Keresés

Részletes keresés

suexID Creative Commons License 2006.03.24 0 0 288
Már látom a fényt az alagút végét, mikor nem kell hunyorognom, hogy el tudjam olvasni, hogy milyen busz is áll be a megállóba! :) Azért nem néz ez olyan rosszul, úgy néz ki, hogy a KV letette a voksát a Volvo mellett, ami azért is jó, mivel a nagy pesti beszerzések miatt nem lesz hiány alkatrészben azt hiszem... :)
Előzmény: BGab (287)
BGab Creative Commons License 2006.03.24 0 0 287
Ugyanolyanok, mint a nemrégiben Székesfehérváron forgalomba állított kocsik természetesen fényezésbeli különbséggel. Kép róla itt van Hajmási Tibi honlapjáról:
KCH-564 Alba Volán

Már kék-fehérek, a kék kicsit világosabbra sikerült szerintem, mint a szokásos. Van neki kijelzője is, már be is van programozva. Az egyiken épp az 1-es viszonylat volt kiírva, mikor épp láttam. Szerintem napokon belül láthatjuk őket az utcán.
Előzmény: icelos (282)
suexID Creative Commons License 2006.03.24 0 0 286
Én örülök, hogy nem történt semmiféle ritkítás, durvább járatmegszűntetés. Annak viszont, hogy nem csuklós Volvók jöttek nem örülök. Majd ha valaki tudja melyik viszonylatra kerültek, akkor dobja már be ide! :)
BGab Creative Commons License 2006.03.23 0 0 285
Végre nem visszafejlődésről kapunk híreket. Ez számomra nagy szó.
Előzmény: icelos (283)
BGab Creative Commons License 2006.03.23 0 0 284

Lassan kezdem azt hinni, hogy csuklós kocsit már soha az életben nem fognak venni. Annak idején a 435 és a Rába is csak valami átmeneti elmezavar lehetett. :-)

Viccet félretéve még mindig kíváncsian várom, hogy végre mikor kezdik meg a csuklósok cseréjét. Nem lehet az összeset hosszú buszokkal kiváltani, legalábbis a jelenlegi állapot szerint.

Mindettől függetlenül én örülök az "új" kocsik érkezésének és kíváncsi vagyok, hogy pontosan milyenek is. Remélem a típus ismeretében nem száll majd el az örömöm.

Előzmény: Niederflur (280)
icelos Creative Commons License 2006.03.23 0 0 283
Több járatot is érint a Kunság Volán menetrendjének változása, amely április elsejétől lép életbe és ez év végéig lesz érvényben. A legtöbb esetben járatsűrítésről van szó, de egyes buszoknál a nyomvonal is változik. Mindezeknek a költsége valamivel több, mint 21 millió forintot jelent a városnak. Most a változásokat vesszük szemügyre.

