A detroit kontra ARB valóban örök téma. Én meg olyan szakit tudok, aki Detroitra esküszik. Szét lehet ütni mind a kettőt, de egyiket sem (annyira) könnyű. Amikor előkerülnek a qrva nagy kerekek, meg rohadt nagyot harapó simex gumik, meg a 200 lóerős motorok, ott sokkal könnyebben törik minden. Ha egy "utcai" autóra teszed, bármelyik jó lesz. Az ARB előnye, hogy te kapcsolod, amikor akarod, viszont relatív nagyon bonyolult (villany, meg levegő kell hozzá; drótok, csövek, szelepek). Ezzel szemben a Detroit abszolút működik mindig (nem tudod viszont kikapcsolni). Vannak róla rémtörténetek - nézetem szerint olyanok terjesztik, akiknek nem volt :))
A kocsit agyagos ("barna erdei talaj" talán a hivatalos megnevezése) terepen használom. Homokban soha. Legjobban vadászatra használom, de van egy szőlőm is ahova csak föld út van. Egyszóval nem keresem a járhatatlan utakat, de néha bele kényszerülök. Ebben a szezonban mondjuk kegyes volt az időjárás, mert kb 3-4x hiányzott a zár. Tavaly viszont kb 30x kellett volna! Ezért nehéz a döntés:( Sajnos az automata zárakról is hallottam pro és kontra sok mindent. Úgy látom ez itt is egy örök téma.
Amiről viszont nem nagyon olvastam az az, hogy ha egy zár akkor az előlre vagy hátulra kerüljön? Vagy ez is egyénfüggő? Nincs rá egyértelmű válasz?
A ditroit alatt mit kell érteni, (lehet egy kis fogalom zavarom van?) Amit Detrit Lockerkén szokás emlegetni az egyenlő a Lock Right-al?. Az EZ Locker az nem Ditroit Locker?
Űgy gondolom értem, hogy mire mondod, hogy a csörlő az más. Az anyagminőség hiányosságait itt lehet pótolni a méret növelésével, míg a difinél adottak a méretek.
Lehet, hogy én nem figyeltem, de tisztázzuk azt, hogy miféle sperrdifi is van benne!
Lamellás klasszikus alap sperr, vagy valami detroit locker féleség? Nem mindegy.
Igen,pont a hétégén követtük el a méricskélést.Behajtó kúpkerék-tányérkerék foghézag 0,15 mm.Kíváncsiságból megetettem vele 0,1 mm-es papírlapot,szépen átnyomta.Ugyanezt a papírt összehajtva (0,2 mm) már elnyírta,eltépte.
Diffi behajtó tárcsa radiális ütése legnagyobb átmérőn 0,2 mm,axiális ütése 0,15 mm,kúpgörgős csapágy OK. Terepváltó kihajtó tengelyvég axiálisan 0,radiálisan 0,05 mm,tűgörgős csapágy OK. Kardán padon kiegyensúlyozva,3 helyen mért ütése 0,5 mm-en belül van.
Tudom,hogy az agyatokra megyek már a problémámmal,de...:(
Már szét volt...szemmel látható mechanikai sérülést nem találtunk rajta és az olaja is olyan tiszta,mint a lelkiismeretem! Mégis prüttyögő hangot produkál...
Csatlakoznék az előttem szólokhoz: azért egy Lockernél nagyon számít az anyagminőség,és a "hátha " az elég drága is lehet.....
Tapasztalatból mondom sajnos ,olcsó húsnak az esetek 80%-ban híg a leve....Amikor meg százvalahányezerről van szó.....inkább nem lutriznék.
Én is gondolkoztam az air lockeren.Aztán gyakorlatilag olyan árban vettem Ashcroft air lockert(LR specialista) ami pl 5év törésgaranciát ad a féltengelyeire.....Azok akik beszerelték akár le is cserélnék rá az ARB-jüket rá ja és kb ugye fele volt az ára:O)
Inkább böngéssz a neten ebay stb,és vegyél ha lehet drágábban igazán jót.
Csilingelő hang...Na úgy néz ki,hogy semmi probléma nincs a hajtáslánccal.Viszont -alapos gyanú szerint-a sperrdifi kattogása jelenik meg a kardáncsövön,amely rezgő hanggá alakítja azt! Lehet ezzel mit kezdeni,vagy együtt kell vele élni?
Nem szívesen vitáznék ezzel, mert nincs első kézből tapasztalatom, ARB-vel sem és kínai lockerrel sem (Detroit van az autómban és azt sem ölöm direkt), de úgy gondolom, csörlő és differenciálzár nem egy kategória. Csörlőnél tulajdonképpen nincs méret-tömeg határ az alkatrészeknél (ez természetesen nem igaz így), a diffinek meg nagyon is van, eleve meghatározza a típusra jellemző méret, féltengelyek, stb.).
Lehet, hogy nem rossz a kínai locker, de nem én leszek, aki kipróbálja...
Talán erre gondolsz?http://www.youtube.com/watch?v=ewt7f-h8Wn4Nekem úgy tűnik ez gyári propaganda anyag. Igaz sajnos attól még valós lehet, de hátha a gyakorlatan nem ennyire vészes a dolog. A kínai csörlők pl. már sok autón bizonyítottak.Abban bízok hátha a zárban is tudják ezt a minőséget.Amúgy egy TLC LJ 70-esre kellene. ( A közepe zárható.)És eddig nekem is a lépkedős havas tereppel gyűlt meg a bajom. El nem akadtam, csak nem tudtam arra menni amerre szerettem volna. (pl. szűk erdei úton bal kanyar kb 30-40cm szintemelkedésel és nagyon szépen le is átlózott)
Hát, sztem meg nem kell ahhoz török kereskedőnek lenni, hogy eszébe jusson az a remek gondolat, hogy írjunk ki eleve jó magas árat, majd keményen "akciózzunk". Arra harap a társadalom :)
Én ilyen kifinomultságot magyar kereskedőről fel nem tételeznék... Inkább sanszos, hogy a) aranka elütött valamit az exceltáblába', b) meglátták az eredeti simex árát heveny páleszoszás közben, oszt' ahhoz lőtték be a futózott spanyol csodát.
A legmókásabb az Insa Turbó: kb. 25e-ról felment 80e-re darabja. Futózott gumit drágábban, mint a zsírúj Bfg vagy Silverstone, a hülyének is megéri. :-))
Sztem sokat ivott valaki a gyógyszerére a nagykerben...