Szerintem nem volt része a kiírásnak a meglévő járművekkel való kapcsolhatóság.
Típusismereti vizsga (új rendszer szerinti, melyért repesnek az mv-k), ígys, úgyis van, lesz, egy újdonsággal több, kevesebb nem oszt, nem szoroz, legalábbi költségeket tekintve, max a pótvizsga. :)
Karbanatartás sem volt része ennek a pályázatnak, így az alkatrész ellátása sem. A gyártók nem MÁV módon működnek javítást és alkatrészellátást nézve, megy az jobb helyeken flottul.
Jaj nem lessz verseny, hanem egy meglévő és jól bevált típusból jönnek (remélhetőleg) újabb példányok. Le vagyok súlytva, nem tudok már aludni sem...
Komolyan mondom, megcsinálnám, hogy az összes versenyért síró jogászt/gazdaságist/(újságírót) kihajtanám az újonnan megvett jármű mellé (legalább életükben először élőben is látnak ilyet).
-Tessék ez itt X gyártó Y típisa, ilyenből van 60 darabunk
-Ez meg itt Y gyártó Z típusa, ez nyerte az aktuális tendert, ilyenek jönnek majd a közeljövőben
-Legyenek szívesek megoldani a következőket:
A régi és az új teljes mértékben legyen egymással csatolható, rendszertechikaliag legyen transzparens, hogy új vagy régi van egymással csatolva, a szerelvények képzésénel ez ne legyen szempont
Akik a régit vezethették, azok vezethessék az újat is, és ez se plussz időbe, se plus pénzbe ne kerüljön, és természetesen ne menjen a biztonság rovására sem.
Az alkatrészutánpótlás és a karbantartás (már ha lehet ilyenről beszélni) is menjen olyan flottul, mintha csak egyféle típusunk lenne
Ha ezt sikerült megoldani, akkor lehet magyarázni a verseny, és a mindig tiszta lappal induló tenderek mindenhatóságáról :)
Amúgy meg a GySEV miért nem kétáramnemű vonatokat szerez be?
1. Mert a beszerzés kapcsolódik a hazai pályafelújítások finanszírozási köréhez, azaz a szerelvényeknek megvan a helye.
2. Mert a keresztbeszámlázások miatt nem biztos, hogy Wulka pont a soproni vonatokkal akar szolgáltatni.
3. Az nem úgy van, hogy a VOR-ba az egyik résztvevő hipp-hopp "bedob" valamit, amire a rendszer nincs tervezve.
akár a saját vezéreik is járhatnak Bécsbe...
Járnak. Ehhez semmi köze, hogy mivel.
Mondom mindezeket úgy, hogy én sem tartom értelmes dolognak az egyrendszerű járművek beszerzését, teszem hozzá, hogy opcióként utólag alkalmassá tehető az 50/3Hz alatti közlekedésre.
Közben elolvastam azt, hogy mit is ír a sajtó erről a pályázatról.... Hááát némi igazság van abban írnak...
A közop pályázatról Brüsszel dönt, hogy mi az amire ad zsetont, és mi az amire nem. Ha azt a látszatot sem képes a máv megtartani, hogy verseny van, akkor ott bizony hosszasan vizsgálódhat Brüsszel. És ha ez eltart sokáig, akkor nem lesz a választásokra új motorvonat...
Amúgy meg a GySEV miért nem kétáramnemű vonatokat szerez be? Sok mozdonyvezetője vezethet Ausztriában, tehát akár a saját vezéreik is járhatnak Bécsbe....
Ha az egyik versenyzőnek megigéri a kedves vezető, hogy motorvonatot vesz, akkor annak úgy kell lennie.
Szóval ha az egyik félnek nem csak egy hónapja van megismerni a pályázat feltételeit, akkor jelentős versenyelőnybe kerülhet. (persze ez csak feltételezés a részemről!!! természetesen. Magyarországon csak és kizárólag tisztességes közbeszerzés folyik, a közgép és társai olyan jól tudnak tendert írni, hogy mindent ők nyernek. Messze áll tőlem a feltételezés, hogy ezt simicskával és a kedves vezetővel hozzam összefüggésbe)
Szóval az EU akkor fog rá pénzt adni, ha versenyhelyzet lesz. Egy szereplős verseny, az nem verseny. Különösen nem 80 milliárd forintnál. Pár 10 millánál még elmegy, de ilyen összegre azért odafigyelnek odakint is.
Max vizsgálat jön brüsszelből, hogy megvizsgálja, Németországban egy stadler motorvonat kerül x euróba, akkor itt miért kerül n*X euróba. De pénzt nem nagyon adnak, az biztos....
Juj, juj ilyeneket írni... :) Majd jönnek és kapsz érte, mint magam is kaptam. Aztán csak igazoltak mások és a élet, hogy akár lehetett igaz is "rosszindulatúságomban".
Háááát igen, megvolt a bontás. És mily meglepő, egyedül a stadler adott be pályázatot..... Egy kicsit nehéz lesz brüsszelben elmesélni, hogy tisztességes a pályázat, no meg a bombi kérésére miért nem hosszabították meg a határidőt a beadásra....
Abszólút igazad van, minden járműátadás kampányreklám.
Hofi: Tiszta örültek háza c. 1980-as előadásában volt egy erre hajazó mondat (nem szöveghűen idézve): és most megkérem határidőelőtti miniszter elvtársat, hogy ünnepélyesen vágje el... a kezét
Nekem úgy rémlik, hogy a most futó járművek pályáztatása, pont ez alatt a kormány ideje alatt kezdődött, de a tévedés jogát fenntartom magamnak. Egyébiránt minden új jármű beszerzése, illetve bemutatása kampányfogás volt és lesz, szerintem.
DI- MÁV elnök-vezér, aki megtartotta elnöki tisztségét a GySEV-nél. UCs a három leányzó vezérigazgatója. Tervek ezek a GySEV-nél, hogy a négy megrendelt mellé jönne ez a hat.
OFF: A cikkből nagyon jól látszik, hogy az újságírók többsége csak fotón látott vasutat, és édesmindegy nekik, hogy mivel utaznak azok akik vonattal járnak munkába, iskolába, ha a másik kormány vette meg, akkor az csak kampányfogás lehet és amúgyis sz@r. Nem is tudom melyik kormány idején vettük az első FLIRT-eket, akkor biztos felelős, a nemzet megújulását szolgáló beruházás volt...
"Mert tudvalevő, hogy ha egyszer megérkeznek, a 48 motorvonaton a MÁV-Start és a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. testvériesen megosztozik majd. A nemzet vasútja 42, a magyar–osztrák „unokatestvér” hat vonatot kap."
Dávid Ilona akkor hol is vezérigazgató? Mert mondták, hogy a MÁV-ot fogja "kezelésbe" venni, de MÁV weboldalán a vez.ig.-nek mást neveznek meg.
Egyébként lehet rossz topikban teszem fel a kérdést, de Gysev osztrák oldala mit csinál? Már mint, új járművek beszerzése, egyéb fejlesztések ott nem történnek vagy csak a hírek nem jutnak el hozzánk?...