Azt nem értem hogy miért nem közvetlenül a gipszkarton fölé teszed a fóliát, mert az lehet hogy a nikecell nem érzékeny annyira a nedvességre, de a lécezésnek nem biztos hogy jót tesz.Vagy rosszul gondolom?
Nálam is így csinálták ahogy Te is írtad, csak nem nikecellt, hanem 2cm üveggyapotot tettek a lécezés közé.
Az a kérdés hogy a fóliánál harmatpont alá csökken-e a hőmérséklet egy hidegebb téli napon(mondjuk 24Cfok belső hőmérséklet és 60% relatív páratartalom és -15C fok külső hőmérséklet mellett) amennyiben van még fölötte 15 cm üveggyapot.
Amennyiben nem csapódik ki a nedvesség a fólián, akkor jó így is, ha igen akkor a Nikecell-es megoldásnál is el fog ázni a gipszkarton fölötti lécezett rész, ami szerintem nem jó.
Megnéznéd mégegyszer a hozzászólásomat hogy a konkrét esetemre(kérdésekre) nincs valami ötleted, hogy mit kéne csinálnom?
Például ahol nincs fólia egyáltalán, jó lenne-e ha lakótér oldaláról rátennék egy fóliát a gipszkarton borításra, és arra rácsavaroznék még egy réteg 9.5-ös gipszkartont?-így a pára nem jutna át csak az egyik gipszkarton rétegen, aztán útját állná a fólia.
Én tetőtér szigetelésnél, az üveggyapotot alá párazáró fóliával zárom le. Ezt követően jön az 50 cm távolságú lécezés, közé a légnedvességnek ellenálló 2 cm-es nikecell, majd a gipszkarton. ha akár üveg, vagy kőzetgyapot van, párazáró nélkül a gipszkarton mögött, mivel a karton nagyon jól kezeli a légnedvességet (párás udő esetén magába szívja, száraz esetén kiengedi) óhatatlanul a szigetelőanyag a nedvességet átveszi, és beindul a gombásodás.
Nemrég épült ház padlásán felszedtem a deszkákat(amin közlekedni lehet fent), és a következő a helyzet:
A lakás egyik része felett a vízszintesen elhelyezkedő 5cm vastag 15 cm magas deszkára(fogópár?) alulról rácsavaroztak tetőlécet, és erre a gipszkartont.
Magyarán nem tettek párazáró fóliát a gipszkarton és a hőszigetelés közé.Ezenkívül vékonyabb szigetelést tettek(15cm helyett max 10 cm).
Itt a kérdés hogy elég-e ha a padlás felől fóliával bevonom a gipszkarton tetejét(amennyire lehet gondosan illesztéseknél ragasztva), majd ráteszem a megnövelt vastagságú hőszigetelést?
Amennyiben nem megfelelő így a párazárás arra gondoltam hogy végső esetben a gipszkartonra a lakótér felől ráragasztom(rögzítem) a fóliát, majd erre rácsavarozok még egy réteg gipszkartont.Ez jó ötlet szerintetek?
A lakás másik része felett raktak párazáró fóliát de rossz helyre:
A rétegrend belülről kifelé:gipszkarton,-2-3 cm üveggyapot a lécezés között,-párazáró fólia,-10 cm üveggyapot a fogópárok között.
Tehát nem a gipszkarton fölé került közvetlenül a fólia, hanem ráment 2-3cm hőszig, és csak a felett van a fólia.
Olyan rész is van, ahol van egy réteg fólia a gipszkarton felett(jó helyen), és egy a tetőlécek közötti két centi vastag szigetelés felett is.
Ez esetben a kérdés hogy maradhat-e így, nem fog-e elázni a fólia alatti 2-3cm es üveggyapot, harmatpont alá megy-e ott a hőmérséklet?
Fölötte lesz 15 cm üveggyapot hőszigetelés.
Olyan rész is van ahol:gipszkarton,-fólia,-tetőlécek között 2-3 cm üveggyapot,-fólia,-15cm hőszigetelés. Ezzel mi legyen?
Esetleg ha a fogópárok tetejére rászögelnék egy vagy két réteg tetőlécet magyarán megnövelném a fogópár-deszkák magasságát, tovább növelhetném a hőszigetelés vastagságát2.5-5cm-el. Ezen is gondokodom még.
