Róma-szenvedély topik mellékleteként nyitottam ezt a topikot, hogy minden, ami reptérről bejutás, buszjegy és RomaPass, szállás és hasonlók itt legyen. Az összes infó részletesen megtalálható a http://roma-szenvedely.eu/ oldalon is. Az "őstopik" így remélhetőleg megmarad azon témáknak, melyek Róma történelméről, felbecsülhetetlen kincseiről és a Róma iránti szenvedélyről szólnak. Ha itt megtudtál minden gyakorlati tanácsot, nézz be oda is, hogy megtudd, más mit szeret Rómában.
Ma végre sikerült másodszorra is megnéznem a filmet, és így egy kicsit változott is a véleményem, nem akarok semmilyen vitát generálni, de úgy érzem el kell mondanom a mostani gondolataimat is, ha már a korábbiakat elmondtam. Na a más vélemény nem azt jelenti, hogy nem tetszett annyira..., sőt, most, hogy már tudtam, mire számítsak, cseppet sem kevesebb érdeklődéssel, de mondhatni egyfajta nyugalommal néztem a dolog elébe!
Ami alapvetően "más volt", az az, hogy sokkal rövidebbnek tűntek az összekötő részek, ami jó volt..., de ugyanakkor sajnos a tartalmas részek is rövidebbnek tűntek, ami nem volt jó!:-( Talán ez azért is lehetett így, mert most a korábbinál jobban figyeltem a szöveg olvasására és értelmezésére. És most így sokkal, de sokkal jobban tetszett a szöveg, így összeállt valami nagyon szép és hatásos egységgé. Kifejezetten nagyon tetszett a "modern részleg", maga az is, ahogy szelíden, de mégiscsak emlegetve lett az akkori festők hitetlensége..., mondhatni kétségbe esése, ahogyan keresték a saját Istenüket (persze ez már Caravaggiónál kezdődött, ami kép ugye nem modern, de elképesztően szép és hatásos). Ha nem is viszem túlzásba, ezek a kétségek engem is foglalkoztatnak, csak ebből sajnos nem születnek remekművek. Nagyon tetszett Van Gogh képe, nem is tudom miért olyan "ismeretlen", és Chagall arctalan Krisztusa számomra is fantasztikus. Itt megjegyezném, tán ez az egy rész lehet az, ami némi reklámot takarhat, bizonyosan nagyobb érdeklődés lesz a film hatására a modern szekció iránt. Raffaellótól kicsi bocsánatot kérek, mert hiába na, fantasztikus, amit alkotott, de azért mindenképpen marad Michelangelo a választottam.
Csak technikai észrevétel, első alkalommal kicsit soknak és furcsának éreztem én is az igazgató urat, most élveztem a hangját (és megjegyzem, egy pillanatra lehetett látni valamit a nem zsebre tett, hanem lógatott karján a csuklójából). Felmerült továbbá valaki által, hogy a filmben Vatikáni múzeumok van a feliraton, kb. 7-szer lehetett felírva a név, abból kb. ötször kifejezetten láttam, hogy "múzeum" volt írva, kétszer, esetleg háromszor nem figyeltem rá.
Mindezektől függetlenül sokat gondolkoztam azon, hogy ha mondjuk én várnék egy Firenze filmet, és abban csak a főtereket és a legismertebb épületeket mutatnák, én is csalódott lennék minden bizonnyal, így megértem többetek csalódását.
