Osram Night Breaker Limited Editiont tudok most jó áron, s mivel nem ismerem a márkát, ezért lenne a hozzáértőkhöz pár kérdésem:
- Gondolom fényerőben, színben (K) nem lesz vele probléma, "szeretni" fogom. Viszont tartósságra nem tudom mennyit bír egy hagyományoshoz képest, eddig csak a reklámszöveggel találkoztam.
- Más szín miatt cserélni kell a helyzetjelzőt és a refi égőket is?
Nem tudom mi a különbség a kettő között, majd Reléguru elmondja. :D
A vastagabb izzót se tudom miért jobb, viszont pl. a Night Breaker-nél az első széria vastagabb volt, a Plus már vékonyabb és így hosszabb lett az élettartama.
Remélem ősszel indul a világítástechnikai szakmérnöki és ott majd jól elmondják az ilyet. Elképzelhető, sőt valószínű, h az izzószál, gázok, búra hőfokával variálnak.
A HCBI se erősebb sokkal egy sima w5w-nél, de legalább a színek egyformák és szabályos, nem úgy, mint a ledesek.
A Hyper biztos jó, de ha megnézed, 900 lumen a fényereje, egy sima alap H7-es izzónak pedig 1500 lumen. Gondolom egyrészt ezért, másrészt a színe miatt nem használható közúton.
Köszönöm szépen! Jó tipp mellé még a helyzetjelző is, ami nekem van LED-es, az csak pislákol, nagyon gyenge, nem rossz, csak fényerő nulla. Ilyen hüvelykujj méretú, 36 LED-es csoda meg sztem nem oda való.
A sárga kupakos izzó nagyon gyenge, az 55wattos verzió fényét minden szembejövő autó elnyomja, esőben meg mintha nem is kapcsolnál lámpát. Próbáltam már néhány sárga izzót, de az 55wattos gyenge, az erősebb meg szabálytalan.
A Megalight Ultra +120-at is próbáltam, a Night Breaker Plus-hoz képest gyengébbnek tűnt nekem.
Jelenleg szerintem a Night Breaker Limited Edition a legjobb választás fényerő/évszak tekintetében is és szabályos, nem teszi tönkre a lámpát. A Megalight +120 mellette elég viccesen gyengének tűnik, de biztos a színe miatt van csak.
Lassan 5 hónapja használom a Limited Edition-t, de még most is kifejezetten erősnek tűnik. :D A Halogen Cool Blue Intense w5w helyzetjelző pedig színben passzol hozzá.
Kiégett a Suzukiban az utastér világítás, megnéztem, hogy milyen van bent, szofita 8 wattos, 28mm hosszú. Állítólag nálunk ilyet nem is lehet kapni, csak 5 és 10 wattosat, úgyhogy 10-es van helyette. A japán gyártás előnye. :D
Múltkor a Kadettben csináltam a csomagtartó világítást, de túl vékony volt a kábel és alig világított, apu mondta, hogy a csomagtartóba nála is gyengébb. Kíváncsiságból most megnéztem, 5wattos szofita, 28mm hosszú... Persze, hogy gyengébb 8w vs 5w. Nálam mind a kettő c10w, most normális kábellel világít is, ahogy kell. :D
Most jutott eszembe, hogy egy 2009-es cikkben írták, hogy hamarosan jön a GE +130%-os izzója, 4 évvel később jött a Megalight Ultra +120. Remélem az az ősz az idén ősz lesz... :D
Magánvélemény: abból gondolva, hogy csak egyszer adtak Magyarországra egy cégnek NBL-t és az óta hiába próbáltam megvenni 1000-1000 dobozt, nem adtak és abból a regisztrációs kuponos dologból arra következtetek, hogy az NBL valamilyen technikai paraméter éles tesztje volt, amit felhasználói környezetben (több ezer autótípus) akartak vizsgálni.
Ez most komoly? Ezért vettem mégegy szett NBL-t? :D Őszig az se fog kiégni, ami most bent van. Persze csak ha nem jár úgy, mint az egy hetes hátsó helyzetjelzőm... :D
A 2000-es évek közepén nagyon sokan tettek szabadtükrösbe xenont. Viszont a gyári xenon foncsorja más, mint a halogéné, merthogy a xenon csak a foncsor felső felét használja és a fényforrás is betegre van árnyékolva. Jó a fényképzése, nincs vele gond, csak nem jó a hatásfoka.
Én eddig azt gondoltam azok alapján, amit a szabadtükrös fényszóróról tudtam, hogy az nem képes korrektül leképezni a xenon fényforrás, halogén spiráltól eltérő formáját/méretét. Legalábbis az erre vonatkozó cikkek, amiket olvastam, mind ezt sugallták. Node mindig tanul az ember. :)
Ecovisionöm nekem is van, bár kocsiban még nem volt. Amikor itthon próbálgattam, feltűnt, hogy megfeketedett a búrája. Gondolkoztam, és arra jutottam, hogy valószínűleg nem melegedett fel eléggé, hiszen csak ki be kapcsolgattam. Betettem egy negyed órára, és gyönyörűen kitisztult a búra.
Nincs érdemleges különbség a H1 és H7 között. A H7 drágább :))
A H1 nem tompítottra lett kifejlesztve, míg a H7 igen. A H1 az egyik legrégebbi halogén, jellemzően fényszórók, kiegészítő lámpatestek fényforrása volt.
A HB4 kisebb teljesítménye igazából nem oszt, nem szoroz. Használtam Philips Ecovisiont, ami jó 10 %-kal kisebb teljesítményű, viszont pluszos, de végeredményben annyit tud, mint egy normál izzó. Az, h a Toyota beszállítója így találta ki a foncsort, nem igazán értem. A szabványt teljesíti, innentől kezdve a gyár nem foglalkozik vele.
Vettem én is kettőt. Kínai, de nem gagyi, szép, szabályos képet vetít, elég erősnek tűnik, kb. annyira sárga mint a Tungsragold, de óvatosan vele, mert szerintem több mint 60/55w. A tápegység csatlakozóin a hőtől megpuhult a szigetelés..
Köszi, de most már marad így. Múltkor megnyugtatott a karosszéria-lakatos, hogy ennek az autónak már bontóban kéne lenni.. :D Apuval kicsit megerősítjük a kritikus helyeken (pl. lengőkar bekötések), hogy jövő októberig ne essen szét, utánna műszakin meg nem menne már át. Szóval nem költök már rá, pedig lenne mire (pl. hátsó fék, kuplung....). Inkább gyűjtögetek.
Sziasztok,már rég jártam itt.Nem tudjátok,hogy Philips izzókat hol lehet most venni?Régen a Norautonél vettem,de bezártaK,pedig az extreme power H7 bevált,elég tartós égő.Motorba kellene ,de mivel az rezonál nem jó akármilyen,a sima izzók meg nem a legjobban világítanak.Eseteleg a Osram nightracer-ról nincs valakinek infója fényeRővel kapcsolatban?Állítólag az direkt motorba való és bírja a strapát.
Na pl. tokre erdekelne mi a kulonbseg egy H1 es egy H7 kozott a gyakorlatban. Mindketto 55w es cca. 1500lm. Vagy ott van pl a Corolla limuzin fenyszoroja amirol korabban tettem fel kepet. HB4es tompitott, ami csak 51w, es annak is a fele kitakarva.
Nekem volt az összes. Bordázott H4, FF H4, FF H7, DE H1. Most Xenon van, de az más tészta :)
Igen, régen arra ment a tervezés, h legyen a foncsor minél nagyobb. Lásd pl Citroen BX. De nem hoz annyit, amennyivel nagyobb. Van a foncsornál egy elméleti méret, ami fölött ugyanakkora fényforrásnál már nem számít a méret.
A Suzukinál hiába nagyobb a foncsor, ha a tompított csak a felső részt világítja meg, míg a Ford FF lámpájában az izzó telibe világítja a foncsor minden egyes pontját. Szóval a terület ugyanakkora, csak a fényerő több ami oda jut, ezért jobb a hatásfoka.
A Jazz mindig H4-es szimpla foncsoros volt...
és azért szűnt meg kisautókban a dupla foncsor, mert a szimpa sokkal olcsóbb. Ennyi és nem több...
Ha a szimpla H4-es is kiadja azt a mennyiségű fényt, amennyi az előírásban szerepel, akkor a gyártó majd hülye lesz akár egy centtel is többet belefeccölni. Ilyen világot élünk...
Tudom, hogy ez az elmélet, a gyakorlatban ellenben, én, nem látok különbséget. Igaz, a családban csak egy FF H7es van, amihez hasonlítani tudom a többit, de az is, hogy a Focus fényszórójában, belül, ugyanaz a két kerek tükör van, ami rengeteg másik autó fényszórójában. Gyári fényszórók, valószínűleg Hella, gondolom sok másik típusba is ők fejlesztik a fényszórót.
Lehet, hogy a szemem szar, bár akkor nem látnám a határozott különbséget izzó és izzó között.
Régebben, amikor még egyeduralkodó volt a hagyományos, parabolatükrös, bordázottüveges fényszóró, azt olvastam, annál hatékonyabb egy fényszóró, minél nagyobb a tükör. Nem tudom van e az FFnél ilyen összefüggés, de tény, hogy a két Suzuki H4es fényszórójában, duplaakkorák a tükrök, mint a Focus kerek tompítottja.
Amúgy, egyre több új autóba tesznek H4-es fényszórót, (pl. Seat Ibiza, VW Polo, Nissan Micra, Honda Jazz, Hyundai i10) köztük olyanokba, amelyek régebbi változatában dupla fényszóró volt.
