ez tipikusan az a szitu, amikor (hozzánemértő) bölcsész ír műszaki szöveget...
a kmsz-t képes 2tizedes pontossággal írni (vagyis cm-pontossággal - ami egyszerűen röhejes), de az alagútportál helye nem derül ki a szövegből...
én azt valószinűsítem, hogy 5+345-nél kezdik lejtetni az utat, aztán valahol a flór felé lesz egy portál.
(ha 3%os a lejtés, akkor 200m-en tud 6m-t süllyeszteni, tehát kb. 200-250m-re lehet a portál a süllyesztés kezdetétől, vagyis 50-100m-re a flór előtt...)
Röstellem a dolgot, mert műszaki mérnök lennék... de nem értem.
A november 29-ei üléssel kapcsolatos dokumentumok szerint az eredeti tervhez képest két térképet dolgoztak át: ezt és ezt. Nézegetem, de...
- Miből látszik, hogy ez az út a föld alatt megy, zárt alagútban? - Ha befedve megy a föld alatt, akkor mit keresnek rajta a betervezett hidak? - Hogyan gondolták, hogy a sín nyomvonala a Fiumei út helyén lesz? Akiknek eddig odanyílt a kapujuk, azokkal mi lesz? - Most akkor nem csak a Flór utcáról vették le a közlekedési területbiztosítást, hanem az egész nyomvonalról? (Ráadásul ez a kék sraffozás már az eredeti terven is szerepelt.)
Ha valaki járatosabb nálam, legyen kedves, segítsen az értelmezésben:
Egyszer: A II. ütemű szakasz a Flór Ferenc utcától (5+654,55 kmsz) tart a Jászberényi útig (13+536,73). Az 5+344,98 km szelvénytől térszín alatti fedett vezetésben folytatódik, követve a felszínen vezető Nagy Burma nyomvonalát R= 530 m balívet követő R= 475 m-es jobbívvel.
Kétszer: Bp. XVIII. kerületi Önkormányzat: 1059/2007. (X.30.) számú határozatában nem támogatja a Külső Keleti Krt. II. ütem szabályozási tervét, a bemutatott tervek alapján történő véglegesítését. A beérkezett vélemények és lakossági észrevételek alapján a terv korrigálásra került a Flór Ferenc utcától az Auchanig terjedő szakaszon. Az útszabályozással érintett telkek számát a legszükségesebb mértékig csökkentettük és az útterv szükséges mértékű szellőzési nyílások kivételével zárt, fedett kéreg alatti vezetéssel javasolt.
Az első idézet szerint a Flór előtt 310 méterrel már elindul a fedett vezetés. Aztán később ezt úgy módosítják, hogy a Flórtól zárt, fedett lesz az út. Ezek szerint van különbség a 'fedett' és a 'zárt, fedett' között? Illetve akkor most hol is lesz pontosan az alagút bejárata? Még pontosabban, hol fog kidőlni a nagy koncentrációjú szmörtyi? Mert ez a nagyon nem mindegy.
Sárga, piros nyomvonal: Azért nem jó számomra, mert nagyobb ívet is lehet csinálni, hogy ne kelljen ekkorát fordulni. A piros ebből a szempontból nagyon gáz, a sárgának is elég nagy az íve.
de esetleg a sárgán is eljuthatna a kék és piros felső (északi) elválásához a helikopter út(tündérfűrt) régivám kereszteződésébe, onnan tarthatna befelé, és nem zavarná a helikopterben lakó 4 és az akadémia újtelepen lakó 3 ezer ember nagyrészét teljesen felesleges módon...
Egyébként mért nem a gyömrőibe kötik be, hísz az a 4-es út, és magasszintű kapcsolata van, mondjuk sajnos 2x1 sávban az üllőin keresztűl a város szívével.
Én személy szerint a kéknek még csinálnék balra lefelé egy kicsi hasat, hogy az erdő minél nagyobb része maradjon egyben.
De már a kék és zöld vonalakkal ábrázolt nyomvonallal teljes mértékben ki tudok egyezni!!!Ez nem jó az erdészetnek...ők a pirosat akarják, de abból nem esznek.
Így most a többiek is látják mi a probléma, a helikopter lakópark a fotón még kicsi, világos földutaknak látszanak...azoknak akik nem ismerik.
Tehát mi nem elutasítjuk az utat, csak a nyomvonalat.
Ha már szóba került a XVII. kerületi nyomvonal, összedobtam egy ábrát. A piros amit a főváros szeretne. A kék egy elfogadható (régi M0-ás) nyomvonal. A zöld meg az M4 lehetséges bevezetője. Ami azért a HLP-tól messze menne. Feltéve, ha a KKK-t nem mellettünk vinnék, mert a tervek szerint az M4 abba lenne belekötve, és nem lenne továbbvezetve.
Csak mondom , hogy vicces, hogy játszod itt a nagyokost, aztán még 2006-ban fogalamad nem volt , hol megy majd az M4-es, én magyaráztam neked a XVII.ker topikban lsd.: kb. 11524. hsz. Amit akkor persze nem voltál képes felfogni. Tudod akkorra már hányan beköltözetek már, akár te is lehettél volna mert fing fogalmad sem volt az M4-ről!
