Keresés

Részletes keresés

manta-z Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353234

Nyilván nem erről beszélek de, régen a GTI/GSi sportosabb kategória egy kb 10 másodperces 0-100-ra gyorsulást jelentett 180-220km/h-ás végsebességgel. Ezt ma egy közepes családi kombi felülmúlja ami még rendben is lenne, de hogy bárki akinek van pénze vehet olyan autót ami 4-5 másodperc alatt százon van, 10-15 másodperc alatt kétszázon van jellemzően hátsókerék hajtással esetleg önzáró differenciálművel az avatatlan kezekben erősen a majom kezébe pisztolyt adni kategória és nincs az az ESP ami megmenti a segged. 

Előzmény: FRANKYE. (353232)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353233

Egy fakezu vezeto 60 loerovel is veszelyes.

Előzmény: manta-z (353231)
FRANKYE. Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353232

Minek 60 Le-snél erősebb autó. Az is tökéletes 4 személlyel autópályán. :) 

Előzmény: manta-z (353231)
manta-z Creative Commons License 2019.07.19 0 1 353231

Én már alapból hoznék valami szabályt, hogy bizonyos kg/le felett már valami külön képesítés kelljen az autóvezetéshez, mert nagyon veszélyes mikor fakezű-falábú barmok kezébe 400-500 lóerős autók kerülnek. Kb ugyanúgy mint a nagymotoroknál.....

Előzmény: padisah (353226)
FRANKYE Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353230

"teherautók nem mehetnek 90-nél gyorsabban, egy 2t suv meg..." 

 

Korán reggel ilyet írni? 

Melyik 2 tonnás autó nem mehet olyan gyorsan mint egy szgk? 

Előzmény: padisah (353226)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353229

Dehogy, pont forditott az ok-okozati viszony, a gyartok egyszeruen a kereslet utan mennek.

Előzmény: padisah (353228)
padisah Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353228

igen, miután kb minden új model suv, és ezzel van tele minden autógyártó marketingje, az index naponta vagy 20x próbál rám tukmálni egy suv-t (100% biztos hogy soha semmilyen körülmények között, ingyen se kell)

Előzmény: Taurus Obscurus (353224)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.07.19 -2 0 353227

Ez ugy ahogy van tömör ostobasag.

Előzmény: padisah (353226)
padisah Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353226

teherautók nem mehetnek 90-nél gyorsabban, egy 2t suv meg német autópályán mehet 180-200-al is, és mennek is ennyivel

itt is gyakori eset hogy a belsőben felbukkan egy X6 160-180 körüli sebességgel, és nem lehet tőle kamiont előzni

 

a másik meg az hogy a teherautóra C-s jogsi van, nem fogják háziasszonyok vezetni, márpedig a városi terepjáró műfaj gyöngyszemei ők, akik bevásárolni meg a gyereket suliba cipelik vele

 

ezek potenciálisan gyilkos eszközök, tehát teljesen jogos nagyobb szintű előképzettséget elvárni a vezetéséhez, illetve visszafogni a sebességét

felőlem mehet a suvjával max 80-al, ettől még marad 'kényelmes'

Előzmény: józsi24 (353214)
manta-z Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353225

Valószínű én csak az itteni Bp-i viszonyokról reflektákltam. Nyugaton más világ van, nem is nagyon volt kedvem visszajönni....

Előzmény: Taurus Obscurus (353224)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353224

Csomagrol van szo, nem egyes tulajdonsagokrol.

 

Ettol biztosan sokkal tobben vesznek SUVot, hiszen egyre tobbet adnak el belole :)

Előzmény: manta-z (353223)
manta-z Creative Commons License 2019.07.19 0 2 353223

A jobb üléspoziciót leszámítva nem nagyon látom, hogy jobban pakolható lenne egy X5 egy kombi ford mondeónál. Bp-n amit én látok két fő kategória vesz SUV-ot. Az egyik az önbizalomhiányos apu bár ez a divat kezd inkább átmenni most a limuzin/kupé vonalra a másik meg a gyerekét óvodába hordó normálisan vezetni képtelen anyuka, mert így biztonságba érzi magát és egyáltalán el mer indulni kocsival. Tisztelet a kivételnek de ha én nőt látok SUVban már messziről próbálom elkerülni kb mint régen a kalapos skodás szinonímája lett nálam. 