Tudom, hogy ez az elmélet, a gyakorlatban ellenben, én, nem látok különbséget. Igaz, a családban csak egy FF H7es van, amihez hasonlítani tudom a többit, de az, hogy a Focus fényszórójában, belül, ugyanaz a két kerek tükör van, ami rengeteg másik autó fényszórójában. Gyári fényszórók, valószínűleg Hella, gondolom sok másik típusba is ők fejlesztik a fényszórót.
Lehet, hogy a szemem szar, bár akkor nem látnám a határozott különbséget izzó és izzó között.
Régebben, amikor még egyeduralkodó volt a hagyományos, parabolatükrös, bordázottüveges fényszóró, azt olvastam, annál hatékonyabb egy fényszóró, minél nagyobb a tükör. Nem tudom van e az FFnél ilyen összefüggés, de tény, hogy a két Suzuki H4es fényszórójában, duplaakkorák a tükrök, mint a Focus kerek tompítottja.
Amúgy, egyre több új autóba tesznek H4-es fényszórót, (pl. Seat Ibiza, VW Polo, Nissan Micra, Honda Jazz, Hyundai i10) köztük olyanokba, amelyek régebbi változatában dupla fényszóró volt.
Csakhogy van pl nagyon jó FF H4-es tompított és van mondjuk szar H7-es FF, vagy ne adj isten szar DE. Tehát előfordulhat, h egy hatásfokilag gyenge h4-es szebben jobban terít, mint egy jobb hatásfokú H7-es.
De ezek szélsőséges esetek. Nagy átlagban a sorrend FF-DE-FF(H4)
Az FF és a DE közt kicsi a különbség, viszont egy jól megtervezett DE kurva egyenletesen világít, nem beszélve az elvéből fakadó nagyon éles világos-sötét határvonalról. Egy FF-lámpa általában foltosabban terít.
10e HUF, két bontott fényszóró, magasságállítómotorral. Egy mai verdának az indexbúrája többe kerül. A Focus fényszóróinak is mattul a tükre, két csíkban, felül. Pedig abban mindig 55w-os izzó volt.
Mikor előz egy gyári xenonos autó, azért rendesen elnyomja a fényét. :D
Nem tudom mennyire látszik a képen, de a bal oldali fényszóró utángyártott, a jobb oldali pedig Bosch, kicsit máshogy világítanak. Csak sajnos a Bosch tartókerete tötött, úgy van kitámasztva, az állítómotor is le van törve róla... Meg belül a foncsor is kapott, olyan, mintha párás lenne az üveg, de nem lehet letörölni, 140/100-as izzó volt bent... De persze a fényszóró meg letekerve teljesen, kb. a távfény világított addig, mint most a tompított. A Suzukihoz képest viszont egész jól világít, mondjuk annál balra sokkal több fény jut.
Egyre inkább az a tapasztalatom, hogy nincs látható különbség a különböző rendszerű tompított fényszórók között.
A napokban, tettem egy pár új GE sportlight H4est (messze jobb, mint a CBI) egy F-Astrába. Hagyományos, parabolatükrös, gyári (Valeo) fényszórói vannak, hibátlan állapotban. A beállítása a legegyszerűbb a világon - még szerszám sem kell hozzá, egy hangerőszabályzóhoz hasonló gombot kell tekergeni, remekül hozzáférhető, az izzócsere sem volt több pár percnél.
A fénye kitűnő, széles sávban, és erőteljesen világít, a sötét-világos határvonal határozott, nem vakít, semmivel sem rosszabb mint az FF H4-es, vagy akár az FF H7es a Focusban, utóbbiban ugyanilyen, H7es sportlight izzókkal.
Így fotó alapján, ennek a Kadettnek a fényszórója is ugyanilyen jónak tűnik.
A dupla fényszóró gyakorlati előnyét, én kizárólag a távolsági fényszóró használatakor látom - pontosan annyival jobb, amennyivel több fény produkál 220 watt, 120 wattal szemben.
Ez az "obi-s" sárga izzó. Az egyik elég durván sárga, a másik halványabb, végignéztem az összeset, két egyforma nem nagyon volt. :D
Itt a két Gold között is látszik a különbség, eddig fel se tűnt. Ennyire nehéz két egyforma színű izzót gyártani? Mondjuk a NBL-en a kék rész se egyforma helyen van, de a szín legalább egyezik.
Egyszerűen nem volt lehetőség Osram izzókat venni,mert az Osram rossz üzlet a boltosoknak,a szervízeknek.Még a télen rendeltem dobozszám egy szervízben,aki autóboltostól kapja az alatrészeket.Lassan érkeztek meg,ráadásként hozzánk is sokára kerültek.Közben itt a fórumban rátok találtam,ami számomra szerencse.Sajnos az Index évek óta hanyatlik,már alig van élet a topikokban,a pénztárcákban még kevesebb.Gratulálok a Webáruházhoz!
Én köszönöm!Nehéz az Osram izzók megvétele,mert sem az autósboltos-oknak,sem a szervízeknek nem érdekük a minőségi izzók tartása.Az utóbbi években rengeteg izzót cseréltem,sok csak egy napig bírta.(Még az év elején rendeltem Osram izzókat dobozszám,amik pár hete érkeztek meg.)
Nem is ez a lényeg. Hanem, hogy az elméleti előnye a H7-es, ill. a külön foncsorral rendelkező tompítottnak a H4-essel szemben az lenne, hogy kompromisszummentesen, a fókuszba ültetett izzó teljes fényáramát hasznosítani tudja, ezért hatékonyabb. Ez a fényszóró szerintem alaposan rácáfol az egészre - és sokszoros áron nyújtja ugyanazt a teljesítményt, mint egy H4 tompított.
Ez egy 2007-es Corolla fényszórója. A távolsági HB3-as, 60w-os, ez ok. A tompított HB4-es, 51w-os, ráadásul egy fémkupak kitakarja az izzó több mint felét. Az izzóknak darabja (!) majdnem 2000HUF, nem is beszélve egy pár, HB3-as NBPről, ami 8000. Ügyes.
Candlepower. Egy újabb mértékegység a kandela, a lumen, a lux, és a cd/m2 mellé.. Csak azt tudnám, hogy kerül egy ilyen izzó, amit Európában forgalmazni sem lehetne, egy Magyar autóba..
Azért égett feketére, mert régebben a Tungsram nem annyira jól tudta megcsinálni ezt a fekete kupakot. Meg valószínű régi is, tehát a festék már jobban kiszáradt.
A NBL a MU+120-hoz képest is sokkal erősebbnek tűnik. Az arany bevonattal mi a helyzet? :D Én még nem vettem ki, de ma megnézem, úgyis lesz egy kis műtét az Kadetten... :D
A 100/80-as izzót azért ki is kell szolgálni, a gyári kábeleken a nagyobb áramfelvétel miatt rengeteg feszültség tud esni. Normális kábelezéssel kimutatja a foga fehérjét.
Az elmúlt hónapok tapasztalatai: MU+90: Rettentő erős fény, egyenletes fényeloszlás, príma minőség. Három hónap után még nyoma sincs az elhasználódásnak. CBI: Nem ajánlom. Rettentő gyenge, a legjobb esetben is annyi fényt produkál mint egy jó minőségű, normál izzó. Az elméletileg kontrasztosabb megvilágítást adó, fehérebb fény nem érvényesül csak világos útburkolaton, ami nagyon ritka. NBL: Döbbenetesen erős. Szinte hihetetlen, de az MU+90hez képest is sokkal több a fény, a fényeloszlása ellenben egyenetlen, kicsit foltos. A távfényt nem látom, hogy gyengítené a kékes búra. Kíváncsi vagyok, meddig tart.
Nem túl szimpatikus, hogy az Osramok hegyéről a szürkés bevonat, már pár heti használat után lepotyog - bele a fényszóróba persze. A prémium Tungsramokon lévő, szintén szürke bevonat sokkal jobban bírja.
Egy másik, régi, de szintén H4-es autó fényszórójában volt alkalmam kipróbálni a 100/90-es Tungsramot. Őszintén szólva, semmivel sem tűnt erősebbnek a fénye, mint a 60/55-ös. Több mint egy évet üzemelt, gyári kábelezéssel egy 15 éves autóban, probléma nélkül. Kiszedtük, megnéztük: a fekete festék szinte teljesen leégett róla, a tompított spirálja alatti kanál feketére égett, helyenkét a búra is el van homályosodva. Én messziről kerülném mindenki helyében.
Errol valami velemeny? -> http://href.hu/x/ka13
Illetve mennyivel masabb, h sarga a teteje es mondjuk, h van olyan, h "big H7"? Miert jo, ha nagyobb a bura?
Igen, nem spriált kellett volna írnom. Ha a H4 tompított fénysűrűsége -nyilvánvalóan- nem egyforma a gömbpalást minden pontján, akkor az 1000lm, gondolom egy átlag.
Kicsit olyan, mint a különbség a led és az izzó Lm értéke között.
Egy foncsorba rakva egy 1000 Lm-es izzót, sokkal több fényt kapunk, mint egy foncsorban egy 1000 Lm-es led.
Hogy miért? Mert az izzó nem a foncsor alján van, mint a led, hanem az aljától X magasságban, így hátrafelé is tud olyan fényt sugározni, amit a foncsor előre kisugároz. A LED viszont csak 180 fokban sugároz, így a foncsor alján van, szóval csak előre tud sugározni. Van egy ökölszabály, h a Led Lumen kb 70%-a felel meg egy izzó Lm értékének.
Csak a Lumen értéket gömbsugárzóként, egy gömb belső felültén egyenletesen eloszlatva mérik, így természetes, h a H4 hendikeppel indul a versenyen, mert ott van az izzószál mögött a takarólemez. Persze az fényes, nem nyeli el teljesen a fényt, ezért is nem pont a fele a Lm érték a H1-hez képest. Tehát egy adott pontban mérve, a H4 nagyobb Cd értéket produkál, mint egy H1.
