Keresés

Részletes keresés

papanatoo Creative Commons License 2013.01.05 0 0 17905

Szerintem nem volt része a kiírásnak a meglévő járművekkel való kapcsolhatóság. 

Típusismereti vizsga (új rendszer szerinti, melyért repesnek az mv-k), ígys, úgyis van, lesz, egy újdonsággal több, kevesebb nem oszt, nem szoroz, legalábbi költségeket tekintve, max a pótvizsga. :)

Karbanatartás sem volt része ennek a pályázatnak, így az alkatrész ellátása sem. A gyártók nem MÁV módon működnek javítást és alkatrészellátást nézve, megy az jobb helyeken flottul.

Előzmény: Törölt nick (17904)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.05 0 0 17904

Jaj nem lessz verseny, hanem egy meglévő és jól bevált típusból jönnek (remélhetőleg) újabb példányok. Le vagyok súlytva, nem tudok már aludni sem...

 

Komolyan mondom, megcsinálnám, hogy az összes versenyért síró jogászt/gazdaságist/(újságírót) kihajtanám az újonnan megvett jármű mellé (legalább életükben először élőben is látnak ilyet).

 

-Tessék ez itt X gyártó Y típisa, ilyenből van 60 darabunk

-Ez meg itt Y gyártó Z típusa, ez nyerte az aktuális tendert, ilyenek jönnek majd a közeljövőben

-Legyenek szívesek megoldani a következőket:

  • A régi és az új teljes mértékben legyen egymással csatolható, rendszertechikaliag legyen transzparens, hogy új vagy régi van egymással csatolva, a szerelvények képzésénel ez ne legyen szempont
  • Akik a régit vezethették, azok vezethessék az újat is, és ez se plussz időbe, se plus pénzbe ne kerüljön, és természetesen ne menjen a biztonság rovására sem.
  • Az alkatrészutánpótlás és a karbantartás (már ha lehet ilyenről beszélni) is menjen olyan flottul, mintha csak egyféle típusunk lenne

Ha ezt sikerült megoldani, akkor lehet magyarázni a verseny, és a mindig tiszta lappal induló tenderek mindenhatóságáról :)

 

Előzmény: GARFIELD (17899)
GARFIELD Creative Commons License 2013.01.05 0 0 17903

Visszaolvastam. De lehet, hogy félreértem, akkor mea maxima culpa.

Előzmény: kopaszsop (17900)
GARFIELD Creative Commons License 2013.01.05 0 0 17902

Köszi a szakmai választ. :)

 

Opcióként benne van, mivel modulrendszerűek a vonatok.

Előzmény: cs1014 (17901)
cs1014 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 17901

Amúgy meg a GySEV miért nem kétáramnemű vonatokat szerez be?

 

1. Mert a beszerzés kapcsolódik a hazai pályafelújítások finanszírozási köréhez, azaz a szerelvényeknek megvan a helye.

2. Mert a keresztbeszámlázások miatt nem biztos, hogy Wulka pont a soproni vonatokkal akar szolgáltatni.

3. Az nem úgy van, hogy a VOR-ba az egyik résztvevő hipp-hopp "bedob" valamit, amire a rendszer nincs tervezve.

 

akár a saját vezéreik is járhatnak Bécsbe...

 

Járnak. Ehhez semmi köze, hogy mivel.

 

Mondom mindezeket úgy, hogy én sem tartom értelmes dolognak az egyrendszerű járművek beszerzését, teszem hozzá, hogy opcióként utólag alkalmassá tehető az 50/3Hz alatti közlekedésre.

Előzmény: GARFIELD (17899)
kopaszsop Creative Commons License 2013.01.05 0 0 17900
előbb azért olvass vissza, légy oly' szíves, hogy mire is válaszoltam azt az olvtársnak, amit. hátha érthető lesz az összefüggés.
Előzmény: GARFIELD (17897)
GARFIELD Creative Commons License 2013.01.05 0 0 17899

Közben elolvastam azt, hogy mit is ír a sajtó erről a pályázatról.... Hááát némi igazság van abban írnak...

A közop pályázatról Brüsszel dönt, hogy mi az amire ad zsetont, és mi az amire nem. Ha azt a látszatot sem képes a máv megtartani, hogy verseny van, akkor ott bizony hosszasan vizsgálódhat Brüsszel. És ha ez eltart sokáig, akkor nem lesz a választásokra új motorvonat...