Ha hőszigetelés szempntjából akarsz jót, akkor a Baltavári System B-REKORD a jó megoldás.
Ennél gyakorlatilag nincs kapcsolat a belső és a külső tér között, illetve szépín be lehet betonozni az egész koszorút felette. Valamint a Construma alkalmából tisztességes árengedményt adnak jövő év elejéig.
keresd a vakolható minitokost, annak a "doboza" kívülről hőszigetelt. Ha a nyílászáróidat sajnálod, kérd őket toktoldóval (plusz 4cm oldalankén pl.), akkor rá lehet fordulni a hőszigeteléssel a lefutóra és olyannak fog látszani, mint a rendes szélességű ablak. És nem látod a lefutót sem.
nem tudom jársz-e még itt a topikon, láttam hogy régebben te válaszoltál vkinek google sketchup kérdésben.
egy -2 dolgot szeretnék megtudni hogy miért nem megy.. (pl nem lehet kiválasztani az animation lehetőséget hogy AVI-t készitsek az elkészült 3d művemből..)
Abban az adott fórumban, szerintem találsz bőven fa nyílászárós céget, aki megbízható.
Consrtuma szerintem is felejtős: én voltam 3 éven keresztül, de soha nem tudtam olsóbban megvenni, mint a kisebb, de megbízható cégeknél. Egy kisebb forgalmú cég, ami nem heti ezres mennyiségben értékesít nagyon nehezen jut el egy ilyen lehetőséghez, mivel egy ilyen kiállításnak sok milliós költségei vannak(bérlet, pavilon, személyzet,...). Ezt ki kellene termelni, amit csak a legnagyobb forgalmú cégek tudnak megtenni, ettől még egy kisebb cég lehet megbízható és jó minőségben gyártó. Kedvezményt általában adnak ezek a cégek is, főleg ha komplett házra veszed. Én az javasolom hogyha nem sűrgős -ahogy írod nem az- akkor vedd meg tél közepén, ez nagyon uborkaszezon ezeknek a cégeknek, mindenki akciózik keményen. Én egy éve ilyenkor vettem meg, jelentős kedvezményeket kaptam.
Ha csak burkolod és nem akarsz járkálni rajta akkor egyértelmű, hogy egyszerűbb megoldani, főleg amint írod a szeglemezes tetőt preferáljátok (ez ugyan nem biztos hogy olcsóbbá teszi, mert szerintem drágább mint egy ácsolt tető, igaz gyorsabb..).
A 20m fesztávolságban biztos vagy, hogy ez alátámasztás nélkül? Hatalmasnak tűnik, márcsak az önsúly miatti behajlás miatt is... egyébként pedig lényegtelen, mert egy normál családi házban ennek a negyede kb. ami alátámasztás nélkül előfordul.
Statikailag simán megoldható a dolog, főleg, ha nem akarod terhelni. Sosem a két járkáló ember a nagy teher egy födémen, hanem az, hogy úgy kell méretezni, hogy később bármi kerülhet szinte bárhová. (Tele fürdőkád, két benne ülő embrerrel, 4 db, pár cm2-en felfekvő lábbal alátámasztva. Esetleg a nappaliban térelválasztó könyvespolc, persze támaszközépen, jól megrakva.) Normális készházas cég szerintem a házat amúgy sem fal + födém + tető felépítésben tervezi, hanem összefüggő dobozként, afféle térbeli tartórácsként. Szóval ami a födémet illeti, ne aggódj! Ami az önsúly + építési teher + hó- és szélnyomásra megfelel, az el fogja bírni a két ember + használt ruha + síléc + téli krumpli kombót is. :-)
tehat megvan, ok is konnyuszerkezetes fodemet javasolnak, ami tulajdonkeppen a szigeteloretek, es eppencsak elbirja, ha 1 ember maszkal rajta...
termeszetesen nem lenne rossz, ha egyaltalan nem lenne fodem, de akkor nagyon komoly tetot kellene epiteni, amire pedig szerintem nincs penzunk sajnos...
igyvan, jogos a kerdes... ma beszeltem errol a (szerintem) leendo tervezommel...
a dolog ugy nez ki, hogy van egy ceg (ha jol tudom Va'con), akik az alaprajz alapjan tulajdonkeppen a gyarban legyartjak a tetot, kihozzak a hezhoz valahogyan, es a helyszinen szerelik ossze.
sajnos nem tudom pontosan a ceg nevet se, se pedig a termek nevet se, de hetvegen utanna tudok nezni.
elmeletileg 20m fesztavolsagot garantalnak, tehat 20m hosszu lehet a teto alatamasztas nelkul.
az en 11x12-es hazamra teljesen jolehet.
ennek ellenere a tervezo azt javasolja, hogy kozepen megis csinaljunk egy tarto-falat, biztos ami biztos.
hat meglatjuk... szoval jelentkezek a cegnevvel meg a termeknevvel a hetvegen...
