Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2022.07.30 0 0 55975

Igen.

Előzmény: MCA-001 (55974)
MCA-001 Creative Commons License 2022.07.30 0 0 55974

Jól emlékszem, hogy az M7 a székesfehérvári lehajtók között jó pár évig nem volt matricaköteles?

Gyakorlatilag a déli elkerülő szerepét töltötte be.

Előzmény: trizs77 (55973)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.30 0 0 55973

III.Fejezet.

 

2010-es évek.

 

A 2000-es évek elejére kívánalom lett Fehérváron, hogy a 8-as út - 63-as út közvetlen forgalmát vigyék el a városból.

 

A város viszont azt akarta, hogy az állami pénzből épülő új elkerülő, minél több városi belső funkciót is ellásson ezért minél közelebb akarta megépítteteni az állammal a város belső szövetéhez, hogy így spóroljon.

 

Sajnos sikerült nekik.

 

A 8-as utat már nem az "északi elkerülőn" át vezették rá az M7-62-es út csomópontra keleten, hanem nyugaton vezették át az M7-63-as út csomópontra.

 

Készítettek belé három-négy nagyon elrontott körforgalmat.

Nem a körforgalom a baj, hanem a kivitelezés módja.

Építettek maguknak új, dugókat.

 

Szándékosan vagy sem csak tudatlanságból azt nem tudom, de hosszú évekre állandósították a nyugati elkerülőn (új 8-as út) az araszolást, a szuszogást, a sorban csorgást.

 

Nem mostanában fognak kapni állami pénzt arra, hogy amit elrontottak azt kijavítsák.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

S itt érünk el a hozzászólásokat kiváltó, 55966-os hozzászólására.

 

Egy új szülöttnek minden vicc új.

 

Aki nem ismeri a történéseket az bizony fennakad a táblázáson, útszámozáson.

 

Egy kevésbé felkészült közutas akárki rájött, hogy ha a 8-as útnak készült Fehérvár Nyugaton új bekötő útja az M7-es autópályába, akkor mit csináljon hogyan nevezze a 8-as út régi,Fehérvár keleten meglévő elkerülő útját amit a köznyelv "északi elkerülőnek" hív ?

 

Nosza elnevezte 7-es útnak....................................:-(((

 

Tehát a 8-as út ezen szakasza (északi elkerülő) jó 40 év után új nevén 7-es út lett.

A táblák cseréjére viszont nem volt pénzük, ezért lehetett olyat fotózni amit olvtársunk az 55966-os hozzászólásában betett.

 

Mondjuk az a logikusabb.

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2022.07.30 0 0 55972

Fehérvár 1960-1980

 

Az M7-es út hiányában, a 7-es út teljes forgalma átszuszogott Székesfehérváron.

Ráadásul a belváros kellős közepén.

 

Hétvégente (szombat még munkanap volt) a Balatonra tartók, majd vasárnap visszajövök a Rádióteleptől a tankig (kisfaludi elágazás) sokszor 1 órán át csorogtak át Székesfehérváron.

 

1971-re készült az M7-es autópálya fele Martonvásártól-Zamárdiig.

Autóút.

Ez felszabadította Fehérvár belvárosát a nagy forgalom alól.

 

Ekkor jött az ötlet, hogy a 8-as út addig Piac tér - Palotai út nyomvonalát vigyék ki a belvárosból.**

És nekiálltak megépíteni a 7-es útól a Budai úton lévő KADOCSA utcánál, északra az elkerülőt.

Ez akkor még mindíg nem 7-es út volt hanem 8-as.

 

Északi elkerülőnek hívták az igaz, de jó 8 km hosszan lakott területen belül haladt.

Kiváló terep volt a traffipaxos rendőröknek, mert a forgalom kicsi volt, nem mindenhol volt 70-es engedélyezett sebesség, sok helyen - hiszen lakott területet szelt ketté, maradt 50 km=h így kaszáltak a rendőrök.

 

A 8-as út km szelvény számozása ezért eredetileg innen indult a 7-es út Budai út - Kadocsa utca sarkától.

Ezt pár év után kivitték az M7-ig.

 

Így működött vagy 40 évig.

Ez volt a 8-as út Fehérváron belül.

 

 

** = a 8-as út Piac tér - Palotai út nyomvonala előtt, 1960 előtt más útvonalon ment ki a városból de ezt most nem tárgyaljuk.

trizs77 Creative Commons License 2022.07.30 0 0 55971

Öntsünk tiszta Whiskyt a pohárba mert nagy a káosz.

 

I.fejezet.

 

A 7-es út eredeti nyomvonala kb. 1960-tól:

 

1./ Dinnyéstől ugyanúgy jött felfelé ahogy most a Kisfaludi elágazásig csak nem töltésen.

