Nekem is kb ez tortent a NBP-okkal. Jo, jo, de regen jobb volt.
Amugy nekem a tavolsagi a HB3-as NBP. De azoknak a vegen nincs festes es erosek is. Hogyhogy mehetnek tompitottba? Az elektronika vagy ellenallas szabalyozza?
Masik dolog: bekerultek az Offroad-ok a tompitottba, szurkuletben is latszott, h erosek es eleg hosszu a "fenycsova". De. Ezeknek sincs a bevonat a vegukon. Nem lesz baja a foncsornak?
Akkor valószínűleg nem a szememmel van a baj. Sárgának, gyengusnak tűnt a fénye, holott emlékeztem rá, hogy ez újkorában nem ilyen volt. Most vettem 1 garnitúra +120ast, mert rettentő kíváncsi vagyok.
Ezt, hogy az izzók teljesítménye a használat során romlik, persze egyik teszt sem vizsgálja.
Azért minden hátránya, és elavultságából adódó korlátja mellett örülök hogy a H4es izzó ilyen, relatíve olcsó játékszer. Ősszel, télen tervezek venni egy Ford Pumát (megjelenése óta vágyom egyre), jóelőre nézegettem: mind a tompított, mind a távolsági fényszórója DE, HB3-as izzókkal. Egy pár NBP 8e HUF, de egy darab, közönséges Osram is 1700... :(
Tud. Az izzoszalat ha kozelebbrol megnezed, biztos latsz "kopasnyomot".
Ezert neznek engem hulyenek rendszeresen, mert en soha nem akkor cserelek izzot, amikor kieg, hanem amikor ugy erzem. Es en eleg hamar ugy erzem. Az uj izzo a jo izzo :)))
Ebben reszben igazad van, de azt ne felejtsd el, h az autokban a testkabel nincs olyan hosszan vezetve, mint a plusz. Minden fontosabb fogyaszto kozeleben szokott lenni egy testpont. Igy kulon le van testelve a bal es a jobb elso lampa is. Azok meg ilyen 20-30 centi hosszuak. Persze lehet millivoltot baszni, csinaltam en is olyat, de annak mar nincs tul nagy jelentosege inkabb csak mentalisan:)))
Aaa!!! Ez allat lett! Nagyon sokat szamit! Nagy keres lenne, h csinalj egy moricka-rajzot a bekotesrol? Es feltedd valami ingyenes helyre! De nem villanyasz rajz, csak vonalak, meg mi micsoda, mit hova kotottel, forrasztottad-e vagy maskepp csinaltad. Mit hol vettel es mi a pontos neve?
Trotter66: mit takarnak a roviditesek? Masik: H3-ban nem talalok 75W-os sargat... A 100-astol felek, h a nagy ho miatt szetegeti a kodlampat...
Skoda Felicián felreléztem a tompított fényeket. Osram Night Breaker Plus H4 izzók vannak benne, 12V akku feszültségnél előtte kapott 10.5V-ot az izzó, most kb 0.2V eltérés van (13.7V töltésnél 13.5V-ot mértem az izzón). Az alternátortól húztam 5mm2 kábelt, rögtön rá tettem egy 30A-es biztosítékot, majd a bal oldali lámpa mellé egy relét, onnan pedig tovább húzva egy 5mm2 kábelt a jobb oldalra. A mínuszokat hagytam ahogy voltak, 150mV veszik rajtuk.
Nálam a tompítottban merényletsárga van, a ködlámpámban meg közönséges kínai 75W-os sárga. Rendkívül meg vagyok elégedve. A garázsban van egy garnitúra Tungi Gold - nagyon szeretem, sajnos már nem gyártják, egy szett PNG, egy adag OSVS, valami noname fehér is akad. Mostanában nem cserélek izzót nyárra-őszre, igaz nálam viszonylag keveset megy a tompított, lévén van DRL. A játszósban meg 4300K-s xenon van DRP-DPL kombóval és OSVS a távfénye.
Szerintem egyik autóba megpróbálom a H4-est. Bizos nem olyan sárga, mint a GOLD, ez hasonló, mint az Osram All Season v Tungsramból az Allday.
Mindenképpen írok a tapasztalatokról!
Egyébként már ez a mennyiségű sárga is nagyon jó hatásfokú tapasztalatom szerint, mert nagyon jó kontrasztossá teszi az utat éjszaka, pláne esőben,hóban és nem a fényerő rovására megy.
Persze, ma mindent kínában gyártanak, nyilván ezt is. Arra gondoltam, hogy ne egy NONAME "Jing-sing" cucc,amit a sufniban raktak össz, hanem nagy valószínűséggel azt is kapod, amit látsz és most elég jó áron. Az automatizált gyártósor mindenhol ugyanazt produkálja nagyjából......
Nálam az eredeti német Osram All Season égők kb. 80 000km bírtak éjjel-nappal használva. A Tungsram Goldnál most járok 60 000km-nél.
Ha fényt akarsz, akkor a Narva. Ha foncsort akarsz kímélni akkor az Osram. Ha szabályos akarsz lenni, akkor egyik sem. Najó, ez csak poén volt :))
A kapcsoló relézés azt jelenti, h a két izzó áramát, ami egy 80W-os esetében 12 A körül mozog, nem küldöd át mindenféle gyárilag odarakott vezetékeken és a világítás kapcsolón, amit akár haza is vághat, hanem ezt egy 30 A-es kürtrelére bízod. A kapcsolód így nem a nagy áramot fogja kapcsolni, hanem csak a relé behúzótekercsét, ez milliamper nagyságrendű. És te szépen az aksi pozitív sarujáról egy szép vastag kábelt kihúzol a reléhez, onnan meg az izzókhoz. Mindezt egy 20 A-es lengőbiztin keresztül a lehető legrövidebb úton. Ezenfelül összekötheted az aksi negatív saruját egy centi átmérőjű kábellel a motorral, az amúgy jót tesz mindennek és az összes testelést kicsavarozod, átcsiszolod és jó kis körmös alátétekkel újrahúzod. Na és ekkor mondjuk megtettél mindent, h erős legyen a lámpád mindenhol. :))
Ne gondolkodj másban...mióta (2 éve) a Philips Nightguide van a kocsimban, azóta leszoktam a kisérletezgetésekről. Előtte félévente próbálgattam ki a nevesebb izzók valamelyikét. Abszolút csúcs esőben, hóban, szárazon...(nekem)!
Nálam a NB +100% H7-es vizes úton, esőben, havazásban, ködben a Philips X-treme-t alulmúlta. Szárazon kb egyforma a kettő. Ezt annak tudtam be, hogy mig a PH izzón felül egy vékonyabb kékes csík van a búrán, addig a NB-n felül egy vastagabb, és alul egy még vastagabb kékes csík van. A PH Nightguide-t próbálnám ki szívesen, de az meg elég horror áron van még.
Szerintem teljesen jó vizes úton is, a fekete színű utakon esőben nem látsz vele sokat, de ott egy sárga izzóval se. Havon brutális fénye van (a színe miatt), viszont ködben a H4-es verziókkal nem kell távfényt kapcsolni. De a H7-nél nincs színezve az izzószál körül a búra. Apu autójában mindenhova Night Breaker-t tettem, fényszóróba és a ködlámpába is, vizes úton is teljesen jól látni vele. Esőben talán egy 80-100wattos sárga izzó lenne jó, de szabálytalan és tönkreteszi a lámpát.