Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.08.03 0 0 31524
Én itt olvastam:

Link
Előzmény: koller andor (31521)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.03 0 0 31523
Mondtam én olyat, amit te idézőjelek közé beírtál?
Előzmény: hmsoft (31522)
hmsoft Creative Commons License 2009.08.03 0 0 31522
Nem célja és kész.

Értem. Tehát: "nem tudom, miért nem célja, nem akarom tudni, miért nem célja, én a mellékvonalaimat akarom, és most éppen abban reménykedem, hogy majd a soronkövetkező politikai erő felkarolja az álmomat". Nos, mi mást kívánhatnék, mint jó reménykedést...

hm
Előzmény: Törölt nick (31520)
koller andor Creative Commons License 2009.08.03 0 0 31521
Németországban szinte az összes vicinálist bezárták. Csak azt tartották üzemben, amit életképesnek hisznek.

Távolsági buszközlekedésről Németországban nem beszélhetünk, a helyközi meg a DB AG kezében van. (mint Ausztriában)

Rossz példát hoztál.
Előzmény: Törölt nick (31518)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.03 0 0 31520
Tök mindegy, hogy miért nem célja. Nem célja és kész.
Ha pedig nem célja, csinálhatok én akármit, akkor sem lesz célja.
Van beleszólásom?
(van, igen, egy kevés. Úgy hívják hogy jövő tavaszi ikszelés a szavazófülkében)
Előzmény: hmsoft (31519)
hmsoft Creative Commons License 2009.08.03 0 0 31519
De mivel a döntéshozónak (jelen esetben a minisztériumnak) nem célja a vasúti mellékvonalak működése

Miért nem célja?
(Azért kérdezem, mert ha neked viszont célod, akkor az első feladat: elemezni, hogy a döntéshozónak miért nem célja.)

hm
Előzmény: Törölt nick (31518)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.03 0 0 31518
Nem kell engedélyezni az ottani kelet-nyugati irányú menetrendszerinti autóbuszközlekedést, máris lenne elég utas a vonaton. Csak akarni kellene.

De mivel a döntéshozónak (jelen esetben a minisztériumnak) nem célja a vasúti mellékvonalak működése, így csírájában bukik el a dolog.

Németországban is a nemrég újraindított mellékvonalakon (bocs: regionális vasutakon) azért sok az utas, mert a párhuzamosan haladó autóbuszjáratokat leállították.
Előzmény: kivi000 (31516)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.03 0 0 31517
Nóóórmááááálíííís?
Előzmény: hmsoft (31514)
kivi000 Creative Commons License 2009.08.03 0 0 31516
mi a fő utazási irány, de ha pl. Pécs

Pont az! Ezért gyakorlatilag bármit lehet csinálni, a kelet-nyugati irányú vasút ott már életképtelen.
Előzmény: erdőszéli (31513)
bodrostomi Creative Commons License 2009.08.03 0 0 31515
Ez mondjuk nem mostani, de érdekes, hogy itt meg a leszerelés került sokba...
Előzmény: looksharp (31511)
hmsoft Creative Commons License 2009.08.03 0 0 31514
Az a gond, hogy a leszerelt fénysorompók jelentős részét le is selejtezik.

Nem gond, bár az a szál már valamiféle közép-európai thrillerbe illene, hogy a leselejtezés után a külön erre a célra készített papírsorompók mennek a kohóba, az igaziak meg feltámadnak poraikból és újként kezdik ismét életüket egy másik vonalon. :)))

hm
Előzmény: looksharp (31512)
erdőszéli Creative Commons License 2009.08.03 0 0 31513

Érdekes ennek a vonalnak a sorsa...

 

Villánytól Harkányig átépített pálya van, melyen 60-as tempóval jártak a Bz-k. Villány, Máriagyüd, Siklós, Harkány... jól csengő nevek, az ember azt gondolná életképes lehet itt egy vasútvonal. Azt már csak a helyiek tudnák mgmondani, mi a fő utazási irány, de ha pl. Pécs, akkor már nem annyira nyerő a csapásirány, és ugye, a Harkány-Pécs vonalat már az elődök beszántották.

 

Ennek ellenére harkány tudtommal vergődött, hogy ők üzemeltetnék Villányig a vonalat, hogy aztán ez min bukott el, csak gyanítom.

 

Harkány két szélére kerültek fel az EU-s fénysorompók, Strail átjárókkal, valamikor egészen a megszüntetés előtt. Hát ezek most ottmaradnak, lehetne valami "hivatali impotencia", vagy hasonló néven emlékparkot létesíteni mellé - EU támogatással.

