Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Soma.01 Creative Commons License 2016.05.29 0 0 34332

A foszfor tartalom inkább érdekes lehet régebbi motoroknál. Az SL 0,08 és 0,1 % közötti foszfor tartalmat követelt meg. Ebben  a tekintetben a C1 elég szigorú. Szigorúbb az SN-nél.

Amerikai fórumokon lehetett olvasni vezérmű tengely problémákról régi nyomórudas, és magas fordulatszámú  motoroknál SN olaj használata esetén.

 

Ha jól tudom a BMW M motorjaiba is magas foszfor tartalmú kenőanyagot kell használni.

 

Gondolom a ZDDP-re gondolsz. Az nem sima foszfor, de van foszfor tartalma emlékeim szerint. Ezért is cserélték le más kopás ellen védő adalékra. Ez persze befolyásolja a SAPS szintet. De a TBN e miatt lehet alacsonyabb?

Előzmény: 40-0832-2 (34331)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.05.29 0 0 34331

Az acea C1 és 2 esetében nem határoz meg minimumot a TBN szintre. C3 és 4 esetén 6-ot.

Ezek az olajok járműgyártók jóváhagyásihoz kötődnek. A jármágyártók határozzák meg a számukra fontos értékeket. A C3 pl a VW 504.00 és 507.00 szaványához köthető. A C2 a PSA egyes motorjaihoz.

A Ford pl. néhány motorolaj típusát sem ACEA vagy API-hoz nem köti.

 

Szerintem a TBN érték csökkenése nem olyan nagy ügy. Ennek nem szabadna gondot okozni.

Ahol C olaj van előírva, azoknak a motoroknak ez nem lehet probléma.

 

A foszfor tartalom inkább érdekes lehet régebbi motoroknál. Az SL 0,08 és 0,1 % közötti foszfor tartalmat követelt meg. Ebben  a tekintetben a C1 elég szigorú. Szigorúbb az SN-nél.

Amerikai fórumokon lehetett olvasni vezérmű tengely problémákról régi nyomórudas, és magas fordulatszámú  motoroknál SN olaj használata esetén.

 

Ha jól tudom a BMW M motorjaiba is magas foszfor tartalmú kenőanyagot kell használni.

Előzmény: Soma.01 (34329)
SLX-350 Creative Commons License 2016.05.29 0 0 34330

" ... az acea a3/b3, a3/b4 hths viszkozitasa nem 3.5 m.pas alsó hangon? ... "

 

de igen.

Előzmény: Törölt nick (34322)
Soma.01 Creative Commons License 2016.05.28 0 0 34329

Ha TBN nincs összefüggésben az alacsony HTHS vagy SAPS szinttel, akkor miért "kell" csökkenteni ill. miért csökkentik C-s olajok esetében? Sőt még kinkább az a kérdés, hogy miért ír elő a C-s szabvány alacsonyabb TBN szintet vagy van hogy nem is ír elő minimumot belőle? Nem kell? Mert szerintem sem nem lesz abból baj ha több. A hasonlóan modern, de nem C-s olajoknál meg jó nagy a TBN előírás, mármint a C-shez képest. Tehát csak kell az ma is. De mégis úgy néz ki, hogy valami miatt nem emelik meg a TBN szintet a utókezelő rendszer kompatibilis olajok esetén. Pedig a TBN nem az utókezelő rendszerről szól, hanem a motorról.

Soma.01 Creative Commons License 2016.05.28 0 0 34328

Neked is köszönöm!

Mindig tanulok valamit! Jó lesz e így nekem! :-)

Előzmény: oLayos (34326)
Soma.01 Creative Commons License 2016.05.28 -1 0 34327

Köszi!

Meguin van benne. De inkább ezt tenném bele újra, mint az Eneos-t.

Előzmény: 40-0832-2 (34325)
oLayos Creative Commons License 2016.05.28 0 0 34326

" ... SAPS szint csökkentéséhez szükséges esetleg csökkenteni a TBN-t? ... "

Nem.