 

Amúgy meg a GySEV miért nem kétáramnemű vonatokat szerez be? Sok mozdonyvezetője vezethet Ausztriában, tehát akár a saját vezéreik is járhatnak Bécsbe....

GARFIELD Creative Commons License 2013.01.05 0 0 17898

Gondoljam azt, hogy jön 48 motorvonat? Erősen gondoljak rá??? :) az seggít??? :) :) :D

Előzmény: papanatoo (17895)
GARFIELD Creative Commons License 2013.01.05 0 0 17897

Mondd el tagoltabban, hátha úgy megértem... Amit tudok, azt meg úgy sem írom le, max nem barokkos körmondatokban.

Előzmény: kopaszsop (17896)
kopaszsop Creative Commons License 2013.01.05 0 0 17896
sikerült _értelmezni_ is, amit írtam, vagy kifejtsem egy barokkos körmondatban?
Előzmény: GARFIELD (17894)
papanatoo Creative Commons License 2013.01.05 0 0 17895

Kelly hősei legendás mondata jut eszembe rólad, olyan, de olyan dolgokat írsz.

 

"...ne bombázz a negatív hullámaiddal..."  :))

Előzmény: GARFIELD (17894)
GARFIELD Creative Commons License 2013.01.05 0 0 17894

Háát nem.

Ha az egyik versenyzőnek megigéri a kedves vezető, hogy motorvonatot vesz, akkor annak úgy kell lennie.

Szóval ha az egyik félnek nem csak egy hónapja van megismerni a pályázat feltételeit, akkor jelentős versenyelőnybe kerülhet. (persze ez csak feltételezés a részemről!!! természetesen. Magyarországon csak és kizárólag tisztességes közbeszerzés folyik, a közgép és társai olyan jól tudnak tendert írni, hogy mindent ők nyernek. Messze áll tőlem a feltételezés, hogy ezt simicskával és a kedves vezetővel hozzam összefüggésbe)

Szóval az EU akkor fog rá pénzt adni, ha versenyhelyzet lesz. Egy szereplős verseny, az nem verseny. Különösen nem 80 milliárd forintnál. Pár 10 millánál még elmegy, de ilyen összegre azért odafigyelnek odakint is.

Max vizsgálat jön brüsszelből, hogy megvizsgálja, Németországban egy stadler motorvonat kerül x euróba, akkor itt miért kerül n*X euróba. De pénzt nem nagyon adnak, az biztos....

Előzmény: kopaszsop (17892)
kopaszsop Creative Commons License 2013.01.05 0 0 17893
aldi mozdony mellé aldi motorvonat? ezen az infrastruktúrán nem hinném, hogy teljesítenének 200e km-t. :S
Előzmény: citys (17890)
kopaszsop Creative Commons License 2013.01.05 0 0 17892
a hír az, hogy x darabra írtak ki tendert, y adta be. pont.
a többi csak körítés - egyikmoldalról így, másikról úgy. :/
Előzmény: remotszergej (17880)
kopaszsop Creative Commons License 2013.01.05 0 0 17891
már régóta. :S
Előzmény: M62-238 (17878)
citys Creative Commons License 2013.01.05 0 0 17890

csodálatos..szervízhálózat nélkül..

hamar utólérik majd a traxok lepusztulási 

időegységét..pedig azok még garisok..

Előzmény: papanatoo (17875)
GARFIELD Creative Commons License 2013.01.05 0 0 17889
Pedig nagyon finoman fogalmaztam...... a valósághoz képest :-)
Előzmény: papanatoo (17888)
papanatoo Creative Commons License 2013.01.05 0 0 17888

Juj, juj ilyeneket írni... :) Majd jönnek és kapsz érte, mint magam is kaptam. Aztán csak igazoltak mások és a élet, hogy akár lehetett igaz is "rosszindulatúságomban".