Csak mondom, a Helikopterbe nem volt értelem költözni. Ott fog menni az M4 levezetője is, körülölelve a parkot. Nem is tudom, miért építettek ide lakóparkot.
Teljesen igazad van. Nem véletlenül hajtogatom, hogy szükség van a hatástanulmányokat megelőző felmérések jegyzőkönyveire, amik a pontos forgalmi számadatokat tartalmazzák, csak azok alapján lehet pro és kontra beszélni a KKK szükségességéről. Mindaddig, amíg ezeket nem teszik hozzáférhetővé, nyugodtan lehet feltételezni az összefoglaló anyag tartalmi ferdítését, illetve azt, hogy ilyen előzetes felmérések az elmúlt egy-két évben nem is készültek. Minden egyes olyan szó, mely tényekkel nincs alátámasztva, és a KKK mellett szól, értelmetlen, mert ezekkel az állításokkal szöges ellentétben van az, amit a lakók a XVIII. kerületben tapasztalnak.
Ilyen általános blődségekkel, mint amit lejjebb lehetett olvasni, csak felesleges indulatokat váltanak ki az emberekből. Egy átlagos képességű pályakezdő műszaki bármikor prezentál egy hasonló anyagot anélkül, hogy egyetlen konkrét számot is ismerne. Ha ez ma Magyarországon elegendő egy út megépítéséhez, akkor megette a fene. Viszont ha léteznek konkrét adatok, akkor tessék kiadni, hogy azokkal szemben érvelhessünk, és nem azt mondogatni, hogy nincs illetékességünk a hozzáféréshez!!!
Szabad-e pár gondolatot összeszednünk a KKK nyomvonalával kapcsolatban, ami esetleg érvként hozható fel a főépítész és talán majdan az erdészeti hatósággal folytatott tárgyalásokban érvként jelenhet meg? Csak hogy felkészüljünk, és nem hagyjunk ki semmi fontosat.
Azért megpróbálok párat írni, de örülnék, ha más is kiegészítgetné.
1. Az újmajori dűlőn, ami már részben utca, vezető nyomvonal hosszabb mint az eredeti. Ez többletkiadást jelent.
2. Kettő éles kanyarral több van benne, ez lassítja az utat és növeli a balesetveszélyt, főleg télen.
3. Mivel a tervekben 50m-es védősáv van írva a házaktól (Én pont az Újmajori és a Rákosmezei sarkán lakom) Az innen számítva már fás területet jelent, tehát nem igaz, hogy erre kevesebb fát kell kivágni, sőt ha a hosszabb nyomvonalat nézzük, valószínű, hogy még többet is.
4. Az eredeti régivám úti nyomvonal nagyjából az erdő szélén halad a temető és ipari épületek tövében, amiket a lég és zajszennyezés kevésbé zavar, mint egy demográfiailag igencsak FIATALODÓ lakópark mellett, ügye itt elég sok fiatal családot alapítani kívánó pár él, beleértve magamat is.
5. Az újmajori (dűlő) :) felé vezetett nyomvonal a helikopter út mellett valóban az erdő szélén van, de a kanyar után viszont a térképet nézve pontosan középpen szeli át az erdőt, nem úgy mint a régi nyomvonal, ami csak egy kis részt csíp ki az erdőből a Béla- és Erzsébet telepnél.
6. Az igen drágán vásárolt ingatlanok tulajdonosai (köztük megint csak én is) nem azért vett itt lakást, hogy a hungária krt. mellett érezze magát, az az megfelelt volna, oda költöztem volna. Mivel ez a környezet romlását hozná, ami az ingatlanok elértéktelenedését jelentené, számítani kell nem csak valós anyagi kártérítésekre, hanem azon felüli anyagilag megfogalmazott erkölcsi kártérítésre is, ami az ingatlan árán túl az ide befektetett egyébb munkát költséget jelentené, súlyos terheket róva a városi vezetésre. Nem beszélve az elhúzódó perekről...
7. Ahogy már említette is közel 10.000 ember (egy komplett kisváros)!!! érdeke, nem lehet mellékes, ahogy azt a jegyzőkönyvben "Dr." Balogh Pál úr hozzászólásában szerepelt, amin annyira felháborodtam, hogy nem biztos, hogy szó nélkül tudom hagyni, fontolgatom a lehetőségeket, mert sértő, hogy ilyen ember jó fizetésért képviselhet másokat!
8. Megnézhetné az erdő állapotát a főépítész és az erdészeti hatóság is, siralmas, főleg a kőbányai oldalon, szemét hegyekkel és bizonyos örömteli időtöltés melléktermékeivel, és nem utolsó sorban otthontalanokkal telítve, amin talán, ott egy új út építése változtathatna.
MÁSOLAT A HELIKOPTER LAKÓPARK FÓRUMRÓL, ott szokott írni a 17.polgármester.