Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Amíg nem lesz a Komáromin forduló, addig hiába a terv, hiába ajánlják a megépítését '96 óta. Igaz, a Sumen utcai is ott rohad már mióta...
Így ráadásul jobban ketté lenne szakítva a város. Most azzal próbálkozom, hogy a 37-es és a 45-ös menetrendjét fésüljem össze minél jobban, de elég nehéznek bizonyult, a Kondorosi Csárdától való követést szinte lehetetlen tartani. Igaz, beleszámoltam az új lámpákat, és az új megállót is; külső végállomásnak pedig a Kéknyelű utcát (Kondoros) jelöltem meg.
Amit raktatok fel menetrend tervet, azzal csak a Csapókert járna jól és az István út, a Derék utca viszont nagyot veszítene.
Én egy másik fajta járatot találtam ki. A járat 27-es és 27y-os jelzéssel közlekedne, s a Komáromi Csipkés György tér lenne a fő végállomás (vagy a Sólyom utca, mivel úgy meg is tud fordulni a szervízúton).
27: Komáromi Csipkés György tér - Faraktár utca - Kossuth utca - Széchenyi utca - Nyugati utca - Kishegyesi út - Derék utca - Vincellér utca - István út - Széchenyi utca - Kossuth utca - Faraktár utca - Komáromi Csipkés György tér
27y: fordítva közlekedne, mint a 27-es.
Így a környék járatait is át kell szervezni, mert csak ezek a járatok közlekednének a belvárosba. Új járatok:
11: Komáromi Csipkés György tér - Hétvezér utca - Diószegi út - Lahner utca - Létai út - Komáromi Csipkés György tér
11y: fordított 11-es
25: Komáromi Csipkés György tér - Vámospércsi út - Veres Péter utca - Acsádi út - Sámsoni út - Budai Nagy Antal utca - Komáromi Csipkés György tér
25y: fordított 25-os
37/37A: Komáromi Csipkés György tér - Vámospércsi út - Kéknyelű utca (37: 47-es út - Nagycsere - Haláp)
41: Komáromi Csipkés György tér - Létai út - Kinizsi nyomda
45: Vincellér utca - István út - Kishegyesi út - Nyugati utca - Széchenyi utca - Kossuth utca - Sas utca - Dósa nádor tér
52: Nagyállomás - Wesselényi utca - Hatvan utca - Faraktár utca - Komáromi Csipkés György tér
Nem az én véleményem az "átjárhatóság", sokan hozták fel amikor a 22/24 útvonala megváltozott. Most a 25/25Y-ről van szó, illetve a még fontosabb 45-ösről, ami könnyen úgy járhat, mint anno a 10-es, amikor 30-ról 33 percre nőtt a menetideje, még a Volán-korszakban, és plusz járművet kellett rátenni. A DKV-nál ez problémás lenne, mert ott spórolnak, ahol tudnak. De éppenséggel a 37-essel is egybe lehet darálni az útvonalat, akkor 48 perc lenne egy fél forduló. A menetrendet még nem számoltam ki, de oda is több jármű kéne. A 25/25Y-vel viszont kevesebb jármű kéne.
Akik a közepén laknak, azoknak talán. Mondjuk a Tócóvölgyből az István útig sétálni már nem olyan rövid. Az idősebb korosztálynak már biztos hogy nagy távolság lenne. Még én is nyűgösködöm, ha a Segnerről kell átballagni a Derék utcáig, bedig én még "fiatal vagyok". Vagy legyen 2 db busz, azok körbe-körbe járnának a Tócóban, szerintem 15 perc alatt körbe lehet érni.
Továbbra sem vagyok oda ezért a megoldásért, de a 45-ös miatt valami tenni kell. Vagy elpazarolnak rá még egy buszt, vagy átteszik a Széchenyire, mivel az új lámpáknak, és az új Hal köz megállónak hála nem fog beleférni 30 percbe a menetideje.
Ennél is egyszerűbb megoldás, ha a 25/25Y-be építik be a 45-öst, a külső szakasz úgy sincs annyira kihasználva, hogy egy 37A-val ne lehessen pótolni.
A tervedben egy problémát látok: A Derék utcán ritkul a követés.
Ez igaz, 15-ről 20 percre módosul. A belváros felé viszont 15 helyett 10 percre nő csúcsidőn kívül. A csúcsidei követés viszont marad a Derék utcán, és a 25Y-vel együtt 7 perces lesz a követés.
Ugyanez megtörtént a 22/24 esetében is. Pont azzal a viszonylatcsoporttal kapcsolatban mondták el sokan, hogy a Tócóskert átjárható, így nem lehet probléma. Aki a Segner térig utazik, annak a 24-essel együtt teljesen meg fog felelni ez a követés is, aki tovább, annak sajnos alkalmazkodni kell. Azopk viszont nyernek, akik a Segner tértől szállnak fel, és a Faraktár utca fele utaznak tovább.
