Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

combi27 Creative Commons License 2015.06.26 0 0 143705

2T témához (bár robogókban nem igazán vagyok képben, én is Simo, MZ, Jawa, és Puch vonalon voltam régebben..):

 

a főfúvóka bejátszik alapjáratba is, pláne ha állítható a tű a schuberen...

 

nem kell aggódni ha nem olajos a kipufogó :D

 kérdés milyen módon hasznbálod a motort, és milyen olyajat keversz a benyába.

 

Szintetikus olaj nagyon durva dolgot tud csinálni üzem közben.Simán kevesebb levegő kell ugyanahhoz a teljesítményhez, és kvázi 'csapadék" nélkül elég.

Próbálj ki egy motoros fűkaszát sima 2T olajjal, majd egy full szintetikus 2T-vel.Meglepődsz :D

 

Magas fordulaton használt motornál a kipufogóvég "szárazsága" normál jelenség.

 

Volt egy régi Puch Cobrám, elég durva gép volt alapból (50ccm, 6.25 lóerő , 6 sebesség, vízhűtés).

Át lett alakítva 68ccm-re, membánvezérlésre és Mikuni 28-as !! karbi 115-ös főfúvókával...

Így átalakítva 13500-at forgott, végsebessége 120km/h volt alattam (120kg)

Karbin semmit nem kellett állítani (alapjáraton kívül mást nem is lehetett)

Némi átalakítás kellett a légszűrőhöz, ugyan is ha bekötöttem a légszűrőházba nem kapott elég levegőt, így kényszermegoldásként maradt a darab gumicső a karbira, és a végére erős harisnya :P

 

a kipufogóban nyoma sem volt olajnak, csont száraz volt.  De olyan meleg volt a kipugáz hogy megolvasztotta az irányjelő búráját, és a hőálló festéket is leégette  magáról...

 

 

cam aro Creative Commons License 2015.06.26 0 0 143704

nem vonom ketsegbe a hozzaertesed.

komolyan mondom. 

olvaslak itt is, ott is. 

 

de melymerult akksit meg nem toltottel. 

azok nem 2V alatti cella feszultseguek.. hanem 1V alattiak. 

ezek az akksik nem vesznek fel 20-30A-t..meg akkor se ha paks2-ot kapcsolod rajuk. 

de meg talan mA-t is csak parszazat, ami a regeneralodas elore

haladtaval novekszik. 

na, ez nem egy perc. 

es nem ketto. 

Előzmény: Törölt nick (143702)
cam aro Creative Commons License 2015.06.26 0 0 143703

vegig tuningoltam az ifjusagomat. 

jellemzoen simo, mz. 

nem most volt, merni is csak fullel, seggel lehetett egy-egy beallitas sikeresseget. 

 

tehat lehet ideje mult, de nem tartom stabil kiindulasi alapnak a gyertyakepet >> rovid tavon tesztelve..

lehet mutat valamit, fobb vonalakat. de az ezer fuggos.

ami viszont stabil eredmeny volt., .. az az egyet elore, kettot hatra modszer.

 

nyilvan idovel finomodott, mar fullre ment hogy hol sokal, hol kevesel..

de igy is egy simo karbi/gyujtas szinkron nem egyszer felnap volt.

viszont az 100% maxra hozva.  

s51. gyari rendszer, vezerlesbe masfel ora nyulva, felnapot beallitva., ~90km/h valos..

jo, ez a manias szint. 

 

ami C20NE-nek kellene. (gondolom nem teljesitmenyt kerget robival ) 

az egy gyari karb. beallitas, gyari motor parameterekel.. 

es akkor mas nem marad allitani, mint a levego, es alapjarat csavar. 

slusz. 

lesz egy 80-90% eredmenye.. de az a gyari is. 

ezek a fuvoka belenyulasok mar.. .hat ize.. tobb osszetevos mokanyolasok :) 

Előzmény: Totyasrác (143699)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.25 0 0 143702

Minden 2V alatti kapocsfeszultsegu akku reaktivalasara ezt javasoljak.

20-30A toltoaramnal 1 perc eleg sok mindenre eleg lehet.

Előzmény: cam aro (143695)
mica-r Creative Commons License 2015.06.25 0 0 143701

Páratartalom lesz az, 35 fok száraz időben még egész jó a meleg, de 30 fok párás már elég rossz tud lenni

Előzmény: cam aro (143698)
Totyasrác Creative Commons License 2015.06.25 0 0 143700

Pontosítás:

Ja, és csak a főfúvóka nyilván a nyélgázt befolyásolja csak önmagában, részterhelésen az alapjárati is belefocizik a témába.