" ...  C-s olajoknak nem tudom mennyire örülnek a motorok ... "

Annyi bizonyos, hogy a kipufogógáz kezelő rendszerek szívesebben veszik ezen olajok alkalmazását.

Az viszont igaz, hogy egy motor sem tiltakozik olyan savközömbösítő adalékolás ellen, amely az olajcsere intervallum vége felé,  esetleg egy kopottabb, vagy forszírozottabb motor esetében akár előbb bekövetkező aránytalan savasodással szemben is kellő védelmet nyújt.

... de ezért ügyeskednek a kenéstechnikai szakemberek.( megfelelőség és harmónia megtalálása);-)

Mi meg igyekszünk tágítani ismereteinket az elmélet és a gyakorlati tapasztalás hányadosából.

Ennek alapján kell a felhozatalból a "legjobbnak" tűnőt választani. Khmm!

Előzmény: Soma.01 (34324)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.05.28 0 0 34325

Teljes bázisszám csak  egy dolog. Az alap olaj minősége nagyon fontos.

Az alacsony TBN érték csak alacsony kéntartalmú, gázolajjal, vagy alacsony bioetanol tartalmú benzinnel használható. E85-nél, vagy bio-gázolajnál az alacsony TBN szám és a hosszú csereintervallum bukott úgy. A kopott henger és kompresszió gyűrűk, nagy mennyiségű kipufogó gáz visszavezetéshez szintén magas TBN értéket igényel.

Megtörtént a vásárlás? Vagy még a Mannol van benne?

 

Előzmény: Soma.01 (34324)
Soma.01 Creative Commons License 2016.05.27 0 0 34324

Az SAPS szint csökkentéséhez szükséges esetleg csökkenteni a TBN-t? LL olajnak nem kellene magas TNB-nel rendelkeznie? Mert akkor a C-s olajoknak nem tudom mennyire örülnek a motorok, mert van amelyiknél minimum szint sincs előírva.

Előzmény: oLayos (34298)
mantec Creative Commons License 2016.05.27 0 0 34323

T >piszko fred!

 

"... mehet ez ..."

Mehet.

Előzmény: Törölt nick (34322)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.27 0 0 34322

biztos tevedek, de az acea a3/b3, a3/b4 hths viszkozitasa nem 3.5 m.pas alsó hangon?

Előzmény: SLX-350 (34319)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.27 0 0 34321

udv nektek!

nissan almera 1.5 n16 motorba eddig total quartz 9000 5w-40 ment, most van a total quartz energy 9000 5w-40.

mehet ez bele? a sima vagy az energy ami minosegibb?

egyaltalan van kulonbseg? evi 8-9 ezer a hasznalat.

Vadkeleti Creative Commons License 2016.05.27 0 0 34320

Velük jártam úgy, hogy a megrendelt termékekből egy hiányzott, a futár szeme láttára bontottam ki a csomagot. Abba a kartonba fizikálisan bele sem fért volna.  Egy korrekt telefonváltás után 2 nap múlva hozták. 

Előzmény: lapar (34318)
SLX-350 Creative Commons License 2016.05.27 0 0 34319

" ... a 100 fokon mért kin. viszk. értéke 9,6, ami azt sejteti, hogy a 150 fokon mért HTHS értéke kb.3 lehet. Az pedig C2 lenne. ... "

 

A 3.0 mPas HTHS érték megfelel a C1, C2, C3 és a C4 (sőt az A1/B1, A3/B3, A3/B4 és az A5/B5) minősítések követelményeinek is.

Előzmény: 40-0832-2 (34316)
lapar Creative Commons License 2016.05.27 0 0 34318

Megtörtént a csere, korrektek voltak. A cég a filtershop, már többször rendeltem tőlük, 10 ropi felett ingyen jön a pakk. (ez itt a reklám helye, jutalékot sajnos nem kapok)

Előzmény: FIAT 900 (34314)
Robi53 Creative Commons License 2016.05.26 0 0 34317
Előzmény: 40-0832-2 (34315)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.05.26 0 0 34316

Nem törvényszerű, de a 100 fokon mért kin. viszk. értéke 9,6, ami azt sejteti, hogy a 150 fokon mért HTHS értéke kb.3 lehet. Az pedig C2 lenne.