Előzmény: Taurus Obscurus (353220)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353222

Igen, az altalanos meretnovekedes elegge megzavarja az osszehasonlitast, peldaul egy mai Polo nagyobb mint az elso Golfok, egy mostani 3as akkora mint egy E39 5os, egy mostani 5os meg nagyobb mint egy E38 7es....

 

 

Előzmény: manta-z (353221)
manta-z Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353221

Hát azért sokat nőttek az autók menetközben. Egy mai opel corsa kb akkora mint a 80-as években egy Opel Rekord. Az enyémben is az első két ülésen akkora a helykínálat, hogy teljesen jól nyomorgásmentesen elférek a 190centimmel meg a 100+ kilómmal ha egy minimálisan is feszengve érezném magam azonnal ülnék nagyobb kategóriába. Egyébként szerintem erre a gyártók is rájöttek, illetve újabb szériáknál már csökken a méret az ajtóvonal fölött kb 2010 óta ennek design oka is van és elkezdett összemenni keményen az autók utastere. Illetve egyrészt ez lehet a gyártók válasza arra, hogy miért kell venni közép és nagykategóriás autót mert ahogyan írtad a kis autókón van a legkevesebb haszon. 

Előzmény: GPS (353218)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.07.19 -2 2 353220

"egy 1 méterrel hosszabb autó nem kerül annyival többe a gyártónak - mint amennyivel többért el tudják adni."

 

A sztori nem errol szol. A kisautok hasznalhatosaga egyszeruen szar. Az emberek tobbsege meg nem akar szar hasznalhatosagu autot. Nyilvan egy csaladba masodik-harmadik autonak eppen megfelelnek, dehat meg nyugaton sincs mindenkinek 2-3 autoja. Ha viszont 1 auto van, akkor olyat vesz, ami kenyelmes es hasznalhato.

 

A nagyobb autok pedig ilyenek, a SUVok meg még ilyenebbek. Ez a valodi oka a SUV-divatnak, egyszeruen ezek az autok vegeredmenyben tobbet nyujtanak.

 

Persze el lehet kezdeni tarsadalommernokoskodni, csak eppen nem fog mukodni.

Előzmény: GPS (353218)
manta-z Creative Commons License 2019.07.19 0 2 353219

Az 47kW vagyis 63LE.

Ezt sokkal értelmesebb megoldásnak tartanám dugódíj szempontjából, mint amit most tervezgetnek.

Az ilyenek kis gyöszök menjenek az SUV-s anyukák meg fizessenek akkora díjat, hogy a kedve is elmenjen a városban mászkálástól. 

Én már régóta egy Corsa Vannal furikázok, mert egyszerűen ez praktikus, főleg városi használatban, pedig pöffeszkedhetnék valami batárban is. 

 

 

 

Előzmény: GPS (353216)
GPS Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353218

 

Tehat ezt keresik az emberek. Mert azok a kenyelmesek.

 

Legyünk őszinték (gyártói oldalról): egy 1 méterrel hosszabb autó nem kerül annyival többe a gyártónak - mint amennyivel többért el tudják adni.

 

Ma már egy kisebb autóba is szinte (vagy egál) ugyanannyi cuccot kell beszerelni, mint egy nagyobb batárba... de a nagyobbat lényegesen többért lehet eladni. Már csak ránézésre is.

 

Rinyálnak is a gyártók, hogy szarul jönnek ki a kisautó-gyártással - ezért ha tehetik, inkább a komolyabb méretek felé csatornázzák a keresletet is.