Elkészítettem a menetrendet hozzá, ha jól számoltam, két busz megspórolható. Ebből egyet át lehetne csoportosítani 37A-ra is, ami értelemszerűen csúcsidőben, illetve 37-es indulásán kívüli órákban járna. 45H is megszűnne. Cserébe viszont sűrűbb lenne a követés a 25/25Y-n, ezáltal valóban pótolva lenne a 27-es, már ami a követési időt jelenti.
Egyébként többször volt már "szerencsém" balesethez/rosszulléthez kihívott mentőt megvárni utasként, és egy alkalommal se láttam, hogy a sofőr jegyzőkönyvet vett volna fel. Lehet ők se tudják, hogy mi a szabály? Vagy ez az aktuális ügyhöz lett így igazítva? (Mármint a szabályzat...)
"A sofőr látta, hogy odazuhantam, de ő sem segített." - Ha ez igaz, akkor mélységesen elítélendő!
Itt nem arról van szó hogy ráncajtós vagy nem az. Hanem hogy ilyen elhanyagolt buszt adnak ki a forgalomba ami nem képes menni 60-nal rossz a klímája. Jegyvizsgáló töbsször szólt neki de hát csak a fejét rázta a vezető. Tetőszelözző brutális összevissza tekerve sem nyílik ki.
A piros Man buszokat mikor dobják ki? Életveszélyes amit ezekkel csinálnak. Vonatpótlóval utaztunk. A 42-es egy forgalmas főút a busz maximális sebbesége 57 km/h óra. Kamionok jönnek mennek nem normális aki ilyent buszt ad ki ráadásul később sorolt ki satufékkel mert biztos elfeljette hogy keresztesen le van zárva a sorompó átjáró felújitás miatt ezért városon keresztül kell menni közben meg 20 25 kamion jön mögötünk. A szelőzzés nulla hátul teljesen kitekert tetővel semmi levegő. Remélem visszafele ikarus lesz ami a múltkor is volt az legalább szellős és gyorsan megy.
Átfutott egy ötlet a fejemen 1-2 hete, és egyre inkább úgy érzem, beszélni kellene róla. Azt már említettem, hogy a 45-ös menetrendjébe bekavarhat, hogy beüzemelik az új Hal köz megállót a Kossuth utca irányába, plusz még a menetidőt is felülvizsgálják a Széchenyi utcai lámpák miatt.
Nos, szerintetek nem lenne-e értelmesebb, ha a 25/25Y viszonylatokat módosítanák oly módon, hogy 22/24 módjára "nyolcasozna"?
A 25-ös a Deréken keresztül menne a Veres Péterig, majd az István úton keresztül jutna vissza a Vincellérig. A 25Y értelemszerűen fordítva.
Ezzel egyidőben a 45-ös megszüntethető, illetve beépíthető a 25/25Y követési idejébe, ami így csócsidőben járhatna 5-7 percenként összevontan.
A Veres Péter utca - Kondorosi Csárda útvonalról egy 37A gondoskodna, a Nagyállomástól a Kéknyelű utcáig. A követési idő lehetne rugalmas, nem hiszem, hogy a 45-ösnek pont a külső szakasza lenne a legkihasználtabb. Ezzel együtt a Vámospércsi út - Nagyállomás összeköttetés is javulna.
Ma hallottam a 31-esen. Öreg úr mondta, hogy a Csemete utca megállót át kellene nevezni kósa-híd megállónak, az ott található "híd" miatt, ami az építkezés fölött van. :D
Ma reggel a "gyorsjárat" megint xtra lassú járattá minősült vissza, amikor is kb. 13 perc késéssel futott be a buszvégre, ezzel alulmúlva a "normál" járat menetidejét is. Ez nem is lett volna annyira nagy gond, bár a tisztelt Nagy Attila úr fenheti a körmét kaparni a "pontos közlekedés" szlogent. Annál nagyobb baj volt, hogy a csatlakozó 25-ösre NEM lehetett felférni, rengeteg utas maradt hoppon a megállóban! (több mint 5). Csak tudnám miért nem tudnak normális közlekedést biztosítani... Ezért fizetek/fizetünk? Nem érdekel, hogy nincs elég buszuk, nem érdekel, hogy nem értenek a menetrendek megszervezéséhez...
Ja, és a késés nem a buszvezetőn múlott, a volvo-k továbbra sem tudnak repülni, ellenben ősz van, egyes fejesek igazán megtanulhatnának már ennél a neves cégnél...