Keresés

Részletes keresés

csocso69 Creative Commons License 2018.03.07 0 0 1052

Hello! Szivárgást nem tapasztaltam. Üzem meleg motornál állítottam az alapjáratot. Légszűrő tiszta. Még a szívatót le ellenőrzöm holnap. Tömítés csak az úszóházban volt. Takarítás elött jobb volt, már bánom, hogy hozzá nyúltam. :( köszi a segítséget. Nekifutok mégegyszer hátha valami elkerülte s figyelmemet. A szívatóddal mi vólt?

Előzmény: RegosBendeguzABecsuletes (1051)
RegosBendeguzABecsuletes Creative Commons License 2018.03.07 0 0 1051

Hetvenet? Az enyém örülök, ha 60-at megy, és 5 litert fogyaszt 100 km-en. És így járok vele két éve. :D

 

Bár most ez lehet változni fog, hogy megjavítottam az olajozást, kíváncsian várom az eredményt.

 

Hát nem tudom, amit leírsz, az alapján pár dolog:

 

- alapjáratot ugye üzemmeleg motor mellett állítgatod?

- keverék csavar tuti jól van betekerve? Nem emlékszem pontosan hány fordulatot kell, nézz utána, de azt pontosan kell beállítani

- fúvóka méretet se árt ellenőrizni, milyen van benne, és mi a gyári

- tömítések tuti jól zárnak? 

- szivatót érdemes ellenőrizni mindenképp, jól működik-e, mennyire megy ki a tű, elzár-e fél-1 perc után? Engem ez sokat szivatott anno...

- légszűrő nincs eltömődve?

- nem szivárog sehol sem a benzin? 

Előzmény: csocso69 (1050)
csocso69 Creative Commons License 2018.03.07 0 0 1050

Sziasztok! Ma volt alkalmam ebben a jó időben kipróbálni a motort. Sajnos nincsen jó hírem vele, mert nem is megy jól, meg a hetvenet is nagyon lassan éri el, előtte (karbi takarítás) jobban gyorsult és aránylag hamar elérte a hetvenet,és nincsen alapjáratom sem. :( akkor van egy kis alapjárat, ha a rugós csavart majdnem teljesen betekerem, de akkor már nem tudok gázt húzni. Nem füstöl. Gázadásnál egy kicsit megtorpan (fullad) 30-40-ig jól gyorsul, az felett nem igazán. A karburátoron csak az úszóházon volt tömítés? Akárhogyan tekerem az állító csavarokat, nem jó! Másfél- két fordulatot kicsavartam, utána a másikat, hogy állítsak egy alapjáratot, és semmi. A műszer szerint rengeteget eszik. 60-km több mint fél tank, a mutató szerint. már egy új karburátoron gondolkozok, mert ez nagyon "szívat". Egyébként nem érzem erőtlennek.  Van valami ötletetek? 

Patow Creative Commons License 2018.03.07 0 0 1049

Igen azt én is egy ismerős szerelővel szoktam csináltatni, lég kulccsal pik pakk lent van a variátor

Előzmény: RegosBendeguzABecsuletes (1048)
RegosBendeguzABecsuletes Creative Commons License 2018.03.07 0 0 1048

Igen, azon én is gondolkoztam már, csak nagy macera nekiállni, mert le kell szedni a variátort is, amihez nincs szerszámom, legutóbb is iszonyú sokat szenvedtem vele (és én hülye akkor nem cseréltem az olajszivattyú szíját). 

Előzmény: Patow (1047)
Patow Creative Commons License 2018.03.07 0 0 1047

Azon agyaltam korábban hogy hogyan kerülhetett  abba az állásba, de akkor megtaláltad a hibát így már érthető, meg néha nem árt befújni egy kis WD-40-et de csak óvatosan mert mögötte van a szivattyút meghajtó kis ékszíj amit egyéb iránt cserélni is ajánlatos 10ezrenként  mert ha az elszakad nem fogod észrevenni, leáll az ólajzás és akkor beáll a motor !!! Ha nem igazán tudod mikor cserélték akkor szvsz cseréld 3-4 ezresbe van nem egy nagy kiadás

Előzmény: RegosBendeguzABecsuletes (1046)
RegosBendeguzABecsuletes Creative Commons License 2018.03.07 0 1 1046

Közben kiderült nálam a turpisság, szétszedtem ma, és be volt ragadva a mozgó bizbasz, ergo mindig úgy adagolta az olajat, mintha teljes gáz lett volna... Amint kézzel megbirizgáltam, vissza is ugrott szépen és egybeestek a rovások!

