Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fejes.i Creative Commons License 2012.03.05 0 0 40146

A detroit kontra ARB valóban örök téma. Én meg olyan szakit tudok, aki Detroitra esküszik. Szét lehet ütni mind a kettőt, de egyiket sem (annyira) könnyű. Amikor előkerülnek a qrva nagy kerekek, meg rohadt nagyot harapó simex gumik, meg a 200 lóerős motorok, ott sokkal könnyebben törik minden. Ha egy "utcai" autóra teszed, bármelyik jó lesz. Az ARB előnye, hogy te kapcsolod, amikor akarod, viszont relatív nagyon bonyolult (villany, meg levegő kell hozzá; drótok, csövek, szelepek). Ezzel szemben a Detroit abszolút működik mindig (nem tudod viszont kikapcsolni). Vannak róla rémtörténetek - nézetem szerint olyanok terjesztik, akiknek nem volt :))

 

Előzmény: pam-pi (40143)
fejes.i Creative Commons License 2012.03.05 0 0 40145

Igen, erre gondoltam.

 

EATON Detroit Locker.

Előzmény: pam-pi (40142)
pam-pi Creative Commons License 2012.03.05 0 0 40144

Erről a lapról van szó? : http://www.avm.co.hu/

 

A kocsit agyagos ("barna erdei talaj" talán a hivatalos megnevezése) terepen használom. Homokban soha. Legjobban vadászatra használom, de van egy szőlőm is ahova csak föld út van. Egyszóval nem keresem a járhatatlan utakat, de néha bele kényszerülök. Ebben a szezonban mondjuk kegyes volt az időjárás, mert kb 3-4x hiányzott a zár. Tavaly viszont kb 30x kellett volna! Ezért nehéz a döntés:( Sajnos az automata zárakról is hallottam pro és kontra sok mindent. Úgy látom ez itt is egy örök téma.

 

Amiről viszont nem nagyon olvastam az az, hogy ha egy zár akkor az előlre vagy hátulra kerüljön? Vagy ez is egyénfüggő? Nincs rá egyértelmű válasz?

 

Előzmény: Krinnyi (40132)
pam-pi Creative Commons License 2012.03.05 0 0 40143

Az a baj, hogy az Ashcroft nem gyárt Toyotához:(

Amúgy aki neked beszerelte (Kazincbarcika?) Ő mondta, hogy volt már a kezében szétpergett D. Locker, míg ARB még nem.

 

Előzmény: mandras79 (40131)
pam-pi Creative Commons License 2012.03.05 0 0 40142

A ditroit alatt mit kell érteni, (lehet egy kis fogalom zavarom van?) Amit Detrit Lockerkén szokás emlegetni az egyenlő a Lock Right-al?. Az EZ Locker az nem Ditroit Locker?

 

Űgy gondolom értem, hogy mire mondod, hogy a csörlő az más. Az anyagminőség  hiányosságait itt lehet pótolni a méret növelésével, míg a difinél adottak a méretek.

Előzmény: fejes.i (40127)
spapda Creative Commons License 2012.03.05 0 0 40141

Automata zár nem lenne jó? Azok talán olcsóbbak (bár nem tudom pontosan, mennyi a kínai levegős), és elég sok pozitív tapasztalat van velük.

Előzmény: pam-pi (40140)
pam-pi Creative Commons License 2012.03.05 0 0 40140

Ezt a "hátha" faktort szeretném én is elkerülni!

Abban bíztam, hogy valaki azt momdja:" bakker tedd be nyugodtan, én több éve versenyzek V8-al 35-ös kerekekkel és még soha semmi baja nem volt":)

Előzmény: Szlejer_ (40130)
Jager74 Creative Commons License 2012.03.05 0 0 40139

A Terranokban szokásos lamellás sperr,cca. 350 Nm gyári előfeszítéssel!

Előzmény: Tie (40138)
Tie Creative Commons License 2012.03.05 0 0 40138
Lehet, hogy én nem figyeltem, de tisztázzuk azt, hogy miféle sperrdifi is van benne!
Lamellás klasszikus alap sperr, vagy valami detroit locker féleség? Nem mindegy.
Előzmény: Jager74 (40137)
Jager74 Creative Commons License 2012.03.05 0 0 40137

Igen,pont a hétégén követtük el a méricskélést.Behajtó kúpkerék-tányérkerék foghézag 0,15 mm.Kíváncsiságból megetettem vele 0,1 mm-es papírlapot,szépen átnyomta.Ugyanezt a papírt összehajtva (0,2 mm) már elnyírta,eltépte.