A C3-asok 100 fokon 12 körül szoktak lenni, ha az olaj 30-as.

Előzmény: SLX-350 (34310)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.05.26 0 0 34315

Ez a rész engem igazán nem lep meg, mert az új 0w-30 olaj valószínűleg új fejlesztése lehet a castrolnak, és a DPF élettartamának meghosszabbítása volt a cél a 913C-vel azonos motor védelem mellett. Motorikus szempontból a 913C A5/B5 nagyon jó minőségű kenőanyag volt, magas TBN szám(kb 10)  foszfor tartalom (0,1) üzemanyag takarékos HTHS (kb 3) csak a részecske szűrőre nem volt kedvező hatással.

 

De amit írtam a benzines motorokra az meglepőbb lépés, mert 5w-30 ról 5-20 ra módosult.

Erre mi lehet a magyarázat? A 948b valami A1 SL olaj lehet 0,1-0,08 közti foszfor tartalommal és magas 10 körüli TBN értékkel?

Előzmény: Robi53 (34312)
FIAT 900 Creative Commons License 2016.05.26 0 0 34314

Ez a legjobb lépés, ha nem akarod magad költségbe verni, mert ha nem cserélteted vehetsz +1 litert.
Simán lehet, hogy valaki kapkodott így figyelmetlen volt, annak kisebb az esélye, hogy direkt adták volna a másik viszkozitásút, többet ér számukra, hogy jó véleménnyel legyél és így a jövőben is vásárolj tőlük.

Előzmény: lapar (34313)
lapar Creative Commons License 2016.05.26 0 0 34313

Ez történik, úgy néz ki, bevállalják a cserét gond nélkül. Ha lezejlott az ügylet, megírom a céget is reklám, vagy anti-reklám gyanánt.

Előzmény: FIAT 900 (34308)
Robi53 Creative Commons License 2016.05.26 0 0 34312

Egy rövid szemelvény:

http://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/vdirsnet/OwnerManual/Home/Content?bookCode=O26543&languageCode=en&marketCode=GB&viewTech=IE&chapterTitleSelected=G1532520&subTitleSelected=G1532539&topicHRef=G1545716&div=f

 

Adding oil: If you are unable to find an oil that meets the specification defined by WSS-M2C950-A (1.5L diesel engines only), it is acceptable to use a SAE 0W-30 engine oil that is defined by ACEA C2. Alternatively you can use SAE 5W-30 that meets the specification defined by WSS-M2C913-C or ACEA A5/B5.

 

Szóval, elsődleges a 950-a, de helyettesíthető más 0w-30 C2-vel, és megfelelő lehet 913-c (és akkor -d) szerinti is, és akár valamilyen/bármilyen 5w-30 A5/B5.

(kicsit erősödött bennem a feltételezés, hogy 950-a az C2 - gondolom, a HTHS-ek egyformák/hasonló kategóriájúak)

 

Igaz az is, hogy

Note:  Do not use more than 1  L of the alternative engine oil between scheduled service intervals.

Előzmény: SLX-350 (34310)
Robi53 Creative Commons License 2016.05.26 0 0 34311

A "nem volt váltás"-t úgy értettem, hogy az 1.6 Duratorq nem változott, az ugyanaz 2014-ig, mint utána még egy fél évig, aztán megszűnt - és lett helyette csak az 1.5.

De ha T1DA/T1DB helyett lett az általad írt  U3CA/NGCA (és ezek kerültek egy rövid ideig a facelift utáni Focusokba és új Mondeokba), akkor mégis csak változhatott, és magyarázatot adhat ez arra, hogy miért kerülhetett be a doksiba a 2015-ös 1.6 TDCI Mondeonál és Focusnál a korábbi megszokott 913-d/c helyett a 950-a.

