Ide jöhet minden, ami Kecskemét és
mikrokörnyezetének tömegközlekedésével kapcsolatos, beleértve a helyi-
és helyközi járatokat, munkásszállító és szerződéses buszokat is.
Sajnos ez nagyon jellemző, tulajdonképp csak azt nem viszik el, ami szögesdróttal van körbetekerve és 380-as ipari áram van belevezetve. Szánalmas egyébként, hogy azért 500 Ft-ért amit kap érte a MÉH telepen képes ott faszolni órákat, kockáztatva, hogy egy járőr elkapja...
Ugyanez a véleményem azokról, akik az üléseket szabdalják a buszokon, meg firkálnak, az ilyennek savba mártanám a kezét miután eltörtem három egyenlő darabba.
Valaki tud esetleg arról nyilatkozni, hogy mit értenek az utastájékoztatás fejlesztése alatt? Esetleg végre eljön az a nap, hogy normális tájékoztató kijelzőkkel szerelik fel a buszokat? Vagy ilyesmire ne is számítsunk?
Mellesleg én örülök már a használt csuklósoknak is, csak valami új legyen már a 280-asok helyett. Egyébként ezzel párhuzamosan a KV selejtez is, vagy a meglévő buszok mellé szerzi be a 2 csuklóst?
Egy változásra van tippem. Úgy tűnik, hogy a 3-as megszűnik hurokjáratnak lenni. A Klebersberg K. úton már régóta látom az ellenoldali buszmegállót és láttam már, hogy a Csokor utcán is megvan már, bár tábla ott még nincs. Mondjuk ez utóbbi kicsit szűkös lesz szerintem a reggeli csúcsban, mert az egyik előkertnél létesítették és eddig csak egy viszonylag kis peront alakítottak ki. Szerintem érdekes lesz...
Én már ha "újabb" buszok jönnének, annak is örülnék. Komolyan szánalmas, hogy némelyik busz milyen szinten szét van rohadva. Lassan már ki lehet látni a buszok oldalán...
A betett MAN Lion's City valóban szép kocsi, nekem is tetszik, de a berlini BVG-nél lévő csuklós MAN nem kicsit csúnyább: MAN NG 312 (ez nem egy berlini példány, de ott is ilyenek vannak)
Az átalakított Ikarus elég brutálisan néz ki. Vajon az eleje is hasonlóképpen ütős? :-)
Tegyük fel, hogy Berlin, azon belül is BVG. Milyük van (tipus, évjárat) a honlapjuk szerint:
- Mercedes-Benz, O 405 GN - 1993 - 1995 - EvoBus, Citaro O 530 GN - 2003 - 2004 - MAN, NG 272 - 1992 - MAN, NG 312 - 1995 - MAN, NG 313 - 2004 - Solaris, Urbino 18 - 2003 - Solaris, Urbino 18 - 2005
Ezek közül nyilván a régi kocsik jöhetnének szóba (ha tényleg innen jönnek), tehát MB0405GN, MAN NG272 vagy MAN NG312. MB és MAN közül valóban az utóbbi az, ami talán valószínűbb, ha azt vesszük, hogy milyen tipusok vannak eddig Kunságnál. Az MAN a csúnyácskább, bár ez szubjektív. Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz. Nem tudom, hogy van-e értelme 10 évnél sokkal öregebb buszt vásárolni.
Na igen, a felújítások nekem sem igazán tetszenek. Külsőre jól néznek ki, bár nekem a classicosítás nemigazán tetszik, de ez szubjektív. Helyette inkább az ablaktáblákat cserélném ki a buszokon, hogy télen ne süvítsen be rajtuk a hideg és szerelnék beléjük normális fűtést (ahogyan az Ik266-osok esetén ezt teszik). Mondjuk most épp erősen kifele tartunk már a télből, de ez azért visszatérő probléma.
Egyre több volánnál kezd "divattá" válni a (leginkább külföldi) használt buszok beszerzése. Ezek szerint Kunság is beáll a sorba? Néhány kivételtől eltekintve ez eddig nem volt jellemző. Kíváncsi vagyok a fejleményekre.
Tegnap este fotóztam kicsit a városban és lekaptam az egyik pihentetett Regio-t. Íme a kép. Ha valaki kéri, akkor szívesen felrakom nagyobban is, asszem 3 megás az eredeti kép, csak sajnos kicsit zajos (ISO 800).
Én nem akartam lenéző lenni, mert nem hiszem hogy a helyi és a helyközi közlekedés közül bármelyik prioritást kellene, hogy élvezzen. A csere meg tényleg indokolt lenne, főleg, hogy a 14-esen levő (elméletileg felújított) 280-ason nekem kellett kézzel kilökni az ajtót, mert nem akart normálisan nyílni. Bocsi, ha esetleg úgy jött le, hogy bárkit le akartam volna nézni, mert nem így van. Csak tényleg jó volna már, ha valódi közlekedésről lehetne beszélni Kecskeméten és nem valami csúfságról, ami ilyen kódnéven fut.
Értem a problémádat, valóban nem a legjobb megoldás, nyilván kényszer.
Én egyébként már régen kíváncsi vagyok arra, hogy mikor kezdik el a csuklós kocsik cseréjét, ami már jóideje esedékes lenne. Az összeset szerintem nem lehet majd nyújtott kocsikkal kiváltani. Hacsak ki nem várják azt az állípotot, mikor már alig lesz utas és elégnek fog bizonyulni a kisebb busz is.
Helyközi csuklósok esetében azért zárójelben megkérdezem (és tényleg nem bántásképp), hogy szerinted amíg Ballószögbe és Helvéciára jártak (és anno Kerekegyházára), akkor szerinted csúcsidő és mamák fonott kosara nem létezett? Talán annyival volt kedvezőbb a helyzet, hogy a helyközi sofőrök nem vették szigorúan az elsőajtózást, a hetényieknél nem tudom, mi a helyzet ilyen téren.
Én örülnék neki, ha a buszokat felszerelnék végre normális kijelzőkkel, amiken nem csak a járatszám, hanem a kiindulási és érkezési hely is szerepel. Az már csak hab lenne a tortán, ha a busz belsejében lenne egy következő megálló nevét kiíró kis kijelző. Emellett (legalább a végállomásokon) lehetne részletes, pontos megállólistával is bővített menetrend kifüggesztve.
Az új buszöblök helyett én jobban örülnék, ha a régi megállókat újítanák fel. A buszmegállókat úgyis szétszedik a parasztok mint floki a lábtörlőt, igazat mondott haverom, mikor azt mondta, hogy tanyára felesleges palotát építeni. Ehelyett nem ártana ha kijavítanák a központban a kocsiállásoknál a járdaszegélyt, és betömnék (normálisan) a kátyúkat.
Nem a témához kapcsolódik, de valaki meg tudja mondani, hogy a KV miért erőlteti ezt a 2 helyközis csuklóst annyira a 29/15 viszonylaton? Annyira gáz, hogy felszáll 2 mami fonott kosárral és nem lehet elférni rajta. Csúcsforgalomban meg kriminális (főleg a 29-es).
Csodákat nem várok, de végre úgy tűnik, mintha valami pozitív változás készülődne. Kíváncsi leszek a leírtak konkrét megvalósulására. Ezen felül ha még a helyi utastájékoztató rendszer kiépítése is megvalósul, akkor végre emelkedhet a színvonal. Mondjuk az új buszok megfelelő mennyiségű beszerzése a jelek szerint még mindig nem várható, de már az említett dolgok is sokat jelenthetnek majd az előző évek "pangásával" szemben. Remélem okosan csinálják majd.