Nahát! Amennyi akciót én ez évben a Construmán találtam, azzal egy fillért nem bírtam megtakarítani :( Érdeklődési körömbe a bejárati ajtók és garázskapuk tartoztak.
segítsetek: az a dillemám, hogy épülő házamhoz idén vegyem-e meg a nyílászárokat, vagy várjak a construmáig. Jövőre szerintem minden drágább lesz, de a konstrumán meg vannak akciók.
Én egyenlőre csak tervezem a hőszigetelést, de apróságokon elúszhat sokminden.
Szeretjük a redőnyöket, az új ablak milyen legyen? Belső, vagy külsőredőnytokos, esetleg felejtsem el? Nem igazán tetszik, amikor befalazzák a redőnytok helyét, majd tokmagasítóval csinálnak helyet a külső redőnytoknak. Olyan lőrés szerű lesz az ablak.
Főfal, és főválaszfal: 18%-os nedvességtartalmú, impregnált 7,5x15 faszerkezet, benne hőszigetelés - mindkét oldalon párazáró fólia - elektromos gégecső - mindkét oldalt 16 mm-es OSB - belül gipszkarton, kívül 4 cm dryvit rendszer vagy faburkolat légréssel. válaszfal ugyanez a felépítés, de elég az 5x10es faszerkezet. A paneleket átmenő, szerelőnyílásokon hozzáférhető 12 mm-es csavarokkal kell egymáshoz rögzíteni. ( a tökéletes szigetelés, a panelek találkozásánál 2 "csík" időjárásálló sziloplaszt felhordásával érhető el.
Hajjaj! Most kezdek egy új ház tervezésébe: már ott elakadtam, hogy milyen is egy jó szendvics szerkezetű fal? Itt a topicon régebben KM fejtette ki ezirányú nézeteit, de nincs-e valaki itt és most, akinek van gyakorlati tapasztalata ebben a témában?
Pesten biztos más árak vannak, nekem itt a kis vidéki megyeszékhelyen, 180-ért csinálják teljes ügyintézéssel. Persze engedélyezési terv, de ebben benne van a ház átalakítási teve, egy épülő melléképületé, valamint a kerítés terve. Persze itt is volt aki kapásból 300-at mondott.
Viccen kívül: nyilván megspórolsz egy födémet, ami nem kevés pénz és idő is. (Egyik ismerősömnél - építész - nincs födém, viszont a tetőt betonozták. Mondjuk ez így nem lett olcsó, viszont ő azt mondja, hogy hőtechnikailag jobb...)
Tartósság, megbízhatóság nem tudom hogy jön ide? Így is, úgy is illik egy tetőt úgy megcsinálni, hogy min 50 évet azért álljon. Mondjuk faanyagban kell igényesebben válogatni és precízen kivitelezni (ami azért nem kis feladat, ismerve a mai idők mesterembereit :( ).
Előny a nagy tér, hátrány a nagy tér :) Nyilván nagyobb légteret kell fűteni, úgyhogy ha ilyenre vállalkozol, alaposan szigeteltess. Átmeneti megoldás lehet, a könnyűszerkezetes födém - én is épp ilyenen töröm a fejem - szép nagy fagerendákkal.
Hm. Hát mondjuk ekkora méretre ez húzós ár. Legalábbis az alapján, amit én kutatásaim során kaptam. Lényeg: ha családi házad van akkor csak engedélyezési terv kell. Ha társas, akkor fogják kérni a kivitelit is. A reális árat sok minden befolyásolja, de szerintem az eng. tervre a 200 bőven jó, kivitelire meg talán 500 - ha kell. Árat általában azzal lehet még csökkenteni, ha vállalod, hogy a papírokkal Te rohangálsz pl. az Önkormányzathoz. Ha gondolod megadom a mi tervezőnket....