Ja, és még azt akartam mondani, hogy a múltkor úgy éreztem, ezután a film után csalódás lenne odamennem..., de most már nem érzem ezt, most inkább valami olyat érzek, hogy majd "hazamegyek"..., és mindent meg fogok próbálni, hogy majdan ez így legyen! Azt is mondhatnám, hogy tudat alatt valami ilyesmire vártam, amikor halogattam a látogatást, túl idegennek képzeltem magam abba a világba..., nem szégyellem kimondani, volt bennem olyan érzés, hogy sznobság lett volna erre töltenünk az oly kivételes lehetőségként Rómában tölthető napok egyikét, mert annyira azért nem izgatott a dolog. Most már igen..., sajnos kissé lassú vagyok, amiről nem tudok hitem szerint eleget, azt nehezebben tudom befogadni. Vagy inkább valami személyeset..., és most ezt érzem, most már hív engem az a hely! Persze másként is megszerezhettem volna ezt az érzést, de most így adódott, és nagyon jó, hogy adódott!
Nekem olyan volt, hogy a megadott és visszaigazolt címre hiába írtam, nem válaszoltak, vagy amit mondasz, mi is nyaraltunk és érkezésünk napja ott munkaszüneti nap volt, előtte meg állami ünnep és kis magánszállás cask félgőzzel üzemelt, ami előtte nap jutott eszükbe és megírták mailban... Vagy éppen portára ki volt rakva milyen telefonszámot kell hívni (véletlenül sem azokat, amit odahaza elmentettem) aztán próbáld megfejteni egy helyi nyelvet is alig beszélő bevándorlóval, hogy akkor most mi...
Korábban én sem hallottam ilyet, de tavaly egymás után kétszer sikerült megtapasztalnunk Sziciliában. Először Siracusa, utána Catania. Viszont nem kellett az utcán aludnunk, kaptunk helyette másikat. Mint utóbb kiderült, küldtek értesítést is mail-ben, hogy túlfoglalás miatt nem tudunk ott megszállni, de 10 napos körúton voltunk, nem interneteztünk, hanem kirándultunk.
Igen, nekünk első utazás Rómába, így én szeretnék valahol benn lakni a központban és éjfélig csámborogni ott az utcákon, majd hazasétálni:) Remélem szép időnk lesz, olyan jó lenne kellemes tavaszban felfedezni Rómát.
Wizz-zel megyünk, így Fiumicino, és délben indul a gép vissza, de a reptérre vissza úttal még nem is foglalkoztam, majd elolvasom, mivel jutunk ki.
És igen, a ma esti filmre készülök, és azt is megbeszéltük, hogy az Angyalok és démonok-at is feltétlenül megnézzük az út előtt újra:)
Felreerthetted. Néha egy megfelelo, 1-3 nappal erkezes elott ingyen lemondhato szallas ervenyes foglalasa mellett atfoglalok masikra, ha kedvezobbet talalok. Ha nem, marad az első.
Köszi a gyors választ. A booking-gal nekem se volt soha rossz tapasztalatom, de Rómában még csak egyszer voltam, és akkor az Alitalia:-) intézte a szállást.
Viszont lejjebb volt több helyen is a fórumban, hogy több szállást foglalt valaki, hogy biztosan legyen helye - de i) nem volt írva, hogoy booking.com, ii) lehet félreértettem
Nekem még az őskorban egyetlen alkalom volt, de foglalas utan azonnal irt a tulaj, majd 2 nap mulva hivott telefonon. Azt mondta, hogy jelezte korabban a Bookingnak, de valami felreertes tortent es megis engedte a rendszer a foglalast.
Foglaltam szállást a booking.com-on keresztül. Viszont láttam, hogy valaki(k) írtá(k), hogy néha kiadják/eladják a szállást másnak. Ez a veszély a booking.com-os foglalásnál is meg van?
Igen, találok megfelelőt márciusban kb. ennyiért, mert a korábban tartalékként lefoglalt szobákat mások is lemondják. :)
Azt azért el kell mondanom, hogy nekem már az sem fontos, hogy a központban legyen. Első Róma esetén a meglátogatni tervezett helyek és a transzfer/gép indulási ideje különösen fontos szempont. (Ezer más mellett persze.) Ha Ciampinoról és reggel indultok vissza, akkor a Terminiről 1/2 7 körül induló lehetőségeket ajánlott választani.