De nem annyival nagyobbat, mint egy fényes foncsor, aminél a H4 csak a felső felét világítja meg, egy H1 pedig telibe az egészet. Ezért sokkal job az FF tompítottak hatásfoka.
Bár nálunk Pécs környékén soha semmit nem lehet kapni, így meg sem lepődőm, hogy a +120-at H1-ben sem. Ha eljutok odáig, hogy az ország másik végéről egyszer csak rendelek majd valamikor, és ilyenem lesz, akkor mindenképp megírom. :) De ez nem mostanában lesz sajna. :S
Van a H1 vonalon is jo izzo, en probaltam eleg sokat, ott van rogton a H1 NBP. Vagy a White Hammer. Mind kivalo, eros izzok. Nem nagyon fogsz tesztet latni beloluk, mert a lampak elenyeszo mennyisege hasznalja tompitottnak a H1-et.
Itt olyan 11.5V lehet, a 12.5V-ot úgy mértem, hogy a kasztni és az égő közt, amiben nincs benne a - vezeték vesztesége. Milyen keresztmetszetű kábeleket tettetek bele?
Akkufesz 13.5-14V körül mozgott, a lámpa és a kasztni közt közt mértem 12.5V-ot, úgyhogy olyan 11-12V közt lehetett az égőn a feszültség. 2.5mm2 kábelek jönnek az égőkre a biztosítékszekrénytől.
Skoda Feliciába raktam Osram Night Break Plus H4 égőket. Sokkal erősebbek mint voltak, de a tompított fénye sárgás, azt hittem (képeken is úgy láttam), hogy fehér. A távolsági tényleg fehér. Másnál is így van és csak a képek csalnak?
Ma volt egy jó kis teszt (miután sikeresen eloltottuk a lángoló fékbetétet), eső és elég komoly köd. Az eredmény: semmit nem láttam. Esőben még egész tűrhető, ott tudja azt, amit az 55wattos sárgák vagy a sima NB, viszont ködben már a tompított is fehér falat csinál, a távfényről meg inkább nem is írok semmit... :D
Kicsint bántam is, hogy a sárgákat kiraktam a szekrénybe, gyorsan kicseréltem volna, hogy azok milyenek.
...csak LED. A Seatnak átkozottul szüksége volt már egy ilyen autóra, mint ez a Leon. Például azért, mert a Golf VII-technikája nem lehet olyan rossz. Tovább »
"...a tömegautók közül valószínűleg a León az első, amely teljesen LED-es világítással is kérhető, vagyis nemcsak a hátsó fényeket és elöl a nappali fényt szolgáltatják a diódák, hanem a tompított és távfényt is."
"...a LED-világítás eddig a legdrágább luxusautók és sportkocsik (Lexus LS, Audi R8, A8, stb) világa volt, igazi különlegesség."
Sziasztok! A Night Breaker Plus Limited Edition jobbnak bizonyult száraz és esős útburkoltan? Mint a sima NBP? Nekem 2 napja égett ki a bal oldali, rendelni akartam ismét NBP-t, most olvasom ezt az Új Gold-ot és érdekelne a véleményetek hogy melyik bizonyult jobbnak.
A Kadettben még régen egyszer én cseréltem izzót (akkor még nem az enyém volt), 140/100-as izzó volt bent, meg is látszik azon a fényszórón.
Szerintem azért világít ilyen erősen a Kadett, mert járó motornál 14.8v a feszültség, ebből nem tudom mennyit kap a fényszóró, de elég sokat ezek szerint. :D A szerelő szerint ez pont a felső határ.
Nekem a merényletsárga a 100/90 és nem hűs a lámpa vele, nem is használom szívesen, egy tungsram 100/80 közel sem olyan meleg, az már csak langyos merénylethez képest :D
Most jön a ge ultra korszaka vagy bosch silveré :) az ultra nekem túl fehér. 100/80 mellett hasonló fényerőt mutat, de szerintem csak a fehéres fény miatt tűnik erősnek... Bosch silvert fogom most betenni az ultra mellé oszt meglássuk :D
Én arra az igazán brutál sárgára gondolok, amire te. Sajna az Allseason nem jött be, olyan, főleg a Nightbreakerekhez képest, mint a sima halogén, éjjel jöttem vele, semmi változást nem tapasztaltam ahhoz képest, mint ami előtte volt bent...
Nos, akkor ha ebay-ről veszek vmit, amihez sárga van írva, és 100W, akkor az garantált, h sárgára pirítja a bogarakat?
Mondjuk megnéztem a képeket, és faszányosan terít a Narva, sztem jobban, mint a NBP-om.
Ja, Astra G-be keresek sárgát! :D Merényletsárgát hogy keressem ebay-en?
Nálam H11-ben van merényletsárga 75W-os. Azzal jellemezném, hogy brutálisan terít. Béjen vettem HK-ból. Kici sárga szorgos dzsunkalakó terméke a'la Narva. :))) Asszem a H4, H7-es szállítmánnyal rendeltem, de lehet, hogy külön, már régen volt. A fórumba is tettem fel annó fényképeket róla, ha jól emlékezem.
Szerintem tegyél Night Breaker-t a ködlámpába is, a Suzukiban nálunk is az van.
A sárga izzókkal az a baj, hogy minél sárgább a színe, annál kissebb a fényereje. A legtöbben ezért 100/80-as sárga izzót használnak. Ez igaz H4, de az Allseason kb. az Allweather-nek felel meg:
A szín balról jobbra egyre sárgább, de a fényerő is egyre kevesebb. Én inkább Night Breaker Limited Edition-t használok.
Udv mindenki!
Astra G-m van, es eddig elegedetten hasznaltam a Nightbreakereket (H7, HB3), gondoltam, a kodlampaba is kellene valami "extra", konkretan sarga izzo. Akkor kerdezzuk meg az Osramot.
Kedvezmenyesen vettem egy par Allseason Super H3-ast, be is raktuk, de a vart hatas elmaradt.
Hol talalok eros kadmiumsarga izzokat? Esetleg hazon belul jobb?
Koszonom!
Na ma befejeztem a nagy művet. Csomó mindent sikerült még megcsinálni. Kicseréltem a helyzetjelző (w5w) izzókat. Ellenőriztem a fényszóróbeállítást (az új lámpákl szemlátomást ragyogóbbak, a régi búra talán már kicsit szórta a fényt), felpolíroztam a hátsó lámpákat, és kicseréltem bennük az összes izzót. Némelyik, leginkább a féklámpáké már jócskán meg volt feketedve.
Most, hogy le volt szedve a lökhárító láttam, hogy egy-egy külön kis fesszabályzóból vezetnek a kábelek a fényszóróhoz. Egyelőre az MU+90 van benn, bár, könnyen lehet hogy most maradnak is. Lehet hogy egy darabig nem lesz kedvem hozzányúlni.
Kész van ez a szemétláda. Az életben ennyit nem szoptam még autóval. Azok a rohadt tükrök is a holdra voltak irányítva gyárilag, mire azzal a nyavajás tekerentyűjével beállítottam tizedmilliméterenként, leszáradt a kezem. Két pantet törött csak el, egy sem maradt. Ellenben egy csavar alul beletörött. Megpróbáltam kifúrni - beletörött a fúró is. Több ötletem nincs.
És itt van ő. Büszke tulajdonosa lehettem, a 120079 sz. limitált körtének. A cimke belsejére ragasztva találtam egy arany színű cetlit, egy kóddal. Van valami nyereményjáték is, lehet(ne) nyerni, nemtommit, de:
Az Osram weblapja szerint, Magyarországon nem is forgalmazzák az NBLt:
"In these countries, you can buy the NIGHT BREAKER PLUS Limited Edition:
A sztori a következő: nekem a GE Sportlight vált be legjobban, télen-nyáron, esőben-ködben. Aztán itt olvastam, milyen jó az NG. Vettem. 1 hétig bírtam (december volt), GE SL vissza, öröm. 1 évvel ezelőtt kiégett a GE, és mivel sokba volt a NG, gondoltam elhasználom. Most, hogy jó áron le tudtam cserélni, kidobtam belőle.
Az izzószálra gondol, ám hogy annak gemoteriája alatt mit ért, azt nem tudom. Természetesen tippjeim vannak, de csak mint a rabbinak, amikor döglenek a birkák... :)
Úgy tűnik, a tartóssághoz alapvetően fontos, és gondolom azért tényező, hogy valahogy ellensúlyozzuk a "felhúzott" izzók halandóságát,
illetve ezzel veszik rá a cuccost, hogy az idétlen kis projektor-formán át kijöjjön a fényáram... (ne vesszen el odabent). Ergo a forrással (is) tükröznek, nem (csak) a vetítéssel.
De ha jól sejtem, ezt eddig mindig odaírhatták volna, de csak most jutott először eszükbe. :-D
Találtam a Wendel geometriára oldalakat, csak németül, az meg nekem csöppet hiányos, viszont Te kened-vágod, szóval egy rövid összefoglalót kérünk szépen, mondjuk úgy fél órán belül :))
Ez pont olyan parasztvakítás, mint az Night Guide-nál a csíkosra festett búra. :-(
Pár napi tapasztalatom a NBP-ról. Véleményem nem változott, nagyon jó izzó, az eddigi legjobb, csak egy kicsit lehetne fehérebb. Legalább +5 lóerőt jelent. Izzónként! :-D
"Az izzók az új X-plosive gyártástechnológiával készülnek: Palladium és Króm összetevők a lámpa fényvető részében Optimalizált Wendelgeometria Új típusú gázösszetevők a belső töltetben Speciális kvarc üveg a jobb optika érdekében"
A wendelgeometria, na az különösképp felkeltette az érdeklődésemet..
