Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

40-0832-2 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 34275

mantec!

 

De hogy lehetett egyszerre A3B4 és A5B5 is? ezzel a lendülettel az összes acea besorolást fel lehetett volna írni. Te írtál régebben egy jó hasonlatot, hogy egy autó nem lehet egyszerre Ferrari is meg Porsche is, meg még másik három.

Előzmény: mantec (34259)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 34274

Ford jóváhagyását miért említed?

Ők kitartóan járják még mindig az A5/B5 utat még talán 913D-vel is.

Csak a 0W-20 olajuk A1. Nem is tudok hirtelen CX olajat egy Ford jóváhagyásban sem.

Előzmény: SLX-350 (34257)
Pezo2 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 34273

Üdv.

 

Van valakinek tapasztalata mannol fékolajal kapcsolatba??

 

http://mannol.hu/index.php?route=product/product&product_id=216

 

ABS-es rendszerbe berakható??

 

Köszönöm a  válaszokat..

40-0832-2 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 34272

Ha szeretsz ilyet olvasgatni:

 

http://www.jht.bme.hu/hun/JBJ4_ea_motorolajok.pdf

 

Szerintem tetszeni fog.

Előzmény: Soma.01 (34266)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 34271

1.Azért hoztam fel, mert akkor még azonos olaj ment szerintem a benzines és dízel motorokba.

 

2. Akkor már meg is válaszoltad magadnak a kérdést, melyik a jó.

Régebben olvastam egy külföldi fórumon, hogy az 5-30 Toyota GMO Fe  a Mobit lerméke volt (Mobil1 super FE special), bár ennek az állításnak az igazság tartalma nem garantálható, sőt, valszeg ez az olaj már nem is létezik. Az alapján amiket leírtam, a topiktársak tudnak neked hasonló olajat javasalni, mer szerintem a FORD VOLVO és egyes Mazda motorok még mindig az A5B5 api SL WSSM2c 913C utat tapossák.

 

3 Semmiért. Csak nem tudom a motorod állapotát. Megfelelő karbantartással 200 000 km után még szinte nincs mérhető kopás.

Előzmény: Soma.01 (34252)
SLX-350 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 34270

" ... Fiat 1.6 Mjet DPF nélküli autóba milyen olaj a legideálísabb olaj? B4 es vagy a DPF-es ekbe való C2? ..... "

 

Hát tudod, az a sárga..... :)

 

Nálam nem kérdés: a B4-es az egyértelmű favorit!

Előzmény: Csiga8901 (34269)
Csiga8901 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 34269

Sziasztok,Véleményetek kérném ki, mégpedig Fiat 1.6 Mjet DPF nélküli autóba milyen olaj a legideálísabb olaj? B4 es vagy a DPF-es ekbe való C2? Fuchs olajat próbálnék most ki.

FIAT 900 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 34268

Ja igen nem Fiat által "elismert", hanem jóváhagyott.

A kérdés még mindig megválaszolatlan, hogy a Mobil 1 olajokon az 1 literes kiszerelésen is kell legyen hologramos matrica, mint a 4 literes kannán?

FIAT 900 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 34267

Mobil 1 -et használok helyette, de gondolom az nem baj..

Előzmény: SLX-350 (34253)
Soma.01 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 34266

Ok, akkor azt az oldalt konkrétan hanyagoljuk.

Amit te linkeltél, az tekinthető hitelesnek? Mert akkor inkább ott olvasgatok...

A lényeg marad, C3 ===> Dexos2

Előzmény: mantec (34265)
mantec Creative Commons License 2016.05.20 0 0 34265

T Soma.01!

Hivatkozott mű forrás megjelölés nélkül "átvett" információi egy részének hiteles alapja az alábbi hír.

Az olajinfo oldalon az ambíció érzékelhető, a hozzáértés, alaposság már kevésbé.
És persze felelősségvállalás nélkül állítanak mindent.

 

http://tribologic.hu/hirek/dexos-2-mar-el-az-uj-opel-gm-motorolaj-specifikacio-europaban

Előzmény: Soma.01 (34263)
SLX-350 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 34264

Itt se sűrűn látok GM vagy Opel logót.... :)

Előzmény: Soma.01 (34263)
Soma.01 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 34263
Előzmény: Soma.01 (34262)
Soma.01 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 34262

"A Dexos2 tesztkövetelményeiről nem találtam leírást, egy gyártól független forrás szerint az API SM minősítésből indultak ki."

 


Mivel a Dexos2 alapja a C3 szabvány (nem az SM vagy SN), így mind teljesíti a C3-at, aminek van Dexos2 minősítése is. Az más kérdés, hogy minősítik-e, de tudni tudja.

