Vicinálisról szó sem volt, azért annyira ők sem voltak naivak, nosztalgiavonatokban gondolkodtak. Senki nem akart megmutatni nekik semmit, örömmel szabadult volna a MÁV a vonaltól az összes gondjával együtt.
Belföldi járatnál is van becsekkolás? Az csak a filmekben létezik ,h majdnem lekési a főhős a gépet és az utolsó pillanatban ér oda mikor már tolják el a lépcsőt és épp ,h felszáll és már megy is.
Azzal pl az a gond, hogy csak a város szélén tudsz leszállni vele, tehát pl Debrecen - Bp esetében már nem lenne annyira versenyképes a vasúttal / közúttal szemben (ugye autópályán kb 2,5 óra Bp - Debrecen táv).
A helikopter meg egy sima heliporton le tudsz szállni ami lehet akár a város közepén is, pl: Kő-ki pláza tetején, vagy épp a SOTE nagyvárad téri vagy azt Árpád hídi toronyházak tetején stb stb.
Régen a repcsinek azért volt nagyobb forgalma mert akkoriban a vasúti fővonalak nagy része kb a mostani vicikhez hasonlított, lassú volt zötyögött, kényelmetlen volt ergo akinek sietős az ment repcsivel. De most mire kiérsz a reptérre, becsekkolsz és a célállomás repteréről beérsz a városig ott is elvesztesz vele legalább 1 órát, hiába csak félóra az út.
Egyébként ugye az is vicc hogy járnak ki Brüsszelbe a képviselőink 1-1 napra tárgyalni, a repjegy 200.000 Ft körül van nekik. Nemigaz hogy ne tudna összefogni itt a környék országai vennének egy nagyobb helikoptert, ami mittomén naponta reggelenként indulna Románia, Budapest, Pozsony, Bécs, Brüsszel megállásokkal a városközpontokból, sokkal gazdaságosabb lenne, mint így utazni ahogy évek óta ezt csinálják.
Sok helyen pl. kis Cessnákkal szórják ki a műtrágyát meg permeteznek, abba is elfér kb. 10 utas. Nem tudom mennyit fogyaszthat, viszont voltam már ilyen kis gépen fent ( műtrágyaszóró akció közben) rendesen tudott menni még úgy is, h eléggé rozoga volt, zörögtek benne a csavarok össze-vissza volt, ahol madzaggal volt megerősítve pár dolog, de működött. És simán le tudott szállni egy füves részre. Nem tudom lehetne e ilyenekkel gazdaságosan megoldani belföldi járatokat, de régebben voltak (ugye Repülős Gizi is ilyeneken utazott), de gondolom pont azért szűntek meg, mert nem volt gazdaságos.
Szép is lenne ha vonatpótló repülők közlekednének. :)
Arra a képre én is vadászok (vicivonal póznákkal) sőt azt is tudom melyik vonalnak melyik részét ábrázolja. Csak azt nem tudom, hogy a Vonatmagazin.hu vagy a Vasútmagazin.hu fejlécében volt-e.
Mi még kisgéppel repültünk, de repülőtértől repülőtérig. Azoknak jó, aki Helsinkiben át akar szállni valami távolságibb járatra. A kétszeri buszozással már nem éri meg, jobb a szárnyashajó.
Helsinki-Tallin 50 km, 18 perc helikopterrel, oda 100 EUR körül volt a normál jegy, amíg egy járat nem zuhant a tengerbe (azóta nem indították újra a szolgáltatást)
Köszi. Nagyon bejön, ha előbb láttam volna ezt tettem volna aRaffis kártyámra :)
Még vadászok egy képre de szerintem az Maczkóé lehet, egy vici vonal volt lefotózva póznákkal, a főoldal tetején volt az a kép csak bele voltak írva a menük. Csak mostanában nem látom itt a srácot, lehet letiltották :(
Miért, egy Debrecen - Pécs vonatjegy kb 7000 Ft (csak oda) és 7,5 óra az út.
(vicc hogy kb ugyanennyiért átutazhatod fél európát vonattal, de ez megint más dolog)
Tehát szerintem 12 - 15000-et megadnának azok az üzletemberek, bankárok stb ha 7,5 óra helyett 1 óra alatt leérne a helikopter; ez mem értem miért hülyeség? Debrecenben is volt repülő, igaz 20.000 Ft volt rá a jegy, rossz időpontban ment és az sokat fogyaszt a gép, nyilván megszüntették, de átlag 6 utas volt rajta.