Csak H4-es MU +120-ról van tapasztalatom, nekem nem tűnt olyan kiemelkedően erősnek, utánna a NBL már elég szép fényt csinál, mondjuk a színe miatt kicsit csalóka lehet.
Viszont van egy bontatlan csomag Night Breaker Plus H1 Duobox-om, ha érdekel... :)
Nem ultima, bocs. Ring Xenon Max +100. Ami a GE+120ast, és az NBLt illeti, tavaly áprilisi a teszt, könnyen el tudom képzelni, hogy akkor még nem léteztek.
Kozgab pedig azt írta, hogy a Megalight szélesebben világított nála, szerintem ez fényszóró függő lehet. Itt a tesztben a Night Breaker-nek van a legnagyobb fénye balra. Egyébként köszi a linket, de innen 2 nagy esélyes hiányzik (MU +120 és NBL). A GE és a Ring elvileg ugyan az és a Bosch is GE vagy Philips gyártmány, ha jól tudom.
Öt körte (tényleg birnének hívják a németek) kapott öt csillagot: Ring Xenon Ultima; GEMU+90; Philips Xtreme; NBP; Bosch +90. A Philips és az NBP kicsit szélesebb sávban, a GE és a Ring messzebbre világít. Mind különösen ajánlott.
Nekik sincs? Pedig Neked van Megalight +90 meg NBP is, lehetne hasonlítgatni. :D Kéne még szerezni tesztre Philips Xtreme Vision-t meg Megalight +120-at, kíváncsi vagyok ugyan abban a fényszóróban milyenek lennének. :D
Szerintem ha látni is akarsz és nem csak "divatozni", akkor Night Breaker Limited Edition. A színe ugyan olyan, mint a Cool Blue Intense, viszont jóval erősebb.
Így néz ki mellette a Megalight +120, pedig már az is fehérebb, mint egy sima izzó:
Mondjuk ha szemből nézed, akkor nem divatkék színe van, viszon nagyon erős és szépen terít.
Igen, a CBI hidegebb fehér, a Sportlight erősebb. Szerintem az NBP Limited felel meg legjobban az általad támasztott feltételeknek, de hallgassuk meg a többieket is.
CBI-m, Sportlightom van mindkettő, utóbbi H7esben. A CBI nagyon szép fehér, kontrasztos, de amennyivel erősebb egy normáltól, annyit elvisz a színezett búra. A Sportlight kevésbé színezett (egész finoman halványkék a búra), viszont erősebb (+50). Mivel H7es, másik autóban van, nem tudom összehasonlítani a kettőt - mindenesetre szép homogén, fehér fénye van, nagyon széles sávban világtja meg az utat.
Az én javaslatom: Osram Night Breaker Limited Edition. Fehérebb, mint a Night Breaker, de erősebb, mint a Cool Blue Intense.
Valahol olvastam, hogy ez a limitált széria a Night Breaker és a Cool Blue ötvözése, van benne valami. A Cool Blue Intense Halogen w5w színe ugyan olyan, mint a Night Breaker Limited Edition.
2-3napja esőben megyek, többet látok a NBL-el, mint a Gold-al. A padka szinte világít, a felfestésekről és a táblákról nem is beszélve. :D Szerintem nagyon szépen terít balra, ki nem venném semmi pénzért. :D Komolyabb esőre majd azért kíváncsi leszek, ködben meg szerintem a távfény felejtős lesz. :D
Superbbe nagggyon durva az izzo csere bal oldalt tobb ponton csuklo kez kell hozza jobb oldalt meg jobban jar az ember ha leszedi a legszurot! Egy vadallat volt aki azt megtervezte... jo hogy nem kell minden nap cserelgetni de akkor is...ez meg hogy gyujtast raadsz tompitottat felkapcsolja kulcs tovabb fordit lampa kikapcsol, onindito teker motor poccroff tompitott ujra vilagit... Tehat mondjuk ha beulsz kb 15mp alatt 3szor gyujt az izzo...ez a legnagyobb halala.... Gondolom nalad is igy van - engem konkretan kiborit! Eggyetlen dolgot tudsz csinalni beulsz elso dolog helyzetjelzo bekapcs akkor nem kapcsolja a tompitottat - bocs mindenkitol ez most ki kellett, hogy jojjon belolem :D
Logikus. Az egyébként zavaróan bágyadt, sárgás fény kevésbé tükröződik. Előtte "jobb" izzóim voltak, csak mivel 7000-be került a Philips, úgy voltam vele, használom. Erősebb fénynél megszoktam a szembe száguldó esőcseppeket. :-)
Ma megvolt a Osram NBP próba. 1 évig Philips NG-vel kínlódtam. Nagyon erős a kontraszt, szó szerint, és átvitt értelemben. Erős, egyenletes, széles fényeloszlás, a padka, út széle sokkal jobban látható, a táblák feltűnően messziről látszódnak. Sajnos egy kis negatívum számomra, hogy lehetne fehérebb a fénye. Ebben jobbra számítottam.
Beszereléskor méregettem, mert itt voltak melegedéses tapasztalatok. 100 mA-el vesz fel több áramot mint a P NG.
Aztán a príma minőségű, szovjet fényszóróüveg rendre megrepedt (többnyire esőben), így hamarosan hagyományos, de sárga búrás izzók kerültek a helyükre. Azt hiszem volt kitől örökölnöm a dilit.. :)
Ma volt egy kis vizes teszt a NBL-el, egy pici eső is volt ma.
Egész jó, a Gold-al még talán ennyit se láttam. És egy kis érdekesség:
Tudom, más autó, más fényszóró, de durva a különbség színben és fényerőben is. :D Megálltunk a fal előtt, haver első kérdése: Te, mi van ebben? :D Azt mondta, hogy ha az övé +120-as, akkor a NBL +200-as. :D Ekkora különbség fényerőben talán nem volt a Kadettben, de jóval erősebb az NBL, nem csak én emlékeztem rosszul. Ránézésre a GE normál halogén színű, talán egy picit fehérebb, bizonyos szögből látszik az a kék csík, a NBL fehér, a CBI Halogen w5w pont illik hozzá színben. Így már végre megnyugodtam, megérte továbbadni a GE-t. :D
Igaz, helyzetjelzőt még sosem cseréltem. Egyszer kértem Tufaaa-tól sárga ledet bele, azóta az van és kész. Vhogy nálam nem szeretnek kiégni az izzók, így sztem még benne lesz pár évig :D (kb 2 éve bírja mindenféle ellenállás nélkül)
Izzócsere nálam 2 perc motorház fel, izzó ki be, teszt majd motorház le-vel együtt
Akartam, mentem is szakihoz (protekcióval), megleste.
Azt mondta, hogy megcsinálja szívesen, de nem leszek előrébb vele. Ha felpolírozza, akkor a maradék védőréteget is leszedi, kenhet rá bármit, fél év-év múlva ugyanolyan lesz. Inkább spóroljak még egyszer annyit és vegyek egy újat, mivel annyira nem vészes ignisbe a gyári búra :D
No ezért nem és hiszek neki, mivel ismerős cimbije, nem akart lehúzni.
Úgyhogy inkább nem nyúlok hozzá, majd lesz másik búra, ha lesz elég kedvem elkölteni vagy 40-50000-et :D
Sajnos folyamatosan kint áll, így ha leszedjük a maradék védőréteget is már semmi nem védi az uv-tól, így még talán van ott vmi :D Addig kap 100/80-at oszt pont :D
Amúgy most bal oldalt mega ultra 90 van, másikban pedig ge 100/80. Melegebb a 100/80, de nem vészesen, merénylet melegebb :D
Ééés, akkor így már értem azt is, hogy az SX4 fényszórójában ez a kupak, miért takar sokkal többet az izzó külső oldalából. Olyan autó oldalára felmászó fényszóróforma..
A takarólemezt azokban az autókban használják, ahol a lámpatest nem függőleges. Ezt úgy értem, h a teteje sokkal beljebb van, mint az alja. Namost a H4-es izzó elején van egy kupakocska. Az azért van, h a tompított izzószálból ne menjen ki a fény egy bizonyos szög fölött.
Függőleges lámpáknál nincs gond, mert föntről belenézve a kupakocskától nem látszik az izzószál.
Viszont, ha a lámpa dizájnja olyan, h a teteje sokkal beljebb van, akkor a kupakocska és a lámpatest teteje között kimehet a fény. Ez nem kívánt szórt fényt okozhat, nem beszélve pl. ködben a szemed előtt 2 méterre csinálna egy jó kis "falat"
Elsősorban vakításcsökkentő hatása van, egy kicsit a szórt fény mennyiségét is csökkenti. Precízen tervezett tükör, és jóminőségű izzó esetén nincs rá nagy szükség.
Miért jó az a takarólemez? Régebben én is néztem, hogy a Lianán van a fényszóróban és a ködlámpában is, mellettünk megy egy Grande Punto állt és se a fényszóróban se a ködlámpában nem volt takaró (H4 és H1 izzó megy mind a kettőbe).
Erre kíváncsi leszek. Ha jól tudom, az Ignis fényszóróból is ki van spórolva, pedig jó az ha van.. Amúgy ha karcos a búrád, miért nem polírozod fel? Én a Focus búráját, sima polírpasztával (egy durvább, utána egy finomabb) elég szépen rendbe tudtam hozni.
Ha benn lesznek az új fényszóróim, én most a Philips EcoVisiont fogom berakni. Aztán maj meglássuk..
Én megpróbáltam berakni a Superb-be a 2825HCBI helyzetjelzőt, majd fél óra kínlódás után rájöttem, hogy sokkal jobb helyen van a csomagtartóban és majd kicseréli, aki a DRL 101-et rakja bele. Első csalódásom az autóban, hogy olyan Volkswagen szokás szerint, megérinteni nem tudtam a foglalatot, nem elfordítani és kivenni.
