Ide jöhet minden, ami Kecskemét és
mikrokörnyezetének tömegközlekedésével kapcsolatos, beleértve a helyi-
és helyközi járatokat, munkásszállító és szerződéses buszokat is.
Ma én is kipróbáltam az új jövevények egyikét. Az utastér hátsó fele tényleg elég gáz. Elég erőteljesen össze lehetett firkálva és ennek eltüntetése tényleg nem sikerült túl jól. A fém burkolóelemeket - ha már nem sikerült letakarítani, mindenképp újra kellene festeni szerintem. Az ülések háttámlája is elég ronda, de nem gondolom, hogy ezeket ki fogják cserélni (bár úgy lenne!). Összességében engem talán az összekarcolt üvegek zavarnak és ezek cseréjére látok a legkisebb esélyt. Amelyikkel mentem, annak a harmadik ajtaja nem volt 100%-os működés tekintetében. :-(
Nekem a belső elrendezéssel nincs bajom, szerintem elég tágas, főleg ahhoz képest, hogy alacsonypadlós. A normál padlós MAN-ekben (HGC és HOP) sincs több hely szerintem.
A firkanyomok nélkül nekem kifejezetten tetszene ez a busz belülről. Így azt mondom, elmegy...
Pontosan erre próbáltam utalni. 1-2 280-as annyira szörnyen néz ki, hogy néha már azt hiszem, hogy kicsit keletebbi országban vagyok. Én is úgy vagyok vele, hogy ha az az ára a megújulásnak, hogy használt kocsik is jönnek, hát jöjjenek. Egyik felem sír, másik örül az Ikarusok miatt, de nyilvánvaló, hogy a Kecskeméten levő 200-asok felett már eljárt az idő (a 263-asokat leszámítva).
Én eddig egyszer utaztam a hetényi e94-esek egyikével és akkor pont bekapcsolta a sofőr a klímát, bár ő eredetileg pont nem állandó sofőrje a kocsinak, csak beugró lehetett. Egyébként annak idején sajnos a helyközieken se volt jellemző a légkondi használata. Ez elég szomorú. Ha már van, akkor illene használni. Mondjuk az E94-esek kis motorja enélkül is le van terhelve, de nem vennék rá mérget, hogy ez az oka klímahasználat mellőzésének.
Kíváncsi vagyok, hogy az Alfákon és a használt Volvokon bevetik-e majd nyáron a technikát. Arra is kíváncsi lennék, hogy ennek használatára van-e valami szabály, hogy kell-e használni és mikor kell, vagy csak az van meghatározva (mint a helyközieknél), hogy milyen külső hőméréslettől lehet használni. Mert tapasztalataim alapján nagyon sofőrfüggő a dolog, hogy bekapcsolja-e avagy sem.
Az új Volvo egyetlen problémája, hogy az ülések között kicsi a lábtér. A használt Volvókkal pedig ilyen gondok nincsenek, nagyon kényelmesek, csak undorító a hátsó traktus.
Remélem a közeljövőben lecserélik a 200-asokat újabb gépekre, akár használtakra is, csak legyenek már új buszok helyiben, mert siralmasan szar némelyik 280-as állapota.
Nos, a helyijáratos E94-eseken is ugye van klíma. Milliószor utaztam már vele, de eddig csak egyetlen sofőr kapcsolta be nyáron a klímát, és pont őaz aki már nem dolgozik. A többi sofőrnek meg nemis ajánlom a használatát, mert anélkül is lazán lefullasztják a buszt annyira nem mernek gázt adni indulásnál...(persze tudnék kivételt mondani)
Látom, nagyon nem arattak sikert az "új" Volvok. Én még nem próbáltam ki, de ezek után egyre kíváncsibb vagyok, hogy nekem mennyire tetszene/nem tetszene.
A belső elrendezését közvetlenül belülről nem láttam, de kívülről megnéztem és emlékeim szerint nem rosszabb, mint a 412-eseké (bár lehet, hogy tévedek).
