Megdöbbenve olvasom a hírt, hogy Lajos barátunk elment...
Majdnem 2 éve, hogy megismertem. Azzal keresett meg, hogy építsek neki egy Hegyközi kisvasúti szerelvényt TTe-ben, ez meg is valósult. Remélem sok szép örömet szereztem neki ezzel...
A Temofeszten is milyen jót vonatoztunk, irányította a forgalmat. A kiállításon arra kért, hogy karácsonyig meg tudom-e csinálni a két mozdonyát...
Épp ma készültem el velük, és nagyon sajnálom, hogy nem tudom neki odaadni többé...
Lajos igazi analóg ember volt. A mai értékrenddel talán elképzelhetetlen kapcsolattartási szokásai voltak: telefon, élőszó, személyes találkozók. Következésképp nem volt semmilyen internetes elérési módja. És talán ez így volt rendjén.
Gábor! A Zeuke-BTTB-Tillig már eleget szenvedett bekebelezéstől, privatizálástól, tulajdonos, és helyváltoztatástól. Ha az ölembe hullana a Tillig teljes gyártási joga műhelyestül, mindenestül, ott lenne vége az egész európai TT-zésnek... Nem azért, mert nem kedvelem a gyártót, és eltökélt szándékom volna, hogy felszámoljam (mert nem így van) hanem azért, mert halvány lila gőzöm sincs arról, mik a német vasútmodellezők igényei. A német vasútról annyit tudok, amennyit a modellkatalógusban látok, a magyar szemlélettel sajnos pedig az a helyzet, hogy ha felröppenteném, hogy legyártom a 424-es Bivalyt 100 példányban, mindenki örvendezne, hogy juhéé, végre lesz magyar gőzös TT-ben, de akármelyik másik méretarányban is, ami tényleg csőmagyar, és nem csak átfestett valami, aztán amikor meglátnák az árát, mintha falnak mentek volna fordulnának sarkon és vonulnának ki a modellboltból egy-két nagyon fanatikust kivéve, rajtam meg ott maradna 95 darab doboz új modell, ami senkinek sem kell, mert (hasamra ütök) kéthavi fizetésbe kerül az analóg, ha digitális, akkor meg még többe. Szóval, hogy a kérdésre is válaszoljak: Nem változtatnám meg a nevét a Tillignek, de a Roconak, Pikonak sem.
Visszakérdezek Árpi. Ha most valamely csoda folytán az öledbe hullana mondjuk a Tillig gyár teljes eddigi kínálata, a tervekkel, a legyártott alkatrészekkel, fődarabokkal, szerszámokkal, gépekkel, ráadásul a gyártási joggal megspékelve, akkor milyen néven vinnéd tovább? Mondjuk tudva azt, hogy a facebook csoportban közzétetted, hogy nem igazán szívleled a céget. Persze ne vonjunk párhuzamot a két márka között, de jelen helyzetben mit tartanál helyes döntésnek? Itt nem arról van szó, hogy egy Attila és egy Gábor áll nevesítve a Deák-munkásság mögé, mert kik vagyunk mi bármelyik modellépítőhöz képest. Nem a mi nevünk a lényeg, hanem a sokaknak valamit is jelentő Deák név.
Aztán nem kizárt, hogy egy olyan döntést kell hozni, mint a BeckmannTT esetében, ahol a cég egy részét átvevő srácok Fischer Modell néven viszik tovább azt a fejlesztést, ami a Beckmannál indult meg.
Jelen helyzetben még ez a legképlékenyebb az egészben.
A ravatalt valóban nem negatívumként mondtam, de nem akartam a hóbelebanc, kóceráj, és egyéb szópótló-pótló szót (ez kicsit olyan, mint a trolipótló troli :) ) használni. De az egész kifejezést, úgy emlékszem nem Daniékról loptam. Úgy rémlik, hogy máshol is hallottam már. Szóval akkor mi lesz benne Deák, ha Gábor és Attila éleszti újra a márkát?
Mint felhasználó, mint olyan, aki pénzt ad a modellért, talán joggal fogalmaztam/tunk meg kritikát.
Most a hóhér akasztása is felmerülhet, de természetesen az összes, javításra szoruló megoldás tudatában született meg a döntés, hogy valamit kezdeni kell ezzel a műhellyel. Már folynak a költséghatékony frissítések, amik főként a hajtás problémáira, illetve az elektronikai megoldások korszerűsítésére fókuszálnak.
De mindezt megelőzően egyáltalán fel kell mérni, hogy mi minden van a dobozokban...
Kemencei eredetű, de valójában szópótló szó, az "izé", vagy méginkább a "hóbelebanc", vagyis "az élet, a világmindenség meg minden" szinonímája. És tényleg nincs benne negatív felhang. Legalábbis mi akkor ott nem akartuk, hogy legyen :)
A ravatal régi kemencei kisvasutas kifejezés (asszem az elegyre), de azóta szópótló szó lett belőle. A honosítása az én bűnöm, biztosíthatlak afelől, hogy nincs benne semmi negatív.
Hát az Elriwánál a Gysev M62-őt szerintem tucatjával vettük magyarok, mert az analóg rendkívül jó áron volt.
A digit hangosban azért egy 30 ezres dekóder van pluszban, ezt vedd bele az árba!
Kapni csak akkor lehet ezeket a kisebb szériájú modelleket, ha van rá kereslet. És főleg olyan kereslet, ami fizetőképes is. Sajnos mostanában a legtöbbet használt forma a feltételes mód a vasútmodelles körökben: "jó lenne, megvenném, kellene, stb" Aztán, amikor kint van a piacon a holmi, alig megy el a fele egy 30 db-os mennyiségnek.
A lengyel M44-es itt volt talán a nemzetközi TT modulos Temofeszten. Azóta minden leunai és más AKTT rendezvényen megmutatják, külön standjuk van a lengyeleknek. Valamelyik évben fotót is mutattam róla. A BTTB Modulszakosztály jó kapcsolatot ápol a kinti klubbal, ezért ha kérdés, kérés van, tudunk segíteni.
Egy friss meleg hírrel szolgálhatok. A TT Putz és a MasTTertape közös vállalásban újjáéleszti a 2011-ben bezárt Deák Modellsport munkásságát. Mind TT-ben, mind H0-ban ismét kaphatók lesznek a Deák-modellek. Több típusnál frissül a hajtás és az elektronika. A TT-s gyűjtőknek elérhetővé válnak ismét a V43, V63, M41 magyar vonatkozású mozdonyok, német területről a manufaktúra ismert gyártmányai, mint pl. az SKL kocsi, a gyönyörűséges Windberg-kocsi és még sokan mások. Hamarosan képek és állapotbeszámolók. :-) Addig is a lényeg, hogy minden régi és későbbi kiadású Deák-modellhez teljeskörű alkatrész ellátást és szervizszolgáltatást tudunk biztosítani.