 

Ugyanez a jelenség van a TV-knél is - hisz egy 32"-s TV-be is ugyanannyi maszlag van odabent, mint egy 49"-ban - de az utóbbit bő dupla (vagy még magasabb) áron el lehet adni - miközben csak a panelméret, illetve a nagyobb káva jelent némi plusz-költséget a gyártónak.

 

Valamikor +1" panelköltség jelentős volt... de ma már alig kerül többe egy 49"-s panel - egy 32"-nál.

.

Előzmény: Taurus Obscurus (353215)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.07.19 0 1 353217

Akkor inkabb jarok biciklivel meg busszal.

Előzmény: GPS (353216)
GPS Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353216

 

ez egy szabályozói feladat, és az EU szabályozása abba az irányba ha (ha érvényesül) hogy csökkenjenek a jármű méretek, ami nagyon fáj az autógyártóknak,

 

Hejj de rég (még az 50-es évektől)  kitalálták ezt a japók. KEI-CAR a neve.

 

A japán nagyvárosokban, főleg Tokioban tízezrével hemzsegnek ezek a "doboz-autók" - vagyis olyan kis gyöszök, amelyeknek a hossza max. 3,4 m  és a szélessége max. 1,48 m lehet - benne egy max. 660 cm3-s és max. 47 LE-s erőgéppel.

 

És nem hobbiból járnak ilyenekkel - hanem mert komoly adózási és egyéb kedvezményt kapnak (az amúgy pusztító) japán autós-sarcokból.

 

Pl. nekik nem kell felmutatni saját vagy bérelt parkolóhelyet vásárlás előtt (ez brutális megkötés egy nagyvárosban), de az adókból is komoly kedvezményeket kapnak (igaz, ezekből durván nyírtak 2013 után).

 

Annyira komolyan veszik, hogy az ilyeneknek megkülönböztető sárga rendszámuk is van.

Pár szót erről itt: https://en.wikipedia.org/wiki/Kei_car

.

Előzmény: padisah (353213)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353215

"ők meg látják hogy a nagy autót tudják eladni"

 

Tehat ezt keresik az emberek. Mert azok a kenyelmesek. A biztonsagi aspektus huszadrangu kerdes, teljesen hibas interpretacioja annak ami valojaban tortenik.

Előzmény: padisah (353213)
józsi24 Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353214

hat ezis 1 szempont, de itt most qrvara nem errol volt szo, hanem a fogyasztasrol mega co2 emissziorol...

 

amugy a teherautok megnagyobbat utnek, akkor azok hasznalatat nem kene korlatozni?

 

Az aruk 99%-a elviheto 3.5es furgonnal, ami meg nem, az meg mehetne kiseroautos speciel transzportba...

 

persze ehhez mar onvezetes kene, mert ennyi sofor a vilagon nincs...

Előzmény: padisah (353213)
padisah Creative Commons License 2019.07.19 0 1 353213

egy nagyméretű lakás nem fog senkit jobban elütni, vagy ütközni egy kisebb lakással (kinyírva a benne lakókat) mint egy kis lakás

egy túlméretezett autó viszont minden más közlekedőre veszélyt jelent, és éppen ez vele a legnagyobb baj, hogy elindít egy egymásra licitálást, akkor a kialakult veszélyforrások miatt mindenki nagyobb autót akar venni, hogy ne őt tapossa el egy bunkó suvs, és a végén mindenki lántalpas tankokkal közlekedik ennek megfelelő fogyasztással, kibocsájtással etc

 

ez egy szabályozói feladat, és az EU szabályozása abba az irányba ha (ha érvényesül) hogy csökkenjenek a jármű méretek, ami nagyon fáj az autógyártóknak, mert ők meg látják hogy a nagy autót tudják eladni, és azt is akarnak gyártani mert több rajta a hasznuk mint a tömeggyártott kisautóknak

