Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.02.07 0 0 13107

 Jéééé , ismét egy új besúgó nick !!  Természetesen bemutatkozás nélkül ....... :-)))))

 Gondolm hiába is hívom fel a figyelmed , hogy az a rendszer már rég elmult mikor a névtelen feljelentgetés volt a divat !  

Előzmény: Törölt nick (13098)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.07 0 0 13106

 Bocsáss meg Tomi Vendetta , hogy bele kell szóljak , de üzemanyag porlasztás kapcsán kurvára nem mindegy , hogy 2 vagy 4T és karbis vagy injektoros !!!!

 

 A karbis 2T-nél maradva , inkább úgy mondanám , hogy nem magas fordulaton szegényedik , hanem alacsonyon dúsúl ! (ez igaz a karbis 4T-re is de nem olyan mértékben)

 

 Keziccsókolom :-))

Előzmény: cam aro (13103)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.07 0 0 13105

 Látom sikerült összedrótozniuk a dokiknak .  Minden OK ?

 

 Értem mit mondasz , de gondolod , hogy meg tudsz erről győzni olyan szakit akit eddig semmiben nem tudtál meggyőzni ? :-))))

 

Előzmény: emzoli22357 (13104)
emzoli22357 Creative Commons License 2010.02.06 0 0 13104
"Telitodes utan ez mennyiseg leesik.. s immar a fordulat emelkedesevel azonos utemben nol a beszivott levego mennyisege. "

Pont ezért nem kellene összekevergetni a Powerjetet, a pumpálós vagy más rendszerű gyorsítószivattyúkkal.
Sajna itt ez teljesen összemosódott.

A powerjet nem szönik meg dolgozni, ha-ahogy mondod- a lefutó hullám után működni, a gyorsítószivattyú meg igen.

(mielőtt még félreértenéd, nem te keverted össze)
Előzmény: cam aro (13103)
cam aro Creative Commons License 2010.02.06 0 0 13103

A kep mindegy mirol szol.. 2-vagy 4T,... injektor, vagy karbi. .. mert szivoter legmennyisegeket/ mozgasokat mutat folytoszelep elott..  alapjaratrol.. full gyorsitasra.

Latni rajta, hogy gazadasra van egy igen nagy, s gyors felfuto aga.. mi nagyban fugg a szivocsatorna hosszatol, >  hogy az mennyi ido alatt tud "telitodni" a folytoszelep utan.

(dizelnel ez felugro pont, pont a folytoszelep hianya miatt nincs. ott fordulatra novekszik a legnyeles, mert nincs szivoter fojtas. )

Telitodes utan ez mennyiseg leesik.. s immar a fordulat emelkedesevel azonos utemben nol a beszivott levego mennyisege.

 

Csak azt probaltam mutatni, hogy egy ketfuvokas rendszer.. az nehezen tudja mindig az optimalis keverekkel kiszolgalni az adott legnyelest/gazsebesseget.

 

elszegenyedesrol szo nincs.. motorikus mukodesbol.

 ez karbi hianyossag.. mit a power jettel.. csak finomitani probalnak.. hogy tobb fuvokas rendszerre osztjak az adot terhelesi fazisokat.

 

bocsi a vauert.

Előzmény: SCHENCK-WAAGE (13101)
pancsipancser Creative Commons License 2010.02.06 0 0 13102
Urak, ha valakit érdekel!
Elérhetőség: 06/húsz/542-95hetvenkilenc, valamint 06/húsz/551-04hatvanhat
SCHENCK-WAAGE Creative Commons License 2010.02.06 0 0 13101
A 4ütemhez nemtudok hozzászólni. Valószinüsitem a 4ütemnél, 4henger szív 1 karburátort, ott az okozhatja az elszegényedést. A 2ütemnél az előzőekben leírtam szerint GONDOLOM.  
Előzmény: cam aro (13099)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.06 0 0 13100

 Nem akarom elvenni a kedveteket az elmélkedéstől ha már 1 a "szokásosnál" szinvonalasabb téma került szóba , de a power jet miértjével kapcsolatban BRC leírta a lényeget  !  

 Nyílván lehet fűrészelni a fingot , hogy minden 100. oxigén atom páratlan izotópjára a torokban milyen törvények hatnak , de szerintem inkább csak be kell rendesen állítani és gyíííí ráRÓ :-)))))

cam aro Creative Commons License 2010.02.06 0 0 13099

Szivoter legnyomasviszonyok, folytoszelep elott. (a kepen )

alapjarat, majd ketszeri full gyorsitas a lefutasokkal. (kek vonal. a sarga, az lambda visszajelzes. )

 

Igaz.. 4T, tobb henger, de nincs ez maskent 2Tben sem. (csak az nem kipuff oldalrol uza szabalyzott )

power jet meg egy kiegeszites a ketfuvokas rendszerhez.

tobb fuvoka. tobb (konnyebben ) allithato fordulat tartomany.

