Értem. Tehát: "nem tudom, miért nem célja, nem akarom tudni, miért nem célja, én a mellékvonalaimat akarom, és most éppen abban reménykedem, hogy majd a soronkövetkező politikai erő felkarolja az álmomat". Nos, mi mást kívánhatnék, mint jó reménykedést...
Tök mindegy, hogy miért nem célja. Nem célja és kész. Ha pedig nem célja, csinálhatok én akármit, akkor sem lesz célja. Van beleszólásom? (van, igen, egy kevés. Úgy hívják hogy jövő tavaszi ikszelés a szavazófülkében)
Nem kell engedélyezni az ottani kelet-nyugati irányú menetrendszerinti autóbuszközlekedést, máris lenne elég utas a vonaton. Csak akarni kellene.
De mivel a döntéshozónak (jelen esetben a minisztériumnak) nem célja a vasúti mellékvonalak működése, így csírájában bukik el a dolog.
Németországban is a nemrég újraindított mellékvonalakon (bocs: regionális vasutakon) azért sok az utas, mert a párhuzamosan haladó autóbuszjáratokat leállították.
Az a gond, hogy a leszerelt fénysorompók jelentős részét le is selejtezik.
Nem gond, bár az a szál már valamiféle közép-európai thrillerbe illene, hogy a leselejtezés után a külön erre a célra készített papírsorompók mennek a kohóba, az igaziak meg feltámadnak poraikból és újként kezdik ismét életüket egy másik vonalon. :)))
Villánytól Harkányig átépített pálya van, melyen 60-as tempóval jártak a Bz-k. Villány, Máriagyüd, Siklós, Harkány... jól csengő nevek, az ember azt gondolná életképes lehet itt egy vasútvonal. Azt már csak a helyiek tudnák mgmondani, mi a fő utazási irány, de ha pl. Pécs, akkor már nem annyira nyerő a csapásirány, és ugye, a Harkány-Pécs vonalat már az elődök beszántották.
Ennek ellenére harkány tudtommal vergődött, hogy ők üzemeltetnék Villányig a vonalat, hogy aztán ez min bukott el, csak gyanítom.
Harkány két szélére kerültek fel az EU-s fénysorompók, Strail átjárókkal, valamikor egészen a megszüntetés előtt. Hát ezek most ottmaradnak, lehetne valami "hivatali impotencia", vagy hasonló néven emlékparkot létesíteni mellé - EU támogatással.
Az a gond, hogy a leszerelt fénysorompók jelentős részét le is selejtezik. Az idei állomáskinyírásoknál telepített berendezések újak... Szeged-Rókuson a bizt.bereseknek van egy tekintélyes lerakata, egy hónapja takarították el onnan a sorompókat, jelzőket, bakokat és sorolhatnám. A kohóba mentek.
...Nevesincsország nevesincspolgárai úgy csinálnák, hogy: 1. leszerelem a fénysorompót x helyről, ahol már úgyse kell többé, 2. a leszerelés költségét kiszámlázom a vasúti infrastruktúra szolgáltatóra (ő meg az államnak, az állam meg az egyszeri állampolgárnak, adó formájában), 3. a vasúti infrastruktúra szolgáltatóval közösen nézünk néhány vonalat, ahol fel lehet szerelni új fénysorompókat (lehetőleg forgalomszüneteltetett vonalon, mert ott elég, ha csak fehéren villog), 4. de most csak virtuálisan gyártatjuk le őket, mert vannak begyűjtött fénysorompóink (a gyártó természetesen megkapja azt a pénzt, amit a valóságos fénysorompóért kapott volna, de mivel a költségei a virtuális fénysorompó után hangyányival kisebbek, mint a fizikai fénysorompó után, a különbözet egy részén osztozunk), 5. felszereljük a begyűjtött fénysorompókat, 6. vetésforgó-szerűen végezzük a leszerelést-begyűjtést-felszerelést, mert ha véletlenül rögtön ugyanoda szereljük fel a fénysorompót, ahonnan leszereltük, azt egy cseppet nehezebb megmagyarázni.
A cikkből egyébként a "mellékszárny" kifejezés nagyon tetszik, a "mellékvágánynál" is jobb. Ez biztos egy páros szerv, olyan, mint a mellékvese.
