" ... A Ford7000 kézi könyvében ilyeneket írnak és van a másik Ford7700ahol ilyeneket, a gyári spec. száma lemaradt Ford M2C121A . .... "
Az M2C121-C jóváhagyás gyakorlatilag egy (minimum) CCMC D2 minősítésű motorolajat takar, ennek a követelménynek ma már szinte bármelyik motorolaj megfelel. Szvsz célszerű egy API CH-4 (vagy attól jobb) minősítésű SAE 15W-40-es motorolajat választanod.
" ... A másik kérdés bár olaj, de hajtóműolaj. A gyári spec. számok visszafele kompatibilisek vagy hogyan működik pl egy Ford ESN-M2C48-at igénylő hajtóműbe jó az ESN-M2C134-et teljesítő ? ... "
A rendelkezésemre álló infók szerint ehhez a váltóhoz (valamint a difihez és a szervókormányhoz is) M2C134-D jóváhagyású (UTTO) olaj szükséges, ilyent majdnem minden nagyobb kenőanyag gyártó választékában találsz.
" ... Kia Sorento 2.5 crdi már 170 lovas típushoz milyen olajat javasoltok? Részecskeszűrő nincs benne. ... "
Ehhez a motorhoz a legjobb megoldást az ACE A3/B4-es motorolajok jelentik, a motor állapotától (az esetleges olajfogyasztás mértékétől) függően az 5W-40-es vagy a 10W-40-es motorolajok közül célszerű válogatnod.
" .. milyen automataváltó olaj való bele? A gyári ajánlást (Apolloil) sehol sem találok. Valami kompatibilis terméket ajánlanátok? ... "
Passz.... Nem találtam semmilyen érdemi információt arról hogy az előírt (Apolloil Red-1K) ATF milyen minőséget takar. A Ravenolnak van ennek megfelelő ATF-e.
" ... Subaru Impreza 2500ccm 169KW 2006-os évjárat. Milyen olaj kellhet ennek a váltójába? ... "
A gyári követelmény egyértelműen API GL-5-ös olaj, szvsz (a lehetőségeken belül) a legjobb megoldás egy SAE 75W-90-es API GL-5-ös olaj (pl. Castrol Syntrax Long Life 75W-90).
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni a tisztelt hozzáértő topiktársaktól, hogy Kia Sorento 2.5 crdi már 170 lovas típushoz milyen olajat javasoltok? Részecskeszűrő nincs benne.
Ugyancsak nagyon érdekel, hogy milyen automataváltó olaj való bele? A gyári ajánlást (Apolloil) sehol sem találok. Valami kompatibilis terméket ajánlanátok?
Öreg '74-es trakikhoz (mindkettő turbódízel) anno egyfokozatú olajokat ajánlottak, bár még manapság is lehet kapni, milyen többfokozatúval lehetne kiváltani ha érdemes ?
Télen nem mozognak max ha valakit kikel ráncigálni szorult helyzetéből, így inkább a SEA30 képességeihez hasonló olaj lehetne jó ami azért a hidegebb napokon is működik pl. egy 15W-40? vagy nem tudom:)
A Ford7000 kézi könyvében ilyeneket írnak és van a másik Ford7700ahol ilyeneket, a gyári spec. száma lemaradt Ford M2C121A .
A másik kérdés bár olaj, de hajtóműolaj. A gyári spec. számok visszafele kompatibilisek vagy hogyan működik pl egy Ford ESN-M2C48-at igénylő hajtóműbe jó az ESN-M2C134-et teljesítő ?
A foszfor tartalom inkább érdekes lehet régebbi motoroknál. Az SL 0,08 és 0,1 % közötti foszfor tartalmat követelt meg. Ebben a tekintetben a C1 elég szigorú. Szigorúbb az SN-nél.
Amerikai fórumokon lehetett olvasni vezérmű tengely problémákról régi nyomórudas, és magas fordulatszámú motoroknál SN olaj használata esetén.
Ha jól tudom a BMW M motorjaiba is magas foszfor tartalmú kenőanyagot kell használni.
Gondolom a ZDDP-re gondolsz. Az nem sima foszfor, de van foszfor tartalma emlékeim szerint. Ezért is cserélték le más kopás ellen védő adalékra. Ez persze befolyásolja a SAPS szintet. De a TBN e miatt lehet alacsonyabb?
Az acea C1 és 2 esetében nem határoz meg minimumot a TBN szintre. C3 és 4 esetén 6-ot.
Ezek az olajok járműgyártók jóváhagyásihoz kötődnek. A jármágyártók határozzák meg a számukra fontos értékeket. A C3 pl a VW 504.00 és 507.00 szaványához köthető. A C2 a PSA egyes motorjaihoz.
A Ford pl. néhány motorolaj típusát sem ACEA vagy API-hoz nem köti.
Szerintem a TBN érték csökkenése nem olyan nagy ügy. Ennek nem szabadna gondot okozni.
Ahol C olaj van előírva, azoknak a motoroknak ez nem lehet probléma.
A foszfor tartalom inkább érdekes lehet régebbi motoroknál. Az SL 0,08 és 0,1 % közötti foszfor tartalmat követelt meg. Ebben a tekintetben a C1 elég szigorú. Szigorúbb az SN-nél.
