Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dokeee Creative Commons License 2019.05.13 0 0 30046

Nem kell hozzá OBD, de nekem kb. 2.5 bar-ra kell fújnom a gumit, hogy ne világítson, a gumisok igengyakran 2.2-re fújják automatikusan, az összes gumira jelez?

Előzmény: I.Blasius (30039)
jwkllr Creative Commons License 2019.05.13 0 0 30045

Bal térded előtt.

Előzmény: I.Blasius (30039)
www.octinfo.com Creative Commons License 2019.05.13 0 0 30044

Most jutott el oda a TSI 1.4 hogy végre nincs baja, erre megszüntették. Jött helyette egy bug-os 1.5-ös.

Előzmény: blackjack11 (30043)
blackjack11 Creative Commons License 2019.05.13 0 0 30043

Én kérek elnézést! :) Nekem az 1,4 tsi Octaviam (céges) nagyon jól ment, ugrott,  hihetetlenül jól fogyasztott.

 

De a szívómotoroknál sok csodát nem kell várni 2000 cm3 alatt. Cserébe nyilván jóval kevesebb hibalehetőség.

Előzmény: www.octinfo.com (30042)
www.octinfo.com Creative Commons License 2019.05.13 0 0 30042

150 Nm??? Nono! Sok lesz az!

122!

150-170 körül az 1.0 turbós motorok tudnak (T-GDI, EcoBoost).

 

Jelenlegi 1.6 szívó Octavia2-m 148 Nm és országúti előzés klímával, 4 fővel csak igen megfontoltan lehetséges.

Előzmény: blackjack11 (30041)
blackjack11 Creative Commons License 2019.05.13 0 0 30041

Pont ez miatt semmiképpen nem veszek szívómotort. A dieselem most cirka 250 nm nyomatékkal bír, ezután 150 nm az harmatos. Ne adj Isten ahogy írtad megpakolva csomagokkal 4 ember bent ül és Boszniában a hegyekben ki kell ugrani kamiont előzni. Felejtős. Akkor inkább kokszolódjon...:)

Előzmény: www.octinfo.com (30040)
www.octinfo.com Creative Commons License 2019.05.13 0 0 30040

Sajnos nincs sok opció, hetek óta fővök a levemben. A szívó 1.4-es igencsak harmatos lett, azt mondta az egyik értékesítő hogy már reszelt rajta a gyár, mert jelezték neki, hogy borzasztó lomha az új Ceed-ben. Én ezt a reszelt verziót vezettem és hát nagyon taposni kellett hogy valami történjen.

Namost ha esetleg kerül még be 2 felnőttön kívűl csomag meg hegynek fel kell menni, esetleg a klíma is jobban dolgozik mint az áprilisi kánikulában amikor vezettem, akkor nem tudom mi lenne.

Városban viszont nyilván pont jó a szívó motor.

Előzmény: blackjack11 (30038)
I.Blasius Creative Commons License 2019.05.13 0 0 30039

Hi, ma visszatetettem a guminyomás érzékelős, gyári alufelnin lévő nyárigumijaim a gumisnál, de a műszerfalon megmaradt a hibajelzés (a télik külön felnin vannak, de TPMS szenzor nélküliek, ezért annál egész télen világított a lámpa):

 

- Ha megszűnik a hiba, elvileg el kéne tűnnie a hibajelzésnek, vagy azt ki is kell üttetni?

- Van a Ceed II-ben OBD II-es csatlakozó? A motortérben van egy diagnosztikai csatlakozó, de az szemre nem OBD II-nek tűnik.

 

Persze az is lehet, hogy a gumisok csesztek beállítani a guminyomásom, és ezért világít még a hibajelzés.:( Mekkora a tűrése a rendszernek, amíg még nem jelez hibát?

 

 

blackjack11 Creative Commons License 2019.05.13 0 0 30038

Hát én már tényleg nem tudom...a baj mértékegysége a "mihez képest". Nyilván félek tőle, de attól ez még mindig nagyságrendekkel jobb, mintha kigyulladna és leégne, mint egyes típusok...:) bár ez nem vígasz sok millió forint elköltése esetén.