Egy kisebb kapacitású dolog működéképest lenne, régen belföldi repülők is jártak, ha még visszaemlékszel azokra az időkre.
Érdeklődnék hogy amgán célra felhasználhatom e a Vizsolyi illetve a Boldogkővári képeket (lényegében IWIWre menne a BZ - tájkép albumomba, kereskedelmi forgalomba nem hozom)
Egyébként ha már nem is repülő de egy 10-15 főt befogadó kishelikopter szerintem versenyképes lenne távolsági közlekedésben a vasúttal, még ha duplaáron adják a jegyet rá akkor is, hisz lényegében 1 óra alatt átérne az ország egyik feléből a másikba, a businessmann-eknek meg ugye az idő ami nagyon számít.
Debrecenbe mondjuk extrém dolog volt Pestről ilyen nagyobb gépeket indítani 15-20 ember miatt, de szerintem egy ilyen Debrecen - Szeged - Pécs - (nyáron Siófok) - Zalaegerszeg - Bécs vagy egy Miskolc - Bp - Pécs - Győr viszonylat meg tudna élni.
Pesten meg mondjuk kéne találni valami központi helyet ahol nem zavarna senki a napi 4 leszállás, és viszonylag a központban lenne (pl a Kőki új pláza tetejére el tudnék képzelni egy ilyen helikopter leszálló helyet) így Pestet is be lehetne kapcsolni a forgalomba.
Pécsről meg egy normális vasútvonallall ahol legalább 80-al lehet menni be lehetne kötni az ilyen gyógyvízes helyeket.
Azt gyanítottam kb, hogy "na nehogymá majd Harkány megmutassa, gyerünk, teremtsük meg a feltételeit annak, hogy akár egy Villány-Harkány repülőjárat üzemeltetése is olcsóbban kijöjjön, mint a vicinálisuk."
"Eléggé zsúfolt és lassú a busz Harkányig szerinem"
A távolsági járatok 35, a Pécs-Harkány-Siklós helyköziek 40 perc alatt érnek Harkányba, és 30 km-es jegy kell rá. Kb. egy hónapja járogattam kezelésre 10 alkalommal, és még csak zsúfoltak sem voltak a reggeli buszok. Úgy láttam, hogy a fürdővendégek többsége autóval közlekedik, a buszon főleg a személyi igazolvány, az orvosi utalvány, meg a nyugdíjaspapír volt a nyerő. Harkányba volt közvetlen vonat a boldog békeidőkben - 80-as évek vége - méghozzá expressz, de az sem jött be.
"Ennek ellenére harkány tudtommal vergődött, hogy ők üzemeltetnék Villányig a vonalat, hogy aztán ez min bukott el, csak gyanítom."
Ha azt gyanítod, hogy kiszámolták, hogy mennyibe kerülne, és azért léptek vissza, akkor jól gyanítod. Béliék jó szándékkal fogtak össze, de úgy gondolták, hogy a vonatközlekedés nagyjából a jármű bérleti díja+üzemanyag, és nem tudták, hogy ide nem elég a kuruc virtus.
És ha Pécsről egy duplauzsgyit járatnánk gyógyfürdős vonatként Pécs - Villány - Hakány vonalon / illeve az uzsgyi hátsó része Mohácsra menne, akkor úgy sem lenne életképes? Eléggé zsúfolt és lassú a busz Harkányig szerinem 50 perc alatt a vonat is leérne Pécsről Harkányba, persze nem minden falunál megállót kéne csinálni.
Pl kisvasútaknál lehetne alkalmazni ezeket, úgy tudom a Tiszakécskeit azért sem hosszabbítják meg a MÁV állomásig mert keresztezné a főútat és iszonyat drága lenne ott a biztber. Namármost ezt miért nem lehet megoldani hogy Izsákról leszedem a fénysorompót szigeteltsinestül aztán átpakolom Tiszakécskére, így tizedáron meglenne. Amúgy nem hülyeség lebontani, számos szárnyvonalon is olcsóbb lenne andráskeresztet alkalmazni (lásd Putnok - Szilvás között) max kicsit lassít vagy dudál a vonat előtte, de legalább nincs fenntartási költsége.
Legextrémebb Debrecen ahol a kisvasút is a piroslámpánál áll, várakozik, és várja hogy zöldet kapjon :)) Ilyent még nem láttam :)