Nekem meg sem fordult a fejemben, h nem mernék ezentúl Osramot használni. Ez olyan elenyésző hibaszázalék, h ez minden más termékkel is előfordulhat...
Az imént tettem le a telefont, Reléguru topictárs hívott, egyeztetett az Osrammal, és természetesen állják a tönkrement fényszóró cseréjének a költségét. Köszönet a gyors ügymenetért!
Használja mindenki az NBPt nyugodtan. A statisztikai selejtszám ezer évre kipipálva. ;)
Ez érdekes, mivel nálam pedig a Philipsek után ahogy beraktam a Nightbreakert elkezdett forrósodni vagy az egyik izzó csatlakozója, vagy pedig a biztosíték, vagy mindkettő egyszerre...
Kérlek, ne gyárts összeesküvés elméleteket, mert semmi okod nincs rá. Nem a vaterán vásárolt dologról van szó. Mi legalább 1000! Párat adtunk el december óta, meghibásodás nélkül. Valószínűleg az Osram sem fog hátat fordítani, de, ha mégis, akkor Mi fogjuk állni a lámpacsere költségét.
Kár aggódni. Ilyen peches csak én lehetek - az én kezeimben az arany is sz@rrá válik.. :) Az idő előtt tönkrement izzókat amúgy (és ezt írja is valaki) az Osram szó nélkül kicseréli.
A merénylet az a keményebb, mert az még télen is tud meleg lenni, de bírja. Hőre keményedő műanyagokból van a foncsor, így nem lehet gond, max ha túl sok már neki. 140-eset már biztos nem bírna. Anno vki utánanézett, hogy 120 wattig rendben van elvileg a foncsor.
A 100/80 nem viccelek hűvösebb, mint egy megalight ultra vagy nb. 2-3 órás út mellett most télen alig volt langyos a búrám :) Ezt nem értem, de így van :D A búra langyosabb a 100/80-al, mint nb-vel, vicc.
Majd rálesek egyik nap belülre is, kívül a búrának semmi gondja csak agyon van kopva.
Mielőtt elkezdtem szórakozni a témával már akkor sem volt amúgy 100-as a foncsor, mert felül az izzó felett kis fekete rész már akkor is volt, de azt csak le kéne takarítani, csak oda benyúlni... Most már a sok karc is tompít a tompítottan :)
400 feletti a kocsi, így már alapban se lehet 100-as lámpája :) Pláne, hogy csillaggarázst kap télen nyáron, árnyékban sokat nincsen szerencsétlen.
Összességében ez az ignis egy jó kis igásló, nagyon meg vagyok vele elégedve :) Egy-két dolog jön már ki rajta, de 400 az 400e km...
Ok, köszi! Patentekkel felkészülök, az fogyóeszköz. Az oldalától félek a legjobban, ahol azokból a műanyag rögzítő patentekből kell kirántani..
Igaz, ami igaz: tavaly ijentájt B. Nejembe beletolatott egy részeg villanyoszlop (az SX4 az övé). A lökhárító az ütközés helyén persze elrepedt, de a két szélén, ezekből a patentekből csak simán kipattant. Pár nap múlva, a műanyag visszanyerte az alakját annyira, hogy a szélén simán vissza lehetett pattintani..
Ne félj tőle, alul 4 csavar tartja a Liana lökhárítóját, 2 kapásból bent törött, bele volt rohadva, az egyiknél meg a lökhárítón a fül hiányzik, szóval 1 csavar tartja és szinte az összes patent eltörött vagy kilazult. :D De szerintem kapott már az eleje valamikor, a nyúlvány nem egyenesen áll, a lökhárító is jobbra lejt picit. Felrakásnál itt arra kell figyelni, hogy a motor alatt és a kerékjárati ívben a műanyagok jó helyen legyenek, amúgy semmi extra. De ha videó is van róla, akkor nem lehet gond. Én rajz alapján szedtem szét, de csak a beragadt csavarokkal volt gond. A motoron a műanyag burkolat, ami alatt a gyertyák és a trafók vannak, ott is bent törött egy csavar..
A második képet láttam én is, érdekes. Más izzókkal is előfordul ilyen? Ha jól látom ezek mind H7-es izzók, nem egy strapabíró típus. :D
Én is féltem, amikor az Accordon megcsináltam a DRL-t. De szerencsére 50-60 patentnál nem fogta több, viszont azok sem voltak egyformák és nem minden luk volt patentos, szóval majdnem sikerült minden úgy visszatenni, ahogy volt :))))
Bár megúsztam volna ennyivel.. Mindenesetre most egy kicsit rehabilitáltam a Tungsramot. Az MU+90esek egy hónap használat után is olyanok mint az újak.
Tudom, nem szabad messzemenő következtetéseket levonni..
Tréningezek lökhárító leszerelés ügyben. Félek tőle mint a tűztől.
Megmutatod ezeket a képeket pls? Reléguru arra tippel, hogy a búrán belülre levegő kerülhetett, ami túlzott nyomásnövekedéshez vezetett. Túlfeszültségtől nem hiszem. Legfeljebb hamar kiég. Ettől függetlenül, holnap megmérem a töltést (a gyári izzók közül az egyik 5és fél év után égett ki, idén januárban, a másik még jó).
Ez durva. Neten láttam képeket szétrobbant NB-ről, meg olyan is van, ahol egy dudor lett az izzón és tiszta korom belül. Nálam egyelőre semmi gond velük egyik autóban se. Mitől robbanhat így szét egy izzó? :o Túl nagy feszültséget kap, vagy mitől?
Szerintem is.. A másik oldalon is kikezdte a tükröt (meglilult, és két pici sávban meg is vakult), jóllehet annak az izzónak különösebb baja nincs - bár egy hét használat után megrepedezett a festék a hegyén.. Próbáltam kiporszívózni a szilánkokat, de persze nem igazán sikerült.. Fényszóró darbja 38e..
Hát b@szki, sokmindent gondoltam volna, de ezt nem.. Mérhetetlenül el vagyok keseredve.. :(
Alig több mint egy hét használat után, szabályosan szétrobbant az NBP! Az elfüstölt spirál természetesen szétégette a foncsort, a búrán belül áll az üvegszilánk. Tönkretéve a hibátlan fényszóró. A cseréhez meg kell bontani, az eddig bontatlan autó elejét, a költségekről nem is beszélve.
Reléguru topictárs! Az izzót nálatok vettem. Mit szólsz ehhez?
Az a baj, hogy annyira szakadt a hó, hogy az ablaktörlő is csak maszatolt egy idő után és a fényszórót is ellepte hamar.
Teljesen jó az NBL havon, a távfény kicsit gyengének tűnik, de azért van, mert a fényszóró felső részén a tompított fény leolvasztotta a havat, de az alsó felére meg odafagyott.
Az 55wattos Gold-al én semmit nem láttam, főleg mikor jöttek is szembe. A Suzukiban esőben egész jó a 4 NB (H4 távfény + H1 ködlámpa :D), persze csak ha nincs szembejövő forgalom. Majd kiderül, hogy a NBL milyen, a kékes bevonat miatt gondolom esőben nem lesz jó.
Tegnap este induláskor felkapcsolom a fényszórót, szívroham... Csak a bal oldali tompított világított... Délután meghúztam az index csavarját és egyszerűbb hozzáférni, ha lehúzom a csatlakozót a fényszóróról... :D Persze vissza már nem dugtam... :D
Szárazon szerintem nagyon komoly, a MU +120 sehol nem volt ehez képest, pedig azt is szárazon próbáltam. Nagyon durva fehér fénye van, bármilyen erős közvilágítás mellett látszik. A távfénye így szárazon nem rossz, ködben szerintem nem kell majd használni. :D Az esőre még kiváncsi leszek, de a színe miatt fekete vizes úton nem lesz jó, szerintem.
Nekem a merényletsárga tavaly a nyári időszakban is bent volt. Lehet, hogy idén is marad. Egyrészt nálam a DLR miatt viszonylag keveset megy, másrészt az automata világításkapcsolóval tökéletes kényelemben van az ember fia.
Reléguru: természetesen a feléd fentálló kötelmeimet nem felejtettem el, várom a kedvező időjárási viszonyokat a beszerelésre.
Eltudom képzelni, amikor jön szemben egy közlekedési tábla, a jól fényvisszaverős fajtából, hogy emberünknek azonnal le kell kapcsolnia a karácsonyfát.
A viccet félretéve, Reléguru olvtásttól rendeltem NBP HB3 at a távrefibe,/nagyoon világít/ és egy nagyobb közlekedési tábla a rávetődő fényt egyenesen visszaveri a szemembe.
Ma este lesz egy hosszabb utam (úgy intéztem, hogy sötétben kelljen mennem :D), tesztelem a NBL-et. :D De a tompítottja elég erősnek tűnik, bár az eső lesz a döntő. A sárga nálam nem vált be, esőben azzal se láttam semmit, a sárga búra nagyon sok fényerőt elnyel. De egy 100/80-ast érdemes lehet kipróbálni. Mondjuk H7-ből szerintem nincs ilyen sárga búrás. Amúgy érdekes, hogy a MU +90 és a +120 is bizonyos szögből kékes árnyalatot ad a foncsornak, a NBL viszont nem, pedig majdnem az egész izzó kékes. Csak a Cool Blue Intense Halogen w5w kékíti kicsit a foncsort szemből. :D
Hja, raktam be hófehéren világitó teljesen kékes búrájú izzót, nagyon szépen világitottak szembe a közlekedési táblák, és a fényvisszaverő mellények, de hogy az úton nem lehetett rendesen látni vele, az biztos :-)
Vision +100-asát használtam, H7-est, több mint másfél év után kiment majdnem hogy egyszerre mind a kettő, igy jött újra az NB a tompítottakba (refikben eddig is ez volt, azthiszem +90-es, viszont van belőle otthon még bőven). A Philips jobbnak tűnt, azért is azt hagytam a tompítottban eddig. Most valami sárgát akarok keríteni, még a zsigulis korszakból rémlik, hogy anno amit az oroszok hoztak sárga izzókat, (vagy H4-re búrákat) éjszaka, és ködben jók voltak.
