Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Aszpirin Creative Commons License 2001.07.24 0 0 179
Bocsánat: a Totalcar Autódokijára gondoltam, természetesen.
Előzmény: Aszpirin (178)
Aszpirin Creative Commons License 2001.07.24 0 0 178
Még szerencse, hogy nem hülyézed le a fél Indexet... :))) Ugyanis itt elég sok embernek van VW-je, Skodája, Seat-ja, Audija. Eléggé önmagadból indulsz ki. De azt írni, hogy aki ért az autókhoz, az fikázza a VW-termékeket, elég meredek. Ajánlom figyelmedbe az index Autódokiját. Ő ugye meglehetősen ért az autókhoz. Kérdezd csak meg (ha nem nyilvánvaló eddig) mi a véleménye a VW autókról, úgy általában.

"Tehát a német autókat nem divat itt fikázni, hanem egyszerűen muszály."

Ugye MUSZÁJ-t akarátl írni? :)))

Ezt is érdemes megjegyezni, mielőtt osztod az igét.

Előzmény: Mongoose (177)
Mongoose Creative Commons License 2001.07.24 0 0 177
Az indexen nem DIVAT fikázni a VW csoport termékeit, hanem egyszerűen kötelező! Hogy miért? Azért mert ide nagyrész olyan emberek írnak akik vagy nagyon szeretik az autókat és ezért értenek is hozzájuk, vagy olyanok akik egyszerűen csak értenek hozzájuk. Az ilyen embereket álltalában nem lehet becsapni mindenféle marketing hülyeségekkel. Egy hozzáértő ember kb 3 méter magasról szarik arra, hogy valaki azt mondja neki, hogy "de az német". ezek az emberek akik itt (és szerintem az életben is) fikázzák, vagy kritizálják a VW csport termékeit álltalában nem azért teszik, mert ez a hobbijuk, hanem azért mert egyszerűen szeretnék felnyitni néhány ember szemét akik még mindíg a dogmák és mesék világában élnek. Szánalmasnak és megalázónak tartom, hogy magyarországon még el lehet adni autót ilyen dumával, hogy "német autó magyar ár". Mi az, hogy német autó???? És akkor mi van??? Nem presztizst vagy hírnevet szeretnék venni, hanem HASZNÁLATI ÉRTÉKET akarok kapni a pénzemért. Értékelném, hogy ha azt is feltüntetnék az ilyen hírdetésekben - azért, hogy a kis ember is lássa a dolgok hátterét - , hogy "valóban német autó, de nem biztos, hogy 1 óra mulva is ott találja ahol hagyta, és a biztosítók nagy része, csak több száz ezer forintos műholdas védelmet kell szereltetnem az autómbam, hogy egyáltalán szóba álljon velem. A havi díja pedíg annyi, mint másik 2 autónak.
Ehhez jönnek még azok a szlogenek mint pl amikor a máshol már régen elvultnak számító technikát "jól bevált" néven futtatják. Ugyen nem kell mesélnem az ezernégyszáz köbcentis 60 lóerős motorkról és társaikról.
Még jó, hogy egy golf nem romlik el egy pár év alatt, amikor fapados alapfelszereltséggel annyiba kerül mint a kategóriában egy másik francia vagy olasz autó full extrával. Ez a minimum amit elvárhatunk tőle. És persze, hogy nem romlik el, hiszen nincs ideje elromlani, mert ellopják...
Szánalmas és nevetséges érvnek tartom az audi melett azt, hogy azért lopják mert jó autó. A lopási statisztika első 2 helyét a Traban és a Zsiguli vezeti. Gondolom, hogy akkor ők értelem szerűen jobbak...

Tehát a német autókat nem divat itt fikázni, hanem egyszerűen muszály. Hátha sikerül már az emberek agyábol kiverni a dogmákat, és rájönnek arra, hogy az is pont olyan szarok vagy jók mint az összes többi. Kis eltérések vannak. De nem akkorák mint az árakban.

