Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Mwin Creative Commons License 2015.06.29 0 0 143765

Én kerestem, megbíztam, odavittem, nem alkudtam, kifizettem. Nem egyszer, nem kétszer. 

Aztán féktárcsa csere utáni ABS lámpára (hibakód nincs, csak világít) a diagnózis: ABS szivattyú csere, vagy nem tudják.

Itthon kivillogtatva hibakód van, (lejjebb írtam) még nem tudom, mi a pontos ok (elcsesztek valamit a féktárcsa cseréjekor, esetleg elkoszolódott érzékelő, stb) de oda vissza nem viszem.

Előzmény: gesszti (143764)
gesszti Creative Commons License 2015.06.29 0 0 143764

Az autószerelő is olyan, mint az orvos. Kell keresni egyet, akiben megbízol, azt rendesen megfizeted, és nyugodtan visszajárhatsz hozzá. Ha úgy mégy oda, hogy "na, engem aztán nem húzol le", akkor biztos lehetsz benne, hogy le fog. Két szereplős erősen a játszma.

Előzmény: combi27 (143763)
combi27 Creative Commons License 2015.06.29 0 0 143763

drága, drága , persze hogy az, mert mindenki meggazdagodni akar gyorsan.

Hogy lehet az hogy a saját autómba a gyári minőségű olaj (GM Dexos2 5w-30  5 liter)

Márkaszervízben: 15 ezer plusz a csere díja

webshopban: 8-13 ezerig

ugyanabból a márkaszervízből  ahol 15 ezer, rokon által "szerezve" (ott melózik, számlát hozott) 6600 pénz?

 

Szóval nem drága, csak az ember lusta körülnézni, elviszi a kocsit az első útjába eső helyre, majd csodálkozik hogy: Mennyi? aztán besokall a sokadik ilyen után , és a saját kezébe veszi a kocsija sorsát.

Miért? mert valóban lehúzzák az esetek felében, kétharmadában.

De miért is? Pont azért mert inkább az ember otthon szuttyog azzal amihez nem ért...Miért? mert lehúzzák...és kezdődik az ördögi kör előlről.

 

Kevés az olyan szakszervíz vagy maszek ahol ezt megértik..de azért vannak :D

 

Külföldön se olcsó a szervíz, de ott "könnyebben" megfizetik az árát 

Előzmény: 409 (143751)
gesszti Creative Commons License 2015.06.29 0 0 143762

Emailed érkezett...

Előzmény: webkecske (143761)
webkecske Creative Commons License 2015.06.29 0 0 143761
leáll úgy hogy kigyullad a motorhiba lámpa, a töltésjelző, meg a piros stop felirat. Tehát úgy mintha levennéd a gyújtást. Utána a motor egy másodperc múlva beindul a lendülettől, a visszajelző lánpák két három másodperc múlva kialszanak.
Elektromos gázpedált nem tudom, ez még a gömbölyű megane.
Előzmény: gesszti (143756)
Roadkill Creative Commons License 2015.06.29 0 0 143760

Ezt azt hiszem jó hír.

De hogy félreértés ne legyen, én ezen a lokomotív szinten értem kb a dolgot, ahol a bütykös tengely löködi a minden hengerhez külön tartozó nyomóelemeket. Akkor ebben valami egészen más megoldás lakozik?

Előzmény: 409 (143759)
409 Creative Commons License 2015.06.29 0 0 143759

"...vagy egyik henger adagolóeleme "ragad"."

 

 Kizárható. Összesen van benn 1db.   A turbó seholsem kapcsol.

Előzmény: Roadkill (143757)
Roadkill Creative Commons License 2015.06.29 0 0 143758

Ja igen, nem mellékes, hogy azért gyanakodom valaminek a ragadására/szorulására mert nem volt napi használatban az autó. Az utóbbi évben lehet hónapokat is állt.

Előzmény: Roadkill (143757)
Roadkill Creative Commons License 2015.06.29 0 0 143757

Üdv ismét az Uraknak.:)

Kia sportage 2.0TD (mazda motoros, hagyományos adagolós tádé) 1999 170K km, most vettem. 2000 alatti fordulaton kis gázokon (tipikus városi 50-60-as gurulás) berángat. Kigyorsítás rendben, 2000 feletti fordulatokat tartva (itt kapcsol elvileg a turbo) szépen megy.