 

Valamelyik okostóni (előző tulaj vagy egy jóképességű szerelő) úgy rászorította a tengelycsavart, hogy a rugó nem tudta visszabillenteni alapállapotba, és egyszer ha teljes gázt húzott valaki, az ott is maradt. 

 

Köszi a tippet még egyszer! És egyben szolgáljon tanulságul: azt a csavart nem szabad nagyon meghúzni! 

Előzmény: Patow (1045)
Patow Creative Commons License 2018.03.07 0 0 1045

Zárt gázállásnál kel egybeesnie,vagyis alapjáraton  A Gilera szivattyú egy az egyben Piaggio, de az általam belinkelt videóban elég jól elmagyarázza a srác és amit te delinkeltél ott is elég egyértelmű. 

Előzmény: RegosBendeguzABecsuletes (1044)
RegosBendeguzABecsuletes Creative Commons License 2018.03.07 0 0 1044

Ugyan ez egy Gilera runner, és nem fejti ki, milyen gázállásnál, de valószínűleg a zárt gázállás lesz a nyerő: 

 

https://www.youtube.com/watch?v=S3TWYRtE4nA

 

Előzmény: RegosBendeguzABecsuletes (1043)
RegosBendeguzABecsuletes Creative Commons License 2018.03.07 0 0 1043

Egy picit elbizonytalanodtam... Van ez a bizonyos robogószerelési 'biblia' (Phil Mather féle), ahol ez van írva:

 

"A huzalos vezérlésű szivattyúnál ellenőrizni kell, hogy a szivattyúházon és a szivattyú bütykös tengelyén levő jelölések a gázmarkolat teljesen nyitott állapotánál (teljes gáz) éppen egybeesnek. Ha ez nem így van, állítsuk be a szivattyút vezérlő bovdenhuzalt."

 

Tehát itt épp az ellenkezőjét írják a lentieknek, igaz, a következő oldalon meg már ezt:

 

"Ha a huzal beállítása megfelelő, a szivattyúházon és a bütykös tengelyen lévő jelölések egybeesnek, teljesen nyitott vagy zárt gázállásnál - a részleteket az adott robogó kezelési útmutatója tartalmazza" --> utóbbiban megnéztem, ez biza nincs benne.

 

Szóval tutira tuti, hogy zárt gázállásnál kell egybeesnie a két jelölésnek Piaggio Liberty 50 2T esetén? 

Előzmény: Patow (1035)
csocso69 Creative Commons License 2018.03.05 0 0 1042

Értem. Köszönöm! Le ellenőrzöm, ahogy lesz időm, most már kíváncsi vagyok. :)

Előzmény: Patow (1041)
Patow Creative Commons License 2018.03.05 0 0 1041

Szia! A motor indításakor kap folyamatosan tápot, ekkor még nyitott állapotban van a szívató aztán szépen kezdi lezárni és  esik vissza a fordulat,, ezt persze a külső hőmérséklet is befolyásolja pl nyáron nem is nagyon veszed észre hogy aktív vagy nem mert gyorsan lezajlik ez a folyamat szvsz

Előzmény: csocso69 (1040)
csocso69 Creative Commons License 2018.03.05 0 0 1040

Szia! Amíg a garázsban állt a motor "hidegbe" addig határozottan, hallhatóan-érezhetően működött. Felpörgött majd vissza állt alapjáratra. Arra gondoltam, hogy most azért nem hallani, érezni mert a szutiban meleg van. De lehet, hogy nem jól gondolom? Annak mindig be kell kapcsolni? ügyeltem a visszarakásánál, de lefogom ellenőrizni a videón látottak alapján. Köszönöm a segítségedet! :) 

Előzmény: Patow (1039)
Patow Creative Commons License 2018.03.05 0 0 1039

Szívatód jól működik? ,korábban amikor beindítottad, kicsit magasabban kel pörögnie a motornak aztán kis idő múlva áll vissza a rendes alapjáratra, talán arra is rá lehetne nézni mert ez is okozhat problémát. Erről is van egy videó https://www.youtube.com/watch?v=eZDeJ-1P5z0