Előzmény: www.octinfo.com (30036)
Glovas Creative Commons License 2019.05.13 0 0 30037

Sziasztok!

 

Hétvégén elkezdett a bal hátső fék a bal kanyarokban fékezésnél dorombolni. Mekkora gebasz ez? 3 hónap múlva esedékes az éves szervíz. Rohanjak vele szereplőhöz, vagy kibírja addig életveszély nélkül?

www.octinfo.com Creative Commons License 2019.05.13 0 0 30036

Én is csak arra támaszkodhatok amiket olvastam: amerikai Hyundai, Ford motoroknál már akár 30-40e km között jelentkezett.

Előzmény: blackjack11 (30034)
irreverzibilis Creative Commons License 2019.05.13 0 1 30035

április végén többen is írták a topicban,hogy gondjuk volt a műszerfal púposodással és olyan volt aki vissza is vitte garanciába,hogy erre mit mondtak?

 

állítom,hogy össze kéne fogni és együtt megkeresni a Kiát,mert azért ez nonszensz,hogy semmibe veszik az ügyfeleket,amikor nyílvánvalóan gyári hibáról van szó

blackjack11 Creative Commons License 2019.05.13 0 0 30034

Bocs, mégegy kérdés, mennyi km futás után jöhet ez elő, ha létező a probléma? 

50-100 e?

Előzmény: www.octinfo.com (30032)
blackjack11 Creative Commons License 2019.05.13 0 0 30033

Ez érdekes. :(  Melyik márka melyik modellnél van ez a probléma egész biztosan megodva? 

Tudom, hogy ez Kia topik, és nem offolni szeretnék, csak úgy kérdezem. :)

Előzmény: www.octinfo.com (30032)
www.octinfo.com Creative Commons License 2019.05.13 0 0 30032

Ez az a kérdés amire a KIA ügyfélszolgálat válaszlevelét elolvasva sem kaptam választ.

Előzmény: blackjack11 (30031)
blackjack11 Creative Commons License 2019.05.13 0 0 30031

Értem, kicsit utánaolvastam most ennek a kokszosodásnak általánosságban, hát valóban nem egyszerű a dolog. Nem vagyok tájékozott a témában, korábban nem találkoztam vele. 

Garanciában, ha tegyük fel ez a probléma előfordul, - mert ugye nem tudjuk, hogy biztosan előfordul-e? - tisztíthatják-e a kokszosodást? 

Előzmény: www.octinfo.com (30030)
www.octinfo.com Creative Commons License 2019.05.13 0 0 30030

Az 1.5-ös 3 hengeres Ford motor nem vartyog annyira mint az 1.0 vagy akár a KIA-féle 1.0 T-GDI (szintén 3 hengeres). Egészen tűrhetően viselkedik és jobban is megindul alapjáratról mikor meg kell mozdítani az autót.

A Ford 1.0 EcoBoost kevésbé remegős mint a KIA 1.0.

 

Az 1.4 T-GDI motornak van egy kis hezitálása városban, a szívó azokban a helyzetekben (lámpától elindulás, bekanyarodás utáni gyorsulás) élénkebb - szerintem. A turbólyuk is érződik kicsit.

 

Viszont maga a Ceed úgy érzem, az 1.4 turbó motorhoz lett optimalizálva.

Beültem és olyan volt mintha mindig azt vezettem volna. Váltó patent, szépen kapcsol, kuplung fogáspontja jó. A szívó 1.4-est próbálva pl. a kuplung sokkal fentebb fog, így könnyű ugráltatni az autót míg hozzá nem szokik az ember. A váltó is olyan jó közepes kapcsolási érzetű. Szóval mintha az 1.4 turbó köré építették vagy hangolták volna az egész autót - az újságíróknak is azzal a motorral adták oda tesztelni.

 

2-2 db szívó és turbós 1.4-est próbáltam ki, és mindegyik ugyan úgy viselkedett szóval úgy érzem, nem tévedek nagyot a fentiekben.

 

Amúgy most mondta az értékesítő 10 perce telefonban, hogy már rendeződött a gyártási idő és kb. 3 hónap a rendeléstől számítva az átvétel...

 

Hogy én megvenném-e az 1.4 T-GDI motorral? Ha tudnám, nem itt kérdezősködnék...

