd dönt, hogy mi legyen. A Széchenyi teret nagyon ki akarják váltani vagy tehermentesíteni. Nem tudom, hogy hogy fog ez sikerülni, hogy az utasoknak se legyen rosszabb.

 

Az meg már csak hiú ábránd nálam, hogy a pályaudvart kicsit rendbehozzák, mert az évek során eléggé megkopott a fénye. A padok itt-ott hiányosak, koszosak, peronburkolat se az igazi. És egy apróság, hogy a 17/29-es induló állásnál nincs fedett váró, míg a régi 20-as indulóálláson meg ott van egy tök feleslegesen.

 

Előzmény: suexID (205)
suexID Creative Commons License 2006.01.28 0 0 205
Megvallom őszintén én mókásnak találom ami az elmúlt pár napban a volán házatáján történik. Sorra késnek el a buszok, 1 hete pl. 6 perc késéssel indult a 20-as, egyik délelőtt ki is maradt egy teljes kör, ott vártunk 2 nyugdíjassal, 1 kismamával és egy csoporttárssal a buszmegállóban. Aztán valamelyik nap berakják a 15-ösön szolgáló egyik helyközi 280-ast reggel 20-asnak, úgy hogy a hátsó ajtóból a jelzőrendszer ki volt belezve. Érdekes volt, főleg mikor egy idős bácsi kereste a gombot, hogy mit nyomjon ha le akar szállni.

Ha megkérdeznék a véleményemet, akkor én is azt mondanám, hogy csuklósok kellenének, pont itt az indexen volt egy cikk, hogy a BKV is nagy bajban lesz az elkövetkező pár évben, mikor a sok 280-as és a sokkal hamarabb öregedő 415-ösök egyszerre mondják majd be az unalmast. Szerintem egyszer kéne nagyobb mértékben beruháznia Volánnak (illetve az államnak) és lecserélni a régi csuklósokat újakra (pl. a Man-nek láttam pár nagyon pofás kis buszát, nem tudom mennyire gázos az üzemeltetésük), aztán a régieket még mindig be lehetne valahogy tolni helyközibe, vagy fregolinak használni.

Az utastájékoztatás egyébként fontos volna szerintem is. Ennek egyik eleme lehetne például a honlap felújítása, ugyanis az valami kőkorszaki darab és már-már nevetséges, hogy 2006-ban egy majdnem 5 éves honlap jelenti egy cég internetes jelenlétét. Én isten bizony még segítenék is nekik a kivitelezésben, valamilyen szinten ez lesz a szakmám pár év múlva. (Webgrafika, stb.) Emellett nem ártana a megállókban levő táblákat lecserélni olyanokra, mint pl. Budapesten is van. Nagy méretű járatszám, megállók felsorolása, esetleges átszállási lehetőségek feltüntetése. Hangosbemondós rendszer szerintem felesleges lenne, viszont valami digitális kijelzős megoldást tudnék pártolni. Ehhez persze az is kellene, hogy a Rendőrség este külön figyelmet fordítson a Széchenyi tér illetve a Noszlopy G. Park környékére, úgy lenne esély, hogy a rongálók nem zúznák le egy hét múlva a táblákat. (Mai napig rejtély számomra, hogy pár napja miért volt útjában a 14-es indulási helyét jelző tábla valakinek és hogy miért kellett a 10/20 indulási helyén a táblát vízszintesre görbíteni?)