 

13.4 :1 nincsmas Isten.

 

kornyezetvedok szerint van 14.7 -is.. de az masrol szol.

bocsi a vauert.

 

 

 

 

bervas Creative Commons License 2010.02.05 0 0 13097
Indulj el azon a nyomon, hogy politropikus állapotváltozás.
Előzmény: Törölt nick (13095)
bervas Creative Commons License 2010.02.05 0 0 13096
1. Szépen kérlek, olvasd el még néhányszor a hozzászólást, mielőtt válaszolsz rá.

2. Kövesd a mondataid logikáját:
"A benzinoszlop leszarja a gázsebességet. A nyomásra (ami nyilván a sebességtől is függ) gerjed. " Az első mondatodat cáfolja a második mondatod.

Tehát maradhatunk annyiban, hogy a benzinoszlop magassága függ a gázsebességtől.
Előzmény: Törölt nick (13094)
AVB Creative Commons License 2010.02.05 0 0 13093
Ne felejtsétek!

Február 7-én, most vasárnap 30. Alföldi Veterán Börze. Bár az időjárás nem sok jóval kecsegtet a hétvégére, de a börze meg lesz tartva, ha esik, ha fúj!
Ja, saját topik nyitva TotalBike - motor-on belül is, Alföldi Veterán Börze néven!
bervas Creative Commons License 2010.02.05 0 0 13092
Ezt vitatnám. Ha az áramlási sebesség növelésével nő a benzin mennyisége, minek a powerjet? :-)

A Bernoulli azt mondja:
ró(benzin) *g *h(benzin) + p(külső) = ró(levegő) * v(levegő)^2 /2 + p(szívócső)

Azaz a benzinoszlop magasságára nemcsak a gáz sebessége, de nyomása is hat. A fojtószelep nyitásával az áramlási sebesség nő, míg a szívócső nyomás csökken. Az együttes hatás valamelyik pontjára lövik be a főfúvóka méretét.

Ha van powerjet, valószínűleg 80-90% fordulatnál a főfúvóka már maximum benzint szállít, efelett szegényedne a keverék.

Ha nincs powerjet, akkor 100% fordulatra van belőve a főfúvóka mérete. Alsóbb fordulaton a súbertű alakjával van beállítva a szállított benzinmennyiség változása. Kb. 80% felett meg a Bernoulli egyenletből és a fúvóka méretből számolható a szállítás.
Előzmény: Törölt nick (13087)
bervas Creative Commons License 2010.02.05 0 0 13091
Erre gondoltam. Olyan magas a h, hogy nagy áramlási sebesség kell a legyőzéséhez.
Előzmény: Törölt nick (13084)
SCHENCK-WAAGE Creative Commons License 2010.02.05 0 0 13090

Szerintem, a Póver Jet-tes karburátort az extra nagy teljesítmény miatt használják.
Ezt általában átmérő 34-től felfelé karburátornál használatos. A póver Jet fúvóka kizárólag 90-100százalék nyitvatartásnál, és nagy légsebességnél működik CSAK.Erre azért van szükség mert ezeken a 2ütemü motorokon általában olyan vezérlése, és főleg kipufogó rendszere van, amia maximális teljeszítményen az üzemanyag elvékonyodik, és megragad. Ezt főleg a kipufogórenszer okozza, azt hogy miért abba ne bonyolódjunk bele mert túl hosszú, és ősszetett. Úgy tudom ma már más módszerekkel küszöbölik ki a problémát.

üdv.

 