Előzmény: blackjack11 (30029)
blackjack11 Creative Commons License 2019.05.13 0 0 30029

Hát max. elkanyarodok másik márka felé, de ki tudja ott meg mi a gond...Kimondottan nem szeretnék 1,5 háromhengeres Focust, de azt olvastam lejjebb, ott megoldott ez a kérdés...Sok lehetőség nincs ebben az árban ami kombi+tetszik is.

Előzmény: dokeee (30027)
blackjack11 Creative Commons License 2019.05.13 0 0 30028

12 reális lehet, nincs azzal gond. Astrán gondolkodom még én is a KIA-n kívül, de már teljesen összezavarodtam. 20 éve Opeljeim voltak,semmi gondom nem volt velük szerencsére. 177 ezer van a cdti J Astrámba, egy alapjárati szelep lett cserélve. (12 ezernél olajat cserélek és hosszú úton fut 90%-ban). Ennyi. De tetszik az új Kia, illetve a 150 lovas Astra motorról is hallottam, hogy voltak dugattyúátégés problémák. Nem tudom az is ebből eredt-e esetleg. Szóval, igaz a régi mondás, ha nem vagy eléggé megzavarodva az azt jelenti, hogy nem gondolkozol elég világosan...:) 

Nincs az a modell amiről ne lehetne jót meg rosszat olvasni...Egy barátom szerint, nem baj az, ha sz@r egy autó hibastatisztikája, csak az enyémmel ne legyen probléma....ez a fél év egy picit erős várakozási idő, egy másik rendszerre emlékeztet. 

Előzmény: Mr Long (30023)
dokeee Creative Commons License 2019.05.13 0 0 30027

Nem nagyon van választásod, ha kicsit erősebb benzinmotort akarsz.

Előzmény: blackjack11 (30026)
blackjack11 Creative Commons License 2019.05.13 0 0 30026

És ez ellen mit lehet tenni? :( 

Feltételezed, hogy a KIA ezzel nem foglalkozik és nem oldotta meg a problémát? 

Ettől függetlenül Te mernél venni ilyen motorral autót, ha nem kellene 7 hónapot várni? 

 

Előzmény: www.octinfo.com (30019)
Lbx Creative Commons License 2019.05.13 0 0 30025

Bocs a hibákért, telóról írtam :-(

Előzmény: Lbx (30024)
Lbx Creative Commons License 2019.05.13 0 0 30024

Tartok tőle, hogy ez változni fog - sajnos. Az ellopott autók típusa és mennyisége követi a használt piacon tapasztalható népyzerűséget, márpsdig ott emelkedik a Cee'd száma. Az únautók eladáyi számai is húzzák a használtak népszerűséget.

Pár napja vettem észre, hogy egy mostanáig vegetáló használatautó telep (alig volt benne autó) most tdle van Cee'd-del és i30-cal.

Előzmény: nagy elemerke (30016)
Mr Long Creative Commons License 2019.05.13 0 0 30023

Inkabb 12, de mindegy. Most akarok venni mindket kocsiba, korbejartam a dolgot.

En lemondtam a ceedrol, inkabb egy kombi astra lett keszletrol, nem varok fel evet egy kocsira...

Előzmény: blackjack11 (30014)
Tibi47 Creative Commons License 2019.05.12 0 0 30022

Biztosan igazad van, én nem értek annyira hozzá.. Igen benzin, vagy adalék tökmindegy...

"A közvetlen befecskendezésű Otto-motorok szívószelepe működés közben forróbb, mint a szívócső befecskendezésűé. Ennek oka, hogy a befecskendezett üzemanyag nem hűti le, hiszen a befecskendezés az égéstérbe történik. A forró szívószelepen lecsapódik a szívócsőbe visszavezetett kartergáz, és apránként növekszik a lerakódás mértéke."

Ennyi. Sajnos. Ez ellen nem tudom, hogy mit lehet-lehetne tenni....

Előzmény: www.octinfo.com (30021)
www.octinfo.com Creative Commons License 2019.05.12 0 0 30021

Nem, sajnos nem ez okozza, hanem az, hogy egyáltalán működik a motor. Épp ezért lehet bármit tankolni és bármilyen adalékot próbálni, nem sok hatása lesz ha a gyártó nem tett lépéseket a tervezés során a jelenség minimalizálására.

