Keresés

Részletes keresés

paca664 Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408727
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408726

És ez hogy jön ide?

A távolságok adottak, nem szabadon választott...

Szabadon csak az választott, hogy két pont között hogyan teszed meg az utat....

Előzmény: v_peti (408724)
hmsoft Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408725

Na de ki az, aki a teherszállításba ennyit beruházna?

 

Nem egyvalaki, hanem mindenki, aki nyerni akar rajta. Itt most ugye arról beszélünk, hogy repülőgép-szerű továbbítási időket lehetne elérni olyan árutömeg esetén, ami nem közlekedhet repülővel. Hasonló dilemma, mint a kínai nagyvárosok közötti, nagysebességű vasutaknál: a repülő adott ugyan, de arra nem tudsz feltenni embereket tízezrével. Valószínű, hogy nem a szén meg a vasérc fog teher-MAGLEV-ezni. Bár ha a vevő megfizeti, akár azt is be lehet pakolni a konténerbe.

 

hm

Előzmény: v_peti (408722)
v_peti Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408724

Nagy távolságra viszont lineárisan nőnek a költségek!

Előzmény: Törölt nick (408723)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408723

"Még egy gazdag Németország sem vállalta az infra kiépítését"

 

1. Mert ott van más alternatív infrastruktúra.

2. Relatív kicsik a távolságok.

Előzmény: v_peti (408722)
v_peti Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408722

Na de ki az, aki a teherszállításba ennyit beruházna? Még egy gazdag Németország sem vállalta az infra kiépítését, az oroszoknál meg jóval nagyobbak a távolságok.

Előzmény: hmsoft (408721)
hmsoft Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408721

és utasszállításra meg nem

 

Peti, a személyszállítás a szolgáltató számára általában még az üzemeltetés szintjén sem jó bolt, ha nincs mögötte külső támogatás (pl. állami). Az áruszállítás viszont üzemeltetési szinten haszonnal kecsegtet. Ha emellett a méregdrága infrastruktúra-építést sikerül legalább részben kifizettetni valamilyen Róbert bácsival (akármilyen jogcímen is), akkor az elképzelés életképessé tehető. Míg a személyszállítás esetében az van, hogy vagy fizeti Róbert bácsi az infra építését, fenntartását, és a szolgáltatás üzemeltetésének egy nem kis hányadát, vagy sem. Az első esetben lesz MAGLEV-személyszállítás, a második esetben nem lesz. Itt most úgy tűnik, nem jelentkeznek a mindent fizető Róbert bácsik a háttérben, hanem csak a buli egy részét fizetni hajlandók, akik maguk is szeretnének közvetlen eredményt látni belőle.

 

hm

Előzmény: v_peti (408719)
v_peti Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408720

Közben nekem is beugrott a megoldás: Háttérkép lementése, majd új ablakban megnyitása.

Előzmény: troglodita (408713)
v_peti Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408719

Nem mondtam, hogy nem probléma, csak csodálkozom, hogy a humán egyedeknél nagyobb tűrőképességű áruknak építenek ilyen drága infrastruktúrákat, és utasszállításra meg nem.

Előzmény: manhattani (408711)
produc Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408718
Előzmény: Törölt nick (408716)
sörösgigant Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408717

Élőállat ? Egész tehéncsordák, kondák repülőn ?

Előzmény: _Nyuszi (408715)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408716
_Nyuszi Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408715

Gondolom az élőállat pl. ilyen.

Érzésem szerint a repülés teljesítményéből szeretnének hasítani egy falatot.

Előzmény: cs1014 (408712)
hmsoft Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408714

Gyors net-keresgélés hatására most csak annyit találtam, hogy a megcélzott sebességszint a teher-MAGLEV vonatok számára 450-500 km/h, és elsősorban nagyértékű áruk gyors továbbítására "lőnek". Ezért a szolgáltatásért a hagyományos vasúthoz képest több pénzt lehetne szedni (persze a beruházás is igen komoly lenne mögötte).

 

hm

Előzmény: cs1014 (408712)
troglodita Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408713

engemn is dühített, de simán megnéztem a képet, így: http://vs.hu/wp-content/uploads/2014/01/amerikai_nemzetek.png

Előzmény: v_peti (408708)
cs1014 Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408712

Vajon mi lehet olyan sürgős expressz-áru, amihez nem elég a sima vaspálya?

- Igor, két láda Moët & Chandon és egy karton Cohiba Petit Churchill kéne, de izibe ám!

- Azonnal intézkedem uram, tíz perc!

Előzmény: hmsoft (408709)
manhattani Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408711

Mi az, Peti, már nem baj, hogy a repülők az orrunk alá büdösítenek? :-)

Előzmény: v_peti (408710)
v_peti Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408710

Miért jobb ez a hagyományos rendszernél? A Maglevek előnye a gyorsaság, és nem a nagy kapacitás. A teherforgalomnak meg éppen a kapacitás kell elsősorban. A sürgős árura ott a repülő, vagy kisebb volumennél az expresszárufeladás a posta-poggyász vonatokon.

Akkor mire lenne jó a teher-MAGLEV? Olcsóbb lenne, mint a repülő?