SLX-350 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 34261

" ... SLX-350 ... levezette ... Csak azt nem közölte, hogy a kizárás csak az ACEA 2012-ben bejelentett követelményrendszerétől szerepel. .... "

 

Nem jól emlékszel.

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=139689458&t=9014426

Előzmény: mantec (34259)
mantec Creative Commons License 2016.05.20 0 0 34260

T SLX-350!

 

"... szinte kivétel nélkül ..."

 

Nem.

 

Kivétel nélkül.

Előzmény: SLX-350 (34257)
mantec Creative Commons License 2016.05.20 0 0 34259

T Papzi57!

"... GM-LL-B-025 ..."
Az említett olajkövetelményt a GM az Y motorkódtól, 2000-s modellévtől, 1999. szeptemberétől vezette be.
Ha ezt az Opel Southeast Kft korabeli megfelelője nem hozta tudomásodra, ez az ő munkájuk színvonalát minősíti.

"... SLX-350 ... levezette ..."
Csak azt nem közölte, hogy a kizárás csak az ACEA 2012-ben bejelentett követelményrendszerétől szerepel.
Van még olyan termék amely az ACEA 2004-es követelményrendszerének megfelelően teljesíti mindkét követelményt.
Ekkor még nem volt kizáró a két követelmény.
Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30

Előzmény: papzi57 (34254)
SLX-350 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 34258

" ... Természetesen nem 0W-10, hanem 0W-40 ... (elütés). .... "

 

Most még valóban csak elütés lehet..... a SAE "meg fogja közölni" a 0W-10-et (az XW-12-vel és az XW-8-cal) jóllehet a Honda "önhatalmúlag" már használ 0W-10-es olajat.

Előzmény: oLayos (34256)
SLX-350 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 34257

" .... A Dexos2 bevezetése óta gyártott motorok valószínűleg elviselik a C3 olajat ... "

 

Efelől egy szem kétségem sincs, a Dexos2 jóváhagyású olajok szinte kivétel nélkül rendelkeznek az ACEA C3 minősítéssel is.

 

" ...  de mit csináljon az, akinek előtte gyártott autója van és még nem akarja kukába dobni? .... "

 

Erről az a véleményem hogy az adott motort a fejlesztésükön dolgozó mérnökök ismerik a legjobban, vélhetően nem ártó szándékkal írták elő a használatához szükséges motorolaj minőségét.

Ez esetben a GM a motor fejlesztésekor és a gyártás beindításakor a GM-LL-A/B-025 jóváhagyású olajok használatát írta elő majd ezt a jóváhagyást visszavonták, helyette (Európában) a Dexos2 használatát írták elő. A Dexos2 jóváhagyású olajok (a gyár szerint) alkalmasak azokhoz az autókhoz is amelyekhez korábban a GM-LL-A/B-025 jóváhagyású olajok használatát írták elő. 

A Dexos2 tesztkövetelményeiről nem találtam leírást, egy gyártól független forrás szerint az API SM minősítésből indultak ki.

Hasonló fejtörésre az Opel mellett a Ford is okot adott: hosszú ideig az összes modellhez (legyen az benzin- vagy dízelüzemű, részecskeszűrős vagy részecskeszűrő nélküli) egységesen a WSS-M2C913-C jóváhagyású motorolajok használatát írták elő.

 

 

Előzmény: papzi57 (34254)
oLayos Creative Commons License 2016.05.20 0 0 34256

Természetesen nem 0W-10, hanem 0W-40 ... (elütés).

Előzmény: oLayos (34255)
oLayos Creative Commons License 2016.05.20 0 0 34255

" ... egyszerre van A3/B4 és C3 (meg Dexos2, GM-LL-025-B) minősítése az adott olajnak. ... "

 

Most az adott olaj jelen esetben az említett Mobil1 NewLife 0W-10-es, amit használsz?

 

.... mert azt továbbra is egy kiváló olajnak tartom, de ez ma sem rendelkezik sem ACEA C3-al, sem dexos2-vel.

Vagy csak a mondatod utaló jellege miatt értem félre?

 

A Mobil1 ESP 0W-40 az már igen, viszont ott már nincs ACEA A3/B4 ... maradva az általad említett szabványoknál.

Az ExxonMobil szerint mindkettő megfelel a GM-LL-A-025 és a GM-LL-B-025 szabvány előírásainak.

 

Az alapkérdésed, miszerint ezek a motorok károsodnak-e mondjuk egy C3-as olajtól ... (??)