Előzmény: Tibi47 (30018)
www.octinfo.com Creative Commons License 2019.05.12 0 0 30020

Pl. Gold+Utazó csomag az országban sincs szerintem. Nekem a deréktámasz miatt kellene. Így is 450e Ft-os felár egy Silverhez képest amiben már minden benne van ami nekem kell - kivéve a deréktámaszt. (Na jó, azért lenne ennyi pénzért már hátsó levegő befújás is az utasoknak - ezt csak elektromos kézifékkel rendelve lehet megkapni).

Gyári rendelés 7 hónap a turbós 1.4 motorral - ezt ki nem várom az biztos.

Előzmény: Tibi47 (30017)
www.octinfo.com Creative Commons License 2019.05.12 0 0 30019

Teljesen mindegy milyen úton és milyen sebességgel használják az autót. A kokszosodás azért van, mert a benzint az injektor nem a szívócsőbe fecskendezi (ami így a levegővel keveredve a szívószelepet érintve jutna be a hengerbe és közben lemosná a szennyeződéseket a szelep száráról és tányérjáról), hanem direkt a hengerbe. Így a benzin nem is érintkezik a szívószeleppel. Viszont a kipufogó gáz és a kartergáz visszavezetés miatt a kormos és olajpárás levegő érintkezik a szeleppel, így ezek a szennyeződések le tudnak rakódni. Ez előbb-utóbb a szelep tökéletlen záródásához és tökéletlen égéshez vezet.

 

A gyártók erre több megoldást is kitaláltak, pl. van aki tesz egy injektort a szívócsőbe is, részterhelésen azon keresztül jön a benzin nem a hengerbe fecskendező injektoron, vagy esetleg mindkettőt használja. Így a szelep tisztítása megoldott. Pl. Ford 3 hengeres 1.5-ös EcoBoost motor.

A kipufogó gáz visszavezetés sok gyártó úgy oldja meg, hogy játszik a szelepek nyitva tartási idejével így a kipufogó gáz a hengerben marad, nem visszavezetik a szívószelep mellett. A kartergázzal visszakerülő olajpárát meg egy vagy két szűrőn keresztül is átszűrik.

 

A kipufogó gáz visszavezetés feltehetőleg már ebben a motorban is szelepnyitási idők változtatásával van megoldva, nincs külön EGR szelep.

Olvastam olyat, hogy a Hyundai bizonyos motoroknál (sajnos nem erre a Kappa motorra írták hanem a Theta-ra, ami egy másik motorcsalád és inkább USA Hyundai és KIA modellekbe szerelték) megoldotta a szelepek lemosását azzal, hogy kétszer fecskendez be üzemanyagot, első alkalommal kicsit korán, amikor a szívószelep még nyitva van és a hengerbe porlasztott üzemanyag érintkezik a hengertérbe belógó szeleptányérral és szelepszárral így le tudja mosni.

 

Na hogy itt ilyen van-e, azt nem lehet tudni.

Előzmény: blackjack11 (30013)
Tibi47 Creative Commons License 2019.05.12 0 0 30018

Tudomásom szerint a sok rövid út (város) okozza elsősorban. Azt, hogy tettek-e már valami technikai lépést ez ellen nem tudom, de magából a technológiából adódóan szerintem sokat nem is lehet.....  :-(

Előzmény: blackjack11 (30013)
Tibi47 Creative Commons License 2019.05.12 0 0 30017

A Pappasnál, (de gondolom a többi több szalonnal rendelkező kereskedőnél is) gépen látja az összes szalon készletét, plusz a berendelt autók helyzetét is. Ezért, ha szükséges, másik üzlet  készletéből is át tudnak mozgatni autókat igény szerint. Azt tudni kell, hogy egy bizonyos szalonban nem csak azok az autók vannak, amik bent vannak bemutató autónak, hanem több is be van tárolva nekik.... Persze amennyi felszereltségi szint+szín létezik, sokszor van olyan, hogy az éppen nincsen..

Előzmény: blackjack11 (30012)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!