Diffi behajtó tárcsa radiális ütése legnagyobb átmérőn 0,2 mm,axiális ütése 0,15 mm,kúpgörgős csapágy OK. Terepváltó kihajtó tengelyvég axiálisan 0,radiálisan 0,05 mm,tűgörgős csapágy OK. Kardán padon kiegyensúlyozva,3 helyen mért ütése 0,5 mm-en belül van.

Tudom,hogy az agyatokra megyek már a problémámmal,de...:(

Előzmény: spapda (40136)
spapda Creative Commons License 2012.03.05 0 0 40136

Hézagok (rendes indikátorórával kimérve), csapágyak, mind rendben?

Előzmény: Jager74 (40135)
Jager74 Creative Commons License 2012.03.05 0 0 40135

Már szét volt...szemmel látható mechanikai sérülést nem találtunk rajta és az olaja is olyan tiszta,mint a lelkiismeretem! Mégis prüttyögő hangot produkál...

Előzmény: Krinnyi (40133)
mandras79 Creative Commons License 2012.03.05 0 0 40134

azaz!

Előzmény: Krinnyi (40132)
Krinnyi Creative Commons License 2012.03.05 0 0 40133

A sperdifi kattogása???????

Ugyan mi kattog egy sper difiben????

Csak szét kéne borítani azt a hátsó difit, mielőtt nagyobb lesz a baj!

Üdv.

Előzmény: Jager74 (40128)
Krinnyi Creative Commons License 2012.03.05 0 0 40132

Továbbá kérdés az is, hogy mire használod azt a 70-est???

Mert ha "csak" terepre jársz vele van olcsó de biztos megoldás! 

Ezt is az Aeton gyártja mint a ditroit lockert, de ez egy egyszerűbb és jóbal olcsóbb megoldás.

Úgy hívják EZ-Locker!

Olvass utána, és ha érdekel hívd AVM Sanyit a féltengelyzár.hu-n

Üdv!

Előzmény: pam-pi (40126)
mandras79 Creative Commons License 2012.03.05 0 0 40131

Csatlakoznék az előttem szólokhoz: azért egy Lockernél nagyon számít az anyagminőség,és a "hátha " az elég drága is lehet.....

Tapasztalatból mondom sajnos ,olcsó húsnak az esetek 80%-ban híg a leve....Amikor meg százvalahányezerről van szó.....inkább nem lutriznék.

Én is gondolkoztam az air lockeren.Aztán gyakorlatilag olyan árban vettem Ashcroft air lockert(LR specialista) ami pl 5év törésgaranciát ad a féltengelyeire.....Azok akik beszerelték akár le is cserélnék rá az ARB-jüket rá ja és kb ugye fele volt  az ára:O)

Inkább böngéssz a neten ebay stb,és vegyél ha lehet drágábban igazán jót.

Előzmény: pam-pi (40124)
Szlejer_ Creative Commons License 2012.03.05 0 0 40130

"Abban bízok hátha"

 

Egy háthában bízni elég költséges móka lehet. ;)

 

Előzmény: pam-pi (40126)
fejes.i Creative Commons License 2012.03.04 0 0 40129

Végigolvasva nem érthető tisztán, mit írtam: szóval amiatt (is) amiket írtam, fokozottan számít az anyagminőség.

Előzmény: fejes.i (40127)
Jager74 Creative Commons License 2012.03.04 0 0 40128

Jó estét Urak!

Csilingelő hang...Na úgy néz ki,hogy semmi probléma nincs a hajtáslánccal.Viszont -alapos gyanú szerint-a sperrdifi kattogása jelenik meg a kardáncsövön,amely rezgő hanggá alakítja azt! Lehet ezzel mit kezdeni,vagy együtt kell vele élni?

fejes.i Creative Commons License 2012.03.04 0 0 40127

Nem szívesen vitáznék ezzel, mert nincs első kézből tapasztalatom, ARB-vel sem és kínai lockerrel sem (Detroit van az autómban és azt sem ölöm direkt), de úgy gondolom, csörlő és differenciálzár nem egy kategória. Csörlőnél tulajdonképpen nincs méret-tömeg határ az alkatrészeknél (ez természetesen nem igaz így), a diffinek meg nagyon is van, eleve meghatározza a típusra jellemző méret, féltengelyek, stb.).