Változó intenzitású a dolog, amikor vettem kis gázon tartva szó szerint rángatni kezdett, aztán ez egy 100km tempósabb menet hatására sokat simult, de bánatomra nem múlt el.

Melléktünet, hogy eléggé rázkódva áll le, valamint a mögöttem jövő leírása alapján tolóüzemben hajlamos kicsit kormolni ami nekem elég furán hangzik. Más füstje nincs, nem kormol be padlón gyorsítva se.

 

Azt gondolom első körben lehet rossz a gázolaj, valami szutyok/víz van benne, vagy egyik henger adagolóeleme "ragad". Kiürítem amennyire merem a tankot és megküldöm egy tisztító adalékkal meg egy tank gázolajjal, hátha.

Egyéb ötlet?

 

gesszti Creative Commons License 2015.06.29 0 0 143756

"leáll" - meg is áll a motor, vagy csak olyan, mintha elvennéd a gázt, és gurul motorfékkel? Elektromos gázpedál van benne?

Előzmény: webkecske (143754)
mica-r Creative Commons License 2015.06.29 0 0 143755

Nem tudom, de csoda lenne ha szonda cserétől megjavulna

Előzmény: webkecske (143754)
webkecske Creative Commons License 2015.06.29 0 0 143754
Sziasztok! Van egy 2002-es 1.4 16v megane aminek a motorja néha leáll egy pillanatra menet közben, ránt egyet a kocsin majd megy tovább. Szervizben lambdaszondát cserélnének. Szerintetek mi okozhatja? Főtengely jeladó esetleg?

JAMIE222 Creative Commons License 2015.06.29 0 0 143753

Mondjuk szervizbe vinni?

Előzmény: zikzek (143750)
JAMIE222 Creative Commons License 2015.06.29 0 0 143752

Hogy melyik gyártó mit ír elő, az nagyon eltérő.Nyilván más a sztori egy 1,3 suzukinál és egy Audi RS6-nál.

Hogy ne a levegőbe beszéljünk:

97' Lancia Kappa:500 km ként ellenőrzés, olajfogyasztás 1000 km/ 0,5L-ig terjedhet normál esetben.

99' Subaru Legacy 2.5 Ellenőrizd minden tankolásnál

2004 Fiat Stilo JTD Ellenőrizd minden 1000km után, fogyasztás 1000km/400gr-ig terjedhet.

Volt egy E21 320 BMW, ott egy szervizben kiakasztott táblázatból 1000km/0,8L -es adat rémlik, kért is annyit.Azzal sem jut messzire, aki nem nézegeti gyakran a szintet.

Előzmény: combi27 (143748)
409 Creative Commons License 2015.06.29 0 1 143751

"Meg sok más is, amit illik NEM betartani.. olajcsere 30 ezrenként,"

 

Amihez odaírják, hogy milyen olajjal lehet ezt megtenni!!! Erre viszont a többség magasról tesz, hiszen az drága......Érdekes, azokban az országokban, ahol nem mindenki ért az autószereléshez/karbantartáshoz és ennek következtében betartják a gyári előírásokat, ott nem probléma a 30ezres csereperiódus.

Előzmény: combi27 (143747)
zikzek Creative Commons License 2015.06.29 0 0 143750

Hello mindenki!

 

Már hetek óta ezzel a problémával küszködök....

Hátha van valakinek ötlete.

 

http://indavideo.hu/search/text/stilo%20beteg?channel_constraint=undefined

 

Ha beindul akkor csak 2 henger üzemel majd szépen lassan mindegyik.

Viszont ha leállítom és újraindítom akkor minden rendben van pöcc-röff.

 

409 Creative Commons License 2015.06.29 0 0 143749

"...visszafele fejlődik az autógyártás némely területen?"

 

 Pontosan tudod, hogy nem, szóval átestél demagógba.

Megváltoztak az igények. Manapság kinek lehetne eladni egy 1.3-1.5literes 70-75lovas motort 10-12literes fogyasztással?  Magas teljesítmény kell alacsony fogyasztással és az előírásnak megfelelő károsanyag kibocsátással. Ennek ára van. Többek között esetenként a magasabb olajfogyasztás.