Ez a láthatnékos mánia úgy kezdődött, hogy valamék télen, napnyugta után korom sötétben, kissé nedves országúton haladtam kocsisorban, bennem volt a siethetnék, de végülis asszem valami pegó hamarabb kezdte előzni sort, igy maradtam a helyemen (utólag belegondolva, jól tettem hogy maradtam), persze szembe vagy 800 méterre lovasfogat jött, szinte tökre kivilágítatlanul, szerintem ahogy ő nem látta, én sem láttam volna.
Akkor kezdtem átnézni a lampionjaim áramát, és pl kiderült, hogy oda már csak 10,5volt jut bereléztem, és lőn világosság, aztán kerültek az emeltfényű izzók.
Jó kérdés, tegnap óta még nem volt eső. :D Viszon esőben én is gyengének éreztem a sima NBP-t, de olyan izzót még nem találtam, ami jó lenne esőben és szabályos. Viszont ezen a Limited-en a kék bevonat sokkal kékebb, mint a többi NB-en. A Philips melyik, a power vagy a vision? Szárazon erősebb a NB?
Ez a limited hogy viselkedik nedves úton, esőben, vagy ködben, havazásban? Nekem a sima NB-val az a bajom, hogy csak száraz körülmények közt muzsikál jól, ezt az izzón lévő kék sávokra fogom, mivel mikor beraktam helyettük a Philips X-treme-t (ahol csak egy vékony kék csík van), az nedves körülmények közt jobbnak tűnt.
A Suzukiban Tungsram w5w helyzetjelzők pár hónap után kormosak, az Osramokat most néztem, másfél év után teljesen átlátszó a búrájuk. Hátul a rendszámtábla világítás ugyan ez.
Hááát.. Egyre inkább érik bennem a gondolat, hogy világszínvonal ide, meg tradíció oda - egy Osram v. egy Philips minőségét messze alulmúlják a Tungsram izzók. Valamelyik nap, amikor teszteltem, véletlenül megfogtam a búráját az 1etlen normál Tungsramnak, ami van itthon. Miközben törölgettem szemüvegtörlővel, elkezdett mozogni a búra a foglalatban..
Valahogy én is jóval erősebbnek érzem, mint a MU +120-at. De azért összefutok majd az ismerősömmel, akinél a MU +120 van és megnézzük egymás mellett. :D Én szeretek sötétben vezetni, de látni is. A Suzukiban is a Noght Breaker vált be a Megalight Ultra +90-el szemben, bár itt a fórumon is olvastam, hogy a MU +90 erősebb, mint az NB. Szerintem ez autó függő lehet. De az biztos, hogy most sokáig marad az NBPLM és nem próbálgatok semmi mást! Csak nehogy jövőhéten kijöjjön a Night Breaker +120... :D
A sárga izzókat száműztem az autóból is, viszont a polcon is jól mutatnak:
Az egyik sárga búráson pár óra használat után már égés nyomok vannak, pedig 20percnél többet nem világított folyamatosan.
Édesapám közelít a 70hez, és bevallottan irtózik a lakott területen kívüli, éjszakai vezetéstől. Szemüveget csak olvasáshoz hord ugyan, a látása jó, de az éjszakai vezetés rettentően fárasztja, nem érzi biztonságban magát. Mutattam neki az NBPt - felcsillant a szeme. :)
Csak a kedvedért kicseréltem mind a kettőt NBPLE-re, persze este 9-kor. :D A Cool Blue w5w színe teljesen passzol hozzá. Fényerő a sárga búrás után nagyon durva. Városon belül is látszik, hogy fel van kapcsolva a lámpa, városon kívül pedig nem nyomja el az összes szembejövő autó a fényét. :D És a táblák is világítanak. :D A távfénye elég komoly, a sima NBP-nál is fehérebb a távfény, itt már majdnem világoskék inkább. :D Viszont képet nem csináltam, csak egy gyors videót.
Szerintem kicsit engem is hülyének néznek már, reggel 5-kor izzócsere, napközben fényszóró ki/fényszóró be... :D Tegnap mikor a képeket csináltam két autó egymás mellett nyitott motorháztetővel... Az alattunklakó pont jött haza és kérdezte, hogy tud-e segíteni. :D
Kipróbáltam a sárga búrásat, jóval sárgább, mint a Gold, a helyzetjelző (sima tungsram w5w) színe nagyon elüt tőle. Viszont vizes úton ennél is nagyon kevés a fényerő. A távfénye pedig mintha a Gold-nak sárgább lenne, de mindenképp erősebb. Ez a sárga búra rendesen csökkenti a fényerőt, viszont a színe nagyon jó. Szerintem a legjobb választás talán ez a sárga búrás lenne, de 100/80-as verzióban. Kíváncsi vagyok Kozgab-nak hogy fog tetszeni. :D Ja, és semmi kékes-lilás árnyalat nincs. :D
A Night Breaker Plus Limited Edition és a Cool Blue Intense Halogen pedig egy kicsit még pihen, pár napig még marad a sárga. :D
Valamikor, a nyolcvanas évek végén (9-10 éves lehettem), Anyáméknak feltűnt, kiabál a szembeszomszéd, hogy ki az a marha, aki reflektorral bevilágít az ablakán. Kisvártatva berontottak a szobámba, ahol engem az ablakban találtak egy Skoda fényszóróval (amiről előtte gondosal leműtöttem az üveget), és egy akkutöltővel.. :)
Istenem, de jó ezt látni, h nem csak én vagyok ilyen hibbant :))
Nálam valahol 10 évesen kezdődött a háromszínű zseblámpával. Mindez 35 éve. Azóta tök fénymániás vagyok. Minden, ami fénnyel, lámpákkal kapcsolatos érdekel!
No, ha az Osram Night Breaker Plus a befutó, akkor én is megleplek Benneteket valamivel:
15% kedvezmény az összes Osram Night Breaker Plus termékre február végéig. A vásárlás végén a kupon mezőben add meg FORUMNBP a kódot és a végösszeg csökkeni fog 15%-al.
Semmi baj, én tudom, hogy milyen lett volna. :D A Night Breaker távfénye durván fehér. Láttam képet, valamelyik Philips Xtreme izzó mellett volt a NB, a tompítottnál szinte semmi különbség, kb. mint a GE mellett, a távfénynél meg nem akartam elhinni, hogy nem egy sima izzó van a másik oldalon. :D Szóval nálad a NB a nyerő, a Suzukiban én is maradtam annál, sőt, még a ködlámpában is NB van, annyira tetszett. :D Az utángyártott fényszóróval kapcsolatban pedig maximálisan egyetértek! Ezért maradt egyelőre nálam is a törött keretes, törött állítómotoros félig vak foncsoros, de gyári Bosch fényszóró. :D Bár a másik oldal nem gyári és nagyon szépen világít.. Gyári Hella kéne, csak ilyen öreg autóra annyit nem szívesen költ az ember...
Már szétszedtem a cuccot, bocs.. Ami számomra látszik, az az, hogy az Osramok kidolgozási pontossága jobb, a fényeloszlás precízebb. Érdemes megnézni, hogy az NBP, és a CBI fényeloszlása teljesen egyforma (egyenletesen pontos gyártási minőség), a fényintenzitáuk jobban koncentrált a középpontban, míg az MU fényeloszlása talán kicsit homogénebb, de pontatlanabb, elmosódottabb a sötét/világos határvonal, több a szórt fény. Szerintem az Osram a nyerő. Ami még tanulság: ne vegyetek utángyártott fényszórót, mert pocsék. :)
Na itt Szombathelyen nincs ilyesmi. :D Asszem csak a plázának van mélygarázsa, megnézem majd, mert nem is jártam még ott. Köszi a tippet!
A bal oldali elvileg jó, a jobb oldalit én állítottam kicsit balra, azt hittem, hogy így kell lennie. De nem érnek össze nagyon messze se, szóval olyan nagyon nem lehet elállítódva. :D
Te hol találtál olyan helyet, ami legalább 10-15 méter hosszú, vízszintes és rá merőlegesen egy fal van? Mert én eddig még nem találtam ilyet. Amúgy a jobbra felfelé világító résznek messzebbről, mondjuk 20-30 méterről is ugyan olyan messze kell lenni egymástól? Mert nálam távolabbról már majdnem ugyan oda világít a mind a kettő, de a Suzuki is ilyen.
Könnyedén meggyőzödhetsz róla magad is. A fényszóróházon fel van tüntetve, hogy a tompított fénycsóvának milyen mértékben kell lefelé tartania (ez többnyire 1.2%, de pl. az SX4 esetében 1.3%). Vízszintes talajon, egy függőleges fal elé állva (olyan közel, ahogy csak tudsz), meg kell jelölni a fénypamacs középpontját és a két szélét (ilyen kis távolságon nem tér el a fénycsóva semmilyen irányban, tehát a falra rajzolja a fényszóró középpontját - ez a legfontosabb), majd 10 métert egyenesen hátratolatva, ennek az 1.2%nak megfelelően (tíz méter esetén ez 12cm lefelé) beállítani a vetített asszimetrikus kép vízszintes részét. A vetített képen a törésvonal (ahonnan a felfelé ívelő rész kezdődik) pontosan egybe kell essen a fényszóró középpontjával. A fénypamacs két szélének megjelölése segít a vízszintes beállításban, hogy a fény párhuzamos legyen az autó hossztengelyével.
