Én meg már azt hittem, hogy csak én voltam ilyen elvetemült, hogy fűvel tömtem ki a gumit:-)) Ez tényleg működött ideiglenesen, igaz én csak a biciklimen alkalmaztam az ötletet.
Ha ezeket meg tudod oldani, akkor már egy jobb, erősebb motor szinte gyerekjáték lesz. Ez a motorozás sava- borsa. Könnyes szemekkel jut eszembe ilyenkor haver Komárja anno, az egy pedáljával, meg a lapos kerekével. Nem volt pénzünk belsőre- na és?? Fogtuk a füvet az árok parton, (volt sok hála istennek) Kitömtük a külsőt vele, azt úgy kacsáztunk vele- tova!!! :PPP De "motoroztunk", és ez volt a lényeg!!!!!! :)
Én ezért nézegettem egész télen a GN-t ... Mert ugye gombhoz varrunk kabátot: előbb megvolt a motor, aztán csináltam (illetve még mindig csinálnám, de hát ugye télen nincs oktatás) hozzá a jogsit. Persze, ha úgy lenne, mint az EU több országában (pl. Olasz + Francia), hogy 125 kcm-ig B-s jogsi elég, ez a szívás nem kellett volna. Na mindegy, kell, és kész. Minden megvolt simán illetve az első KRESZ-vizsgára be se engedtek, mert otthon maradt a jogsim, de egy hétre rá megcsináltam. A rutin szintén. November utcsó napján vizsgáztam forgalomból ... egy olyan ETZ-n, aminek gyenge volt a töltése, sarkon beforduláskor le akart állni, pörgetni kellett. Persze közben figyelni minden egyébre is, gyalogos, busz, ésatöbbi. Nem volt elég a forgalom, még a motor életben tartása is feladat volt. Nem mehettem a GN-nel, mert az csak 8 kW, és ezért gyenge az A korl. kategóriához. Párszor 1-2 utcasarkot kint maradt az ETZ-n az index, mert hát a 2W-os visszajelző izzó ilyenkor csak parázslik, vagy még azt se. Na, hát ezért nem engedtek át ... Úgyhogy mostanában újra kezdem, a téli szünet után, de remélem, hogy időközben megjavították a gépsárkányt, mert már elég volt a rettegős-körülsasolgatós motorozásokból. Nem is nagyon mozogtam vele, max. a boltba szaladtam el motorral, ha már nagyon viszketett az, ami ilyen esetben szokott ... :o)
Én meg kawa búzi voltam, mivel azon tanultam. Inkább vizsgáztam, tanulni már nem kellett :) egy öreg gépen, kicsit leharcolt volt már, és látszott sosem volt gazdája 400-as gép volt, jobb oldalt trombita szerű kipufogóval, majd eszembe jut a típusa. A rutin vizsgán megtréfált. Sztem még a gyári olaj volt benne, gyertyát sem cseréltek benne néha volt egy kis gyújtás baja és sokáig kellett melegíteni, ennek ellenére ment nagyon.
Az oktató mondta ráérünk a vizsgával, 12.00-ra vagyunk kiírva. Reggel 08.00 volt, elmentünk kávézni, jön vissza, na gyerekek hozzátok a motort vizsga, erősen október vagy november volt, alig akart a motor megszólalni a hidegben. Szívató kihúzva, dadogott, a gázzal kellett játszani nehogy lefulladjon, az első bólya után megjött az erő mikor a gázzal játszottam. Felpörgött egy kerékre állt, alig bírtam megtartani. Kibaszott kipufogó feldöntötte a bólyát.
Na akkor beletudtam volna rúgni, persze az oktatóba, tudta Ő is a motor műszaki állapota nem volt fényes, a km óra nem mért, a balos tükör körbe forgott, a jobbos nem volt rajta stb.
Nem tudom van-e valakinek pav vizsgás élménye a korlátlan jogsihoz kellett tenni. Szakadjon meg aki azt is kitalálta.
Haverom vett egy ZZR-t szóval a kawák jó kis gépek, kawással is szívesen elmennék motorozni.
Egyszer mentem vizsga előtt CB Hondával, az kibaszott kényelmetlen volt nekem. Most nem tudom divat-e, de náluk volt kötelező bukás mert nem fizettünk a vizsgáztatónak, járt volna neki egy ebéd, Én nem ígértem neki ilyent van tippem ki volt.