A 2/A vonalon hétvégéken új járat indul a Széchenyi térről reggel 7 óra 15 perckor.
A 3-as járat oda-vissza a Csokor utcát veszi igénybe, mert a Gizella téren megálló épül, ezen kívül pedig buszforduló és parkoló kialakítása zajlik.
A 4-es busz egészen a Kisfái iskoláig fog járni, a 34-es vonal pedig megszűnik a kihasználtság miatt.
A C/7-es vonalon hétvégenként 4 új járatpár indul. A Noszlopy Parkból 6 óra 40, 9 óra 40, 13 óra 40 és 15 óra 40 perckor indulnak ezek a buszok, a Mindszenti úti végállomásról pedig 7 óra, 10 óra, 14 óra és 16 órakor.
A 12-es járat továbbra is a Köztemető I. kapu és a Széchenyi tér között közlekedik, de oda-vissza a Kandó utca - Czollner köz - Mátyás király körút nyomvonalon. Emiatt itt három új megálló épül majd.
A 18-as változatlanul a Köztemető II. kapu és a Széchenyi tér között jár április elsejétől, de oda-vissza a Liszt Ferenc utca, a Serleg utca és a Mátyás király körút nyomvonalon. Két új megálló épül majd a járat számára, egyet pedig áthelyeznek. A 18-as járatba integrálódik a hónap elejétől a 38-as járat.
A 13-as busz esetében új járatpár indul hétvégenként 21 óra 15 perckor a Széchenyi tér – Knorr - Bremse viszonylatban.
A 14-es járaton szóló, alacsonypadlós járművek közlekednek a Széchenyi tér és a Margaréta út között nyolc járatpár esetében iskolai előadási napokon 8 óra 45 perctől 12 óra 15 percig.
A 19-es vonalon két új járatpár indul munkanapokon. A Noszlopy parkból reggel 6 óra 40 perckor és 10 óra 40 perckor. Miklóstelepről reggel 7 óra 5 perckor és 11 órakor.
A 21/1 számú vonalon hétvégenként is közlekedik a reggel  6 órási és a fél hetes új járat a Noszlopy parkból.
A 22-es járat hétvégenként is közlekedik reggel negyed hétkor.
A 23-as vonalon reggel 6 óra 55 perckor kisegítő járat indul Katonatelepről iskolai előadási napokon.
Az 52-es vonalon a Matkói járat megáll minden megállóhelyen, valamint munkanapokon 3 új járatpár közlekedik. A Noszlopy parkból Matkóra reggel 8 óra 40, 10 óra 40 és 17 óra 40 perckor is indul busz. Matkóról a Noszlopy park felé reggel 9 óra 10, 11 óra 10 és 18 óra 10 perckor is lesz busz április elsejétől.

 

forrás: Kecskeméti tv

icelos Creative Commons License 2006.03.23 0 0 282
Képet nem tudsz földobni?
Előzmény: Niederflur (280)
Gángi Creative Commons License 2006.03.23 0 0 281
Na oszt milyenek????
Niederflur Creative Commons License 2006.03.23 0 0 280
Megjött a két használt Volvo. És szólók...
Előzmény: Niederflur (279)
Niederflur Creative Commons License 2006.03.23 0 0 279
Moszkvában Mercedeseket osztogatnak.
Előzmény: Niederflur (274)
BGab Creative Commons License 2006.03.16 0 0 278

A szabvány szerinti folyosóba a 3 tengelyesnek is be kell férnie, nyilván be is fér. Persze odafigyelősebb a dolog (pl. nagyobb a farseprés), de szerintem ahol egy tolócsuklós elmegy, ott nagy valószínűséggel elfér a 3 tengelyes is, szerintem.

Előzmény: Jang (276)
BGab Creative Commons License 2006.03.16 0 0 277

Ez egy ilyen kivitel. Fura és nekem speciel nem annyira tetszik, de lehet, hogy azért, mert nem ehhez vagyok szokva.

Egyébként ha belül jelez az utas, akkor azt az ajtót tudja nyitni a sofőr. Ha nincs jelezve, akkor asszem engedélyt tud adni, hogy a felszállni kívánó utas kinyithassa kívülről. De ennek elvileg nincs jelentősége, mert Kecskeméten elsőajtózás van.

Szerintem ha vennének ilyet, akkor valszeg nem így rendelnék a kocsit.

Előzmény: suexID (275)
Jang Creative Commons License 2006.03.16 0 0 276
"Azzal viszont nem értek egyet, hogy méreteiből adódóan nem fér el a háromtengelyes."

Szerintem egy 14-15m-es busszal problémásabb közlekedni, mint egy 18m-es csuklóssal. A 13m-es kocsikkal sem igazán szeretnek a városon belül járni.

Üdv!
Előzmény: BGab (273)
suexID Creative Commons License 2006.03.16 0 0 275
Az egyébként milyen dolog, hogy a sofőr nem tudja egyesével nyitni az ajtókat? A hátsók asszem csak kívülről nyithatók! :D
Niederflur Creative Commons License 2006.03.16 0 0 274
Az a baj a hosszú busszal, hogy délutáni csúcsban pont jó, de a reggelre kevés. A 6.30as 23ason is vagy kisegítőt küld a Volvora, vagy csuklóst. Egyébként ha ez megoldják rásegítővel, a legtöbb csuklóst ki lehetne váltani egy ilyennel, mindössze az 1,3, 14, és a 15ös igényli a pótost délután is. Szerintem ha megjönnek az ígért csuklósok akkor lesz 4 korszerűbb buszuk plusz a felújjított buszok ki is adják a csuklós szükségletet és ezután csak nyújtott gépeket vesznek.
Előzmény: BGab (273)
BGab Creative Commons License 2006.03.15 0 0 273