Előzmény: józsi24 (353192)
padisah Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353212

pár százalékkal jobb mint a régi, és aztán zsákutca, azon az úton további kibocsájtás csökkentést nem lehet elérni, nem kínál teljes fosszilis mentességet

 

ilyen pl a megújuló (nap/szél) használata, a globális felmelegedés szemontjából egy zsákutca mert szabályozhatatlan (és az energia meg tárolhatatlan)

ezzel szemben pl az EV technológia magának a járműnek az üzemeltetését egyből nulla kibocsájtásúra veszi le

 

ami megmarad kibocsájtás, az az autó előállításához, és a bele töltött áram előállításához kapcsolódik, tehát delegálja a problémát arra a részterületre ahol az ténylegesen megoldható: az erőművek szintjére

Előzmény: Pomber Béla (353205)
Auralianus Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353211

Azért ezt az 5%-os infot lecsekkolnám...  van erre forrásod? :Đ vagy te úgy gondolod, hogy az autók emissziója ott

kezdődik / fejeződik be, hogy megmérjük mi jön ki a kipufogóból és se a bányászatot, se a szállítást, sesemmit nem

is kell mellészámolni, ami csakis azért létezik, hogy pöföghessék a kipufogóból a SUV-ok a pöfögtetnivalót? :Đ

Előzmény: advocatusdiaboli (353191)
Auralianus Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353210

... mondja aki még nem hallott feladatütemezésről...

Előzmény: mica-r (353204)
Auralianus Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353209

2019-es első féléves összefoglaló a németországi elektronyos ipar helyzetéről

https://www.carbonbrief.org/guest-post-why-german-coal-power-is-falling-fast-in-2019

,m,1710 Creative Commons License 2019.07.18 0 0 353208

igyis lehetett, szabadon lovagoltak mid a buta filmekbe, mar akinek jutott e lo.

most meg ez van, amugy lehet csöngetni, hogy aljunk meg leakarok szalni. hehe

Előzmény: zöldkomcsi: (353207)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.07.18 0 0 353207

Oke zkhomchi  mindenkinek megvan a véleménye a világrol, dei sokan "örülnek", hogy ma létéenek

.s nem a kökorszakba

 

Világos, nem is kell nem is lehet másként, te ugyan olyan jól érzed magad ebben a nyomorúságban mint a kőkorszakban az abban.

 

de mivel mi embernek születtünk, igy belénk van kodolva a "butaság" igy finoman

 

Látom igen. Te is milyen jól elvagy ebben a szellemi sötétségben amit számítógép programok tartanak fenn erőltetnek rád. Betegségek gyötörnek, lehet, hogy túlsúlytól szenvedsz, szúr a szived, rettegsz, hogy elfogy a pénzed, vár az éhezés és embertársaid megszégyenítő megvetése stb.... ezt látják majd 1000 év múlva, ahogy te látod, hogy 1000 évvel ez előtt nyereg alatt puhított büdös húst ettek. (-: azok a szerencsétlenek meg büszkén lovagoltak, fegyverel a kézben semmitől se féltek, szabadok voltak ...hitték ezt ők magukról.

Előzmény: ,m,1710 (353203)
orgonatündér Creative Commons License 2019.07.18 0 0 353206

Itt két közhely ütközik

 

Az 1000 km-es út is az első lépéssel kezdődik.

A probléma megoldása viszont nem a pótcselekvéssel kezdődik.

 

Utólag meg talán el lehet dönteni, hogy melyik volt.

Előzmény: Pomber Béla (353205)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.07.18 0 0 353205

miközben a globális emisszió kb: 5%-ra kiterjedő részterület

 

Egy nagy jégtáblán is az első repedéssel kezdődik minden...

 

Hiába pici szegmens, ha bebizonyosodik az életképessége, a nagyobb szegmensekben is hirtelen élet-halál kérdés lesz az átállás, mert ha csak pár százalékkal jobb mint a régi, az már versenyelőny.

Előzmény: advocatusdiaboli (353191)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!