Az imént volt alkalmam, jórészt országúti koromsötétségben kipróbálni egy ilyet:
Bődületes. A tompított xenon elképesztő széles sávban produkál rendkívül homogén fényt, de a távolsági az, ami igazán lenyűgözött. H9es, 65w-os izzók, szúrófényszerűen, viszonylag keskeny sávban ad koncentrált, rendkívül erős fényt. Egy sötét erdőben tényleg az az érzése az embernek, hogy felkapcsolták a közvilágítást.
Nincs a búra elöregedve, sem bemattulva az UVtől, egyszerűen csak rettentően karcos; nyilván a rendszeres mosástól. Gagyi. A foncsor vakulását, ami a képen jól látható pedig az izzóból származó hő okozza. Szintén gagyi.
Nem az izzó okozta a búra elöregedését, hanem a UV sugárzás. Gondolom, hogy szabad ég alatt áll a kocsi rendszeresen.
Az utazóautónk 9 évében van, műanyagbúrás FF lámpatest van benne, és nem öregszik a plexije. De nem sűrűn áll tűző napon.
Egyébként egy megoldása van, fel kell újítani, vannak polírozók, akik ezzel foglalkoznak. DE: olyan helyen kell megcsináltatni, ahol a végén UV lakkal bevonják a lámpatestet, mert e nélkül rövidesen kuka a lámpatest.
Nehéz beszerezni nálunk és nagyon drágák. Az X-treme Vision a legrégebbi fejlesztés a "csúcs izzók" közül. De akinek van, általában dícséri. Szerintem bármelyiket választod jól jársz, csak ha egymás mellett vannak, akkor lehet észrevenni a különbségeket.
Köszönöm, most szedtem ki az izzót, és látom, hogy Philips elektronika és izzó van a gyárilag az i 30-ban, ezen nagyon meglepődtem, Philips izzókkal milyen tapasztalatok vannak?
Ha az UVtől kimattul a búra, az többé-kevésbé rendben, tudomásul lehet venni, hogy idővel minden műanyag elöregszik, arról nem is beszélve, hogy könnyedén orvosolható egy polírozással. Ez viszont belülről színeződik, amivel nincs mit kezdeni.
A 22 éves Kadett bal oldali fényszórója is egész jó, bár szerintem nem gyári (ki tudja hányszor volt törve :o), a jobb oldalit meg elintézték a 140/100-as izzóval, olyan, mintha belül párás lenne, de nem lehet kitörölni. Viszont a fénye így se olyan rossz. :D
"De láttam már másik Liana-t, aminek olyan volt a fényszórója, mintha új lenne, nem is láttad a plexit szinte"
Az valószínűleg új is volt. Franc sem tudja az okát, de azt biztosan tudom, hogy a kétszer ilyen idős Astrának a fényszórója, aminek üveg a búrája, és fém a foncsora - kifogástalan állapotban van, jóllehet nem áll garázsban. Valeo gyártmány, mégcsak nem is egy Bosch, vagy Hella.
H tudsz vele várni kicsit, akkor mindenképp az új Night Breaker Unlimited, a Limited Edition is erősebb, mint a Tungsram Megalight Ultra +120%, ez az új szerintem durva lesz.
A Liana fényszórói is ugyan ilyenek, de telibe az egész. Csoda, hogy átjön rajt a fény. De láttam már másik Liana-t, aminek olyan volt a fényszórója, mintha új lenne, nem is láttad a plexit szinte. Nem tudom hogy csinálják, vagy ennyit számít, ha garázsban áll az autó?
Így színeződnek az SX4 fényszórói - pakolhatom én ebbe az akármilyen izzókat így.. Valami ragasztóanyag lehet alighanem, ami a hőtől párologni kezd, majd lehűlés után kicsapódik a búra belsejére.
MU+60at lehet kapni. Az emelt fényű izzók ugyanolyan teljesítményűek mint a normál, nem károsítják a lámpatestet (érsd: mattul, barnul, olvad a sok mai, műanyag szar enélkül is). Egy jó H7 teszt.
Megtörtént. :D Nagyon kíváncsi lennék egy tesztre, Philips +100%, Tungsram +120% és Osram +110%. De nem olyanra, ahol a csomagolás miatt lepontozzák a Night Breaker-t...