2T témához (bár robogókban nem igazán vagyok képben, én is Simo, MZ, Jawa, és Puch vonalon voltam régebben..):
a főfúvóka bejátszik alapjáratba is, pláne ha állítható a tű a schuberen...
nem kell aggódni ha nem olajos a kipufogó :D
kérdés milyen módon hasznbálod a motort, és milyen olyajat keversz a benyába.
Szintetikus olaj nagyon durva dolgot tud csinálni üzem közben.Simán kevesebb levegő kell ugyanahhoz a teljesítményhez, és kvázi 'csapadék" nélkül elég.
Próbálj ki egy motoros fűkaszát sima 2T olajjal, majd egy full szintetikus 2T-vel.Meglepődsz :D
Magas fordulaton használt motornál a kipufogóvég "szárazsága" normál jelenség.
Volt egy régi Puch Cobrám, elég durva gép volt alapból (50ccm, 6.25 lóerő , 6 sebesség, vízhűtés).
Át lett alakítva 68ccm-re, membánvezérlésre és Mikuni 28-as !! karbi 115-ös főfúvókával...
Így átalakítva 13500-at forgott, végsebessége 120km/h volt alattam (120kg)
Karbin semmit nem kellett állítani (alapjáraton kívül mást nem is lehetett)
Némi átalakítás kellett a légszűrőhöz, ugyan is ha bekötöttem a légszűrőházba nem kapott elég levegőt, így kényszermegoldásként maradt a darab gumicső a karbira, és a végére erős harisnya :P
a kipufogóban nyoma sem volt olajnak, csont száraz volt. De olyan meleg volt a kipugáz hogy megolvasztotta az irányjelő búráját, és a hőálló festéket is leégette magáról...
A 17.5-es karbi nem nagy az 50-eshez (bár tény, hogy 70-es hengerhez ~kötelező, de az 50-es is kellemesebb vele, mint egy 12-essel).
Naszóval hogy sok vagy kevés az anyag, legegyszerűbb gyertyaképpel nézni. Bemelegedve el kell kenni, nyélgázon húzni 10-20 másodpercig, majd gyújtást levéve gyorsan megállni (sokak szerint a gázt végig húzva, ez számomra nem tiszta, de fogadjuk el). Megállás után azonnal gyertya ki, és a színe megmutatja, dús-e vagy szegény a keverék (nyilván a világos, szürkés az a kevés anyag; a túl sötét a sok, a fekete ha túl sok az olaj. Őzbarna királyság.
Ja, és csak a főfúvókával nyilván a nyélgázt lehet ellenőrizni, részterhelésen az alapjárati is belefocizik a témába.
Főfúvóka esetén nem drága egy készlet, aztán abban van 75, 78, 80, 82, 85, 88, 90, 92, 95 és 98 mondjuk, nem csak 80 után 75, hanem van közben 78-as lépcső is, de külön is vehető ;)
Aztán persze a szokásos lépések (melegen veszed el a levegőt, amíg el nem kezd fulladozni, negyed csavarás vissza, majd alapjárati csavarral belövöd az alapjáratot, és irány gyertyaképet nézni.
Én ezt végigcsináltam anno, csak közben a henger, kipuff és a karbi mellett a hajtás minden elem új volt, tehát közben görgőzni is kellett a variátort, meg kuplungrugókat belőni, szóval elvoltam vele úgy két napig, de király lett :D
Szulfatosodott akksiknal minden muhelytolto manualjaban az a regeneracios eljaras, hogy IU toltoprofillal toltoaram-korlatozas nelkul adsz neki 1 percig annyi aramot amennyit felvesz, aztan IUoU profillal feltoltod.
Szerintem ezek a zsebtoltok inkabb csak a baj megelozesere jok.
Ez alatt azt érted, hogy az újban is keletkezett egy cellazárlat vagy "csak" azt hogy lerántotta az energiát az újból is ?
Mindketto megtortenhetett. Egy zarlatos cellat mar nem lehet feltolteni, a generator viszont ugyanazzal a toltesi vegfeszultseggel dolgozik, mint elotte. Ezt pedig csak ugy lehet elerni, ha a tobbi cellat tultolti. Ezert ha egy cella zarlatos, sorban el fog bucsuzni a tobbi is.
A masik dolog, amit irsz, szinten problema: ha ket kulonbozo koru/tipusu akkut kombinalsz, a ketto kozott kiegyenlito aram fog folyni, a gyengebb allandoan szivni fogja az erosebbet.
Hogy most mit jelez a tolto az mindegy, az lesz majd erdekes, mit mersz par oraval azutan, hogy levetted roluk a sarut...
A regi akksit az ujjal kombinalni meglehetosen rossz otlet volt, valszeg a regiben volt egy cellazarlat, es magaval rantotta az ujat is, nyertel egy komplett akkucseret.
Ez alatt azt érted, hogy az újban is keletkezett egy cellazárlat vagy "csak" azt hogy lerántotta az energiát az újból is ? Egyébként ez a régi ez jónak tűnt, a párja halt meg idejekorán.
A töltő egyébként tényleg LIDL-s, de fekete szinű, téglatest alakú. Szerintem az sem tud többet 3 A-nál. Két töltővel támadom a két akksit. Ma délelőtt 12.4V ill. 12,2V nál tartottak. Időm az van, had töltögessenek csak abban bízok, hogy nem károsodtak az akksik.
A regi akksit az ujjal kombinalni meglehetosen rossz otlet volt, valszeg a regiben volt egy cellazarlat, es magaval rantotta az ujat is, nyertel egy komplett akkucseret.
Ha a Lidl-tolto alatt a 3.6 Amperes szurke szogletes toltot erted (Tronic a neve asszem), azzal el fogsz malmozni ket 100Ah-s akksival vagy egy hetet.
A kipufogó vége száraz nem olajos, a gáz színtelen nem füstöl, nem sül napi 40km-nél tehát az olaj rendben van. Kisebb fúvókát tettem bele, mert teljes gáznál elerőtlenedett, most kipörög rendesen, de olyan darálós, picit torpan picit megy fixen tartott gáznál ( picit oszcillál a teljesítmény ) nem tudom jobban leírni. Olyan mintha még mindig sokat kapna, de a következő fúvókaméret 80->75, és félek ha nagyon elszegényítem túlmelegszik a szegény keveréktől.
Hidegindításnál a szívató mellé kell húzni egy pici gázt is, de 2-3sec után kikapcsolhatom a szívatót (kézi ) és van pöcögős alapjárat, majd amikor bemelegszik szépen tartja az alapjáratot ami magas egy picit de legalább van töltés alapjáraton is.
Egy 50-es henger és egy 17,5-es dellorto van rajta most 80-as fúvókával.
Olyan kérdésem lenne, hogy a Páromnak van egy Roover si 404es, ha jól emlékszem kocsija, és most hosszú útra indult, viszont útközben történt valami a kocsival. Az volt, hogy nem veszi be a sebességeket, csak egyből az 5öst. Mi lehet a baj? Nagy baj lehet?
Van egy robogóm és most nyáron használgatom. Kb. sikerült belőni a karburátort, de érzésre még nem az igazi. Kétütemű motor kipufogójába lehet tenni lambda szondát? Vagy egy karburátor behangolását így nem lehet megoldani?