Így, ha van U3CA/NGCA 1.6 TDCI (csak 2014 legvégén és 2015 elején), de az enyém még T1DA, akkor valóban lezárhatom legújabbkeletű okoskodásomat. (nem tudtam a motorkód megváltozásáról, és nem feltételeztem, hogy ilyen rövid időre a megszüntetés előtt módosítással álltak elő)

 

Szulfáthamu 0,78 vs 0,078:

http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/B9043E532C8080A180257E4B00041A11/$File/BPXE-9WVKH7.pdf

Én továbbra is 0,78-nak olvasom a (tömeg)%-ot. (szerintem a %-ban kifejezett 0,78 és a P-ben nominálisan kifejezett 0,078 ugyanazt jelenti)

(a Castrol Magn.Prof. 5w-30 A5-nél meg valahol 1,2 % körül) (de az is igaz, hogy pl. a 913-d Mobil Super 5w-30 A5 esetében is 0,8-at írnak, ami kb a határa a high/mid-nek)

Előzmény: SLX-350 (34310)
SLX-350 Creative Commons License 2016.05.26 0 0 34310

" ... nem volt motor-váltás, tudomásom szerint mindegyik a T1DA vagy T1DB motorkódú 115 LE ill. 95 LE Duratorq. Olyannyira nem volt váltás, hogy ez az 1.6 TDCI meg is szűnt, a jelenlegi árlistában már csak az 1.5 TDCI-k vannak ... "

 

Ha az 1.6 TDCi megszűnt és helyette 1.5 TDCi van az nem váltás?

A rendelkezésemre álló infók szerint az M2C950-A jóváhagyású 0W-30-as olajok az 1.6 TDCi motorok közül az U3CA/NGCA kódúakhoz használhatóak.

 

" .. vált mindkettő 950-a 0w-30-ra, amiről én olaj-doksiban megjelenő konkrét kijelentés nélkül csak sejtem, hogy C2. (a 0,78 % SAPS miatt) ... "

 

Az a 0.78 % egyébként 0.078 %, pusztán ez alapján az olaj C2-es (P≤ 0.090), C3-as (P≥ 0.070 P≤0.090) és C4-es (P≤ 0.090) is lehet.

 

" ... Tölthetek a 2014-ben gyártott, T1DA kódú 115 LE-s 1.6 TDCI-be 950-a megfelelőségű 0w-30 olajat? ... "

 

A rendelkezésemre álló infók alapján ehhez a motorhoz a Ford egyértelműen WSS-M2C913-C vagy D jóváhagyású SAE 5W-30-as motorolaj használatát írta elő, ez esetben én nem kísérleteznék hanem maradnék az előírt minőségű olajnál.

 

Előzmény: Robi53 (34309)
Robi53 Creative Commons License 2016.05.26 0 0 34309

Egyéb érdekesség is van abban a Ford-Castrol doksiban amit nézünk.

 

A Focus 1.6 (Duratorq) TDCI-nél 2014-ig elsődleges ajánlás a 913-d 5w-30 A5. És a Mondeo 1.6TDCI-nél is. Mindkettőnél opció a "régebbi" 913-c 5w-30 A5.

És 2015-től vált mindkettő 950-a 0w-30-ra, amiről én olaj-doksiban megjelenő konkrét kijelentés nélkül csak sejtem, hogy C2. (a 0,78 % SAPS miatt)

 

Pedig nem volt motor-váltás, tudomásom szerint mindegyik a T1DA vagy T1DB motorkódú 115 LE ill. 95 LE Duratorq.