Azért nem vettem er5, mert amit kinéztem elvitték, amúgy a dob fék vs. tárcsa fék volt kontra foly. hűtés vs. léghűtés. Végül a pénz döntött.
Hát én sem újat szeretnék! Tudom, hogy sokan más nézeten vannak, de elvből (!) nem veszek új autót, meg most már új motort sem fogok. Remekül meg fog felelni a 4-5 éves példány is. Persze, egészen más, mikor valaki saját maga járatja be, meg tisztában van az előéletével a járművének, de az a "2-3 évesen már csak 2/3-át éri" szituáció az egy komoly érv a használt autó/motor mellett. Szerintem.
120-ig versenyképes vagyok ... Ezért vannak szegény GN-nek megszámlálva a napjai: szerintem a szezon végén (ami még el sem kezdődött) eladósorba vagy beszámíttatásra kerül valami nagyobba. Ahogyan majd a költségvetés engedi. Egyszerűen kicsi nekem ez a kis jószág, mármint fizikailag. Nehezebb vagyok (120 vs. 112 kg), mint a motorom. Azért lett beszerezve, mert igen kedvező üzlet volt, de már akkor tudtam, hogy max. 1-2 évig lesz meg. Majd valami 50 kg-os futár-srácnak jó lesz ...
Munkahelyemre a Honda Dream hord be forgalomba helyezni motorokat. Felültem egy Varadero-ra ... Namost, én közel 190 cm vagyok (188), és lábujjhegyen pipiskedtem a Varadero-n. Gyorsan le is szálltam róla, míg fel nem dőlök a 2.5 millás motorral. Ami viszont nagyon tetszett: a CB 1300. Igaz, hogy terpeszben kellett ülni a széles tank és blokk miatt, de kényelmes telitalpas talajfogással ücsörögtem rajta. Mondtam is a nejemnek, hogy 40 évesen kell nekem egy ilyen. Az még 4 év ...
Más: beindítottam múlt hét végén a kis GN-emet. Egyszerűen 10 fok alatt nem volt hajlandó beindulni, de akkor éppen kicsit enyhébb idő volt. Gyorsan fordultam vele pár kört aznutcánkban, majd visszacsomagoltam. Ha kicsit hidegebb volt, képes volt lemeríteni az akkut, de egy pöffenés nem sok, annyi se volt. Szerelő haverom azt mondta: valamelyik szelep be lehet égve a kettőből, ezért nem ment 70-nél többet, meg ezért nem indul hidegben sem. Úgyhogy egy hengerfej le-felszerelésssel kezdjük a szezont ... :o(
KLE nekem először nem tetszett, de aztán kezdtem megbarátkozni vele. Bár most sem vennék ilyet, nagyon magas, még az én 183 centimmel is saccolgattam, hogy kellene ráülni. :)
Na sztem, meg az az egy milla nem kevés pénz- főleg nekem... Ennyiért, igenis el lehet várni minőséget, főleg annak fényében, hogy sokkal egyszerűbb olcsóbb motorok is tudják, vagy akár leüberelik ezt a minőséget...
Ajánlanék egy kis motoros csemegét, persze lehet nem mki szereti a régi mocikat. Ezer éve készültem már rá, pedig alig 3 km-re van lakhelyemtől Maróti Motorkerékpár-gyűjtemény. Érdemes megnézni, szép motorok és egyéb tárgyi érdekességek vannak kiállítva.
A magán gyűjtemény tulajdonosa Maróti József Úr évi néhány alkalommal lehetőséget nyújt gyűjteményének megtekintésére. Magyar motorkerékpár gyártás történetéről átfogó pár órás előadás, majd a kiállított motorok és történetük kerül tálalásra. Ami meglepő csak 1.000.- ft. a belépő. Nem egy szokványos múzeumi séta.
Sajnos nincs annyi pénzem, hogy annyit motorozzak, mint amennyit akarok. Esőben elég sokat mentem vele, de azért a sarat kihagyom. December 10-e körül raktam el a gépet. Nem hagyott nyugodni ez a rozsda téma, hát tegnap megnéztem. Megjelentek nekem is a rozsdapöttyök a kipufogó könyöknél, igaz most először van nyitott helyen tárolva, mert építkezünk. Amúgy tavaly nyáron vettem és kb. 4000 km ment bele. Elvittem a Suzuki szervízbe átvizsgálásra, de semmi gond nem volt, pedig alaposan átnézettem.