Előzmény: BGab (204)
BGab Creative Commons License 2006.01.28 0 0 204

Majd elválik, bár én kevés esélyét látom. Kecskemét helyköziben Kerekegyháza, Kunbaracs, Helvécia, Ballószög és részben Felsőlajos (ide ballószögi kocsi járt egy-egy körre) voltak csuklós vonalak. Az első kettőt szólósították, Helvécia és Ballószög szintén szólósodott úgy, hogy nyújtott kocsikat is kapott a vonal és a menetrend is változott (csúcsidőben 30 percről 20-ra csökkent a követési idő). Így Kecskeméten már nem maradt olyan vonal, ahova új csuklós kellene szerintem. Az utóbbi időben rááltak a nyújtott kocsikra, szerintem ezt a vonalat fogják folytatni. A többi üzemegységnél van még néhány (számszerint 3) csuklós, nem gondolnám, hogy azokat új csuklósokkal cserélik le (ráadásul a 3-ból 2 az elmúlt pár évben kapott felújítást). Csuklós szerintem inkább helyibe kellene, de nagyon. Itt ez a rengeteg 280-as és semmi utánpótlás. '89 óta szinte nem is vettek csuklóst, 17 év alatt kettőre sikerült szert tenni. Kevés, nagyon kevés.

A Kunság egyébként közel 400 milliót kapott tőkeemelés címén az államtól, úgy tudom, ennek 90%-át fordítják új busz vásárlására. Kb. 7-10 kocsira számítok ebből. A maradék 10%-ból állítólag a Kecskemét helyi utastájékoztató rendszert fogják kiépíteni.

A Noszlopyban a helyközi részen tavaly év végén/idén év elején üzemeltették be az utastájékoztató rendszert, nekem tetszik.

Előzmény: suexID (203)
suexID Creative Commons License 2006.01.28 0 0 203
"a csuklós kocsit nem nagyon erőltetik"
Azt látom, hogy a régi 280-asok óta nem nagyon vett csuklós gépet helyközire a Kunság, de lehet, hogy ez most megváltozik! :)
Előzmény: BGab (202)
BGab Creative Commons License 2006.01.27 0 0 202

Helyiben még csak az egyiket láttam és üresen érkezett a Széchenyi térre, tehát nem tudom, hogy hova osztották be őket. Erős a gyanum, hogy csuklós viszonylatra kerülnek/kerültek, de majd a napokban kiderül.

 

"Ez volt az idei egyetlen beszerzés, vagy a támogatásból vesznek még gépeket?"

Ez még tavalyi beszerzés volt, csak átcsúszott. Idén lesz beszerzés állami pénzből. 23 volán társaság kapott összesen 10 milliárd forintot és központi tender keretében Kunságék is fognak kapni kocsikat. 3 kategória van: elővárosi szóló 12 méteres, elővárosi nyújtott és elővárosi csuklós. Azt sajnos nem tudom, hogy melyik kategóriából igényelt a Kunság (a csuklós kocsit nem nagyon erőltetik, tehát az első kettő esélyes) és mennyit. Ha jól emlékszem, ezek a kocsik majd december végéig kell, hogy megérkezzenek (még a nyertes szállítók sincsenek meg, mert február végéig lehet beadni a pályázatokat).

Az, hogy lesz-e a nagytenderen kívül beszerzés, nem tudom (tippem szerint nem, de majd meglátjuk).

Előzmény: suexID (199)
BGab Creative Commons License 2006.01.27 0 0 201
Mind a helyi, mind a helyközi kocsikon Regio felirat van és arra is vannak vizsgáztatva (pedig a helyinek elvileg Localonak kellene lennie). Bár a helyit belülről még nem láttam, de szerintem egyforma mind a 4 kocsi, leszámítva azt a nem elhanyagolható dolgot, hogy a helyiek háromajtósak.
Előzmény: LoLkA (197)
BGab Creative Commons License 2006.01.27 0 0 200
Igen, ez a 7 darab volt a tavalyi beszerzés, az Alfák érkezése átcsúszott idénre (elvileg 2005. 12. 15. volt a szállítási határidő tudtommal).
Előzmény: icelos (196)
suexID Creative Commons License 2006.01.27 0 0 199
Szóval 2 napja találkoztam az egyik Regio-val a Noszlopynál, ott állt a helyi járatoknak kialakított rész előtt. A festés a szokásos kék-fehér. A busz nagyon szép, bár a Volvok mindig is tetszettek külsőre. Annyit még megjegyeznék, hogy oldalt a lemezek illesztései erősen látszanak, de néztem a galériádban és ott is láttam az Alba Volános Regioknál, hogy bizony ez minden példánynál így van. A busz hátulján egy ezüstszínű "alfa" jel árulkodik, hogy hol dobták össze a gépet. Sajnos utazni nem volt szerencsém még rajta, így részletesen nem tudok beszámolni a gépről (menetzaj, fűtés, ülések) de ami késik az nem múlik.

