Én inkább vagyok vasútbarát, mint ellenség. Ellenség az, aki a tenyeredből eszik, majd utána beleharap. Ha rajtam múlna, akkor már egységes bérletrendszer és teljes országra kiterjesztett ITF lenne, a ráhordó buszokat is beleértve.
Hogy ezen a helyen az egykori fűtőház kocsiműhelye állt, ahhoz nem fér kétség. Azt nem tudható biztosan, , hogy az épület az egykor elbontott kocsiműhely maradványa-e, vagy azt teljesen össze döntötték, és helyette épült ez és a kocsiszolgálat épülete.
12.3. A mozdonyvezető a mozdony, vezérlőkocsi vezetőállásán egyedül teljesíthet szolgálatot a következő feltételek alapján:
12.3.2. Minden legfeljebb 100 km/h sebességű vonaton akkor, ha van jól működő: INTENDON vagy azzal azonos biztonságot nyújtó éberségi berendezés, értekező berendezés (mozdonyrádió vagy mobiltelefon).
12.3.8. Minden a 12.3.2., és 12.3.5. pont szerint közlekedő vonaton legfeljebb 40 km/h sebességgel akkor, ha a távolbalátás korlátozott.
Azaz, ha nincs VB, akkor CSM-ben (a mozdonyvezető a vezetőálláson egyedül teljesít szolgálatot) max. 40km/h, de második emberrel újfent vmax.
Ez azért q érdekes, mert a ködben ketten sem látnak messzebbre, de ha szitu van, jóval nagyobb a kaksi.
amikor minimális a beláthatóság akkor is mehetnek 120-140-el?
200-zal is. Bármennyivel is! :) Jókat szoktam mulatni anno a fürgelábún, amikor bejött a stewi a kávéval, kinézett, az ablaktörlőt sem látta a ködben, közben meg romboltunk 200-zal.
Mondtam nekik, most nem kell parázni, LZB néni néz előre helyettünk, 7km-re ellát. Majd parázzatok a lassú szakaszokon, mert ott vagy észreveszem a jelzőt, vagy nem. De ha nem, max. megállít PZB bácsi... :))
Egy a gáz a köddel, ha már meghaladtad a M!-ra utaló előjelzőt, onnantól tapogathatsz, hogy hol jön a piroslámpás villanyoszlop. Mer' olyankor qrva hamar az ember elé tud ugrani egy vörös. :(
Ma mentem le Nagykőrösre a reggeli vonattal és Ceglédnél tejköd van, de alig lehetett kilátni az ablakon. A vonat viszont nyomta neki mint állat. ez szabályos, amikor minimális a beláthatóság akkor is mehetnek 120-140-el?
Nyugati motorszínhez tartozó üzemi és szociális épület volt. Gyengeáramú műhely üzemelt a földszinten, főleg személykocsik és a tartalék gépek akkumulátorait, meg amíg volt, a zárlámpákat javították, tartották karban ott. Felül segédkezelők szolgálati lakásai voltak. Nagyjából a motorszín végső bezárásával (amikor a Nosztalgiát is kitették) vesztette funkcióját. Egy ideig irattárként használták, aztán elbontották.
Ez így biztos, csak dátumokat nem tudok hozzá. Hogy az "ősidőkben" valóban volt-e "ősfűtőház", azt nem tudom, olyan öreg még nem vagyok. :)
Az a baj ezekkel az "ősfűtőház" jellegű megnevezésekkel, hogy mindenki így adja tovább, de senki se tudja, hogy igaz-e. Ne legyen az, mint Kelenföldön, hogy ledöntötték azt a romos laktanyaépületet, erre megírta a zújság, hogy "lebontották az eredeti kelenföldi indóházat"...
Az őrmezői végén ott van egy egész komoly pénztár, ahol vonatjegyet még ugyan nem lehet venni, de nem lenne megoldhatatlan. Az aluljáróban viszont több menetjegy automata is van.
Én is olvastam róla a bontás előtt "ősfűtőház"-ként említve. Az biztos, hogy (még európai viszonylatban is) az egyik legöregebb vasúti épületet tarolták le, amely az első magyar vasútvonalhoz épült.
4326-ot. (A dátumra már nem emlékszem,a megnyitás utáni napokban történt. Egyszeri eset volt...eddig.) Minden mást kiírt lent rendesen,de ez valamiért kimaradt a sorból. (Tudom,tesztüzem...) Még jó,hogy véletlenül felpillantottam a peron kijelzőjére - a rendes lépcsőnél ez látszik lentről is - és még épp felértem hozzá. (Az Elvira terminállal próbálkoztam,meg a rajta lévő vonatinfóval,hátha megtalálom valahol a hiányzó vonatot,de a terminál nem nagyon akart segíteni,mindent csinált,csak azt nem,amit kellett volna. Lehet,hogy ezt inkább egy óvodába kellett volna telepíteni az aluljáró helyett,had játszanak vele a gyerekek...arra talán még jó.)
Ma Tatabányára BP felől 17:30-kor érkező szombathelyi gyors, majd a 17:41-kor Délibe induló személyvonat is 15-25 percet késett hatósági intézkedés címén... utóbbinál az utas Vértesszőlőstől akart jegyet venni, miközben Almásfüzitőn szállt fel, majd sem fizetni, sem leszállni nem volt hajlandó Tatabányán... ünnepek után utazók késsenek meg miattuk.
félig OFF: románoknál láttam erre jóval olcsóbb és hatásosabb megoldást, új építésű lakótelepen.