A töltés az autópálya építéskor építették meg, hogy például külön szintben keresztezze a 7-es út az épülő M7-t. Dinnyés vasúti átjárótól a Kisfaludi elágazási kb,6,3 km melynek nagy része folyamatos emelkedő.

 

2./ Mikor felért a kisfaludi elágazáshoz csinált egy határozott bal kanyart és elindult a 7-es út Fehérvár belseje felé.

A neve most budai út. Hosszan. A talpazatra állított T-34-es fogadta a Fehérvárra a 7-es úton érkezőket.

Majd balra az Aranybulla emlékmű.

Innen csorgás lefelé a belvárosig. Az út neve végig Budai út. Hossza kb. 5700 méter.

 

Beért a Budai út a belvárosba és elérte a Piac tér nevű csomópontot.

 

3./ Itt a 7-es út délre kanyarodik a Széchenyi útra majd arról kb. 450 méter után a Balatoni útra és azon haladv kb. 3200 métert kiér a városból.

 

4./ De ennél fontosabb, hogy a 8-as út a Budai út-Piac tér csomópontjában kezdődött !

Ott volt a 8-as út elméleti nulla kilométerköve.

Onnan indult Veszprém-Rábafüzes felé.

 

 

 

Mr. SziD Creative Commons License 2022.07.30 0 0 55970

ez az ál-"elkerülő" nem is a 7-es, hanem a 8-as főút egyik útszakasza!! (A 7-es és a 8-as utak ui. Öreghegy és Székesfehérvár régi városmagjának határán ágaznak el egymástól... !)

 

Szemészt ajánlottak már? Kellően látványos a térképen is, hogy a 8-as főút Feketehegyet délről kerüli, majd déli irányba fordul és úgy megy az Auchan körforgalomig, ahol véget ér. Semmi köze az északi elkerülőnek a 8-ashoz, az tisztán 7-es. Nem mai találmány ez, bőven 15+ éves a történet (nyilván a pontosság kedvéért annyi különbséggel, hogy 7-8 éve épült meg a feketehegyi elkerülő, előtte az Új-Csórin ment a 8-as).

Előzmény: Hírfigyelő (55968)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.30 0 0 55969

A 7-es főút Székesfehérvár régi városmagjának és Öreghegy városrészének déli szélét szeli át, az M7-es pedig ettől a vonaltól 3-4 km-re délre, a városon kívül halad el Székesfehérvártól délre és Öreghegytől délkeleti csücske és Dinnyés között félúton (a Velencei-tó ÉNy-i sarkánál), majd innen Pákozd és Sukoró felé veszi az irányt a két falut elkerülve, és úgy fut tovább Bp. felé.

 

Ami a régi 7-es főutat és a csomópontok közvetlen környékét illeti: az M7-es felől Bp. felé haladva Öreghegy és Dinnyés között ott van előbb a 8 -- 62 -- M7 csomópont (Öreghegy déli részénél!), majd ÉK felé Bp. felé továbbhaladva a 7 -- M7 csomópont (Öreghegy délkeleti részénél!), majd a régi 7-es főút innen halad tovább Agárd és Gárdony felé.

 

Székesfehérvárnak akkor lenne valódi északi elkerülője, ha azt a 8-as főúthoz tartozó kis ál-"elkerülőt" távolabb vinnék Székesfehérvár régi városmagjától, ill. ha ennek keleti folytatásában meglenne az Öreghegy városrészt elkerülő útszakasz is. Ilyen azonban Székesfehérvár környékén sajnos (még) nem létezik!!: >>

 

Előzmény: extrémgörkoris (55966)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.30 0 0 55968

Egyetértésem. Székesfehérvárnak északról igazi elkerülője nincs.

 

Véleményem, hogy extrémgörkoris fórumtárs tévedése -- vagy pontatlansága -- onnan ered, hogy Székesfehérvárnak valóban van ugyan egy picike részleges elkerülője észak felől, ez azonban nem teljes, mert a fő városmagtól keletre fekvő Öreghegy városrész (amelyen a Bory-vár áll), és a fő városmag között húzódik Ény-DK-i irányban, de mivel Öreghegy és Székesfehérvár régi városmagja gyakorlatilag teljesen egybe van épülve (gyakorlatilag teljesen "összenőtt már e két városrész"), így az út ezen szakasza nem tekinthető lakott területen kívüli útszakasznak, következésképpen elkerülőnek sem.

Talán a régi városmagot északól övező "elkerülőnek" lehet némi "elkerülős" jellege, de gondolom hogy ez ahhoz hasonlít, mint ami a 35-ös útnak van ál-"elkerülőként" Hajdúböszörmény DNy-i pereménél. Ez utóbbi azonban tábla szerint végig lakott területen belül fut, így az ott gyakorlatilag a helyi rendőrség traffipaxos "csapdaterülete". Van is rajta gyorshajtásos "fogás" bőségesen... .. !