A tavaly bezárt vasúti mellékvonalak végleges bezárását tervezi a kormány a Baranya megyei önkormányzatok szerint. A MÁV egy hét alatt 11 fénysorompót szerelt le a Barcs-Villány vasútvonalon. Ezen a mellékszárnyon több mint két éve - átmenetileg - leállították a közlekedést. A kormány jövőre legalább 40 milliárd forint megtakarítást vár a MÁV-nál. A járatcsökkentések és a velük járó elbocsátások szinte biztosra vehetők.
A Barcs-Sellye-Villány vasútvonalon 2007 áprilisa óta szünetel a forgalom. Kóka János akkori közlekedési miniszter azzal indokolta a döntést, a szakaszon alacsony a forgalom, ezért átmenetileg leállítják a vonatközlekedést. „Eddig úgy tudtuk, csak szüneteltetve van a vasúti forgalom, Harkány, Siklós és Villány között, az ormánsági területről nem is beszélve” – mondta Darvas Miklós, Sikós város kommunikációs tanácsnoka. „Ugyanakkor úgy gondoljuk a műszaki berendezések leszerelése egy olyan irányba mutat, amely a teljes megszüntetés felé vezet” - tette hozzá.
A MÁV szerint, azzal hogy a pályán nincs közlekedés a fénysorompók szerepe is megszűnt. Mivel ezek üzemeltetési és egyéb költségei magasak, ezért kellett leszerelni őket. A vasúttársaság azt ígéri, ha újra indul a forgalom, újra felszerelik őket.
Az érintett pályaszakaszon 13 fénysorompós útkereszteződés van, de ezek közül csak 11-et szerelnek le. Két sorompó megmarad, mert ezek uniós támogatással készültek. Ha ezeket is megszüntetnék, Brüsszelnek vissza kellene fizetni a beruházások teljes költségét.
hello visszaolvastam én nem találtam ilyen kérdést úgyhogy fölteszem ha nem én vok az első akkor bocs:) szóval van olyan mellékvonal mely már nem fog szerepelni a 2010/2011-es menetrendben?vagy ha nincs hivatalos,melyik(melyek)rá a legesélyesebbek? kösz előre is;)
Amennyiben egy vasútvonalon van olyan szakasz, mely szakaszon (három-négy falu) a vonaton ülők száma több mint egy autóbusz ülőhelyeinek száma, akkor ott, abban az időben, célszerű vonatot közlekedtetni
Kezdd el írni, hogy: "A Magyar nemForradalmi nemMunkás-Paraszt nemKormány közlekedéspolitikai koncepciója. 2009. Budapest...", folytasd azzal, hogy "...minden, az 1959-es vasúttérképen létező vasúti mellékvonalra órás alapütem...", majd fejezd be úgy, hogy "...és a javasolt kínálatbővítés, szolgáltatásminőség-javítás beruházásaihoz, átszervezéseihez szükséges fedezetet a magyar államkötvények fokozottabb értékesítéséből befolyó többlet biztosítja."
A magyar államkötvények fokozottabb értékesítésének kérdése viszont már a legkevésbé sem a 2009-es közekedéspolitikai koncepció tárgya, magyarán csinálja, aki akarja, de mi feltételezzük, hogy megcsinálja. Ennyi az egész.
"Amennyiben egy vasútvonalon van olyan szakasz, mely szakaszon (három-négy falu) a vonaton ülők száma több mint egy autóbusz ülőhelyeinek száma, akkor ott, abban az időben, célszerű vonatot közlekedtetni.
Amennyiben ez csak egy-egy rövid időszakra igaz (például reggeli csúcs) akkor a vonat helyett egész nap elegendő egyetlen szólóbusz, és abban az egy esetben, mondjuk a reggeli diákvonat helyett, nem egy busz kell, hanem kettő.
ilyen például az Almásfűzítő - Esztergom vasútvonal. Átlagosan Esztergom-Süttő között 15-20 utas, Süttő almásfűzitő között 5-10 utas. De van reggel egy vonat (diákvonat) mely Esztergomba 50-60 utassal érkezik.
Ilyen esetben az összes napi vonat helyett elég egyetlen szóló busz, de a reggeli Esztergomba tartó busz elé, Süttőtől kell egy mentesítő járat."