KRAVEN Creative Commons License 2010.02.05 0 0 13088
Uppssz! Bocsánat. Ez a barátnőm nickje.
KRAVEN voltam az előző is.
Előzmény: Jeva Jevanovics (13086)
Jeva Jevanovics Creative Commons License 2010.02.05 0 0 13086
No ez így leírva egész érthető. Valóban a fojtószelephez viszonyított helyzetét gondoltam rosszul a power jet-nek. Kösz a felvilágosítást.
Előzmény: Törölt nick (13084)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.05 0 0 13081
a Kis ürtartalmű motorok című könyv az a biblia :)
Előzmény: B.R.C. (13079)
B.R.C. Creative Commons License 2010.02.05 0 0 13080
Én ismerek 2 olyan sz.kuplungot is amelyik "csak" mükszik./no zaj/
Előzmény: zöldember (13067)
B.R.C. Creative Commons License 2010.02.05 0 0 13079
Karb. beállítása javítása
Belsőégésű motrok tervezése vizsg-a
Kis űrtartalmú belsőégésű motrok
Ezekből, ha jártál iskolába mindent megtudhatsz.:)
A pover.-jet=teljesítményfúvóka rendszer, a szabadabb részterhelés beáll miatt kell 1. képp. Én már több karb-t átalakítottam, 4t-nél nem olyan nagy a nyereség. A2t meg nem érdekel.
Előzmény: KRAVEN (13076)
sütiati Creative Commons License 2010.02.05 0 0 13078
Igen, előszőr én is így gondoltam, de a hely szűke miatt alúról viszem fel és osztott szívót csinálok, mint serfy cz-jén.
Előzmény: Törölt nick (13070)
bervas Creative Commons License 2010.02.05 0 0 13077
Az szerintem Bernoulli alapján kiokoskodható.
Ha az áramlási sebesség meghalad bizonyos értéket a szívótorokban, a főfúvóka nem tud több anyagot szállítani.
Ekkor kapcsol be az a rendszer, amelynek a beindulása ilyen sebességekre van kalibrálva. Eztet híhatják power jetnek.
p= ró(benzin) * g * h(benzinoszlop) = ró(levegő) * v(levegő) * v(levegő) / 2
Előzmény: KRAVEN (13076)
KRAVEN Creative Commons License 2010.02.05 0 0 13076
No közben találtam egy rajzot. Assz'em rájöttem, hogy mentem félre, de még átgondolom.

Egyébként a "passzív" dúsítórendszer működése érdekel.
Előzmény: bervas (13075)
bervas Creative Commons License 2010.02.05 0 0 13075
Nekem az az alap problémám, mit nevezel power jetnek:
- egyfajta dúsítórendszert a karbun belül?
- magát a pillangó szeleppel kombinált tolattyús zárású karburátort?
Előzmény: KRAVEN (13074)
KRAVEN Creative Commons License 2010.02.05 0 0 13074
Az igazság az, hogy a Tipomban van a közösített szívótérben egy manometer. Ők ezt fogyasztásmérőnek hívják, de arra csak közvetve jó. Viszont a vákuum mérésére tökéletes.
A példa: mész 80-al 5-ben. Részterhelés, viszonylag erős vákuum mellett. Előzöl: vissza 3-ba padló. Erre a vákuum erősen lezuhan (a fojtószelep erőteljes nyitása mellett a motor szívásteljesítménye jelentősen nem változik) Majd totál felpörgés esetén tér vissza a korábbi viszonylag erős vákuum. Tehát itt már indokolt lehet a power jet, viszont 80-al 5-ben, motorféknél, alapjáraton (itt vannak a legerősebb vákuumértékek) dolgozna leginkább a power jet rendszer. Minek?

Biztosan hibás a gondolatmenetem és ki szeretném deríteni, hol tévedek. Viszont tisztességes elméleti anyagot még nem találtam.
Előzmény: B.R.C. (13073)
B.R.C. Creative Commons License 2010.02.05 0 0 13073
Rátetted a manoizét teljes gáz +terhelés+ford.mellett?Meglepődnél.
Előzmény: KRAVEN (13072)
KRAVEN Creative Commons License 2010.02.05 0 0 13072
Tudna valaki egy leírást linkelni, vagy küldeni, ami a power jet-es karburátorok elméletével foglalkozik? Az elgondolás alapján a torokban lévő vákuum szívja át a fúvókán az üzemanyagot. Szerintük ez teljes nyitásnál van. Szerintem viszont (meg a manométerem szerint is) leginkább motorféknél, illetve kevéssé nyitott fojtószelepeknél (alapjárat / részterhelés). Tehát a fordulat és a fojtószelepállás egymáshoz viszonyított értéke határozza meg a szívótér vákuumot. Ez alapján viszont az elektronika mentes power jet pont rosszkor dúsít...
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.05 0 0 13071
Igen, de Kálmánnál van még
Előzmény: Törölt nick (13069)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.05 0 0 13070
Este hívott Tibi. Nincs harmadik felömlő, ahogy gondoltam. Szívóoldalon csinálak egy kis mélyedést a hengerfalba, ami a dugattyú ablakán keresztül feltöltődik.
Előzmény: sütiati (13063)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.04 0 0 13069
coupe ce bejött?
Előzmény: Törölt nick (13066)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!