Mongoose

Újclió 12 16V Creative Commons License 2001.07.24 0 0 176
rendesen bealudt a topic. mindenki sokáig volt fenn és most alszik, mi?
nálunk a céges golffal csak egy probléma volt: a bal oldali tükörállító gomb adta be a kulcsot.

viszont tudok egy gyenge pontot (egypáran mindjárt: CSAK EGYET???!!!): a lökhárító alatt van egy műanyag légterelő ami a legkisebb padkára való felhajtásnál leszakad. ostoba egy megoldás, kb 6.5 cm-re van a földtől. egypárszor már rakhattam vissza, ami nem egy egyszerű mutatvány.

viszont ott még eccer sem hagyott, pedig mentem vele vagy 20.000 km-t egy év alatt.

szerintem a magasságban állítható üllés és a két irányba állítható kormány segítségéval kvázi bármilyen testfelépítésű embernek sikerülhet megtalálni a megfelelő üléspozíciót. bár nekem az a véleményem, hogy a fékpedál egy kicsit magasabban van a gázhoz képest. az nem jó.

lore Creative Commons License 2001.07.24 0 0 175
Jaja, a fájdalomdíjak pedig vw-pisilős matricák és "I hate Piech!" feliratú polók lesznek. A fődíj azonban szigorúan egy 33-as lesz, hadd essen le az álluk egy 10 éves nem-fauvén :-)
Előzmény: Inner Circle (174)
Inner Circle Creative Commons License 2001.07.24 0 0 174
Ja, nagy divat lett, állítólag az ertéleklubon augusztustól hetente kétszer este nyolctól kilencig új élő VW-fikázó show lesz, "VW-pokol Fridivel" címmel. Még nem tudni, hogy a fődíj egy Ford vagy Opel lesz majd. :)
Előzmény: lore (171)
Inner Circle Creative Commons License 2001.07.24 0 0 173
"A kocsi nagyon egybevan érzést sugall, kívül-belül."

No ez igaz. Ami látszik, az a helyén van: belül uralkodó az új, nagy, szép, megbízható autó kisugárzása. De engem nem tévesztett meg!:))) Különben nekem tetszett a váltó és a fék is. Az előbbi persze nem volt nehéz, az Alfa után a régi Seatunk váltójánál is felüdülés volt hogy a kettes kapcsolása előtt nem kell esőtáncot járni.:))

Előzmény: Asszem (169)
Georg Creative Commons License 2001.07.24 0 0 172
Na igen, a váltót nekem már cserélték kompletten... Azóta nincs egy panaszom se arra. De az tény, hogy bármelyik Audinak sokkal puhább a váltója. A fékkel semmi gondom.
Előzmény: Asszem (169)
lore Creative Commons License 2001.07.24 0 0 171
Ebben a "presztizs-kérdésben" nincs is vita. Én csak annyit írtam ebben a topikban, hogy igenis divat lett a vw-k fikázása és sokan átesnek a ló másik oldalára. pont.
Előzmény: Inner Circle (170)
Inner Circle Creative Commons License 2001.07.24 0 0 170
Többszázezer forint felárért konkrétan semmivel nem tud többet az A3, nem igaz? A vélt presztízsben igazad van, ezt irtam lenn, hogy hülyét kapok mikor azt hallom hogy az Audi ígymegúgy, autóval egyébként nem is rendelkező emberektől. Node Jimmy-lemezt is sokat eladtak. :)
Előzmény: lore (162)
Asszem Creative Commons License 2001.07.24 0 0 169
Akármennyi IV-es golfot vezettem, mindnek szar volt a váltója, (még opeles mércével is). A fék nyomáspotja érzékelhetetlen. Enyhe lassításnál, változatlan pedálerőnél egyre jobban beharap, ami ugyan megszokható, de kifejezetten rossz.
A kocsi nagyon egybevan érzést sugall, kívül-belül.

Vazzeg ez az autómánia még el sem kezdődött, már vége is. semmiről nem szólt...

lore Creative Commons License 2001.07.24 0 0 168
Ki ne hagyd a szervókormányt, zárható kesztyűtartót és a dönthető üléstámlákat :-)

Nekem az S40-es futóműve jelenti a jó kompromisszumot, de a 406-osról elég jókat hallottam (fargo komolyabban megráncigálta, szerinte nagyon faxa). A viggen rossz úton kirázza az ember lelkét, a GT-futóműves V6-os vectra pedig hajlamos el-elpattogni rossz úton, amúgy kényelmes.