Egyébként Róma márciusban is gyönyörű, reméljük árvízmentes lesz. A ráhangolódás fontos és szükséges, nézzetek meg pár olyan filmet, amely Rómában játszódik. Ha a történettől elvonatkoztattok, épp most vasárnap este lesz egy az m1-en. (A Rómaiak helyében kiutáltam volna a rendező-főszereplőt, de képeslapba illő látképei miatt újra megnézem. :)
Jól van, akkor "megnyugodtam", de eléggé furcsa, hogy a világ leghíresebb múzeumának igazgatója elfogad és betart ilyen furcsa és udvariatlannak tartott utasítást. Ösztönösen kerestem valami elfogadható magyarázatot:-)
A youtuben tobb eloadasarol van fent video. Ezek kozul neztem parat, azokon mindket kezevel olaszosan gesztikulal, foleg Firenzében a David szobornal. Az eloadotermekben sem jellemzo a zsebredugott kez. Igaza lehet Velemenynek, es talan ez is egyike lehetett a rendezoi utasitasnak.
Konkrétan persze arra gondoltam, hogy néhányan megkérdőjeleztétek a freskók 3D-s mutatását, ami tényleg nem életszerű, de akkor is nekem csodálatosnak tűnt.
Én azt gyanítottam már szinte az első perctől fogva, hogy az igazgatónak hiányzik a másik karja, ezt a tegnap látott videó részben megerősítette, részben elbizonytalanította, de hogy valami nem stimmel azzal a karral, az majdnem biztos. Ha nem így van, akkor viszont brutális volt a zsebre tett kéz, az egyik legnagyobb modortalanság. A másik kezével nagyon hevesen gesztikulált..., lehet, hogy csak próbálta visszafogni magát azzal, hogy csak egy karját használta, de nagyon soványnak és mozdulatlannak tűnt az a kabátujj...
Miert kellene barmit is sajnalnod?
Talan mondhatom többes szamban, de pl. en is azert mentem, hogy ismet lassam a csodalatos müveket. Pedig 3szor lattam eloben, 20-nal tobbszor virtualisan. Engem egyszer olyan pillanatban kapott el egy power-point összefoglalo, hogy ellentmondva minden korabbi - valojaban szemelyes tapasztalatot mellozo- fenntartasnak/eloiteletnek/koncepciómnak a Városig röpített a hatása. Több, a filmben is bemutatott freskó fotójáról beszelek.
Többen leirtuk, hogy nem a Musei Vaticani gyűjtemenyevel, vagy azok műveszeti ertekevel van bajunk. Szivatsz minket, vagy tenyleg nem akarod megerteni? :))))
TTolem sokkal okosabb volt aki mondott valamit gusztusokrol meg felesleges vitárol.
Tarts ki a velemenyed es az almaid mellett.
Amúgy meg reszleges topictalit is össze lehetne hozni, ha Velemeny nem mostanaban utazna off helyre
Mindenki atkodolhatna elvarasait, es rehabilitalhatná a filmet. (Meglepetes mar nem erne minket) Talan meg a zsebhokis pozicióban tetszelgo proffal szemben is megenyhulnek, es azon kvízkerdesen is elgondolkodnek: Mi az oka hogy a 2014. nyari felvetelek mintha pöttyet
rozogabbnak mutatnák őt? 1. ennyit öregedett a forgatas ota, agy a sminkesek vegeztek
Köszönöm, valószínűleg megnézem, most már persze más szemmel fogom nézni. Lehet, sőt majdnem biztos, hogy egyáltalán nem értek a művészethez, honnan is értenék, hisz teljesen amatőr vagyok, de sajnálom, én vágyom újra látni azokat a 3D-s freskókat..., és persze sajnálni fogom ismét, hogy olyan kevés. Így a két jegy és két utazás már lassan kitenne egy igazi belépőt, csak hát szinte 0 az esélye, hogy valaha is belépőt vegyek.