A gyakorlatban sokszor ettől feljebb is lehet egy kicsivel tekerni anélkül hogy vakítana, de ezt csak akkor érdemes, ha a távolsági fényszóró fénye a vízszinteshez képest lefelé tart. Akkor az ideális, ha ez teljesen vízszintesen világít. Ha a vízszintestől feljebb kerül, akkor az út fölé fog világítani, és sokkal rosszabb lesz a helyzet.
Arról gondosan győződj meg, hogy a tompított fényszóró nem vakít e. A sötét, világos határvonalnak a szemközt közlekedő sofőr szemmagassága alatt kell lennie (sétálj el az autótól 10-20 méterre, és ellenőrizd).
Nem hiszem, hogy van olyan hülye szerelő, aki teljesen letekeri a fényszórókat, direkt. Bár ki tudja.. De kíváncsiságból lehet elviszem majd az Opelt másik helyre is, hogy jó-e. Viszont nekem mutatta a gépet a szerelő (már elég jó ismerősök vagyunk, szinte hetente megyek.. :D) és a magasság is jó volt és a felfelé menő rész is a vonalon volt. A másik oldalon viszont le volt tekerve a lámpa, mutatta is a gép, hogy jóval a vonal alá világít.
Van egy leonom gyári xenonnal, ezek mellé keresnék helyzetjelző izzót. nyilván a legjobb led-es lenne, de nem működik a kocsiban a sima normál fehér led, sőt, rendeltem bele"canbus" -os vagy ahogy mondják hibamentes ledeket, de ezekkel csak kb 3-4 másodpercig világit és kikapcsol a lámpa. mit tudtok javasolni aminek a fénye közel állhat a xenonéhoz, mert ezek a mezei helyzetjelzők szinben nagyon elütnek.
Köszönöm a tanácsokat a fényszóróbeállítás eszembe sem jutott eddig, hogy esetleg az is ludas lehet a dologban. Reménykedem, hogy az izzócsere és az esetleges fényszóróbeállítás megoldja a problémámat. Ha az sem akkor kezdhetek aggódni és kereshetek egy szemészt is. 8)
A helyzet szerintem amúgy az, hogy a szervizek nem a jól beállított fényszórókra törekszenek, hanem a tutira. Vagyis hogy semmiképp ne vakítson a tompított (feltételezve egy esetlegesen nem tökéletes prizmát/izzót/akármit), és legfőképp, hogy a vizsgabiztos/rendőr ne köthessen bele, kerülvén az utólagos reklamációt. Így hát letekerik a tükröt, abból baj nem lehet. Az autósok 95 százaléka úgyis nagyívben tesz az egészre. Arról nem is beszélve, hogy valószínűleg a műszerek sincsenek megfelelő állapotban, azokat is néha kalibrálni, hitelesíteni kell(ene). A használatuk is igényel némi precizitást, gondosságot (a magasságállítás csak egy dolog, a fénypászmának az autó hossztengelyével párhuzamosan kell futnia, ezért néha oldalirányban is állítani kell, ahhoz viszont nagyon pontosan meg kell találni a megfelelő pozíciót, ahová a műszert a lámpatest elé állítjuk) ami nem jellemző a hazai szakemberekre. Persze tudom, biztos vannak tuti helyek, akiben X, vagy Y megbízik - az én tapasztalatom az, hogy az van tisztességesen megcsinálva, amit én csinálok meg magamnak.
Köszi, írok is neki, a Gold-ot én is tőle vettem, nem is mondta, hogy van ilyen lehetőség is. :D bár 100/80ast nem mernék beletenni, így is eléggé néznek a rendőrök. :D
Mondjuk én épp lecserélni készülök a Goldot, de ilyen sárga kupakosat ki akartam próbálni. Na elő is keresem az email címét... :D
Érdekes amit írsz. Én azonnal visszamentem volna reklamálni és megnéztem volna a műszert is, hogy tényleg jó-e. A Liana se volt állítgatva, se törve, a bal oldal egy hajszálnyit mégis lejjebb világított. Falon pár méterről nem is láttad, de este az úton zavaró volt, beállítás után sokkal jobb lett. A másik oldalhoz nem is kellett nyúlni. A Kadettnél viszont én azt hittem, hogy túl alacsonyra világít, de kiderült, hogy pontosan oda világít, ahova kell. Bár én kicsit alacsonynak érzem, de mutatták a műszeren, hogy pontosan a vonalig világít.
Hátrány: Sajnos ezt az izzót az eredeti formájában már nem gyártják, mert csökkent a kereslet a kadmiumsárga izzókra - holott remekül lehet vele látni ködben és esőben, száraz körülmények között meg nem rosszabb mint egy fehér fényű izzó - ezért az anyagában színezett változat helyett, ezt a színezett búrával ellátott izzót hozta forgalomba a Tungsram. Nem is lenne ezzel semmi baj, hisz csak a fizikai méretei változtak meg, viszont emiatt alapjáraton nem fér be a Bora lámpatestébe :(
De én akkor is betettem! A lámpatestben közvetlenül az izzó előtt van valami fényterelő bizbasz. Igazábol belemegy az izzó, ilyen kupak szerű izé. Na azt kellett hozzá kivenet, és már el is fért a helyén. Jó, tudom biztos volt neki funkciója, de ez van, tettem egy próbát.
Az eredmény: hát nem voltam tőle elájulva, látszólag abszolut nem volt erősebb fénye, de az brutál sárga. És sokkal alacsonyabbra is világított, ezért jócskán fel kellett állítanom (nem a műszerfalon, hanem a lámpatesten)
A teszt: Azóta mentem vele kb 200 km-t éjszaka. A műszerfalról is tökig felcsavartam, így elég messzire világít, mégsem villogott szembe senki, úgy néz ki eltaláltam a beállítást. Nagyon homogén fénye van, egyáltalán nem látszanak fénypászták, egyszerűen csak látni az utat. De nem csak azt, sokat világít oldalra is, mindkét oldalon egész jól kivilágítja az árkot. A fénye nagyon kellemesen meleg, hamar meg lehet szokni. Szembejövőknek biztos furcsa a sárga fény, kicsit retrós. A búra éppen csak langyos egy óra után, de gondolom ebben nagy szerepe van az alacsony környezeti hőmérsékletnek is, nyáron 30 fokban lehet nem merem majd bent hagyni a 80W-os izzót.
Szóval nem bántam meg, sokkal nyugodtabban indulok el így bárhová!
Megjegyzés: többen írták fórumokon, hogy érdemes 80W-os izzóhoz kirelézni a kapcsolását. Én ezzel nem akartam foglalkozni, gondoltam jó lesz ez relé nélkül is, de aztán eszembe jutott, hogy az automata tompított kapcsolómban relé dolgozik, és kiderült, hogy 30A-es. Szóval nekem is ki van relézve a tompítottam. A reflektor nincsen véletlen relézve gyárilag? Mert azt a bajuszkapcsoló kapcsolja, ami nem tűnik nagyáramúnak.
Azóta már megtettem újabb legalább 300 km-t, és egyszerűen élvezem minden pillanatát az útnak! :) Gyönyörűen látni a 80/100-as Tungsram Gold-al, amiket nem mellesleg SoundkeY_fórumtársnak köszönhetek! :) Pár perc után a színt is megszokja a szemem, és már nem is látom sárgának a fényét.
Azóta valamiért kiszúrom a sárga izzókat mindenhol :) ezt pl. egy hete fényképeztem:
Jah, amit írtam az a Swiftemmel történt. Feleségem SX4ese máshol vizsgázott, annak nem nyúltak a fényszórójához sem a vizsgán, sem korábban, sem azóta. Nyáron lesz 6 éves, mondanom sem kell, hibátlanul világítanak a gyári beállítású fényszórók. Nemrég raktam bele Silverstarokat (gyárilag is Osram volt bennük), pontosítani sem kellett. A Swifthez képest amúgy, szerintem jobbak/hatékonyabbak az SX4 fényszórói.
Nekem két éve, a műszakin "beállították" a fényszórómat. Úgy letekerték a tükröt, hogy csak egy pamacs világított közvetlen a kocsi orra előtt, látni semmit nem lehetett. Nem értettem a dolgot, illetve a mai napig nem értem. Érintetlen, gyári beállítású fényszórók voltak, gyári izzókkal, soha, senki egy ujjal nem nyúlt hozzájuk. Hetekig kínlódtam, mire beállítottam rendesen. Nyáron ismét vizsga, jóelőre közölni fogom, hogy a fényszóró tabu, sőt, le is ragasztom a tekerentyűt asszem..
Ha nem piszkálta senki a fényszórót, izzót sem cseréltél benne, és nem volt a verda eleje összetörve - szerintem nem szabad hozzányúlni.
Jobban fogsz látni és a lámpádnak sem lesz baja. Sőt, a szembejövőket sem fogod vakítani, de egy fényszóró-beállítást szerintem iktass be azért, kb. egy ezres és 3 perc alatt megvan.
A teszttel az a baj, hogy csak egy csúcs izzó van bent, így nyílván az lett a legjobb. Én egy olyan tesztre lennék kíváncsi, ahol a nagy gyártók csúcs izzóit hasonlítják össze, adatokkal, képekkel. :D
Igen, neked volt úgy emlékszem. Egy laikus számára, azaz nekem elég jó támpontot nyújtott a teszt, amikor elkezdtem keresgetni, hogy mit is kellene választanom. A lényeg, hogy a normál izzó erejéhez képest csak jobban járhatok akkor. Gondolom a +120-as sem okoz még semmi problémát a lámpatestben melegedés szempontjából.