Amerikai fórumokon lehetett olvasni vezérmű tengely problémákról régi nyomórudas, és magas fordulatszámú motoroknál SN olaj használata esetén.
Ha jól tudom a BMW M motorjaiba is magas foszfor tartalmú kenőanyagot kell használni.
Ha TBN nincs összefüggésben az alacsony HTHS vagy SAPS szinttel, akkor miért "kell" csökkenteni ill. miért csökkentik C-s olajok esetében? Sőt még kinkább az a kérdés, hogy miért ír elő a C-s szabvány alacsonyabb TBN szintet vagy van hogy nem is ír elő minimumot belőle? Nem kell? Mert szerintem sem nem lesz abból baj ha több. A hasonlóan modern, de nem C-s olajoknál meg jó nagy a TBN előírás, mármint a C-shez képest. Tehát csak kell az ma is. De mégis úgy néz ki, hogy valami miatt nem emelik meg a TBN szintet a utókezelő rendszer kompatibilis olajok esetén. Pedig a TBN nem az utókezelő rendszerről szól, hanem a motorról.
" ... SAPS szint csökkentéséhez szükséges esetleg csökkenteni a TBN-t? ... "
Nem.
" ... C-s olajoknak nem tudom mennyire örülnek a motorok ... "
Annyi bizonyos, hogy a kipufogógáz kezelő rendszerek szívesebben veszik ezen olajok alkalmazását.
Az viszont igaz, hogy egy motor sem tiltakozik olyan savközömbösítő adalékolás ellen, amely az olajcsere intervallum vége felé, esetleg egy kopottabb, vagy forszírozottabb motor esetében akár előbb bekövetkező aránytalan savasodással szemben is kellő védelmet nyújt.
... de ezért ügyeskednek a kenéstechnikai szakemberek.( megfelelőség és harmónia megtalálása);-)
Mi meg igyekszünk tágítani ismereteinket az elmélet és a gyakorlati tapasztalás hányadosából.
Ennek alapján kell a felhozatalból a "legjobbnak" tűnőt választani. Khmm!
Teljes bázisszám csak egy dolog. Az alap olaj minősége nagyon fontos.
Az alacsony TBN érték csak alacsony kéntartalmú, gázolajjal, vagy alacsony bioetanol tartalmú benzinnel használható. E85-nél, vagy bio-gázolajnál az alacsony TBN szám és a hosszú csereintervallum bukott úgy. A kopott henger és kompresszió gyűrűk, nagy mennyiségű kipufogó gáz visszavezetéshez szintén magas TBN értéket igényel.
Megtörtént a vásárlás? Vagy még a Mannol van benne?
Az SAPS szint csökkentéséhez szükséges esetleg csökkenteni a TBN-t? LL olajnak nem kellene magas TNB-nel rendelkeznie? Mert akkor a C-s olajoknak nem tudom mennyire örülnek a motorok, mert van amelyiknél minimum szint sincs előírva.
Velük jártam úgy, hogy a megrendelt termékekből egy hiányzott, a futár szeme láttára bontottam ki a csomagot. Abba a kartonba fizikálisan bele sem fért volna. Egy korrekt telefonváltás után 2 nap múlva hozták.
Megtörtént a csere, korrektek voltak. A cég a filtershop, már többször rendeltem tőlük, 10 ropi felett ingyen jön a pakk. (ez itt a reklám helye, jutalékot sajnos nem kapok)
Ez a rész engem igazán nem lep meg, mert az új 0w-30 olaj valószínűleg új fejlesztése lehet a castrolnak, és a DPF élettartamának meghosszabbítása volt a cél a 913C-vel azonos motor védelem mellett. Motorikus szempontból a 913C A5/B5 nagyon jó minőségű kenőanyag volt, magas TBN szám(kb 10) foszfor tartalom (0,1) üzemanyag takarékos HTHS (kb 3) csak a részecske szűrőre nem volt kedvező hatással.
De amit írtam a benzines motorokra az meglepőbb lépés, mert 5w-30 ról 5-20 ra módosult.
Erre mi lehet a magyarázat? A 948b valami A1 SL olaj lehet 0,1-0,08 közti foszfor tartalommal és magas 10 körüli TBN értékkel?
Ez a legjobb lépés, ha nem akarod magad költségbe verni, mert ha nem cserélteted vehetsz +1 litert. Simán lehet, hogy valaki kapkodott így figyelmetlen volt, annak kisebb az esélye, hogy direkt adták volna a másik viszkozitásút, többet ér számukra, hogy jó véleménnyel legyél és így a jövőben is vásárolj tőlük.
Adding oil: If you are unable to find an oil that meets the specification defined by WSS-M2C950-A (1.5L diesel engines only), it is acceptable to use a SAE 0W-30 engine oil that is defined by ACEA C2. Alternatively you can use SAE 5W-30 that meets the specification defined by WSS-M2C913-C or ACEA A5/B5.
Szóval, elsődleges a 950-a, de helyettesíthető más 0w-30 C2-vel, és megfelelő lehet 913-c (és akkor -d) szerinti is, és akár valamilyen/bármilyen 5w-30 A5/B5.
(kicsit erősödött bennem a feltételezés, hogy 950-a az C2 - gondolom, a HTHS-ek egyformák/hasonló kategóriájúak)
Igaz az is, hogy
Note: Do not use more than 1 L of the alternative engine oil between scheduled service intervals.