Mivel úgy a Fiat, mint az Opel a nevezett "kisdízeljeibe" eleinte a kifejezetten erősen detergens és diszpergens adalékolású, ehhez társuló magas TBN értékre hivatkoztak a kiajánlás/olajelvárás tekintetében - akkori szabványaik tükrében - míg egyszer csak harangszóra átváltottak low/mid saps olajok ajánlására. A DPF-el rendelkezőknél megértem és bízom benne, hogy letesztelték a megfelelőségét visszamenőlegesen is, mivel a motorokban semmi változtatás nem történt.

( a kukába dobás erős, de több gond lett a motorokkal)

 

Ezzel kapcsolatban munkám során merültek fel aggályok, de mély,  szakmailag bizonyítható megállapítást nem tudok prezentálni. Teszem a dolgom a szabványok és a tapasztalatok által behatároltak szerint. Eddig nem estem még pofára, de még ez sem kizárt egyszer ...:(

Némely gyártó olajajánlásával meg SLX-el azonos véleményen vagyok!

Előzmény: papzi57 (34254)
papzi57 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 34254

Bocsi, ha laikusként bele vau-vau...

De!

Az én 2007-ben gyártott Merivámban a GM-FIAT közös gyártású 1245 ccm dízel motorja van, részecskeszűrővel, katalizátorral (magyarul: kipufogógáz utókezelő rendszerrel).

Az akkori gyári előírások szerint A3/B4 olaj kellett bele. Mivel akkoriban (2007!) ez (DPF) újdonságnak számított, C3-as olajok sem nagyon voltak, pontosabban: akkor még csak olyan C3-as olajok voltak, amik NEM rendelkeztek GM (GM-LL-025B) jóváhagyással!

Sok helyen érdeklődtem, leginkább német fórumokon kaptam információt: a végeredmény az volt: csak a GM jóváhagyás a fontos, mert az akkoriban gyártott C3 jóváhagyású olajok lehet, hogy jót tesznek a katalizátornak, DPF-nek, de határozottan ártanak a motornak. Azóta Mobil 1 0w40-nel járok...

DE!

Azóta megjelent a Dexos2 (meg a Dexos1 is), ami gyakorlatilag azt a bizonyos anomáliát okozza, hogy egyszerre van A3/B4 és C3 (meg Dexos2, GM-LL-025-B) minősítése az adott olajnak.

Mi változott?

SLX-350 fórumtárs levezette, hogy a kettő kizárja egymást. A Dexos2 bevezetése óta gyártott motorok valószínűleg elviselik a C3 olajat, de mit csináljon az, akinek előtte gyártott autója van és még nem akarja kukába dobni?

Én még mindig nem látok tisztán ebben a kérdésben...!

Előzmény: SLX-350 (34253)
SLX-350 Creative Commons License 2016.05.19 0 0 34253

" ... a Fiat 9.55535-G2 csak arra vonatkozik, hogy a fiat által "elismert"? .... "

 

A Fiat egyetlen olajmárkát ismer el, az pedig a Selenia.

Előzmény: FIAT 900 (34251)
Soma.01 Creative Commons License 2016.05.19 0 0 34252

Két-három kérdés merül fel bennem:

1. Miért hozod fel példának a 1CD-FTV motort? Mert azt is 2000 körül fejlesztették ki? Mert ugye a 2ZZ-GE-t 2004 elején gyártották először és kb 2011-ig rakták különböző autókba. Ez után már csak a kompresszoros változatot gyártották az Elise-be. Nem mondom, hogy az enyém valami űrtechnika, csak érdekel, hogy miért ezzel hasonlítod? (lehet a 1CD-FTV fejlettebb vagy az is, hogy nem, de biztosan nem ugyan olyan mit a 2ZZ-GE)

2. A Toyota olaj lenne bele a legjobb? Bevallom eddig azzal volt a legjobb. És az nem 40 olaj.

3. Miért kellene 40-es olaj bele? Kopottabb? Hol? Ez miből derül ki? Nekem nem eszi az olajat. Vagy csak feltételezés, mert már 200.000 van benne és az már tuti nem ugyan az mint az új?

Előzmény: 40-0832-2 (34250)
FIAT 900 Creative Commons License 2016.05.19 0 0 34251

Mobil 1
Az 1 literes kiszereléseken is ugyanolyan hologram matrica kell legyen mint a 4l kiszereléseken?
Korábban a literes kiszerelést vettem, épp nem volt csak 5l vagy literesek, és a literesen nem volt hologram matrica (Kauffer-től).