 

 

Előzmény: Törölt nick (31509)
looksharp Creative Commons License 2009.08.03 0 0 31512
Az a gond, hogy a leszerelt fénysorompók jelentős részét le is selejtezik. Az idei állomáskinyírásoknál telepített berendezések újak... Szeged-Rókuson a bizt.bereseknek van egy tekintélyes lerakata, egy hónapja takarították el onnan a sorompókat, jelzőket, bakokat és sorolhatnám. A kohóba mentek.
Előzmény: hmsoft (31510)
looksharp Creative Commons License 2009.08.03 0 0 31511
A Kecskemét-alsó - Fülöpszállás és a Kiskőrös - Kalocsa vonalakon ugyanígy jártak el.
Előzmény: Törölt nick (31509)
hmsoft Creative Commons License 2009.08.03 0 0 31510
...Nevesincsország nevesincspolgárai úgy csinálnák, hogy:
1. leszerelem a fénysorompót x helyről, ahol már úgyse kell többé,
2. a leszerelés költségét kiszámlázom a vasúti infrastruktúra szolgáltatóra (ő meg az államnak, az állam meg az egyszeri állampolgárnak, adó formájában),
3. a vasúti infrastruktúra szolgáltatóval közösen nézünk néhány vonalat, ahol fel lehet szerelni új fénysorompókat (lehetőleg forgalomszüneteltetett vonalon, mert ott elég, ha csak fehéren villog),
4. de most csak virtuálisan gyártatjuk le őket, mert vannak begyűjtött fénysorompóink (a gyártó természetesen megkapja azt a pénzt, amit a valóságos fénysorompóért kapott volna, de mivel a költségei a virtuális fénysorompó után hangyányival kisebbek, mint a fizikai fénysorompó után, a különbözet egy részén osztozunk),
5. felszereljük a begyűjtött fénysorompókat,
6. vetésforgó-szerűen végezzük a leszerelést-begyűjtést-felszerelést, mert ha véletlenül rögtön ugyanoda szereljük fel a fénysorompót, ahonnan leszereltük, azt egy cseppet nehezebb megmagyarázni.

A cikkből egyébként a "mellékszárny" kifejezés nagyon tetszik, a "mellékvágánynál" is jobb. Ez biztos egy páros szerv, olyan, mint a mellékvese.

hm
Előzmény: Törölt nick (31509)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.03 0 0 31509

Ez volt már?

 

Búcsú a baranyai mellékvágányoktól

A tavaly bezárt vasúti mellékvonalak végleges bezárását tervezi a kormány a Baranya megyei önkormányzatok szerint. A MÁV egy hét alatt 11 fénysorompót szerelt le a Barcs-Villány vasútvonalon. Ezen a mellékszárnyon több mint két éve - átmenetileg - leállították a közlekedést. A kormány jövőre legalább 40 milliárd forint megtakarítást vár a MÁV-nál. A járatcsökkentések és a velük járó elbocsátások szinte biztosra vehetők.

A Barcs-Sellye-Villány vasútvonalon 2007 áprilisa óta szünetel a forgalom. Kóka János akkori közlekedési miniszter azzal indokolta a döntést, a szakaszon alacsony a forgalom, ezért átmenetileg leállítják a vonatközlekedést. „Eddig úgy tudtuk, csak szüneteltetve van a vasúti forgalom, Harkány, Siklós és Villány között, az ormánsági területről nem is beszélve” – mondta Darvas Miklós, Sikós város kommunikációs tanácsnoka. „Ugyanakkor úgy gondoljuk a műszaki berendezések leszerelése egy olyan irányba mutat, amely a teljes megszüntetés felé vezet” - tette hozzá.

A MÁV szerint, azzal hogy a pályán nincs közlekedés a fénysorompók szerepe is megszűnt. Mivel ezek üzemeltetési és egyéb költségei magasak, ezért kellett leszerelni őket. A vasúttársaság azt ígéri, ha újra indul a forgalom, újra felszerelik őket.

Az érintett pályaszakaszon 13 fénysorompós útkereszteződés van, de ezek közül csak 11-et szerelnek le. Két sorompó megmarad, mert ezek uniós támogatással készültek. Ha ezeket is megszüntetnék, Brüsszelnek vissza kellene fizetni a beruházások teljes költségét.