Egyébként nekem az a véleményem, hogy lehet fintorogni, hogy használt, meg nem jó, mert inkább új kellene, de azt azért ne felejtsük el, hogy Kecskemét helyiben a járműpark kb. fele 16 évnél idősebb. Ezek cseréje egyre égetőbb fontosságú a véleményem szerint a felújításokkal nem lehet az idők végezetéig játszani. Persze jó lenne minél többet új kocsival kiváltani, de a jelen helyzetben én erre egyelőre kevés esélyt látok, így az új beszerzés mellett néhány évig én elfogadhatónak tartom a használt, de az elöregedett 200-asoknál nagyságrenddel modernebb buszok beszerzését (a mostani haszált kocsik hűtöttek, fűtöttek, feltéve, hogy majd kihasználják a technika adta lehetőségeket, alacsonypadlós, pontmátrixos kijelzős, stb.). Persze ezt használtbeszerzősdit is lehet jól és rosszul is csinálni (és így kívülről könnyű okosnak lennem), remélem nem esnek abba a hibába pl., hogy ha esetleg lesz folytatása a használt beszerzősdinek, akkor nem azt veszik meg, ami éppen kínálkozik, hanem bizonyos szempontból valamelyest homogén állomány kialakítására fognak törekedni. A jelenlegi állapot szerint a Volvo bázisra építkezés csírái látszanak, kíváncsian várom, hogy mit hoz a jövő. Az Alfa féle kocsi egyébként nem tudom, mennyire volt jó választás, nekem nem a szívem csücske, de majd az évek folyamán ez is ki fog derülni.
Ma végre utaztam az egyik új Man busszal. Elkell, hogy mondjam, szerintem pocsék belülről. Az ablakok tényleg szörnyű állapotban vannak, és a belső elosztás sem szerencsés, bár ez lehet, hogy sokkal jobb nem is lett volna az alcsony padló miatt. Egyszóval lehangoló. Választhattak volna mást is, pl két használt helyett egy normálisat (nem mondom, hogy zsír újat, de legalább nem ennyire leamortizáltat) Node ez az én véleményem...
Értelek. Akkor ezek szerint a technika köti meg a kezetek. Egyébként más járatokra is terveztek ilyen kijelzőt, vagy csak ezen a két gépen lesz ilyen? Mert nekem tetszik és gondolom kényelmesebb is, mint táblázni, meg a 2db 4 szegmenses kijelzőt kapcsolgatni.
Noszlopy P. - Kórházak - Noszlopy P. Ez így sokkal beszédesebbnek tűnik, és egy nem helybéli se őszül bele mire kisilabizálja, hogy mit is akar ábrázolni. Egyébként figyeltem, hogy úgy van megírva a program, hogy a végállomáson tud fordítani (tehát a kiindulást megcseréli az érkezéssel), vagyis meg lehetne oldani, hogy pl. Noszlopy Park - Kórházak legyen rá kiírva, aztán visszafelé, mondjuk az utolsó SZTK-s megállónál meg lehetne cserélni a sorrendet és elegánsabb lenne.
Egyébként a kijelzőre van rakva valamiféle világítás este, mert este (olyan 9 körül) állt be az egyik új gép a Széchenyi térre és a kijelző nem volt olvasható?
mi tagadás az "o" betű tényleg elég fontos lenne... :-) meg sztem a "G" is. de először azt kellene tisztázni, hány karakterhely áll rendelkezésre. amiket a szóközök és a pontok elhagyásával elvileg még növelni is lehetne.
Egy időben a HGC-645-ös MAN-nak is a 2. ajtajának egyik fele plexivel volt megcsinálva... (Nem tudom, hogy még most is olyan-e, mert Pécsett tanuléok, és ritkán járok Kecskeméten busszal.)
"...nem hiszem el, hogy a KV-nak nincs pénze újraüvegeztetni a gépet. "
A 435-ös Ikarus-on sem cserélték ki a törött üveget (2. ajtóval szemben), csak egy plexit tettek be. De tudok másik buszról is, amelyiken csak akkor pótolták az üveget, amikor műszakira ment (addig plexi volt benne).
Egyébként ezt a kocsit honnan selejtezték? Annyit sejtek, hogy Németországból jött, csak azt nem tudom hol élhetnek ilyen barbár állatok, akik így összekaristolják az üveget. Komolyan, ennek a kocsinak a régi sofőrje vak volt, hogy nem vette észre mit csinálnak a géppel?
Nem tudom, mennyivel lett volna több újraüvegezni, de ha úgy felvetné a pénz a céget, akkor nem használt kocsit vennének. Persze értem én, hogy elég gáz...
Összesen két ilyen kocsi van, nem tudom, hogy a másik kint volt-e már ma.
Nem csak a hátsó szélvédő, hanem az összes hátsó ablak össze van karistolva. Hihetetlenül undorító, nem hiszem el, hogy a KV-nak nincs pénze újraüvegeztetni a gépet. Nem hinném, hogy annyival megdobta volna az árát. Egyébként csak ez az egy Volvo jött, vagy több is?