Előzmény: GARFIELD (17887)
GARFIELD Creative Commons License 2013.01.04 0 0 17887
Háááát igen, megvolt a bontás. És mily meglepő, egyedül a stadler adott be pályázatot..... Egy kicsit nehéz lesz brüsszelben elmesélni, hogy tisztességes a pályázat, no meg a bombi kérésére miért nem hosszabították meg a határidőt a beadásra....
Előzmény: papanatoo (17875)
remotszergej Creative Commons License 2013.01.04 0 0 17886

http://hu.wikipedia.org/wiki/A_Stadler_FLIRT_magyarorsz%C3%A1gi_t%C3%B6rt%C3%A9nete szerint 2004 ápr. 30-án írták ki a pályázatot. Nem is ez a lényeg, hanem hogy mindenen átüt a politika, és dacból is rossz amit a másik csinál, és ha értelme lenne se támogatom, mert nincs ott az én nevem... 

Abszólút igazad van, minden járműátadás kampányreklám.

Hofi: Tiszta örültek háza c. 1980-as előadásában volt egy erre hajazó mondat (nem szöveghűen idézve): és most megkérem határidőelőtti miniszter elvtársat, hogy ünnepélyesen vágje el... a kezét 

Előzmény: papanatoo (17883)
papanatoo Creative Commons License 2013.01.04 0 0 17885

Akkor rosszul...

Előzmény: 1047 005-2 (17884)
1047 005-2 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 17884

Akkor rosszul rémlik.

Előzmény: papanatoo (17883)
papanatoo Creative Commons License 2013.01.04 0 0 17883

Nekem úgy rémlik, hogy a most futó járművek pályáztatása, pont ez alatt a kormány ideje alatt kezdődött, de a tévedés jogát fenntartom magamnak. Egyébiránt minden új jármű beszerzése, illetve bemutatása kampányfogás volt és lesz, szerintem.

Előzmény: remotszergej (17880)
papanatoo Creative Commons License 2013.01.04 0 0 17882

DI- MÁV elnök-vezér, aki megtartotta elnöki tisztségét a GySEV-nél. UCs a három leányzó vezérigazgatója. Tervek ezek a GySEV-nél, hogy a négy megrendelt mellé jönne ez a hat.

Előzmény: V63-021+328.054 (17877)
V63-021+328.054 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 17881

Akkor már frissítették a honlapot. Kb. 1 hónapja még valaki más volt (ne kérdezd ki, nem emlékszem a nevére).

Előzmény: István Gyuri (17879)
remotszergej Creative Commons License 2013.01.04 0 0 17880

OFF: A cikkből nagyon jól látszik, hogy az újságírók többsége csak fotón látott vasutat, és édesmindegy nekik, hogy mivel utaznak azok akik vonattal járnak munkába, iskolába, ha a másik kormány vette meg, akkor az csak kampányfogás lehet és amúgyis sz@r. Nem is tudom melyik kormány idején vettük az első FLIRT-eket, akkor biztos felelős, a nemzet megújulását szolgáló beruházás volt... 

Előzmény: papanatoo (17875)
István Gyuri Creative Commons License 2013.01.04 0 0 17879

OFF

de MÁV weboldalán a vez.ig.-nek mást neveznek meg

Hol? A http://www.mav.hu/vezetok.php oldalon elnök-vezérigazgatóként ő szerepel.

ON

Előzmény: V63-021+328.054 (17877)
M62-238 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 17878

Rosszindulatú pletykák szerint a GySEV már nem a régi,hanem a MÁV soproni igazgatósága.

Előzmény: V63-021+328.054 (17877)
V63-021+328.054 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 17877

"Mert tudvalevő, hogy ha egyszer megérkeznek, a 48 motorvonaton a MÁV-Start és a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. testvériesen megosztozik majd. A nemzet vasútja 42, a magyar–osztrák „unokatestvér” hat vonatot kap."

 

Dávid Ilona akkor hol is vezérigazgató? Mert mondták, hogy a MÁV-ot fogja "kezelésbe" venni, de MÁV weboldalán a vez.ig.-nek mást neveznek meg.

Egyébként lehet rossz topikban teszem fel a kérdést, de Gysev osztrák oldala mit csinál? Már mint, új járművek beszerzése, egyéb fejlesztések ott nem történnek vagy csak a hírek nem jutnak el hozzánk?...

Előzmény: papanatoo (17875)
_karika Creative Commons License 2013.01.04 0 0 17876

Távoli rokon a hegyek között:

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!