Előzmény: Totyasrác (143699)
Totyasrác Creative Commons License 2015.06.25 0 0 143699

No, véletlenül egy téma, amit már csináltam :D

A 17.5-es karbi nem nagy az 50-eshez (bár tény, hogy 70-es hengerhez ~kötelező, de az 50-es is kellemesebb vele, mint egy 12-essel).

 

Naszóval hogy sok vagy kevés az anyag, legegyszerűbb gyertyaképpel nézni. Bemelegedve el kell kenni, nyélgázon húzni 10-20 másodpercig, majd gyújtást levéve gyorsan megállni (sokak szerint a gázt végig húzva, ez számomra nem tiszta, de fogadjuk el). Megállás után azonnal gyertya ki, és a színe megmutatja, dús-e vagy szegény a keverék (nyilván a világos, szürkés az a kevés anyag; a túl sötét a sok, a fekete ha túl sok az olaj. Őzbarna királyság.

Ja, és csak a főfúvókával nyilván a nyélgázt lehet ellenőrizni, részterhelésen az alapjárati is belefocizik a témába.

 

Főfúvóka esetén nem drága egy készlet, aztán abban van 75, 78, 80, 82, 85, 88, 90, 92, 95 és 98 mondjuk, nem csak 80 után 75, hanem van közben 78-as lépcső is, de külön is vehető ;)

 

Aztán persze a szokásos lépések (melegen veszed el a levegőt, amíg el nem kezd fulladozni, negyed csavarás vissza, majd alapjárati csavarral belövöd az alapjáratot, és irány gyertyaképet nézni.

 

Én ezt végigcsináltam anno, csak közben a henger, kipuff és a karbi mellett a hajtás minden elem új volt, tehát közben görgőzni is kellett a variátort, meg kuplungrugókat belőni, szóval elvoltam vele úgy két napig, de király lett :D

Előzmény: cam aro (143690)
cam aro Creative Commons License 2015.06.25 0 0 143698

26 korul mondtak idojosok.. :) 

 

DE,.. hidd el mas itt 26 mint ott. 

en nem tom miert, - lanyom a para tartalmat emlegeti- de dog meleg volt.

azt lehet csak oregszek,, de hogy mos'má igazi redneck lettem, az biztos. :D  

Előzmény: mica-r (143697)
mica-r Creative Commons License 2015.06.25 0 0 143697

Árnyék nélkül, de gondolom 25 fokban :)

Előzmény: cam aro (143696)
cam aro Creative Commons License 2015.06.25 0 0 143696

tegyuk hozza, hogy tobb mint 20 eve tanultam. 

faszt., 

tanitottak. :D 

 

de valahol van egy -ipari - akku javito vegzettsegem rola. 

...ami semmit nem er, :De nem is annak tukreben irtam a fotelfilozofalast. :)

----------------------------------------

Range Rovar TDV8. 

generator csere. 

autodata. 3.6h. 

az apja faszat. azt. (jo regen volt evjarat szorzo munkaidohoz databan.. jol emlekszem ? ) 

tegnap du. kezdtem, 

tegnap egesz nap. 

ma kettore lett kesz. 

mindezt arnyek nelkul, a napon. :@@

 

Előzmény: cam aro (143695)
cam aro Creative Commons License 2015.06.25 0 0 143695

akkor rosszul irja.

egy perc az semmi, foleg nem szulfat vissza alakitashoz, de melysutott akksi sem ter magahoz ennyi ido alatt.  

a regeneracios eljaras tobb ora. de akar egy nap is. 

persze, intelligens -aramkorlatos- toltovel megkinalhatod*.. de az mar mas tortenet. 

 

ezert javasoltam eloszor hogy csepptolton a feszkoszint elereset figyelje, aztan pihentetes utan - ha tartja a feszkot- mehet neki a bika toltovel. 

szvsz majd egyrol beszelunk, csak maskent. 

 

* csepptolto. 

nem erre -regeneracio - van.

de pont jo ra. 

 

IU toltoprofillal toltoaram-korlatozas nelkul adsz neki 1 percig annyi aramot amennyit felvesz, aztan IUoU profillal feltoltod.""

