Köszi a gratulációt! Érdekes, az Ignisemnek új korában ragasztó szaga volt, a Lacsinak pedig valami leírhatatlan, de határozottan nem kellemetlen illata. Egyszóval tökéletes. Átvételkor teletankoltam (carrera95), ma 150 km után újra, 11,2 l. Igaz, bejáratós módban (max 3500) 70% 1-es út. Meglepő lenne ez a fogyi, na majd pár mérés után kiderül. (Bár az Ignis is tudott 6,5-11-ig bármit, attől függően, mennyire siettem :-) )
nna nekem meg az asztmámnál volt ilyen hab,de ott én voltam a balfék mert ásványi olajjal töltögettem utánna mikor eszegette az oilt,és valószínüleg félszinti vagy szinti volt benne előtte.
De igazából nem izgatott mert azt vettem észre hogy ez a hab megkeményedett.és mintha tömítette volna az öreg mocit itt-ott.De tényleg kissé csendesebb lett...
A héten voltam szervizben, a direktszűrő különösebben nem izgatta a csapatot, csak megkérdezték így jobban megy-e az autó? - Meg kell próbálni, mondtam. Eztán már nem szerelgetek többet vizitre...
Ismerem azt a szakaszt, régebben sokat jártam Bajára. Annál viszont még jobb a Bajától Szegedig szakasz! Na amikor arra mentem szépen lehetett nyomni a céges kocsinak, ami a csövön kifért! :-))
Nos nekem a BX-en pontosan ilyen volt a beöntő fedele. Őszesbarna hab. Azzal a különbséggel, hogy néhány páracsepp is volt rajta. Már volt egyszer hengerfejtömítés-csere rajt, de mégis azt vettem észre, hogy kissé összedolgozik az olaj a hűtőközeggel.
Szerintem alaposan meg kellene vizsgálni azt a polo-t!
Tudomásom szerint két alapvető oka lehet ennek. Vagy az olaj minőségével van baj (esetleg kevert olaj, viszkozításkülönbség, esetleg pont az adaléktól lett az, stb) vagy mégis párát, nedvességet kap a kenőanyag. Ezt egyébként könnyen meg lehet állapítani, ugyanis a két ujj közt kis habot szétkenve ha "vizes" az olajhab, akkor egy idő után akadozik a két ujj, tapadós lesz. Ha nincs pára, ill. víz, akkor sokáig dörzsölheti az ember, sikamlós marad az anyag.
Mellesleg pont a VW motoroknál volt olyan jelenség, hogy a motorból a lecsapódó pára kondenzvíz formájában nem tudott kijutni a motorból. Így aztán sorra el is fagytak a túl kis átmérőjű kivezetőcsövek télen ezekben a motorokban, a gyár meg nem ismerte el a felelősségét. Így aztán aki nem vitte el időben kitágíttatni ezeket a furatokat gariban, annak ettől valami bibi lett a motorjában, amit generálozni kellett.
Ma reggel átvittem az asszonyt Szekszárdra. Visszaúton sorompó duzzasztotta kocsi hegyek. Amint széthúzodott a sor elkezdődött az előzgetés a Pörbölyi szakaszon. Akik jártak arra, azoknak nem kell ragoznom a szitut. Az első pár előzés után emelnem kellett a fordulatszám tartományt. 3000-5000 között libegtettem a fordulatot eléggé kiméletlen stílusba. Lehet hogy a kocsi figyelt, lehet hogy a lábam nehezült, de a vége felé egész gyorsan és érezhetően reagált. A 20 km táv végére élvezetes volt a rugalmas, dinamikus mozgása -igaz a kmórát nem mertem sokszor nézni előzés közben..
Fogyi adat múlt hétről : 58L 691km 8,3átlag vegyes használat. (megjegyzem rátankolással, mielött szeka lenne belöle)
Bzsazsa barátom tegnap du-n láttam a verdát! Hey, de csillogot villogot..:-))
R*R: gyakorlom majd a keresést :-) Köszönöm a felajánlást, ha időben olvasom biztos élek is vele, de szerencsére 4 órája már boldog tulaja vagyok a Lacsinak.
Én kb. másfél hónapot vártam az alkatrészre, majd amikor megjött, időpontot egyeztettünk és délelőtt megcsinálták. Volt olyan eset, hogy reggel bevittem, mondván surrog a kuplung és kértem csereautót. A csúcs az volt, amikor a cd-s rádiót ki-be szerelgették mert mindig elfelejtettek visszakötni valamit, majd másnap reggel elment a hátsó- és műszerfalvilágítás (azon a héten kb 4szer voltam ott) mérgemben káromkodva berontottam és mondtam a címet hogy hova kérem ha készen vannak. Szó nélkül írták a címet és a biztosítékot+égőt ingyen berakták!!!