Köszönöm a tippeket, fent van a bukócső....hmm egész pofás... legalábbis nekem tetszik. Ha már ott voltam, vettem izibe 2 gumi perselyt (vagymi ami tartja az ülés alatti oldalelemet, mivel 1 hiányzott)...és egy kábelt a fokozat jelzőhöz. Belátom a Sámson után kissé belegabajodok még a fokozatokba....jó igaz meg kéne tanulni, hogy van rendes motorfék és használni kéne....de sok szezon alatt megszoktam hogy lassításkor kuplung be.....kis idő amíg ezt elfelejtem.
Nekem olyan motor kell, ami városban mobil, de el lehet vele menni kisebb túrákra is és végtelenül igénytelen, megbízható. Azt hiszem ez erre pont alkalmas. A 45 lóerő pedig mihez kevés? Így is gyorsabb az autók egy igen jelentős részénél és pillanatok alatt ugrik vele a jogsid.
Szia kk9vpt!
Én nyugodt szívvel ajánlom a Spanyol gyártmányt. Nekem is az van 2004-es évjáratban. Eddig semmi bajom vele. Nem reszi a rozsda sem, mint ahogyan azt sokan állítják. Azt a sok hülyeséget, hogy pl. gyenge fékek és telók, el se hidd. Ehhez a motorhoz ez mind elég. A kevés LE-t is sokan említik, de ennyi erővel a 110 LE is kevés a 240 LE-höz képest. Ez a motor úgy jó, ahogy van!!! Ha valaki meg fikázza, az vegyen valami divatos HIGH-TECH motort 5 millióért.
Szerintem a gondolat helyes, amit I AM ír, csak a megfogalmazás nem tökéletes: szerintem úgy értette, hogy azért adnak el valamit, mert valamilyen paramétere nem felel (már) meg az eladó számára (kicsi, nagy, gyenge, erős, piros, kék, stb.), mert közben megváltozott a prioritási rendszere az eladónak (például rájött, hogy utálja a kék színt és neki zöld kell).
Viszont nyilván lesz vevő, akinek ezek a paraméterek jók és az megveszi.
Természetesen benne van a pakliban, hogy romos sz.rt kapsz, de az eladások nagy része szerintem nem ide vezethető vissza.
Hát ez szerintem meg jó nagy baromság, már ne is haragudj!!! Nem mindenki azért ad el egy gépet , mert rossz. Ano én is eladtam a Tz- met- nem titok, 180 ezret csengetett a vevő a 85- ös 250- es ETz- mért!!! Nem azért adtam el, mert rossz volt- sőt!!! Annyira jól nézett ki, hogy a vevő állítása szerint Tatán megkérdezték többen is tőle- hogy újra gyártják a régi MZ- ket?? Nagyobb kellett, ezért váltottam.
Én tavaly márciusban adtam el az előző motoromat (Yamaha YBR 125) nem egészen 3 évesen, 4000 km-rel. A vevő tudta, hogy veszek egy nagyobbat, szintén újonnan. Egyből kijelentették (azért a többes szám, mert a vevő - egy 16 éves kislány - az apukájával volt motort venni), hogy ha az eladó lesz az új motor, először nekik szóljak... :-)))
Látták, hogy hogyan van tartva a motor a garázsban, csili-vili, lepedővel letakarva, megnézték a vezetett szervizkönyvet, és nem volt túl sok kétségük, hogy nem agyonhajtott és törött motort vesznek...
Az eladóra összpontosíts, beszélgess vele a gépről- ez elárulja majd, hogy mennyire ismeri, szereti a gépét. Az igazi tulaj elég jól képben van a gépével kapcsolatban, tud adatokat, sztorikat róla. Utána nézd körül a mocit, nyugodtan kukkants be alá is. Ott is látszik ki mennyire fanatikus a gépével szemben. Szemrevételezés, próbaút- alkudozás. Összejön ez majd.. :)))
Akkor ezek szerint a táblácskára és az eladóra kell összpontosítanom :) A spanyol cucc felejtős vagy ez csak annyit jelent, hogy ha van japán és spanyol, akkor inkább a japán, de a spanyollal sem lesz szopás ha épp azt veszem meg?