Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2017.07.29 0 1 63583

Ja, tényleg, az utas a hibás.

 

-----------

 

Nem.

 

Ez 100%-ban autóbuszvezetői hiba.

Az ilyen esetekre a szolgálati utasítás egyértelmű.

A buszvezetőnek azt átírni, átértelmezni, nincs joga.

 

Van a Volánbusznak több üzemegységvezetője.

Egyikük a szigethalmi üzemegység mellett, a Népligetet is vezeti.

Ez az ügy az Ő hatásköre.

 

Járjon el saját fegyelmi hatáskörében az érintett buszvezetővel szemben.

Helyettese pedig írjon egy bocsánatkérő levelet a cég nevében az érintett utasnak.

 

Mivel az említett üzemegységvezető már 60+ éves, emlékeznie kell, hogy jó, vagy kevésbé jó elődei, ilyen esetekben a bocsánatkérő levél mellé, anno, mellékeltek kettő db, bármikor felhasználható ingyen jegyet is a VB járataira.

 

A következő negyed vagy félévi oktatáson pedig tegyék kötelezővé az ügy részletes ismertetetését a buszvezetők számára, ismeretfelújító céllal pedig értelmezzék, egyértelműsítsék a meglévő (jó) szabályozás, gyakorlatban történő alkalmazását.

 

 

 

 

Előzmény: M.T. (63581)
FOMA Creative Commons License 2017.07.29 0 0 63582

""Kérjük, ülőhelyét 15 perccel indulás előtt szíveskedjék elfoglalni!"

 

Kérdés, hogy a gépkocsivezető lehetővé teszi-e ennek a fehlívásnak a betartását.

 

Amúgy ez a releváns a panaszra adandó válasznál:

 

http://www.volanbusz.hu/hu/tarsasagunkrol/uzletszabalyzat/04a

 

"6. A csak ülő utast szállító autóbuszjáratok elsősorban a járat indulása előtt, a külön meghirdetett időpontig elővételben megvásárolt helyjeggyel (helyfoglalást is tartalmazó menetjeggyel) vehetők igénybe. Az ezzel nem rendelkező utasok – az előzetes kötelező helybiztosítás esetét kivéve – csak akkor szállhatnak fel, ha a lefoglalt, valamint a távolabb felszálló és helyfoglalással rendelkező utasok részére fenntartott ülőhelyeken kívül az autóbuszon még van szabad ülőhely és csak ezeket foglalhatják el."

Előzmény: kbn (63580)
M.T. Creative Commons License 2017.07.28 0 0 63581

Ja, tényleg, az utas a hibás.

 

Álló utasok?

 

Ne már...

Előzmény: kbn (63580)
kbn Creative Commons License 2017.07.28 -1 0 63580

A netes jegyen még véletlenül sincs ott hatalmas betűkkel, bekeretezve, hogy:

 

"Kérjük, ülőhelyét 15 perccel indulás előtt szíveskedjék elfoglalni!"

 

Ja, de...

Előzmény: M.T. (63579)
M.T. Creative Commons License 2017.07.28 0 0 63579
vadparaszt18 Creative Commons License 2017.07.27 0 0 63578

Olvastam egy 2017 márciusi cikket ahol ez volt leírva, hogy:
"DDKK Zrt. országos szinten nem panaszkodhat a járműveit illetően" 

Ezen mondat hallatán elkezdtem azon gondolkodni, hogy vajon a közlekedési központokat hogy lehetne rangsorolni a járműpark alapján, illetve úgy minden alapján? (PR, marketing, stb.)

sosiforda Creative Commons License 2017.07.27 0 0 63577

A Polskibus járatsűrítése és a Flixbus 2 új járatpárja után a cseh LEO Express is beszáll a magyar-szlovák-lengyel útirányba:

 

https://www.le.cz/i.php?page=cms-57310

 

Ők a többiektől eltérően Miskolc-Kassa útirányon át járnak majd, augusztus 29-től.

Úgy tűnik, ők Budapesten a repülőtéren kívül a Stadion autóbuszállomást, Miskolcon pedig a Búza téri autóbuszállomást használják majd:

 

https://www.le.cz/i.php?page=cms-57199

 

 

https://www.le.cz/i.php?page=cms-57215

 

 

https://www.le.cz/i.php?page=cms-57270

 

A foglalási rendszerük enged Budapest-Miskolc foglalást is, hiánypótló éjszakai járat lenne 23.55-kor, bár gondolom majd lekorlátozzák.

sosiforda Creative Commons License 2017.07.27 0 0 63576
Előzmény: kbn (63574)
AUTOSANdris Creative Commons License 2017.07.26 0 0 63575

Úgy tűnik megoldódik a probléma. Az ÉMKK az esti műszakokhoz igazodó járatokat betérítéssel módosítva felterjeszti az NFM-nak, jóváhagyást követően pedig be is fognak térni a járatok.

Előzmény: kristoof (63497)
kbn Creative Commons License 2017.07.17 0 0 63574

UVA nem ad ki bármit a kezéből... nekem furcsa, hogy ilyen kis munkáért egyáltalán lehajoltak.

Előzmény: Racilaci (63572)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.07.17 0 0 63573

Ha megnézzük az utolsó dokumentumot és eltekintünk a helyközivel megoldott 13-17 vonalak, valamint - a valószínűleg mérés nélküli - 0 fős járatoktól, sajnos indokoltnak látszik valamilyen csökkentés. Hogy az új hálózat ezt elfogadhatóan oldja-e meg azt a helyiek tudják / fogják tudni megmondani, de úgy nézem ellátatlan terület nem marad és a követési idők is emészthetőek. Arról nem is beszélve, hogy megszűnnek a "dőlt-aláhúzott-félkövér-kettőskereszt" eltérő útvonalon közlekedő keverések.