Visszatérve Székesfehérvárhoz, a régi városmag "elkerülője" is egy a Hb.-ihez hasonlatos ál-"elkerülő" út lehet, szintén remek rendőrségi traffipaxos "csapdaterepként"; másik tévedése extrémgörkoris fórumtársnak, hogy ez az ál-"elkerülő" nem is a 7-es, hanem a 8-as főút egyik útszakasza!! (A 7-es és a 8-as utak ui. Öreghegy és Székesfehérvár régi városmagjának határán ágaznak el egymástól... !)

Előzmény: trizs77 (55967)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.29 -1 0 55967

holott a 7-es út megkerüli északról Fehérvárt.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Magány véleményem, hogy északról csak a vadgalamb kerüli meg Székesfehérvárt.

 

 

extrémgörkoris Creative Commons License 2022.07.29 -2 0 55966

Hazugság van kitáblázva Fehérvár előtt a 7-es úton. 

 

Az M7-esre próbál kényszeriteni dél felé, holott a 7-es út megkerüli északról Fehérvárt. 

 

 

 

Ha ott követed a táblázást hogy a 7-es úton szeretnél menni Agárd felé akkor ide jutsz:

 

RadiX Creative Commons License 2022.07.29 0 1 55965

Nem fizetős még az M44.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55964)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.07.29 0 0 55964

A további tapasztalatok mappájából…

Ez alkalommal az M6 nem volt szellempálya, de nem is közelítette meg az M1-et. Ellenben az a 65-ös “többet érdemelne“. Továbbra is füstölgök az M9 torzó fölött.
Érdekes volt a vezetői stílus is egyeseknél…

Na, most lássuk az ország keleti felét. Fizetős az M44-es? Merthogy a kondorosi csárda… :-)

trizs77 Creative Commons License 2022.07.26 0 0 55963

V/c =

 

Előzmény: adiaboli (55962)
adiaboli Creative Commons License 2022.07.23 0 0 55962

Gugli.

Előzmény: trizs77 (55960)
RadiX Creative Commons License 2022.07.23 0 1 55961
Előzmény: trizs77 (55959)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.23 0 0 55960

Most a közúti V/C-ről beszéltek ?

 

Az nem Szerbiából menne Kievbe ?

 

Vagy azon már túllépett a számozási rendszer?

 

 

 

 

Előzmény: adiaboli (55958)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.23 0 0 55959

köszi

Előzmény: RadiX (55957)
adiaboli Creative Commons License 2022.07.23 0 0 55958

2013-tól vagyok fenn a fórumon, de már előtte is 2010-ben írtam cikket a Balkán közlekedéséről.

Így  joggal mondható, ha Horvátország nem léphetett volna be az EU-ba, akkor nem kap rá támogatást,

 

Segítek: a 2018. augusztus 9-i (öt évvel Horvátország csatlakozása, azaz támogatásra jogosultsága utáni) #40.650. sz., igen gunyoros hozzászólásodról van szó, amelyeket illetően a fenti két mondatnak semmi relevanciája. Tévedni nem necces, de azt utólag, csúsztatott "érvekkel" magyarázni már inkább (a NER esetében ez neked is elvárásod... de nyilván csak rájuk vonatkozik.).

 

A Horvátok prioritása nem a PetC (V/c)

De még a lengyeleknek sem létfontosságú.

Igaz, erről Szlovákia legalább annyit tehet.

 

A második és a harmadik mondat egy Budapest-Ploce (V/c) útvonalat illetően értelmezhetetlen. Ha pedig a Via Carpatia-ra gondoltál volna, a lengyelek esetében ez akkor sem igaz (az tény, hogy az S19-et a PiS-utáló baloldali közigazgatás és a brüsszeli kapcsolatú méregzöld lobbi, környezetvédelmi hivatkozásokkal minden erejével igyekszik késlelteni).

Előzmény: dimelo (55955)
RadiX Creative Commons License 2022.07.23 0 0 55957

Elvileg a belvárostól északra, a vasútállomás térségében. Az 56-57 utak körforgalmú csomópontjából induló ipartelepi feltáró út folytatásaként.

Előzmény: trizs77 (55956)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.23 0 0 55956

kérdés :

 

A tervezett mohácsi hídnak hol van a konkrét helye ?

Mohácstól északra ?

Délre ?

Hol ?

dimelo Creative Commons License 2022.07.23 0 0 55955

2013-tól vagyok fenn a fórumon, de már előtte is 2010-ben írtam cikket a Balkán közlekedéséről.