 

Egy olajon pl. a Fiat 9.55535-G2 csak arra vonatkozik, hogy a fiat által "elismert"?

40-0832-2 Creative Commons License 2016.05.19 0 0 34250

Soma!

 

Ha felcsapod a könyvet, ami a kocsidhoz van, és rápillantasz az 1CD-FTV motorra, ott B1 előírást fogsz találni az olajra. Ez nem meglepő, mert szerintem a 2000-es évek elején még nem volt A5/B5.

Ezért szerintem nem lősz mellé egy A5 SL olajjal, de ha már kicsit kopottabb a motor én is oLayos topiktárssal értek egyet és 5W-40 SL, SM.

 

Ilyen volt a TGMO 3w-30 FE:

 

Toyota Genuine Motor Oil Fuel Economy SAE 5W-30 is suitable for petrol and diesel
engines, both turbocharged and naturally aspirated, requiring an SAE 5W-30, API SL, ACEA
A1/B1-04 or CCMC G5/PD2 – it also meets all the requirements of ACEA A3/B3-04 with the
exception of the HTHS / shear stability viscosity. The oil offers an excellent level of protection
against black sludge, wear and oil oxidation together with the highest level of fuel efficiency.

 

Meets the API SL/Energy Conserving

 

Flah Point:220

Pour point -45 C

kinematic v. 40 C       56,2

kinematic v. 100 C       9.95

HTHS 150: 2,93

Sulphated ash wt: 1,1%

TBN: 9

phosphorus wt 0,1%

Apparent v. -30 3900m Pa.S

 

 

Előzmény: Soma.01 (34224)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.05.19 0 1 34249

Prokee!

 

SLX-350 és oLayos topiktárs is már többször rávilágított erre a dologra.

 

Az ACEA határozott célja ezeknek az olajoknak az elkülönítése. Ez nem egy verseny, melyik a rosszabb, vagy jobb.Egyszerűen más és más. Új motortervezés és kipufogógáz utókezelés jött az elmúlt években. Az új normákhoz új motorok, új motorokhoz új olajok.

Ez hozta szükségét az új összetételű olajok megjelenésének. Ezeket valami módon jelezni kell.

Az acea legújabb szabályai szerint ha egy olaj C2 az csak C2, gondolom nem véletlenül módosították...

 

Ha az acea nem vizsgálná a 150 fokon mért hths értéket, a kép jóval egyszerűbb lenne:

 

Akkor valami ilyen lenne PL:

A3B4 normál szulfáthamu kén, foszfor

C2 a közepes  SAPS

C1 az alacson SAPS

 

Nagyon leegyszerűsitve: api SL, SM, SN

Előzmény: -prokee- (34230)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.05.19 0 0 34248

Nekem igen.

Előzmény: Soma.01 (34224)
SLX-350 Creative Commons License 2016.05.19 0 0 34247

" ... 1. Lehet egy flakon dobozán A3/B4 és C3 minősítés is egyben  ... "

 

Igazad van, egy olajos flakon címkéjén bármit fel lehet tüntetni, az egy más kérdés hogy a címke valóság tartalma nem mindig fedi a valóságot.

 

" ... és ha valaki aszerint vásárol az autójához A3/B4 olajat, hogy a C3 mellett ez IS fel van tüntetve, tökre nem fog mellényúlni. .... "

 

... de arra is van esély hogy nem olyan olajat vásárolt mint amire szüksége lenne


" .... 2. A minősítések érthetőségét is sokkal egyszerűbben meg lehetne oldani, ha következetesen nem A4-nek, hanem A4-08-nak, vagy A4(08)-nak hívnák az adott időszakban "érvényes" ACEA-ajánlást. ..... "

 

Erre az ACEA legjobb tudomásom szerint 2012-ig adott is lehetőséget. Az már csak elenyésző apróság hogy az ACEA A4 minősítés mindeddig nem került bevezetésre.

Előzmény: -prokee- (34246)
-prokee- Creative Commons License 2016.05.19 0 0 34246

Akkor összefoglalom.

1. Lehet egy flakon dobozán A3/B4 és C3 minősítés is egyben, és ha valaki aszerint vásárol az autójához A3/B4 olajat, hogy a C3 mellett ez IS fel van tüntetve, tökre nem fog mellényúlni.
2. A minősítések érthetőségét is sokkal egyszerűbben meg lehetne oldani, ha következetesen nem A4-nek, hanem A4-08-nak, vagy A4(08)-nak hívnák az adott időszakban "érvényes" ACEA-ajánlást.

Előzmény: SLX-350 (34244)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!