 

en ertem, te is. 

de a kerdezo -sertes nelkul- nem biztos. 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (143694)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.25 0 0 143694

Szulfatosodott akksiknal minden muhelytolto manualjaban az a regeneracios eljaras, hogy IU toltoprofillal toltoaram-korlatozas nelkul adsz neki 1 percig annyi aramot amennyit felvesz, aztan IUoU profillal feltoltod.

Szerintem ezek a zsebtoltok inkabb csak a baj megelozesere jok.

Előzmény: cam aro (143691)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.25 0 0 143693

Ez alatt azt érted, hogy az újban is keletkezett egy cellazárlat vagy "csak" azt hogy lerántotta az energiát az újból is ?

 

Mindketto megtortenhetett. Egy zarlatos cellat mar nem lehet feltolteni, a generator viszont ugyanazzal a toltesi vegfeszultseggel dolgozik, mint elotte. Ezt pedig csak ugy lehet elerni, ha a tobbi cellat tultolti. Ezert ha egy cella zarlatos, sorban el fog bucsuzni a tobbi is.

A masik dolog, amit irsz, szinten problema: ha ket kulonbozo koru/tipusu akkut kombinalsz, a ketto kozott kiegyenlito aram fog folyni, a gyengebb allandoan szivni fogja az erosebbet.

Hogy most mit jelez a tolto az mindegy, az lesz majd erdekes, mit mersz par oraval azutan, hogy levetted roluk a sarut...

Előzmény: Turzul (143689)
Turzul Creative Commons License 2015.06.25 0 0 143692

Ja,ja...van is ilyen regeneráló funkciója.

Előzmény: cam aro (143691)
cam aro Creative Commons License 2015.06.25 0 0 143691

csepptoltovel nem feltolteni kell, hanem eletre kelteni/regeneralni. 

Előzmény: Törölt nick (143688)
cam aro Creative Commons License 2015.06.25 0 0 143690

nagynak tunik az a karbi... 70-eseket szoktak ekkorakal etetni. 

viszont mivel karbi keverek minosege is ~stabil kellene legyen,

ez csak mennyisegi kerdes. .

 

mibol gondoltad hogy sokat kap ? 

lehet, nem vitatom, de nekem inkabb szegenynek tunik. 

(hideg inditast hagyjuk most. de kipuff, oszcillalo teljesitmeny, torpan.  ) 

 

tank szuszogo, karbi rafolyas ezek alap dolgok. 

aztan visszatennem az eredeti fuvokat, de emelnek a suber tun. 

proba kep, mert maskent nehez ezeket hangolni. 

gyertyakep is adhat infot keverekkepzesrol, csak ne feledd ahoz ido kell.  

 

p.s 

ezek a kis gyuszuk roppant erzekenyek a legszuro hianyara. 

kell nekik a legszuro fojtasa. 

erdekes modon simo, bobita, stb nem volt ilyen.. de az osszes japo viszont igen. 

Előzmény: C20NE (143687)
Turzul Creative Commons License 2015.06.25 0 0 143689

A regi akksit az ujjal kombinalni meglehetosen rossz otlet volt, valszeg a regiben volt egy cellazarlat, es magaval rantotta az ujat is, nyertel egy komplett akkucseret.

 

Ez alatt azt érted, hogy az újban is keletkezett egy cellazárlat vagy "csak" azt hogy lerántotta az energiát az újból is ? Egyébként ez a régi ez jónak tűnt, a párja halt meg idejekorán.

A töltő egyébként tényleg LIDL-s, de fekete szinű, téglatest alakú. Szerintem az sem tud többet 3 A-nál. Két töltővel támadom a két akksit. Ma délelőtt 12.4V ill. 12,2V nál tartottak. Időm az van, had töltögessenek csak abban bízok, hogy nem károsodtak az akksik.

Előzmény: Törölt nick (143688)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.25 0 0 143688

A regi akksit az ujjal kombinalni meglehetosen rossz otlet volt, valszeg a regiben volt egy cellazarlat, es magaval rantotta az ujat is, nyertel egy komplett akkucseret.

Ha a Lidl-tolto alatt a 3.6 Amperes szurke szogletes toltot erted (Tronic a neve asszem), azzal el fogsz malmozni ket 100Ah-s akksival vagy egy hetet.

