Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Igaz hogy nem kondenz. kazán, hanem egy immergas zeus típ. 21kw-os kombi turbó. 18 éves. A probléma hogy pár naponként (tehát nem minden fűtéskor) legfelül a túlnyomás szelepen keresztül kinyom kb. 1-1,5 dl vizet.
Tud valaki segíteni? (Dugulásból adódó túlnyomás, fűtésvíz túlfűtése?)
Ha már nagyon átmeneti van, mint most, olyankor van hogy 22,7-re is felmegy.
Vagy ha süt a nap, akkor 22,3-ig lemegy.
Hihetetlen ingadozás, nem is értem hogy bírjuk ki.
Azt már le se merem írni, hogy este fél nyolctól fél tízig le van kapcsolva a kazán, hogy fürdés közben ne bolonduljon meg, illetve ilyenkor jobb a hmv komfortja.
na további kellemes buszozást, kergessétek tovább a folyamatos kazánüzem ábrándját, mert az sokkal jobb.
nem is értem, hogy aki 30 évig tüzelt cserépkályhába meg puffer nélküli vegyeskazánnal, az hogy maradt életben az akár több celsius fokos napi hőingástól.
...énmá nem merem ideírni, hogy vagy 2 éve nem nyúltam a beállított 35 fok előremenőhöz, a kazán meg külső érzékelő nélkül egy q7-tel tartja a 22,5 fokot napi kábé 3 kapcsolással:-)), ariston genus one 24kW.
(mire jó 100m2 padlófűtés vastagbetonnal)
Meg is kaptad a minősített barbárságodra rá a -1-edet :-))))
+/- hány tizedes hiszterézisre állítottad amúgy a Q7-et? Nem lendül túl nagyon még átmeneti időben sem?
Az egységet már régebben megvettem,csak most tudott jönni villanyszerelő, hogy bevezetékelje és izgultam is rendesen az elmúlt heti kommentek miatt. A feltételezésem a termékleírásokban szereplő tájékoztatók miatt alakulhatott ki, mivel ott csak annyit írnak, hogy a BUS+külső beállítja az optimális előremenő vízhőmérséklet. A fórumon olvastam, hogy a jelleggörbét lehet, hogy kell állítani, de gondolni sem mertem, hogy ez nem olyan egyszerű (többször írtam, hogy teljesen laikus, más szóval tudatlan vagyok a témában!😀😥)
Viszont ahogy érzékelem, hogy itt egy igazán segítőkész társaság jött össze. Nekem is csak segít mindenki annak tudatában is, hogy kiolvasható a hozzászólásaimból, hogy nem vagyok a téma szakértője, amit köszönök is MINDENKINEK!🍻
Az Én elgondolások az volt, hogy. BUS+ külső érzékelő esetén minden magától beállítódik
Amúgy ezt honnan vetted? Kb 3 hete csak ez itt a téma a fórumon...hogy mennyire bonyolult és nehézkes sok esetben...és sajnos vannak olyan márkák amiknél ez a kombó beállíthatatlan...
A Baxit mondjuk nem ismerem,remélhetőleg azt be fogod tudni állítani igényeid szerint.
A Baxinál ha a kimenő vízhőmérsékletet tolom feljebb, akkor nem párhuzamos eltolas lesz, hanem megváltozik a meredekség és egyből más előremenővel dolgozik a különböző tartományoknál,a azaz nem párhuzamosan emeli a víz hőmérsékletét. (legalábbis Én így értelmeztem) Valami hasonlóban gondolkodtam, hogy emelek az előremenő hőmérsékleten és változtatok a meredekségen is. Alapból nem nagyon merem piszkálgatni mert teljesen laikus vagyok a témában és nem akarom elbarmolni az egészet. Az Én elgondolások az volt, hogy. BUS+ külső érzékelő esetén minden magától beállítódik Nekem pedig semmi dolgom nem lesz csak a hőmérséklet beállítása!(nem így lett 😀)
Itt lehet a "kutya elásva", ugyanis a termosztátot nem tudtam legideálisabb helyre rakni, mivel az Asszony pajtás nem engedte a falat vésni a BUS kábel elvezetése miatt. ( a régi termosztát helyére nem tudtam bevezetékelni mert abban a csőben van más elektromos vezeték és azt írta a kézikönyv, hogy a kettő kábel nem mehet együtt) Mivel most nincs a legideálisabb helyen ezért kalibráltam a régi termosztát értékére 0.7 fokkal lefelé. Beállítom a gyári értékre csak akkor figyelnem kell, hogy ha 23 fokot akarok akkor 23.5-re állítsam a termosztátot. Amúgy tényleg nem mehet az árnyékolt BUS kábel áram vezetékkel eggyütt?