Előzmény: Asszem (166)
Georg Creative Commons License 2001.07.24 0 0 167
Nekem volt benne gyárilag rádió (alpha :-))), de ahogy lehetett, ki is cseréltem CD-sre. Egy darabig azzal kínoztam a gyári Philips hangfalakat, és a magyar (!!!) gyártmányú csipogót. Egész jól szóltak, de most erősítővel és egy komoly hangfalszettel azért jobb. De a szétszerelésnél azért látni lehetett a komoly anyagot az ajtóban: minden nagyon jól védve, és a hangszóró tulajdonképpen egy zárt térben szól, ahogy az meg van írva. Már csak a mélynyomó várat magára.
Előzmény: minimal (165)
Asszem Creative Commons License 2001.07.24 0 0 166
Úgy hítták, ahogy akarták, a lényeg, hogy nem vót benne semmi csak egy légzsák. Nomeg jobbos tükör, meg hátsó ablaktörlő...
Előzmény: lore (163)
minimal Creative Commons License 2001.07.24 0 0 165
Hányszor vágják még a fejemhez, hogy nem vezettem Golfot?

Nos, ha egy kicsit feljebb lenne, kénylmesebben lehetne kezelni + az utas is tudna kapcsolgatni.

Ha már a rádiónál tartunk, miért olyan idióta jelöléseket használ, miért nem lehetett a megszokott módon jelölni a funkciókat? Tényleg sokat vártunk el 98-ban egy 4 milliós autótól, hogy legyen hátul is hangszóró?
Azt elismerem viszont, hogy egész jól szólnak.

Előzmény: Georg (160)
Asszem Creative Commons License 2001.07.24 0 0 164
Ami a feszeset illeti, (hamár ezredszer beszélünk róla ;) Épp ez a lényeg, hogy két ugyanolyan feszes futómű közül a jobbik nem ráz, csak fog.

Bár Sansali igazolatlan távol van, de azért elmonom, hogy egy Mi16 405-ös futóművét éreztem úgy, hogy még hátul is kurva kényelmes volt, miközben tapadt az úthoz rendesen. Na ezt kéne németországban megtanulni.

lore Creative Commons License 2001.07.24 0 0 163
Azért, mert a G astrából nem csináltak startot, az az F astrából volt, ott lufi nélkül. Asszem Asszem vmi csupaszított G-re gondolt az 1.2 16V motorral...
Előzmény: Inner Circle (161)
lore Creative Commons License 2001.07.24 0 0 162
Most olvastam vmi JTD-s tesztet, az alfa 6.3 az A3 TDi 6.7M. Azért ez nem "messze alatta", tekintve, hogy az A3-ban is digit klíma és légzsák-raj vár. Az A3-hoz amúgy a gyár hasnolítja a 147-et, szerintem az A3 (vélt9 presztizse nagyobb, holott szerintem is "értékesebb" autó a kis alfa.

De vannak az éremnek megkerülhetetlen oldalai is: nagyon kicsi hátsó tér és csomagtér. A Civic legalább a kategóriája legtágasabbja, de ott a fapad olyan drága.

lore
ps: juj, dehogy akarom azt mondani, hogy a 147-nél/civicnél jobb a golf, csak egy kicsit túlzottnak tartom ezek árát. 6.3-ért mindenesetre nem ilyet vennék, na audi tdi-t sem...

Előzmény: Inner Circle (156)
Inner Circle Creative Commons License 2001.07.24 0 0 161
"Emlékszem a G Astrából csináltak nekünk egy startot egy lufival, centrál, ablak, tán szervo nélkül, hogy 3 guriga alatt legyen az ára. Na ezzel nem tud versenyezni az Alfa"

Inkább nem akar. A kezembe akadt tavalyi újságban:

Alfa Romeo 145 1,4 TS 16V - 3 055 000 HUF
Opel Astra G 1,4 16V - 3 205 700 HUF

Persze az Alfa ekkor már kifutó típus volt, de ez nem engedményes ár. Szóval a régi még az Opel és a VW ellen futott, ezt megunták és feljebb léptek, illetve visszaléptek oda ahol eddig is lenniük kellett volna, visszaadva az alsó középkategóriát a Bravo/Stilo-nak a konszernen belül.