Normál garis csere nem jó üzlet nekik. Autóház beszerzi az alkatrészt, majd hónapok múlva számolhatja csak el. Ergo addig benne áll a pénze.
kicsit OFF
Garis csere akkor üzlet, ha bizonyos alkatrészeket, amiket a műveletnél cserélni kellene (pl. szelepszárszimmering, stb.) ráírják ugyan a munkalapra, de nem cserélik. Tehát elszámolják, a raktáros is örül, ha éppen azokból hiánya van ( :-) )
De nem kell mindjárt a legrosszabbra gondolni, lehet, hogy csak nagyon nyomni akarta az autóház image-ét, vagy szimplán segítőkész, rendes volt.
Azt az 1 évet valszeg megetették veled.:-)
Fenyegetőzni nem kell, csupán tájékozódni, mielőtt bemegy az ember egy kereskedésbe, hogy tudja milyen jogai vannak, milyen jogokat szerzett a vásárlással. Pláne nem érdemes azzal fenyegetőzni, hogy máshová mész, ugyanis ha tiszták, akkor csak örülnek annak, hogy nem nekik kell a garis cuccokat évekig rakosgatni a polcon, meg elszámolgatni. :-)
Én úgy tudtam, hogy másképp műxik ez a csereautós dolog.
Meg van határozva, hogy mennyi idő a javítás és ha azt a bizonyos napok számát meghaladja a javítás, akkor lehet igénybevenni autót értékegyeztetéssel. (Tudniillik nem lehet egy Matizra egy Captivát igényelni, ill. ha csak az van, akkor az értékkülönbözetből eredő napidíjat csengetni kell.)
Amúgy meg úgy van tovább, hogy nyilatkozni kell, hogy szükséges a munkádhoz, vagy egyéb ok miatt az autó. Ez tudomásom szerint amíg garis az autó (2+1év), addig csak minimális költséggel jár+tankolás, viszont ha már nem garis, ill. nem fődarabcserés, akkor napidíjas a dolog.
Ezt még bonyolítja garit nem figyelve, hogy ha karambolos javításról van szó, ugyanis akkor lehet cascós, ill. ha a másik fél a hibás, akkor az ő biztosítója fizeti.
BKaresz nem baj, ha kicsit ismerkedik a kereséssel. Mert pl. az "átadás " keresésre a 2. találat alatt mutatta a (4069)-et, emlékeztem rá csak pontasítani kellett.
Én szívesen elkísérném az átvétel napján is, ha hasznomat venné és ráérnék, más esetben csak a hozzászólások maradnak részünkről.
De szívesen keresgélünk is, ha szükséges...
Szép napot -a viharos szél és eső ellenére is- mindenkinek!
Sziasztok! Rég nem írtam, inkább csak olvasgattam..... Megosztom - hátha érdekel valakit - friss tapasztalataim. 38e km és 1 év 4 hónap után a szervóm nekem is elkezdett sírni, de csak meleg motornál. A jobb első kárpit zörög. A kipufogó dob rozsdásodik (már egyszer festették a szervizben??). A kesztyűtartó mögött lévő szivacs hangszigetelés (kátránnyal volt rögzítve) leolvadt. A két hátsó sárvédőíven látszik a kavicsfelhordás nyoma (sárfogót fogok én is feltenni, illetve fóliát kap az ív, terveim szerint). Fogyi 7,5-8 körül (Shell üza.). Sárga lámpa nem volt! Kop-kop! 10e km-ként sárga STP üza.adalékot kap a moci, ami után érezhető a változás. Az autó: 1.6 HB Platinum További sok szép napsütéses, balesetmentes km-t!
31 ezer km után (május végén lesz két éves) még nincs igazi gond a Lacsinál!
Eddig egy hátsó index-izzó, meg egy kesztyűtartó mikrokapcsoló probléma volt, de ezt magam is orvosoltam, cserével, ill WD-40-nel! :)
Igaz rendszeresen használom nagyobb távolságokra, de meg is hálálja a kicsike!
Csináltunk egy belső motor mosást, és 2 dl Prolongot is kapott, utána megtáltosodott...ajánlom mindenkinek!!
Múlt héten voltam 30 ezres szervízen a Chevrolet Duná-nál, garanciában cseréltek egy kontaktos hangszórót, OMW Light olajat tettek bele, és a gyertyát is cserélték, ez így kb. 34 ezer Ft volt.
Az új gyertyával nem vagyok elégedett, GM Spark Plug-ot (szerintem a legolcsobb német gyertyát) tettek bele, de eredetileg NKG kettéfűrészelt-végű volt benne, s azzal nem kopogott ennyire, jobban gyorsult, csendesebb volt. Ezzel kapcsolatban ven-e tapasztalat? Hol lehet gyári NKG-gyertyát beszerezni?
Mert lehet hogy lecserélem, sokat rágódom rajta...