 Attól, hogy határesetnek a gyár 1lit/1000km-t ad meg, a többségük távolról sem fogyaszt ennyit. Emlékeim szerint, régen sem mondtak kevesebbet.

Előzmény: combi27 (143747)
combi27 Creative Commons License 2015.06.29 0 0 143748

volt olyan szerencsém hogy több régi autómnak meg volt a kezelésije. (régi autó : 78-89-ig gyártották őket, vegyes típusok....)  Általában "rendszeres" motorolaj ellenőrzést írnak km megjelölés nélkül.De volt olyan is amiben 5 ezrenként írták.500-al valahogy nem találkoztam :D 

Sztem ha valaki vesz egy autót (mindegy hogy újan vagy használtan), az azonnali kötelező olajcsere után 1000km-enként, vagy havonta egyszer lecsekkolja a folyadékszinteket a következő csere alkalmáig.Utána már tudja hogy merre hány méter..

 

Ettől függetlenül én is "rendszeresen" ellenőrzöm a folyadékszinteket a kocsimban, meg is szólnak érte néha a szomszédok, meg fater is (aki csak akkor nyitja ki a motorháztetőt ha kifogy az ablakmosó, vagy éppen eljött valami folyadékcsere időpontja)

 

 

 

Előzmény: JAMIE222 (143746)
combi27 Creative Commons License 2015.06.29 0 0 143747

Mert ez van leírva a kezelésiben.

 

Meg sok más is, amit illik NEM betartani..

olajcsere 30 ezrenként, váltóolaj  az élettartam "garanciás" stb...

 

de hogy is van az amit írtam ugyanitt?

 

"a régi kezelési útmutatókban 1000km / 1  liter olajfogyásnál motorfelújítást írtak"

 

visszafele fejlődik az autógyártás némely területen?

olajcsere periódust megnyújtják, mert hogy "jobb" olajokat készítenek mint 30 éve, 

de a motorokat csak úgy tudják összerakni hogy annyi olajat esznek mint egy kétütemű?

károsanyag kibocsátást csökkentik orrba szájba, de ennyi olajjal a kipufogó gázban?

 

 

Előzmény: TraguAre (143744)
JAMIE222 Creative Commons License 2015.06.28 0 0 143746

Bezony, meg olyan is, hogy mondjuk 500km-ként vagy minden tankolásnál olajszint ellenőrzés...

Előzmény: TraguAre (143744)
Kisa Creative Commons License 2015.06.28 0 0 143745

Meg kellene nézned a gyertyákat (különösen a régieket), nincs-e az egyiken sokkal több lerakódás, mint a többin. Lehet egy hengernél sérült valami, csak ott jelentkezik az olajfogyasztás is, így már nagyon sok az a pár deci.

Az így égéstérre rakódott koksz, korom már okozhat rendellenes égést, különösen szegényebb keveréknél, ill. nagy terhelésénél.

A kopogásérzékelés gondolom visszavesz az előgyújtásból, de az ebben az esetben nem nagyon segít.

A gyűrűtörött autóban is feltételezhetően ez volt, és nem a gyűrű adta a mechanikus zajt.

 

Előzmény: AtisMc (143743)
TraguAre Creative Commons License 2015.06.28 0 0 143744

"miért nyugtatja mindenki magát azzal hogy az 1000km/ 1 liter az normális?"

 

Mert ez van leírva a kezelésiben.

Előzmény: combi27 (143742)
AtisMc Creative Commons License 2015.06.28 0 0 143743

Csak terhelésen csörög, álló helyzetbe nem. Amikor csörög, akkor egy picit lenyomom a gázpedált, akkor már nem csörög. 98-as benzinnel kevésbé csörög. És pl. parton felfelé menet is jobban csörög.