Előzmény: Asszem (157)
Georg Creative Commons License 2001.07.24 0 0 160
"a rádiósmagnó kezelőpanelje a sebváltó MÖGÖTT!!! Ez ergonómia?"

Bravo! Ebből is csak az jön ki, hogy nem is használtál még ilyen autót. A rádiót baromi kényelmesen lehet kezelni, miközben a kezed a sebváltón van. Ugyani pont egy kicsivel van fölötte, és minden funkcióját elérem, anélkül, hogy oda kellene néznem. De a klíma kezelése tényleg rossz.

Előzmény: minimal (135)
minimal Creative Commons License 2001.07.24 0 0 159
A 147-es nem nemhogy Fiat Bravo technika, hanem 156-os! :-)
Előzmény: Inner Circle (156)
minimal Creative Commons License 2001.07.24 0 0 158
Valóban nem kell fekete bárányt csinálni a Golf-ból, de a VW-konszernből lehet.

Hogy személy szerint mit utálok legjobban a Golfunkban?
Hogy anno ezért a pénzért (Golf 1.6 Comfortline) egy 2.0es Foucust lehetett volna venni!

Előzmény: lore (154)
Asszem Creative Commons License 2001.07.24 0 0 157
A 147-es 4 milkás ára telitalálat. 6lufi, klíma egy egyedi ékszerdobozért, ami közben egy remek kis autó is. Azért nem fogy belőle annyi, amiért a Golfból is az 1.4-es alap viszi a pálmát eladások terén. Ők innen indulnak. Persze ez mifelénk nem jó piaci stratégia. Emlékszem a G Astrából csináltak nekünk egy startot egy lufival, centrál, ablak, tán szervo nélkül, hogy 3 guriga alatt legyen az ára. Na ezzel nem tud versenyezni az Alfa, de ettől még nagyon jó az ára.
A civic pedig, talán kijelenthető, hogy a kategória legjobb autója lett, az átlagfelhasználó szemszögéből. Kicsit drága, az igaz, viszont tényleg remek. A 4 milkában jóval kevesebb van, mint az Alfában, viszont az 1.4-es klímával egy ideális családi autó, miközben gond nélkül versenyben van a kategória átlagos 1.6-os ellenfeleivel, különösképpen a VW motoros autókkal.
Előzmény: lore (150)
Inner Circle Creative Commons License 2001.07.24 0 0 156
"Amúgy mit szólsz az új civic vagy akár a 147 árához?"

A 147-es jóval drágább a 145-ösnél (ami nevetségesen olcsó volt), de még így is messze alatta marad pl. az A3-as árának. Szép szóval mondva, a presztízsautóknak tekintett modellekhez pozicionálták. Azokhoz képest olcsó. No és azért nem egy az egyben Fiat Bravo technika, ahogy az A3 Golf-technika.

Előzmény: lore (150)
Georg Creative Commons License 2001.07.24 0 0 155
Én sem fogalmaztam jól, de te sem értetted meg a lényeget. Hála Istennek (és apám szorgos munkájának) nem kell azon gondolkoznunk, hogy hú a Golfnak baromi drága a Casco-ja, ne vegyünk azt.

Azt azért szeretném, ha elmondanád, hogy milyen új/bemutató BMW-t fogunk venni 5 millió forintból...

Egyébként meg nem tudod, de mi van akkor, ha a fater más gondolkodású, és jobb autót is megengedhet magának. Saját magának a Golf többszöröséért vehet autót (családfő rulez :-))).

Azt sem értem, milyen elektronikákról beszélsz: a Golf, amivel én járok az ABS-n kívül nem tud más különlegességet felvonultatni (nincs EDS, ESP, ASR). Ha meg azt írod, hogy a Golf, meg az Audi futóműve szar, akkor még nem vezettél ilyet. Én személy szerint nagyon sokat járok hegyi utakon is, és nem félek kihasználni az autó adta tulajdonságokat. Persze, tudom, ez kevés, majd egy Alfa elhúz mellettem...