A Localok melyik vonalra kerültek? Én még sajnos nem láttam egyet sem belőlük! :( Ez volt az idei egyetlen beszerzés, vagy a támogatásból vesznek még gépeket?
Előzmény: BGab (195)
suexID Creative Commons License 2006.01.27 0 0 198
Nem, helyibe Alfa Localo jött, bár én még nem láttam! :(
Előzmény: LoLkA (197)
LoLkA Creative Commons License 2006.01.26 0 0 197
Helyibe ugyanolyan regiok kerültek, mint helyközibe? Akárcsak az EAG-oknál?
Előzmény: BGab (195)
icelos Creative Commons License 2006.01.26 0 0 196
Tehát a Kunságnál 3 db Volvo 9700
FLR-039
FLR-040
FLR-041
ill. 2 db. elővárosi és két helyi Alfa a legfrissebb beszerzések?
BGab Creative Commons License 2006.01.26 0 0 195
Igen, megérkeztek, 2 helyibe, 2 helyközibe került, már forgalomban vannak (négyből kettőt láttam eddig). Beszámoló pedig jöhet részemről. :-)
Előzmény: suexID (194)
suexID Creative Commons License 2006.01.26 0 0 194
Nem tudom, hogy Kunságéknak korábban is volt-e Alfa Regiojuk, vagy nem. Ha idáig nem rendelkeztek ilyennel, akkor én valószínűleg láttam tegnap az egyik új buszt. Nekem tetszett, részletes beszámolót majd azután írok, ha igény lesz rá! :)
BGab Creative Commons License 2006.01.20 0 0 193

"Nagyon fontos a járatsűrűség, a menetrend ügye, a buszöblök, a várakozó pavilonok valamint a fordulók kérdése"

Az első két dolgot értem, de a többi szerintem nem a volánra tartozik. A buszmegállókat úgy tudom, hogy a város feladata rendben tartani.

 

Egyébként úgy láttam, hogy a 3-as járat oda-vissza ugyanazon vonalon történő közlekedtetése meg fog valósulni. Legalábbis arra enged következtetni a Klébersberg Kúnó úton megépített buszmegálló. A Csokor utcán nem jártam, ott is megvan már az ellenirányú megálló és az ABC-nél is?

Előzmény: icelos (191)
Evicke Creative Commons License 2006.01.20 0 0 192

"Akkor lehetne igazi tömegközlekedésről beszélni, ha a város polgárai erre számítva tudnának közlekedni. Vagyis olyan járatsűrűséget kellene elérni, amellyel ténylegesen lehetne közlekedni a városban."

 

na egy értelmes gondolat...

a számból vette ki a szót ez a jóember: "igazi tömegközlekedésről nem lehet beszélni". a legdrágább megyei város tömegközl. szempontjából - mikor tömegközlekedés sincs. :-(

 

"Szóba került az is, hogy gondolva a diákokra, iskola előtt és után jó lenne, ha több busz közlekedne egyes vonalakon. Kőnig István szerint legelőször azt kellene megoldani, hogy a pihenőhelyeken a sofőrök kulturált körülmények között tölthessék az időt. A Városüzemeltetési Csoport vezetője azt is szorgalmazza, hogy holtidőben kevesebb, csúcsidőben több busz közlekedjen, javítva ezzel a kihasználtságot."