Értem, azt hittem valami komolyabb összehasonlítós teszt. :)
Amúgy ha rám gondoltál, hogy nem láttam különbséget a +90 és a +120 között az azért van, mert a +90-et még a családi Suzukiban próbáltam, a +120-at pedig már a saját opelben. :D De a +120% elég erős volt, kicsit már bánom is, hogy továbbadtam, de legalább jó helyre került. :D
A teszt címe: S lőn világosság! (2012. május 31-én jelent meg a cikk az autós magazin oldalán melynek rövidítése TC de többet nem árulok inkább el nehogy valmi jogi részt megsértsek vele.)
Van az Osram Diadem sorozatban van helyzetjelző is, sőt méregdrágán piros típus is elérhető. Az Ultra Life - az 50 lumen fényáram ellenére - nem halogén. A W5W izzók közól csak a Cool Blue típus halogén.
Én próbáltam már a +90-est és a +120-ast is, szerintem egyikkel sem jársz rosszul, de a 120-ast ajánlom. Vagy egy másik lehetőség az Osram Night Breaker Plus, esetleg Philips X-treme Vision. Bár esős időben nem tudom mi lenne a legjobb szabályos megoldás.
Neten nézelődve azt találtam, hogy fényerőben a +120 talán a legjobb most és a tompított fénye fehérebb, mint a Night Breaker.
Az autós magazin tesztje viszont érdekelne. Tudsz betenni róla képeket?
Üdvözlöm a fórumtársakat! Suzuki SX4-be keresnék H4 izzót, mert a jelenlegi gyári fényerővel nem vagyok annyira elégedett, legfőképpen esős időben, nedves aszfalt esetében. A GE (vagy Tungsram) Megalight Ultra +90%-os eseleg +120%-os izzókkal szemezgetek. Egy autós magazin tesztje alapján ezen típust hozták ki műszeres, objektív mérések alapján a legjobbnak és szubjektíve is ennek volt -legnagyobb bevilágított terület- a legerősebb fénye.
Valakinek volna esetleg személyes tapasztalata, hogy mennyire jelentene érezhető javulást? (Olvastam itt, hogy a tesztelő a +90 illetve +120 között nem érzékelt eltérően nagy különbséget.)
Nem elvakítani szeretném az autóstársaimat, hanem látni korlátozott fényviszonyok mellett is, pláne ilyen már-már életveszélyes úthibák mellett, amelyek felénk előfordulnak rendszeresen a tavasz közeledtével.
Nem, nem, várom az ötleteket. a cél az volna, hogy a h7 NBP mellé még vegyen valamit a kuncsaft. Gondolkozunk Silverstar csomagon, de elgondolkodtató lenne az alig ismert Diademeket is valamilyen csomagba beletenni.
Vagy hogy, egy előre meghatározott termékcsoportból (ilyen és ilyen H7esek, H1esek, helyzetjelzők, whatever) három pár egyszeri vásárlása esetén, X% kedvezmény. Jók a csomagok is. Kettő sem zárja ki egymást. Amúgy miért csak Osram?
Igazából a h7-nek benne kell lennie. Tényleg sok autónak az a tompítottja.
De a fényszóró az lehet bármi. Nekem a Civicben H1-HB3 páros volt. Az Accordban van talán H1-H7 páros.
Tényleg nehéz, nemtom...
Az hülyeség, h két fajta NB, plusz a CB helyzetjelző fix áron? Tehát a lányeg, h a kuncsaft vegyen 3 terméket, összeválogathatja és ezt megkapja fix áron? Lehetne Siverstar csomag, Nightbreaker csomag, alapcsomag. Hülyeség?
Valóban jó ár, kivéve a helyzetjelzőt. Nem tudom, a std. csomag helyzetjelzőhöz képest majd nyolcszoros(!) ár, indokolt e. No de sebaj! Sárga izzó ügyben nincs fejlemény?
Suszter cipője. Szóval még nem cseréltem ki. DE MAJD HOLNAP (talán). De az apósom Citroen Xsara Picasso-jába a multkorában beraktam a 2,5! éves Night Breaker Plus mellé, hát durva lett.
Tegnap este volt egy komoly teszt a Gold-al, sajnos mennie kell. Sokadrendű kanyargós utak, szakadó hó és vizes út, szinte vakon mentem. Jó a sárga fény, de a fényerő nagyon kevés. Városból kiérve 2 perc után kezdtem látni valamit.
Nekem belülről állítható magasságú fényszóró kell, amin ugye van állítómotor is, viszont a Kadettek nagy része nem ilyen. Ezért ritka az ilyen fényszóró.
Ez sajnos nem szétszedhető. A fényerővel nekem sincs bajom, pedig a jobb oldaliból nem sok fény jön ki. Múltkor letakartam a bal oldalit, nem sok fény maradt. :D Bontott lámpát viszont nem találok, gyári Hella lenne olyan 15 körül és plusszban ennyi lenne az állítómotor hozzá (le van törve, úgyhogy mindenképp kell az is). Bontóban csak sima kézi állítású van.
Parabolatükrös. Annak is megvan a maga előnye, például hogy szétszerelhető, kitisztítható, cserélhető az üveg. Ha jól emlékszem, a tükre is "valódi", nem műanyag - jobban bírja a hőterhelést.
Kíváncsiságból, mielőtt hazaindultam, körbenéztem a parkolóban. Az én szerencsétlen Suzukimon kívül két másik autót találtam, aminek H4-es a fényszórója, a többi mind dupla volt, többségében FF. Távolról sem reprezentatív, de azért elgondolkodtató.
Azért, de. Annyival jobb. Kétségtelen, h a mai H4-es tompítottak már tényleg nagyon jók, sztem tudnak annyit, mint a 25 évvel ezelőtt megjelent szabadtükrös, vagy projektoros lámpák, de ezen idő alatt azok is fejlődtek. És a biztonság néhe nem megfizethető. Egy jobb fajta H4 sem olcsó és soha nem lesz akkora fényerőd, mint egy alap H1-gyel, vahy H7-zel szerelt FF vagy DE lámpában.
Nem vitás. A két funkciót ellátó tükör, nyilvánvaló kompromisszum.
Ellenben drága. Egy std. készlet H7+H1, valami prémium fajta (NBP v. GE+90), minimum 7-8e HUF (állítólag hamarabb tönkre is megy a H7). Ugyanez H4esben a fele. Szerintem annyival nem jobb (szigorúan magánvélemény, természetesen :)).
Hello! Kár, de ahogy látom, nem befolyásol különösebben semmit. Piszokjó fénye van.
Amúgy nem igazán értettem, mire jó ez a dupla fényszóró. Az ember azt gondolná, hogy két fő előnye van a H4esekhez képest, egyrészt, hogy ha kiég a tompított, nem kell a távolsági izzóját is egyben kihajítani, így ésszerűbb, tehát olcsóbb - de nem az. (Sőt, a H7esek rendre drágábbak). Másrészt, hogy külön állítható a két-két tükör, precízebben be lehet állítani - de ezt sem lehet. Legalábbis a Focusban csak együtt állíthatóak.
A fénye viszont jobb, a H4es tompítotthoz képest. Szélesebb területet világít, és távolabbra állítható, anélkül hogy vakítana.
Kiszereltem mindkét fényszórót, kihajigáltam belőle a régi izzókat. Nem volt vészes egyik sem, de a tompítottak felemásak voltak, ráadásul az egyik végéről erősen mállott a fekete festék. Fura, mert ilyet még nem láttam. A fekete darabkák ott csücsültek a fényszóró aljában. Felpolíroztam mindkét fényszórót, és kicseréltem az összes izzót (Helyzetjelzőket is, ha már szét volt szedve).
Sajnos kicsit vakulnak a tompított tükrei. Ezzel nincs mit tenni. Lehet hogy korábban valami 55w-nál erősebb izzó volt benne..
Ezek kerültek bele. Nagyon kíváncsi voltam a sportlightra - hálistennek egyáltalán nem kékes, sem a fénye, sem szemből nézve. Érzésem szerint kb 4000k lehet.
Így más sikerült rendesen beállítani is, legalábbis szerintem ok. (Tesco mélygarázs, természetesen :D)
Szép erős fehér fénye van, de városból kiérve valahogy mégse látok többet, mint a Gold-al. Pedig száraz volt az út, azt hittem, hogy kisüti majd a szememet, de nem, sőt. Lehet túlságosan megszoktam már a sárgát, de nem tűnik olyan nagyon erősnek a Megalight. A másik meg hogy így nem ismerik meg az autót, már szóvá is tették, hogy keresték a sárga lámpát, de nem találták. :D Szerintem megy vissza a Gold. :D
Egyelőre nem hiszem. További H4-es izzók vásárlását nem tudom megoldani, az értelmi képességemről alkotott -amúgy lesújtó- vélemények, valamint a házaséletem minőségének további romlása nélkül. Legalább az egyiknek ki kéne égnie, de erre nem sok esély mutatkozik a közeljövőben :)
A Focus világítását kéne rendbehoznom. Talán említettem már, hogy rendesen beállított tompított mellett, a távolsági fények teljesen más magasságba világítanak (H7+H1). Mivel a tükrök együtt mozognak, csak arra tudok gondolni, hogy az izzók nincsenek megfelelően betéve. Ma délelőtt belekukkantottam mélyebben - mindkét H1-es búrája fekete. Nemtom mi történhetett velük. Sajnos a tompított tükrei felül egy-egy foltban kezdenek vakulni. Alighanem holnap kiszedem mindkettőt, és belemélyedek a problémába. (Mindez persze úgy fog kezdődni, hogy az összes izzót kihajítom, és kicserélem.)