Miben más a Golf? Elég sokmindenben, de neked hiába magyarázom. Más a futómű, a váltó, a kormány közvetlensége, és az összeszerelés minősége. Igen, még ez a minőség is kevés, de hallhatóan jobban van egy Audi összerakva. És itt nem a levegőbe lövöldözök, mert volt elég tapasztalatom.

A másik, hogy nem akarlak meggyőzni. Ez nem az én feladatom. De te se próbálj meggyőzni olyan hülyeségekről, hogy rosszul választottam, mert nem adok a te véleményedre sem.

Előzmény: ha5nx (100)
lore Creative Commons License 2001.07.24 0 0 154
"Arra akartam kilyukadni, hogy igenis van alapja a VW fikázásnak!"

Nem vitatom, bár inkább kritikának szeretem hívni, De ilyen alapon van alapja a Pug/Alfa/Volvo kritizálásának is, nem? Nem kell fekete bárányt csinálni a golfból szvsz...

Előzmény: minimal (153)
minimal Creative Commons License 2001.07.24 0 0 153
Állt-e szervízben? Nem egészen 1 éves volt, amikor lerobbantunk vele: elszállt a gyújtás. A régi ebből a szempontból rosszabb volt (3as), az többet állt a szervízben.

Nem elsősorban a megbízhatóságát fikáztam, hanem egyéb dolgait. Olvasd el az első hozzászólásomat. A lista nem teljes, említhetnék olyan dolgokat is, mint hogy felül fogó fék (igaz ez a gázpedálra is) és túl mélyre nyomható kuplung. Hogy mit jelent ez a hétköznapokban? Kényelmetlen üléspozíciót. Az ember állandóan túlzottan behajlított lábbal kell, hogy üljön ahhoz, hogy rendesen tudjon kuplungolni. egyedül talán egy totalcaros A3 tesztben olvastam róla, pedig feltünő dolog. Vagy a gyárilag elállítódó csomagtartó zár, melyet nem lehet megcsinálni? Örökké csapkodni kell a csomagtartót!

Arra akartam kilyukadni, hogy igenis van alapja a VW fikázásnak!

(Ez tényleg nem az autó hibája, de 3hetesen kipakolták, megrongálták, 800.000FT-os kárt csináltak benne, majd 4 hétig a szervízben volt, azóta sem tudták az eredeti állapotot visszaállítani. A szervíz emberei gyanusíthatók. Senki nem menjen az Óbudaihoz!!!)

Előzmény: lore (149)
lore Creative Commons License 2001.07.24 0 0 152
Ebben van igazság (hanyadszor is beszélünk erről, Asszem? :-))). Van aki a feszeset szereti (autóban is :-). Ki kell próbálni, aztán ha megfelel meg kell venni.
Előzmény: Asszem (151)
Asszem Creative Commons License 2001.07.24 0 0 151
Attól, hogy egy autónak jó a kikerülési tesztje, még nem biztos, hogy jó a futóműve. Hiszen ez főként keménység, gumi, meg stabilizáátor kérdése.
Az a lényeg, hogy eközben vajon kényelmes-e a mindennapok magyar útjain???

Az viszont kifejezetten tetszik, pl a borában, hogy alapból 16-os gumik vannak rajta. így szokták összehasonlítani a 14-es kerekekkel szerelt kategóriatársakkal, azokban a bizonyos kikerülési, meg féktesztekben. Az tény, hogy azok nem adják alapban, de az árkülönbözetből kijön egy szép nagy kerékgarnitúra.

lore Creative Commons License 2001.07.24 0 0 150
Hali :-)

Szerintem a két kategória közt átfedés van. Azaz van olyan ember, aki a fapad golfban (azért servo, abs, lufik és egy-két elektr, biszbasz széria) jobban érzi magát és a külsőségek miatt lemod egy-két pluszról.

Amúgy mit szólsz az új civic vagy akár a 147 árához? Az utóbbit legalább lehet az extrákkal magyarázni, bár szerintem kiszorozva is sok.

Előzmény: Asszem (148)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!