 

gbeatle Creative Commons License 2009.07.26 0 0 31508
Előzmény: danee14 (31506)
danee14 Creative Commons License 2009.07.25 0 0 31506
hello
visszaolvastam én nem találtam ilyen kérdést úgyhogy fölteszem ha nem én vok az első akkor bocs:)
szóval van olyan mellékvonal mely már nem fog szerepelni a 2010/2011-es menetrendben?vagy ha nincs hivatalos,melyik(melyek)rá a legesélyesebbek?
kösz előre is;)
looksharp Creative Commons License 2009.07.25 0 0 31505
Forgalmi szempontból július 8. 10:00 óta. A jegykiadás a pénztári zárás miatt július 13-én szűnt meg, a pénztárakat 15-16-án szüntették meg.
Előzmény: emká48 (31496)
B-L!NT Creative Commons License 2009.07.25 0 0 31504
vmi ilyesmi másik topikból
Előzmény: csantaveri13 (31491)
kozma555 Creative Commons License 2009.07.25 0 0 31503
Pl:

Nagyatád-Somogyszob
Szentlőrinc-Sellye
Kaposvár-Siófok
Előzmény: v_peti (31495)
koller andor Creative Commons License 2009.07.22 0 0 31502
A kolléga felült egy provokációnak.
Előzmény: hmsoft (31501)
hmsoft Creative Commons License 2009.07.22 0 0 31501
Szeretném felhívni a figyelmedet a 31497. hsz. elején és végén szereplő "-jelekre.

hm
Előzmény: 790616 (31499)
790616 Creative Commons License 2009.07.22 0 0 31500

Amennyiben egy vasútvonalon van olyan szakasz, mely szakaszon (három-négy falu) a vonaton ülők száma több mint egy autóbusz ülőhelyeinek száma, akkor ott, abban az időben, célszerű vonatot közlekedtetni

 

 

2 város 5 falu!!!!

 

Lábatlan , Nyerges VÁROS!!!!

 

Előzmény: 790616 (31499)
790616 Creative Commons License 2009.07.22 0 0 31499

Ezek a számok honnan jöttek???

 

Jártál arra???

 

Utaztál ott???

 

 

Ha esetleg igen mikor???

 

32919 25-40 fő

32939 40-45fő

32949 50-55 fő

32929 100-120 fő

32917  40-50fő

32915  20-30 fő hétvégén több 

32913 30-40fő

32911 30-40 fő

 

 

Teszem hozzáa reggeli vonatok kivételével rossz időben mennek , és ha 12-13 lenne naponta tömve lenne. /Lásd Bp-Esztergom/

Előzmény: Rbatka (31497)
hmsoft Creative Commons License 2009.07.21 0 0 31498
Van egy forradalmi ötletem.

Kezdd el írni, hogy: "A Magyar nemForradalmi nemMunkás-Paraszt nemKormány közlekedéspolitikai koncepciója. 2009. Budapest...", folytasd azzal, hogy "...minden, az 1959-es vasúttérképen létező vasúti mellékvonalra órás alapütem...", majd fejezd be úgy, hogy "...és a javasolt kínálatbővítés, szolgáltatásminőség-javítás beruházásaihoz, átszervezéseihez szükséges fedezetet a magyar államkötvények fokozottabb értékesítéséből befolyó többlet biztosítja."

A magyar államkötvények fokozottabb értékesítésének kérdése viszont már a legkevésbé sem a 2009-es közekedéspolitikai koncepció tárgya, magyarán csinálja, aki akarja, de mi feltételezzük, hogy megcsinálja. Ennyi az egész.

hm
Előzmény: Rbatka (31497)
Rbatka Creative Commons License 2009.07.21 0 0 31497
"Amennyiben egy vasútvonalon van olyan szakasz, mely szakaszon (három-négy falu) a vonaton ülők száma több mint egy autóbusz ülőhelyeinek száma, akkor ott, abban az időben, célszerű vonatot közlekedtetni.

Amennyiben ez csak egy-egy rövid időszakra igaz (például reggeli csúcs) akkor a vonat helyett egész nap elegendő egyetlen szólóbusz, és abban az egy esetben, mondjuk a reggeli diákvonat helyett, nem egy busz kell, hanem kettő.

ilyen például az Almásfűzítő - Esztergom vasútvonal.
Átlagosan Esztergom-Süttő között 15-20 utas, Süttő almásfűzitő között 5-10 utas.
De van reggel egy vonat (diákvonat) mely Esztergomba 50-60 utassal érkezik.

Ilyen esetben az összes napi vonat helyett elég egyetlen szóló busz, de a reggeli Esztergomba tartó busz elé, Süttőtől kell egy mentesítő járat."
emká48 Creative Commons License 2009.07.19 0 0 31496
Tegnapi. Július 16. óta Fábiánsebestyén megállóhely.
Előzmény: looksharp (31493)
v_peti Creative Commons License 2009.07.19 0 0 31495
Benne volt pl. a Szombathely-Kőszeg. Arról tudom, hogy halállistás volt. A többi megúszós vonalat nem ismerem.
Előzmény: csantaveri13 (31491)
looksharp Creative Commons License 2009.07.18 0 0 31494
Ha jövőre lesz még 147-es vonal, akkor - elviekben - lesz egy ilyen vonat. Páros vonatszámú.
Előzmény: Törölt nick (31489)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!