 

eddig is csak a diákokra gondoltak. még ennél is kevesebb?? ezzel megint csak azt érik el, hogy a nép már egyáltalán nem is számít rá és még kevesebb utas lesz.

Előzmény: icelos (191)
icelos Creative Commons License 2006.01.20 0 0 191

Ezt olvastátok?

 

"Mégsem drágul a helyi közlekedés, maradnak a mostani buszjegy árak. A közgyűlés Dr. Szécsi Gábor javaslatára döntött egyhangúlag. A polgármester úgy fogalmazott: méltánytalan lenne a lakossággal szemben egy újabb drágulás. A közgyűlés inkább a tavalyinál jóval nagyobb mértékben, 100 millió forinttal támogatja a Kunság Volánt. Így a Kunság Volán le tudott mondani az áremelésről, egyben vállalta, hogy a legszükségesebb feladatokat mielőbb elvégzi. Ezekről februárban, rendkívüli közgyűlésen dönt majd a testület.A határozattervezet négy, különböző mértékű buszjegyár-emelést tartalmazott, változó nagyságú önkormányzati és központi támogatással a háttérben. Az ülésen Dr. Szécsi Gábor polgármester azonban egy ötödik javaslattal állt elő.

„Ne kerüljön sor áremelésre! Ez azért fontos, mert ezen a téren Kecskemét az egyik legdrágább megyei jogú város. Méltánytalan lenne a lakossággal szemben, ha tovább emelkedne az ár”. – mondta Dr. Szécsi Gábor polgármester

Ehhez azonban az önkormányzat 100 millió forintot ad a Volánnak, amelyhez 100 millió forint állami támogatást hívhat le. Ez kétszer akkora támogatás, mint a tervezetben szereplő legnagyobb anyagi segítség lett volna, 6 százalékos jegydrágulás mellett. Az önkormányzat tavaly támogatta először a Kunság Volánt, akkor 25 millió forinttal. A mostani önkormányzati 100 millió fele lehetővé teszi, hogy a buszjegy ára nem változzon, a másik feléért pedig a Kunság Volán azt vállalta, hogy a legégetőbb feladatokat mihamarabb elvégzi.

"Végre ez egyszer feladatot is tudunk adni a Volánnak. És ezek a feladatok az előzetes egyeztetések alapján teljesíthetők. Nagyon fontos a járatsűrűség, a menetrend ügye, a buszöblök, a várakozó pavilonok valamint a fordulók kérdése.” - nyilatkozta  Dr. Brúszel László /MSZP/.

A polgármester javaslatával a jobboldal is egyetértett, sőt maguk is hasonlóval álltak volna elő. Bár Leviczky Cirill megjegyezte: egyre kevesebben utaznak ma már buszon, így igazi tömegközlekedésről szerinte nem lehet beszélni.

"Akkor lehetne igazi tömegközlekedésről beszélni, ha a város polgárai erre számítva tudnának közlekedni. Vagyis olyan járatsűrűséget kellene elérni, amellyel ténylegesen lehetne közlekedni a városban. Éppen ezért a Fidesz javaslata is megegyezik a polgármester javaslatával." - mondta  Leviczky Cirill Fidesz-/MPSZ/.

A képviselők közül a már említett feladatokon kívül többen újabbakra tettek javaslatot a busztársaság vezetése felé. Például, hogy a jövőben a hátsó ajtón is fel lehessen szállni, és gondoljanak az akadálymentesítésre is. Szóba került az is, hogy gondolva a diákokra, iskola előtt és után jó lenne, ha több busz közlekedne egyes vonalakon. Kőnig István szerint legelőször azt kellene megoldani, hogy a pihenőhelyeken a sofőrök kulturált körülmények között tölthessék az időt. A Városüzemeltetési Csoport vezetője azt is szorgalmazza, hogy holtidőben kevesebb, csúcsidőben több busz közlekedjen, javítva ezzel a kihasználtságot."

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!