 

Előzmény: Turzul (143669)
C20NE Creative Commons License 2015.06.25 0 0 143687

A kipufogó vége száraz nem olajos, a gáz színtelen nem füstöl, nem sül napi 40km-nél tehát az olaj rendben van. Kisebb fúvókát tettem bele, mert teljes gáznál elerőtlenedett, most kipörög rendesen, de olyan darálós, picit torpan picit megy fixen tartott gáznál ( picit oszcillál a teljesítmény ) nem tudom jobban leírni. Olyan mintha még mindig sokat kapna, de a következő fúvókaméret 80->75, és félek ha nagyon elszegényítem túlmelegszik a szegény keveréktől.

 

Hidegindításnál a szívató mellé kell húzni egy pici gázt is, de 2-3sec után kikapcsolhatom a szívatót (kézi ) és van pöcögős alapjárat, majd amikor bemelegszik szépen tartja az alapjáratot ami magas egy picit de legalább van töltés alapjáraton is.

 

Egy 50-es henger és egy 17,5-es dellorto van rajta most 80-as fúvókával.

Előzmény: cam aro (143686)
cam aro Creative Commons License 2015.06.25 0 0 143686

nem valoszinu. 

egy reszt ott az olaj, masreszt 2T nem epp a szabalyzott obliteserol hires. 

 

de otlet van, ha irod mit erzel  bajnak.   

Előzmény: C20NE (143683)
Kisa Creative Commons License 2015.06.25 0 0 143685

Helló!

 

Egy barátom szeretne venni egy Astrát (2005, Z22SE, 147LE). 

 

Sajnos ez elég nyűgös motor, de csak olvasmányokból ismerem.

Mennyire kell tőle tartani, örök meglepetések tárháza, vagy megszűntethetők hosszú távon a típushibái?

Egyébként jó állapotú, elmondás szerint mostanában kapott új lánckészletzet.

Esetleg érdemes lehet a korábbi, szivócső befecskendezésest választani ebből a típusból?

Kösz!

klaudi82 Creative Commons License 2015.06.25 0 0 143684

Sziasztok!

 

Olyan kérdésem lenne, hogy a Páromnak van egy Roover si 404es, ha jól emlékszem kocsija, és most hosszú útra indult, viszont útközben történt valami a kocsival. Az volt, hogy nem veszi be a sebességeket, csak egyből az 5öst. Mi lehet a baj? Nagy baj lehet?

 

Köszönöm szépen a válaszát!

C20NE Creative Commons License 2015.06.25 0 0 143683

Sziasztok!

 

Picit lesz csak köze az autószereléshez :-)

 

Van egy robogóm és most nyáron használgatom. Kb. sikerült belőni a karburátort, de érzésre még nem az igazi. Kétütemű motor kipufogójába lehet tenni lambda szondát? Vagy egy karburátor behangolását így nem lehet megoldani?

 

 

szabómisi Creative Commons License 2015.06.25 0 0 143682
Köszönöm szépen, tegnap epp nagy eső volt, igy ez lehetséges!
cam aro Creative Commons License 2015.06.25 0 1 143681

errol szolt a hogyan, es nem a mivel. .:)

==========================

Előzmény: Mwin (143680)
Mwin Creative Commons License 2015.06.24 0 0 143680

Szerelők OBD csati átalakítóval, mert a 98-as kocsiban nincs ODB II-es csati.

Én meg itthon egy darab dróttal, merthogy hazajött a kocsi.

Szerelők: nincs jel.

Én: drót, rövidzár, 11-es hibakód, jobb első ABS jeladó hiba/testelés hiba

Holnap másik szerelőhöz megy.

Előzmény: cam aro (143672)
cam aro Creative Commons License 2015.06.24 0 0 143679

legkulcs nelkul van pislogas, az biztos. :D 

Előzmény: mica-r (143678)
mica-r Creative Commons License 2015.06.24 0 0 143678

Mindegy, általában úgysem lehet kibontani teló végén az anyát  :)

Előzmény: cam aro (143676)
Turzul Creative Commons License 2015.06.24 0 0 143677

ok, köszi így teszek!

Előzmény: cam aro (143673)
cam aro Creative Commons License 2015.06.24 0 0 143676

pakliban benne van persze.   

 

viz felul all meg tanyerban, toronycsapagy meg tanyer alatt, gumiban.

 szerintem arra nem az 'akad' a legjobb jelzo, de probat meger. 

Előzmény: mica-r (143675)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!