Előzmény: csocso69 (1038)
csocso69 Creative Commons License 2018.03.04 0 0 1038

Bocs, hogy már megint én, de ismételten lenne egy kérdésem. :) Levettem a karburátort és kitakarítottam. Szétszedtem, kivettem a fúvókákat is és ki fújattam az egészet. Valójában nem volt koszos. Beállítottam a csavarokat oda ahol voltak előtte, a súbert nem bántottam, de nem nagyon akar lenni alapjáratom. Sokkal beljebb kellett tekernem az alapjárati csavart, hogy éppen,hogy ne álljon le. Egy kicsit kijjebb tekertem az úszóház alján lévő csavart és folyik a benzin. A gyertyát is megnéztem, és kormos volt (Lehet, hogy sokat járattam előtte, az olajpumpa állítás után?)  Egy kicsit nehezebben is indul. A gyertyát kicseréltem újra, a helyzet változatlan. "Az olajpumpát a karburátor tisztítás előtt állítottam" Esetleg van valakinek ötlete? Ha beindul akkor nem rossz a hangja. Most a pincébe van, ha elmegy a hó, ki tudom próbálni menet közben is. Köszi előre is, és bocs, hogy ennyi problémám van, csak szeretném rendben tudni a kis robogót, mert napi 20-Km szeretnék vele probléma mentessen megtenni. 

csocso69 Creative Commons License 2018.03.03 0 0 1037

Na! Ez tényleg jó! most már ezt is tudom. Hasznos kis videó! Köszi.

Előzmény: Patow (1036)
Patow Creative Commons License 2018.03.03 0 0 1036

Van erről egy jó kis videó a 29-edik perctől érdekes.----https://www.youtube.com/watch?v=HWaj_X2KN6I&t=1073s

Patow Creative Commons License 2018.03.03 0 0 1035

A biztonság kedvéért én is alá szoktam állítani egy kicsit kb 1-2 mm rel szezon előtt már csak azért is ha a bovden egy kicsit enged még akkor is a tűrési határon belül van, mivel évente általában egyszer nézek rá

Előzmény: csocso69 (1034)
csocso69 Creative Commons License 2018.03.03 0 0 1034

Ja! Még 1. Ez gondolom úgy van kialakítva, hogy nem tudnám teljesen elzárni ugye? Nehogy átessen az ember a ló túloldalára, hogy nem kap olajat! 

csocso69 Creative Commons License 2018.03.03 0 0 1033

Körülbelül 3mm kellett vissza (felfelé) állítanom, de még így is 1mm kb. lejjebb van, de már érezhetően jobban pörög és nem füstöl annyira. :)  Jó ötlet volt! Köszi!

Előzmény: Patow (1027)
Patow Creative Commons License 2018.03.03 0 0 1032

 Lehetséges fojtja a sok olaj nem tud egészségesen felpörögni a motor .

Előzmény: RegosBendeguzABecsuletes (1031)
RegosBendeguzABecsuletes Creative Commons License 2018.03.03 0 0 1031

Igen, alapból így áll! Egy ideje küzdök is már vele, hogy füstöl meg tocsog az olajban a karbi. A fogyasztás is lehet ettől magas amúgy? Az olajat mindenesetre eszi rendesen. 

Előzmény: Patow (1029)
abes Creative Commons License 2018.03.03 0 0 1030

Ezek után én is ránézek. :-)

Előzmény: Patow (1029)
Patow Creative Commons License 2018.03.03 0 0 1029

Ha ez alapjáraton így áll akkor ez nagyon sokat kap ,nálam ez fél gázmarkolat állásnak felel meg kb 

Előzmény: RegosBendeguzABecsuletes (1028)
RegosBendeguzABecsuletes Creative Commons License 2018.03.03 0 0 1028

Hú akkor nálam elég gáz a helyzet, kösz a tippet, ez eszembe se jutott! 

Előzmény: Patow (1027)
Patow Creative Commons License 2018.03.02 0 0 1027

Akkor több olajat adagol a karbiba

Előzmény: csocso69 (1026)
csocso69 Creative Commons License 2018.03.02 0 0 1026

Egyébként a kis jel pl. ha lefelé mozgatom a fix ponthoz képest,akkor merre állítom? Visszafelé v. ráadok? 

Előzmény: Patow (1025)
Patow Creative Commons License 2018.03.02 0 0 1025

Szívesen, épen a napokban néztem az enyémen és valamennyit kellet állítani ,nálam keveset adagolt alapjáraton mert ha nyúlik a bovden akkor az van

Előzmény: csocso69 (1024)
csocso69 Creative Commons License 2018.03.02 0 0 1024

Köszönöm a segítséget! Ezt le fogom ellenőrizni. :)

Előzmény: Patow (1023)
Patow Creative Commons License 2018.03.02 0 0 1023

Szia ,én elsőre megnézném az olajpumpát jól van e beállítva mert szvsz sokat kap. A libertyn az oldal deklin van egy kb 5cm es szerviz nyílás amit egy fekete műanyag kör alakú zárófedél takar és az mögött van a belinkelt képen látható olajpumpa aminél a bejelölt részen belül van egy jelölés aminek kb egybe kel esnie a másik jelöléssel, azt pediglen a bovden állításával tudod helyesen pozicionálni

Előzmény: csocso69 (1022)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!