Lehet, hogy nem rossz a kínai locker, de nem én leszek, aki kipróbálja...

pam-pi Creative Commons License 2012.03.04 0 0 40126
Talán erre gondolsz?http://www.youtube.com/watch?v=ewt7f-h8Wn4Nekem úgy tűnik ez gyári propaganda anyag. Igaz sajnos attól még valós lehet, de hátha a gyakorlatan nem ennyire vészes a dolog. A kínai csörlők pl. már sok autón bizonyítottak.Abban bízok hátha a zárban is tudják ezt a minőséget.Amúgy egy TLC LJ 70-esre kellene. ( A közepe zárható.)És eddig nekem is a lépkedős havas tereppel gyűlt meg a bajom. El nem akadtam, csak nem tudtam arra menni amerre szerettem volna. (pl. szűk erdei úton bal kanyar kb 30-40cm szintemelkedésel és nagyon szépen le is átlózott)
Előzmény: fejes.i (40125)
fejes.i Creative Commons License 2012.03.04 0 0 40125

Most nem kezdem el megkeresni, de vhol a youtube-on volt erről video, tört a belseje rendesen.

Milyen autóra kellene? A közepe (első-hátsó tengely között) zárható?

Nekem hátul van a Discovery-ben locker, nagyon sokat segít, főleg lépkedős terepen.

Előzmény: pam-pi (40124)
pam-pi Creative Commons License 2012.03.04 0 0 40124

Van valakinek Air Lockere?

Mennyire sikerült lekoppintaniuk az ARB-t a kinaiaknak?

Nem versenyzésre kellene, csak úgy alkalomadtán talán ha jól jönne. Ilyenre jó, vagy csak egy ipari hulladék?

Ha csak egyet rakok az előre, vagy hátulra érdemes?

(Csörlőm van)

fejes.i Creative Commons License 2012.03.03 0 0 40123

Hát, sztem meg nem kell ahhoz török kereskedőnek lenni, hogy eszébe jusson az a remek gondolat, hogy írjunk ki eleve jó magas árat, majd keményen "akciózzunk". Arra harap a társadalom :)

 

Előzmény: Szlejer_ (40121)
nyuszy Creative Commons License 2012.03.01 0 0 40122

Esetleg most nem igazán tudjuk beszerezni, de ha van valami barom, akinek annyira kell, hogy ennyit is adna érte, akkor valahogy azért megoldjuk...

Előzmény: Szlejer_ (40121)
Szlejer_ Creative Commons License 2012.03.01 0 0 40121

Én ilyen kifinomultságot magyar kereskedőről fel nem tételeznék... Inkább sanszos, hogy a) aranka elütött valamit az exceltáblába', b) meglátták az eredeti simex árát heveny páleszoszás közben, oszt' ahhoz lőtték be a futózott spanyol csodát.

Előzmény: mandras79 (40120)
mandras79 Creative Commons License 2012.03.01 0 0 40120

Igen:O)Egyébként Direkt írnak ilyen horror árakat ,hogy aztán "beakciózzák" és azt hiszi a vásárló milyen jól is járt...

Előzmény: Szlejer_ (40119)
Szlejer_ Creative Commons License 2012.03.01 0 0 40119

A legmókásabb az Insa Turbó: kb. 25e-ról felment 80e-re darabja. Futózott gumit drágábban, mint a zsírúj Bfg vagy Silverstone, a hülyének is megéri. :-))

 

Sztem sokat ivott valaki a gyógyszerére a nagykerben...

Előzmény: GMarci 2 (40113)
GMarci 2 Creative Commons License 2012.02.29 0 0 40118

Személyre idén először használtat vettem. kb 85%-os, vagy kicsit jobb téli pirelli. Annyira baráti volt, hogy nem lehetett otthagyni. 

Előzmény: nyuszy (40114)
tue-14 Creative Commons License 2012.02.29 0 0 40117

Ha felfeküdt az alja (sárban), akkor az autó súlyának a kb. háromszorosát kell húznod.

(Lásd ITT, kb. az oldal egyharmadánál.)

 

Vagyis három tonnás verdánál kilenc tonna húzóerő kell.

Ha csigával felezel, akkor is minimum egy 5t-s csörlő kellene neked.

 

Nem elfelejtendő, hogy a csörlőt úgy kell felrakni, hogy a rögzítési pontok is bírják a 9t-s terhelést...

 

Márkában meg ez legalább olyan hitvita, mint a gumi. Lásd a mai hozzászólásokat. :-)

Mindenki arra esküszik / azt köpködi amivel jó / rossz tapasztalata volt. 

 

Minenesetre az olcsó=gyenge minőség, a drága=talán jó is lehet szabály itt is érvényes.

 

Előzmény: fordkasanya (40104)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!