 

 

 

Előzmény: hmsoft (408709)
hmsoft Creative Commons License 2014.05.22 0 0 408709

Egy kis carszkojeszelói: teher-MAGLEV újratöltve (rzd-partner.ru alapján)

Tavaly a scserbinkai kísérleti központban építettek egy mágneses lebegtetésű pálya-darabot, amelyen az erre a célra kialakított MAGLEV-"teherkocsi" rakott konténerrel volt képes lebegni. Az RZsD most a RoszAtom céggel kötött megállapodást, a technológia továbbfejlesztésére. Miután eljutottak odáig, hogy a rakott "teherkocsit" már megfelelő biztonsággal mozgatni is tudják (egy Szentpéterváron létrehozott, 250 méteres pályán), az Uszty-Luga-i kikötőben 3 kilométeres pályát építenek. Ha ez is megvan, és még mindig életképesnek látszik a megoldás, továbbmennek a nagyobb távolságok, tehát lényegében egy normál tehervasút-üzem felé. Lelki szemeim előtt már látom ezt a nagyobb távolságú pilotprojektet, a RoszAtom gondozásában: Mezőfalva-Paks teher-MAGLEV. :)

hm

v_peti Creative Commons License 2014.05.22 0 0 408708

OFF! A rágóreklám hogy tüntethető el? Nem záródik be, és X sincsen rajta, amivel bezárhatnám, a képet meg kitakarja! :(

Előzmény: troglodita (408704)
troglodita Creative Commons License 2014.05.22 0 0 408707

a Tren de la Costa mindent visz ;-)))

Előzmény: lepeshiba_boy (408706)
lepeshiba_boy Creative Commons License 2014.05.22 0 0 408706

Egy kis egzotikum:

 

 

hmsoft Creative Commons License 2014.05.22 0 0 408705

Egyelőre 6 halott az eredmény (5 a helyszínen, 1 a kórházban), és 18 súlyos sérült. A tehervonat siklásának (ami előidézte a szomszédos vágányon haladó távolsági személyszállító vonat egyik kocsijának a súlyos sérülését) az elsőként megnevezett oka az egyik teherkocsi forgóváz-hossztartó törése volt. De lehet, hogy a nagy botrány elől a forgóvázgyártók ezúttal megmenekültek, mert - bár a vizsgálat még nem fejeződött be - jelenleg már pályaoldali problémáról beszélnek. A tárgyalt verzió szerint futójavítást végeztek az adott pályaszakaszon, ami ideiglenes lassújel bevezetését megkövetelő beavatkozással járt. A sebességcsökkentés azonban semmilyen formában nem került kitűzésre. Az illetékes pályamestert gyanúsítottként hallgatják ki.

hm

Előzmény: hmsoft (408673)
troglodita Creative Commons License 2014.05.22 0 0 408704

már marhára OFF, de érdemes elolvasni:

http://vs.hu/kulturalis-sokszinuseg-hany-nemzet-el-az-usa-ban-0106

nekem Mély-Dél és Lápvidék a kedvenceim ;-)

ON

Előzmény: hmsoft (408703)
hmsoft Creative Commons License 2014.05.22 0 0 408703

A magyar nyelv értelmező szótárában pedig definiálják.

 

Elolvastam. A négyszögletes tárcsa fogalmát kevésbé látom kikezdhetőnek. :)

 

hm

Előzmény: manhattani (408699)
troglodita Creative Commons License 2014.05.22 0 0 408702

Ez nem igaz, a MÁV legfontosabb veszélyforrásai a következők:

  1. gördülőállomány
  2. pályaállapotok
  3. utazóközönség

Majd sorban a negyedik a személyi állomány és csak ötödik az időjárás, annak is lágy tavaszi zsongás alfaja. (Mert ki tud ilyenkor a menetidőkre figyelni, amikor százezer illat ömlik be a mozdony és a forgalmi iroda ablakán?)

Előzmény: manhattani (408700)
troglodita Creative Commons License 2014.05.22 0 0 408701

ez a két mondat az újságírás kvintesszenciája: "A hétfői vonaton kedd reggel fedezték fel az újszülött holttestét. Nem tudni, utas volt-e vagy éjjel szökött fel."

Előzmény: Snake-Mojzi (408693)
manhattani Creative Commons License 2014.05.22 0 0 408700

A MÁV-ra minden veszélyes, még a lágy tavaszi napsütés, sőt, annak a hiánya is.

Előzmény: kopaszsop (408692)
manhattani Creative Commons License 2014.05.22 0 0 408699

>OFF Na most az a helyzet, hogy ha létezik "amerikai nemzet" fogalom

 

Létezik. Mint ahogy létezik magyar nemzet, orosz nemzet, brit nemzet, stb.

 

- márpedig lépten-nyomon használják -,

 

A magyar nyelv értelmező szótárában pedig definiálják.

 

> akkor innentől kezdve élőlények tetszőleges halmazára ráhúzható a nemzet fogalma. :) ON

 

Nem. Nincs például legelő marhák nemzete, vasutas nemzet, sőt, még mozdonyvezető nemzet sincs! :-)

 

Előzmény: hmsoft (408686)
rm40 Creative Commons License 2014.05.21 0 0 408698

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!