Alapvetően én egyetértek azzal, hogy csuklós buszokat is kell venni, hiszen egy zsúfolt csuklós viszonylatra nem lehet egy az egyben egy ilyen háromtengelyes kocsit betenni menetrendmódosítás nélkül. Azzal viszont nem értek egyet, hogy méreteiből adódóan nem fér el a háromtengelyes. Szerintem ahol egy tolócsuklós elmegy, ott elfér ez (vagy egy ilyen) kocsi is.

Ez a próbabusz végig 2+2 üléselrendezésű, így szűk a járóköz. Nem tudom, de nem tartom elképzelhetetlennek, hogy a második ajtóig 2+1-es elrendezéssel lehessen rendelni (bár ebben nem vagyok biztos, lehet, hogy a tengelyterhelés miatt erre nincs lehetőség). Viszont ha azt vesszük, egy tolócsuklósnál a csukló utáni részen szintén 2+2-es üléselrendezés van, tehát e tekintetben ugyanott vagyunk.

Vagyis nem azt mondom, hogy ilyeneket kell venni mindenáron, de lehet olyan csuklós viszonylat, ahova a csuklós sok, a szóló kevés, azaz szerintem lehet találni neki helyet. Pl. a 23-ason eddig csuklósok jártak, most a nyújtott Alfák a rendszeresített kocsik. Nem tudom, mennyire nagy a zsúfoltság reggel, de mivel már egy ideje járnak a járaton, feltételezem, hogy olyan szörnyen nagy baj nincs e tekintetben.

 

Miskolc helyi állománya hazai szinten igen kiemelkedik a sorból. Az utóbbi pár évben rengeteg új kocsit vettek. Az átlagéletkor igen alacsony és talán a magyar városok közül elsőként tűnhetnek el a 200-as Ikarusok. Ott a helyi közlekedési társaság önkormányzati kézben van és a jelek szerint a hazai viszonyokhoz képest igen bőségesen támogatják a helyi közlekedést. Kecskeméten messze nincs ekkora támogatás, bár az idei évben a korábbiakhoz képest szerintem kitettek magukért.

Előzmény: suexID (272)
suexID Creative Commons License 2006.03.15 0 0 272
Én csak kívülről láttam, de szimpatikusnak tűnt, hogy nem volt még leragasztva rajta az ajtónyitó kívülről, ami szépen világított is! :) Na de félre kicsit a gyerekes dolgokat...

Szóval szerintem eléggé érdekes ez a busz, a hosszából fakadóan valószínűleg nem lenne jó más vonalakra, mint a 15,19 illetve esetleg a 23, 25. Abból merem ezeket a merész következtetéseket levonni, hogy az új Volvo is eléggé érdekesen viselkedik az Akadémián, pedig az még viszonylag átlagos méretűnek mondható.

Szerintem ha csuklósokat vennének, azzal jobban járnának. Egyrészt azt tudnák futtani a belvárosi vonalakon is, másrészt a reggeli és délutáni csúcsban nem lenne ez a szardínia effekt, ami abból fakad, hogy a 2 ajtós buszon mindenki egymáson gázol, hogy odaférjen a második ajtóhoz.

Egyébként kicsit más témát is feldobnék, mert komolyan érdekelne egy dolog. Most olvastam Hajtó Bálint oldalán, hogy Miskolc 35 db új, csuklós Neoplan buszt vett. Kérdésem pedig az, hogy Kecskeméten mikor lesz ekkora tömegközlekedési fejlesztés? Mert szerintem hiába vagyunk kisebb város, azért ide sem ártana néha lenézni és tapasztalni, hogy milyen állapotok vannak...
Előzmény: BGab (271)
BGab Creative Commons License 2006.03.15 0 0 271
Én is összefutottam ma vele:
P-02623