Előzmény: combi27 (143742)
combi27 Creative Commons License 2015.06.28 0 0 143742

a csörgést hallani kellene elöször :D álló helyzetben is csörög 2000-es fordulaton és terhelésen is?

nekem a kipufogón egy védőlemez rezonált be , és olyan hangon csörgött mintha a vezérlés-generátor-szervoszívattyú kombó valamelyikéből hallattszott volna...Aztán olajcserekor megtaláltam a kilazult csavart ez egyik "hőpajzson" a flexicső előtt.De rezeghet akár a leömlőn is a hőpajzs ahogy a múltkor épp egy Daewoo Nexián hallottam, és meg is néztem honnan a  csörgés, mert csak szintén egy bizonyos fordulaton csörgött...

 

olajfogyás: miért nyugtatja mindenki magát azzal hogy az 1000km/ 1 liter az normális?

a régebbi kezelési útmutatók erre már simán motorfelújítást írtak...

ha már 1000km-en 1-2 deci elfogy ott már valahol tömítetlenség van, szvsz...

egy autó fogyasztott ennyi olajat a családban, motorfelújítás lett a vége, (Mitsu Colt 1.5GLXi, 1989-es)

 

az összes többi olajcsere közt 0.5-2 liter közöttit evett meg...(Opel Kadett 1.6D, Opel Ascona B 1.9 és 2.0 1978 és 1979-esek! , Opel Corsa B 1.5TD, Opel Astra F 1.4si, Opel Astra G 1.4, Opel Astra J 1.4, Opel Corsa C 1.3 CDTi, Mazda 626 GLX 1983-as! , SAAB 9-5 2.3t. ) 

Előzmény: AtisMc (143711)
cam aro Creative Commons License 2015.06.27 0 0 143741

vcds label. 

de tevedhetek konkret erteket illetoen.. lehet csak 1000-et irt.

,. mindenesetre az valos, es elvart arány valhogy ugy alakul ahogy irtam. 

Előzmény: 409 (143740)
409 Creative Commons License 2015.06.27 0 0 143740

"(szemben az elvart 1100 )"

 

1100??  Nem sok az kicsit? (850-900 fölött már valahol enged a rendszer szerintem)

Előzmény: cam aro (143734)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2015.06.27 0 0 143739

Részemről sem kekeckedés, de a monitor mögül természetesen nem tudom megmondani, hogy gyűrűtörött-e az autód - csak annyit írtam, hogy az enyém a leírtakhoz nagyon hasonló tüneteket produkálva az volt.

Az én fejemben valahogy életszerűnek tűnik, hogy hideg motornál, amikor még sűrűbb az olaj és szűkebbek az illesztések, a jelenség kevésbé észlelhető. Egy vastagabb olajjal vagy sűrítö adalékot hozzáadva meg akár el is fedhető - erős a gyanúm, hogy annak idején engem így majmoltak meg vele, hacsaknem volt akkora pechem, hogy a kocsi megvásárlása után rögtön nálam lett motorhibás.

Az az 1000 km-enkénti 4-5 decis olajfogyasztás sem vall feltétlenül egészséges motorra, de mint lentebb írtam, sokaknak a dupláját is lazán bekapja.

Egy IRL autószerelö a te embered.

Előzmény: AtisMc (143711)
cam aro Creative Commons License 2015.06.26 0 0 143738

jaaa.. 

hat akkor elobb talan az alapjaratot kellene rendbe rakni. 

Előzmény: 408 (143737)
408 Creative Commons License 2015.06.26 0 0 143737

Fordulaton emelkedik akár 3bar 2500-3000 körül.

nyomáshatároló szelep, igen kivettem mozog szépen rugó nincs eltörve és tiszta !

 

10w40wnel jobb lenne?

 

ami még furcsa, hogy nagyon lent van az alapjárat 550-600 és mikor indulsz még le esik akár 500 vagy még alá is akkor villan be.

 

ha terhelem AC+villany+ventil. akkor még jobban feltesz úgy 700  ig a fordulatot.

 

néztem egy corsa 1.0 láncost az 750 alapjáraton a fordulat

Előzmény: cam aro (143736)
cam aro Creative Commons License 2015.06.26 0 0 143736

fordulaton mi ujsag ?

 

tegyel bele 10w40-et. 

hezagmerozd meg az oil pumpat.  ugyanott nyomashatarolo szelep. 

stb. 

mer' nyomas vagy szokik, vagy nem termel. 

Előzmény: 408 (143735)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!