Olyannyira nem volt váltás, hogy ez az 1.6 TDCI meg is szűnt, a jelenlegi árlistában már csak az 1.5 TDCI-k vannak, egyértelműen 950-a javaslattal. (szóval addig volt facelift mk3 focusban 1.6 TDCI, amíg el nem fogyott)

 

Az már csak hab a tortán, hogy a ford.hu-ról szintén elérhető kezelési utasítások között a legutolsóban, ami még tartalmazza az 1.6 Duratorq-ot (2015. februári, mert a 2015. júliusi már nem), csak a 913-c, illetve opcionálisan bármilyen 5w-30 A5 van feltüntetve.

 

Tehát számomra megint kinyílt a kérdés: Tölthetek a 2014-ben gyártott, T1DA kódú 115 LE-s 1.6 TDCI-be 950-a megfelelőségű 0w-30 olajat? (pl. Ford-Castrol Magnatec Professional D 0w-30)

Vagy ez egy tévedés?

Előzmény: 40-0832-2 (34302)
FIAT 900 Creative Commons License 2016.05.26 0 0 34308

Különben, ha jelzed feléjük a hibájukat, valószínű kiküldik futárral a megfelelőt és a másikat a futár viszi vissza ugyanazzal a körrel.

Előzmény: lapar (34306)
FIAT 900 Creative Commons License 2016.05.26 0 0 34307

Cseréltesd ki, ők b@rmolták el. Nem jó keverni a kettőt, ha tuti kenést akarsz.

Előzmény: lapar (34306)
lapar Creative Commons License 2016.05.26 0 0 34306

Kérdésem van az urakhoz:

Rendeltem egy boltból Total Quartz Ineo MC3 5W-30 as olajat, 5+1 l-t.

Sajnos valamiért elrontották, és az 1 l-es 5W-40 lett.

Most nem tudom, érdemes-e húzódszkodnom velük, vagy nyugodtan beleönthetem az autóba.

Az 5W-40 is C3-as, de annak nincs meg a Hyundai-Kia minősítése.

(az alany Kia sportage 2.0 Crdi, 5,9 lityi kell bele)

Robi53 Creative Commons License 2016.05.25 0 0 34305

És igazad van!

Valóban fellelhető egy másik összefoglaló dokumentum, az is Ford-Castrol "közös", és valóban megjelenik a 948-b 5w-20 már a '98-'04 közötti benzinesek egyik-másikánál!

Szóval, végképp nem tudom... .

Előzmény: 40-0832-2 (34302)
Robi53 Creative Commons License 2016.05.25 0 0 34304

Nem tudom, nem is értek hozzá olyan szinten, hogy megítéljem.

De tévedést feltételezek.

Én a ford.hu oldalról elérhető http://www.ford.hu/SzervizEsAlkatresz/CastrolProfessionalProducts oldalon, illetve az innen aljához közeli linken elérhető .pdf-et tekintem autentikusnak.

Ez egy Ford-Castrol "közös" dokumentum, összefoglaló táblázat az összes Ford-ra vonatkozó olaj-ajánlásról (és megfelelő Castrol termékről).

1998 előtt - dízel és benzines egyaránt A3/B3 10w-40

'98-2009 - dízel és benzines (néhány kivétellel) 913-d/c 5w-30

2009. - dízelbe (kivétellel) 913-d 5w-30 (kivétel a doksi szerint Kuga és Mondeo 2.0 Duratorq DI, de azóta tudjuk, hogy a 2014-es 1.5 TDCI-k is - ezekbe 950-a 0w-30) (persze, tudjuk, hogy a 913-d helyett a 913-c az elsődleges ajánlás)

          - minden benzinesbe (kivétellel) 948-b 5w-20 (EcoBoost-ba és más benzinesbe is - de utóbbi csak '09 után !!!)

 

Ebben az anyagban nem találkozom az általad említett ajánlással ('98-'09 közötti benzinesbe 948-b).

Előzmény: 40-0832-2 (34302)
mica-r Creative Commons License 2016.05.24 0 0 34303

Orosz olaj, orosz teszt. Reméljük legalább annyira igaz, mint bármilyen orosz hír :)

Mondjuk Mercedes Bevo oldalon láttam a modernebb olajaikat.

Előzmény: cross_183 (34301)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!