Mindent megépítettek a helyére, kivéve a gyalogutakat! Azokat kb. fél év múlva oda, ahol kijárták az emberek maguknak a nyomot. Senkinek se sáros a cipője, nincsenek kitaposott ösvények a zöldterületen.
Nyíregyháza, Északi lakótelep, 1960-as évek második fele: mi tapostuk ki az ösvényeket :-) gimnazista voltam akkor, minden nap mentünk a keskenyvágányú villamossal iskolába.
...és még egy kis carszkojeszelói: buszterszekció a Gránithoz (sinara-group.com alapján)
2013 decemberében kapott zöld utat a 2ESz10 "Gránit", kétszekciós, tehervonati villamosmozdonyok harmadik, vezetőállás nélküli szekciójára vonatkozó projekt. Jelenleg az első buszterszekció végszerelése folyik a Szinara Verhnyaja Pisma-i szerelőcsarnokában. Tervek szerint május végéig befejezik a gyártást és a belső teszteket, azután elindul a szokásos tanúsítási eljárás. A közbenső szekció szerkezetileg és a vontatási jellemzőit tekintve, a vezetőállásosaknak felel meg. Három szekcióval (13,2 MW névleges teljesítménnyel) lehetővé válik a "másfeles", azaz 9 ezer tonnás elegyek továbbítása 12 ezrelékes mértékadó emelkedőjű szakaszokon (pl. a Középső- és Déli-Urál környékén), tológép vagy előfogat nélkül.
A vasutas legendárium szerint az épület a régi fűtőház része volt. Helyszínajz alapján a "régi fűtőház" részeként a kocsijavító műhely állt itt, egészen pontosan a "fénymázoló műhely", természetesen sokkal nagyobb kiterjedésben. Aztán valamikor felépült a mostani öreg- és új tároló helyén a kőrfűtőház, 1877 körüli helyszínrajzon már van "új" fűtőház is, meg "régi" is. Ekkor még nem volt meg az azóta már elbontott posta pályaudvar, a postakocsik nagyjából a mai 15-17. vágányokon álltak. Gyanítom, hogy a posta pályaudvar kiépítésekor - ez nem tudom, mikor történt - az útban lévő kocsijavítót nagyrészt elbonthatták. A keresett épület hátsó frontjának kialakítása alapján talán ez a része megmaradhatott de, hogy a posta felé be tudják vinni a síneket, a szélét cakkosra szabták. Később kazánházként szerepel, vele szemben pedig ott van a műszaki kocsiszolgálat/villamos fenntartási műhely, amit már pár évvel korábban lebontottak. Feltételezésem szerint ez is a hajdani kocsiműhely épülete lehetett, amit a posta pályaudvar építésekor kettévágtak, az útban lévő részt pedig elbontották.
Egy kis carszkojeszelói: teherkocsi-moratórium (rzd-partner.ru alapán)
A teherszállítási operátorok szövetsége azt javasolja, hogy ideiglenesen kerüljön felfüggesztésre a nyolcjegyű azonosítók kiadása az újonnan gyártott teherkocsikra. Vagyis ne kerülhessenek további kocsik az oroszországi közcélú hálózatra. A hálózaton futásengedéllyel rendelkező, orosz bejegyzésű teherkocsik mennyisége a tavalyi évben 43 ezerrel emelkedett, és elérte az 1 millió 214 ezer darabot. Ezen belül a magasoldalfalú kocsik mennyisége 16 ezerrel növekedett, 551 ezerig. Jelenleg havi 5500 teherkocsit vásárolnak az operátorok a gyártóktól, és ezek zöme a közcélú hálózatot is igénybe szeretné venni. Az RZsD számításai szerint 2013 végére 290 ezerrel több teherkocsi rendelkezett futásengedéllyel ahhoz a mennyiséghez képest, mint ami a keletkező árutömeget optimálisan el tudná szállítani. Az operátoroknak mégis megéri új kocsikat venni, majd rövidebb-hosszabb időre az állományuk egy részét nem használni. Csakhogy az éppen pihenő kocsikat előszeretettel helyezik el a közcélú hálózaton, rontva az állomások áteresztőképességét. A tárolásról kimutatják, hogy márpedig nem tárolás, hanem ... (és itt különféle, érdekesebbnél érdekesebb érvek jönnek), tehát még fizetni sem kívánnak. Ugyanakkor az infrastruktúra átbocsátóképességének a csökkenése az áruk eljutási sebességének a csökkenését okozza.
A szövetség ajánlása szerint (amit majd persze még jóvá kell hagyniuk a közlekedési hatóságoknak) csak abban az esetben kaphat nyolcjegyű azonosítót (vagyis közcélú hálózati futásengedélyt) egy kocsi, ha selejtezett kocsit pótol, vagy ha az innovatív kocsik kategóriájába esik.
Miközben a havi 5500 darabos, újonnan vásárolt kocsimennyiség ilyen fejfájást okoz a hálózaton, az ukrajnai gyártók feje mástól fáj. Az oroszországi operátorok az utóbbi fél-egy évben 70-80%-kal csökkentették a megrendelésállományukat, sőt, ha a trend folytatódik, hamarosan egyáltalán nem vesznek ukrán kocsit. A nem délkeleti telephelyű gyártók a jelenséget szándékos megfojtásként komentálják.