Így  joggal mondható, ha Horvátország nem léphetett volna be az EU-ba, akkor nem kap rá támogatást,

 A Horvátok prioritása nem a PetC (V/c)

De még a lengyeleknek sem létfontosságú.

Igaz, erről Szlovákia legalább annyit tehet.

Előzmény: adiaboli (55949)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.22 -1 0 55954

M-100

 

A megszorítások áldozatává eshet az M100-as autóút, amely Esztergomot kötné össze az M1-essel, és amelyet az M0-ás nyugati szakasza helyett építhettek volna meg.

A tavaly decemberben megkötött szerződés hatályba lépését ugyanis bontó feltételhez kötötték: ha az aláírástól számított 6 hónapon belül nem áll rendelkezésre a finanszírozás, akkor nem lép hatályba, vagyis megszűnik a szerződés – írta meg a napi.hu, amely kiszúrta, hogy a bontó feltételt 12 hónapra változtatták, vagyis egyelőre nincs rá forrás.

 

A szerződés a második szakasz, Únytól Esztergomig tartó 15,4 kilométeres szakaszra vonatkozik, amelynek megépítését méregdrágán, 220 milliárd forintért nyerte a győztes konzorcium.

A konzorciumnak a következő három társaság a tagjai: a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft.

Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.07.22 0 1 55953

OK, köszi. Ilyenekkel már találkoztam, de mintha kevesebben lennének, mint 2.5 évvel ezelőtt...

(Az Azúr-parton a megszokottól többen voltak, az olaszokkal és sógorokkal semmi gond.)

Előzmény: Landsmann_ (55952)
Landsmann_ Creative Commons License 2022.07.22 0 1 55952

A sok őrült autósra. :) A 4-es Kenderestől Karcagig kritikán aluli minőségű. 

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55951)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.07.21 0 0 55951

Ma végre felhajthattam az M85-re Sopronnál. Hát szépen megcsinálták. Viszont az M1 megérett a 3 sávra, vagy még egy korábbi - nevezzem - M00-ra.

Hamarosan sorra kerül az M4 is, ezúttal arrafelé megyünk Debrecenbe. Visszafelé Csabán át, szemrevételeztem az M44-t is.

Mire figyeljek?

trizs77 Creative Commons License 2022.07.21 -1 1 55950
adiaboli Creative Commons License 2022.07.21 0 0 55949

Nem leltem fel azt a néhány évvel ezelőtti hozzászólásodat, ami komoly kétségeit fejezte ki, hogy ez a híd ebben az évtizedben megépül. Ím:)

https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi/jeszcze-w-lipcu-przedzielona-chorwacje-polaczy-most-82242.html

Úgy tűnik, fontosabb volt, mint Pélmonostor-Ivándárda (meg az évek óta üres estéki híd)...

Előzmény: dimelo (55938)
NAR Creative Commons License 2022.07.20 0 2 55948

Szerintem az "újságíró" keveri a 11-est Pomázzal összekötő (1108-as) utat az M0-val... Itt van pontosabb hír: https://www.budakalasz.hu/nincs-penz-az-elkerulo-ut-megepitesere/

 

Egyébként nemrég jártam a 11-esen kifelé hétköznap reggel. Túl nagy forgalom nem volt, de meglepett, hogy viszonylag sokan akartak Pomáz felé kanyarodni a OMV kút után (kb. második lámpaváltásra lehetett átjutni). Délután befelé viszont Budakalász felől állt az M0 felé a forgalom, a 11-esen a középső sáv is megállt amiatt, mert nem tudtak besorolni.

Előzmény: trizs77 (55942)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.07.20 0 0 55947
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.07.20 0 0 55946

Józanul kell mérlegelni, valamit valamiért, megéri-e.

 

Ehhez kellenének a korrekt hatástanulmányok, forgalmi elemzés és költségeket bemutatása (műtárgyaktól a rejtett költségekig: lakott területek zajterhelése, környezetvédelem, stb.) érdemi alternatívák mentén, megindokolva, miért pont azok az alternatívák lettek vizsgálva és miből gondolják azt, hogy nem lehet érdemben jobbat találni stb. Mindezt a köz számára...

 

Konkrétan a Szombathely-Sopron levágás kapcsán alapból is kétségeim vannak, amire még rájönnek a környezetvédelem kapcsán a rejtett költségek is.

 

Olykor tényleg akad döccenő normális és szükséges fejlesztés kapcsán is... De az egész a köznek szóló dokumentáció béka feneke alatti színvonala miatt egyáltalán nem szokott transzparens lenni, tehát érdemben vitázni sem lehet róla sokszor.

Előzmény: Hírfigyelő (55945)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!