Kipróbáltam, jó kis kocsi. Tulajdonképpen sokban hasonlít a "mi" E94F-jeinkre, néhány dologban eltér. Sajnos a Scania gépészet miatt én sem gondolom, hogy ilyeneket vesznek, de majd meglátjuk.
Előzmény: Niederflur (269)
Jang Creative Commons License 2006.03.15 0 0 270
Szerintem kizárt, hogy ilyeneket vegyenek, mert Scania alvázas buszt eddig sem vettek.
Előzmény: Niederflur (269)
Niederflur Creative Commons License 2006.03.15 0 0 269
Itt van! E94Scania 15méteres. Ma a 15ös, holnap 29es. Gyönyörű kívűl belűl, bár a belső lépcsők kicsit meredekek. Próbálja ki mindenki, majd írjon dícsérő levelet a volánnak, hátha akkor ilyeneket vesznek.
Előzmény: Niederflur (268)
Niederflur Creative Commons License 2006.03.14 0 0 268
A 14esnek eddig is a Margarétánál volt a végállomása, ezért nem valószínű, hogy átépítik a megállót. A végállomás jelen esetben talán annyit jelenthet, hogy nem az a busz jön vissza ami kiment, mert kint veszi ki a pihenőidőt. A próbabusz megjött, bár én nem láttam, ha minden igaz holnap a 15ösön játszik.
Előzmény: suexID (267)
suexID Creative Commons License 2006.03.12 0 0 267
Ez azt jelenti, hogy a 14-esnek kialakítanak valami komolyabb megállót a Margarétánál, vagy csak hivatalossá teszik a motor leállít, fordulóidő megvár módszert, amit 2-3 hete alkalmaznak?

Kíváncsi leszek a próbakocsira, hol lehet majd látni? Egyáltalán kikerül használatba, vagy csak próbálgatni fogják?
Előzmény: Niederflur (264)
Niederflur Creative Commons License 2006.03.12 0 0 266
Típust sajnos nem tudok. Állítólag 3tengelyes használt gép. De már annyi mindent összehallottam, hogy lassan már magam se hiszem:)
Előzmény: BGab (265)
BGab Creative Commons License 2006.03.12 0 0 265

Hm, mindkettőre gondoltam potenciális kiesőjelöltként, de én 029-et is sanszosnak éreztem. Ezek szerint ő még marad.

A próbabusz milyen típus lesz?

Előzmény: Niederflur (264)
Niederflur Creative Commons License 2006.03.12 0 0 264
Bpf-097biztos selejt, bop-318, vagy vmelyik hetényi kocsit emlegetik selejt ügyben. Holnapra pedig egy próbabusz érkezése várható. Menetrend ügyben a 3as, 14es vonalak végállomásosítása(de szép szó) és hétvégi járatbővítés várható, ha megszavazza a közgyűlés
Előzmény: Jang (263)
Jang Creative Commons License 2006.03.11 0 0 263
Én nem tudom, hogy melyikek a kiszemeltek, de már kiválasztották őket. (konkrétumot nem tudok)

Üdv.
Előzmény: BGab (262)
BGab Creative Commons License 2006.03.11 0 0 262
Esetleg azt is lehet tudni már, hogy melyik kettő van erre kiszemelve?
Előzmény: Jang (259)
BGab Creative Commons License 2006.03.11 0 0 261
Az már működik és van egy a váróteremben is, azt valamivel korábban helyezték üzembe. De gyanítom, hogy suexID a helyi utastájékoztatás fejlesztésére gondolt, amit elvileg idén valósítanak majd meg. Én is kíváncsi vagyok, hogy mire fog kiterjedni.
Előzmény: NémaBob (260)
NémaBob Creative Commons License 2006.03.11 0 0 260
"Valaki tud esetleg arról nyilatkozni, hogy mit értenek az utastájékoztatás fejlesztése alatt?"

A helyközi pályaudvaron a váró bejárata előtt..vagy inkább felett van egy nagy kijelző, ha jóltudom az induló buszokat mutatja, de mikor láttam akkor üzemelték be, tehát félkész volt.
Előzmény: suexID (256)
Jang Creative Commons License 2006.03.11 0 0 259
"Egyébként ezzel párhuzamosan a KV selejtez is..."

Igen, 2db 280-ast.
Előzmény: suexID (256)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!