Szerintem ilyesmit kellene keresned a saját kazánod leírásában (ez nem a felhasználói útmutatóban, hanem a telepítési útmutatóban van, legalább is egy Ariston Class Evo Premium 24 esetében):
'Nem a görbe meredekségén kellene állítani, hanem a görbe eltolásán -1 fokot.
Ezt valószínű a külső hőmérőnél kell beállítani."
A külső hőmérőnél hogyan lehet beállítani? (sajnos nagyon tudatlan vagyok a témában, naivan azt gondoltam, hogy a külső+BUS teljesen automatikusan megcsinál mindent helyettem 😀)
Olvastam itt a fórumon, hogy valami ellenállások beiktatásával lehet kalibrálni (becsapni) a külső hőmérőt. Esetleg erre gondoltál?
Nem új, elég régi... meg egyértelmű is. Nem tető ablak (mert ablakot nem lehet) tető kibuvó a neve. Kötelező ahhoz hogy a kéményseprő meg tudja közelíteni a kéményt.
A gépkönyv alapján a gyári meredekség az 1.5-ös, más releváns információt nem közöl.
Az vajon az öntanulás része, hogy mikor este lejebb veszem a szoba hőmérsékletét 21 fokra akkor hajnalban mikor eléri a 21.5-öt ráküldi a fűtést és felnyomja 22-ig? A beállított 21-ig még egyszer sem sűlyedt le az belső hőmérsékletet.
Másfél napja van összeszerelve a rendszer. Én azt gondoltam, illetve a fórumon is azt olvastam, hogy ilyenkor (külső+BUS) nekem nem kell állítani semmit mert magától beállítja a kívánt hőmérsékletet. (a külső érzékelő a meredekséget a BUS pedig a pontosítását és így mindig az aktuálisan beállított hőfok lesz a lakásban) De a nappali és az éjszakai is a beállításoknál 0.6-1 fokkal főlé ment és nem modulálta vissza a rendszer (túlfűtött) ezért gondoltam, hogy változtatok a meredekségen. Illetve ezen időszakban több gázt is használt mint az on-off termosztátnál (gondolom a folyamatos túlfűtés miatt) Lehet, hogy türelmetlen (tudatlan) voltam és várnom kellet volna pár napot, hogy a betanulási folyamat befejeződjön. Állítsám vissza a gyári meredekséget és legyek türelmes pár napig?
A meredekséget nem találomra állítgatjuk, hanem a lakás hőigényéhez igazítjuk! Ezt neked, mint ott lakónak kell kitapasztald. Mekkora külső hőmérséklethez mekkora előremenő kell a kifűtéshez.
Mennyi ideig hagytad a termosztátot ügyködni? Az öntanulás napokat vesz igénybe.
Sokat olvasgattam a fórumot és úgy döntöttem, hogy fejlesztem Én is a renszeremet. Adott egy 100 m2-es Kádár kocka ami 5cm -es szigeteléssel rendelkezik. A fűtés vékony rézcsővel és laptadiatorokkal van kiépítve, aminek a hőtermelését egy BAXI PRIME 1.24 kondenzációs kazán biztosította egy sima on-off szabatermosztáttal. Az optimális üzemeltetés érdekébene beruháztam egy gyári BAXI HŐÉRZÉKELŐBE és egy BAXI MAGO BUS-os modulácios "termosztátba". A bekötések után azt gondoltam, hogy nyugodtan hatradőlhetek mert a rendszer magától elvégez mindent. Első problémám az volt, hogy egy 23 Celsius beállítása után még 23.6 foknál is fűtött a kazán. Ezután a meredekséget a gyárilag beállított 1.5-ről letoltam 1-re, így tartotta a 23.1 fokot olyan 40 fokos előremenő környékén szépen modulálva. Na éjszakára levettem a hőfokot 23-ról 21-re és ekkor már 22 foknál rátólta a fűtést és nem engedte le a beállított 21-ig. Nagyon nem akarok belebarmolni a rendszerbe és amúgy is azt gondoltam, hogy a külső érzékelő alapján a rendszer beállítja az előremenő vízhőfokot a Mago pedig a belső hőmérséklet alapján korrigálja ha az esetleg nem megfelelő, nekem pedig semmi dolgom nem lesz. Kérdezném, hogy hol rontottam el a beállításokat, lentebb kell-e venni a meredekséget (akkor attól félek, hogy nem fűti ki a lakást ha 23-ra állítom a belső hőmérsékletet), vagy kell-e hivatalos szervizes ilyenkor a rendszer összehangolása céljából az optimális üzemeltetés miatt? Remélem érthetően vázoltam a problémát (nem vagyok egy műszaki zseni 😀) és előre is köszönöm a válaszokat!