Előzmény: Racilaci (63572)
Racilaci Creative Commons License 2017.07.17 0 0 63572

Ez egy igen alapos, komoly koncepció - kár, hogy a kisebb városok szintjén egyik legimpozánsabb helyi járati rendszerből von el 15%-nyi futásteljesítményt...

Előzmény: Snake-Mojzi (63571)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.07.17 0 0 63571
trizs77 Creative Commons License 2017.07.13 0 0 63570

P.Laci biztosan meg akar felelni.

 

 

Előzmény: EKM-765 (63569)
EKM-765 Creative Commons License 2017.07.13 0 0 63569

Biztos, hogy meg akar felelni?

Előzmény: Törölt nick (63568)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.13 0 0 63568

Szombathely helyi:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=144487320&t=9146401

 

Az ÉNYKK-nak bele kell húznia az elkövetkezendő másfél évben, hogy teljesíteni tudja a feltételeket.

sosiforda Creative Commons License 2017.07.12 0 0 63567
Előzmény: Tourismo (63566)
Tourismo Creative Commons License 2017.07.10 0 0 63566

Még 4 nap!
Akit esetleg érdekeli a FINA úszóbajnokság shuttle buszjáratokról ennyi infot sikerült találni.

https://www.fina.org/sites/default/files/general/trainings_v3.pdf



trizs77 Creative Commons License 2017.07.09 0 0 63565

Egész részletes.

Jó.

Előzmény: htibor (63564)
htibor Creative Commons License 2017.07.09 0 0 63564

Pécs 2016. évi helyi közlekedésről szóló üzleti jelentés:

http://gov.pecs.hu/download/index.php?id=995629

trizs77 Creative Commons License 2017.07.09 0 0 63563

Budapesten, Zuglóban, a Mexikói úton, mától, menetrendszerint, 30-60 percenként (??) járnak már a FINA buszok.

 

Nem tudom, de  gondolom, a Szőnyi úti uszodához visznek valakiket.

Egyelőre az utasterhelés 2-8 fő, de hijszen még csak előkészítő napok vannak.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2017.07.08 0 0 63562

Ez izgalmas lehet. Mondjuk én inkább a kintalvós kocsikat láttam, (menetrend szerinti naponta 3-szor indult a faluból) amik azért nem voltak a legújabbak. (Vélhetően a néhány diák és óvodás elszállítására azok is bőven megfelelnek....)

Előzmény: orangutan (63560)
orangutan Creative Commons License 2017.07.07 0 0 63561

Nem lehet, hogy a német példa teljesen fals? Ott vannak igen nagyvárosok, sűrűn lakott agglomerációs térségek, igen jól kiépített és sűrű vasúti közlekedéses térségek, valamint szétterjedően lakott települések egyaránt - utóbbiakba jellemzően napi 1-2 járatpáros buszos közlekedéssel. 

 

Sűrűn lakott környéken, ahol a vasúthálózat is sűrű, ott lehetőség szerint igyekeznek olyan járatokat kialakítani, amik két vasútállomást kötnek össze, de ezek is rövidebb, általában 20-40 km-es vonalak.

 

Mindez teljesen más logikát követel, mint a hazai viszonyok. Úgy képzelem, hogy az ottani körülmények között sokkal könnyebb szigetszerűen működő részrendszereket kialakítani, mint itthon.

 

A hálózatok egymásba érnek, átfedik egymást, csak sűrűbben lakott helyeken kisebbek a távolságok. A különbség abban van, hogy a buszos közlekedésben szinte* teljesen szét van választva a helyközi és a távolsági közlekedés, a helyi és a helyközi pedig teljesen összefolyik. Hiányzik a helyközi (max 50 km) és az autópályás távolsági (100-1000 km) közötti szint, ami 2-3 nagyvárost kötne össze, de megállna útközben is, legalább minden faluban 1x.

 

* akad ritka kivétel, ami megy 20-30 km-t több megállással, helyközi (közl. szöv.) tarifával és járatszámmal, majd felkanyarodik az autópályára, és megy másfél órát megállás nélkül, mint távolsági járat.

Előzmény: Racilaci (63554)
orangutan Creative Commons License 2017.07.07 0 0 63560

a vonalcsoportot egy helyi, összesen 50-60 buszos cég csinálta. (Természetesen nem mind a menetrend szerintiben dolgozott.)

Kisebb helyi üzemeknél megszokott látvány, főleg csúcsidőben, hogy rendszeresen távolsági kivitelű, panoráma, vagy emeletes busz jár egy helyi, vagy falujáró vonalon. Hétköznap, iskolaidőben úgyis csak a garázsban állna.

Előzmény: Törölt nick (63550)
orangutan Creative Commons License 2017.07.07 0 0 63559

Regionális forgalomban a járások, vagy települések vonalcsoportokra írnak ki közbeszerzést. Előfordulhat, hogy egy vonalon csak az indulások egy része képezi a kiírás tárgyát, de ekkor konkrétan meg van határozva, hogy mely indulásokról van szó. Egy mérsékelten elbonyolított példa:

 

https://ausschreibungen-deutschland.de/262351_Personenbefoerderung_mit_Omnibussen_nach_dem_PBefG_Durchfuehrung_integrierter_oeffentlicher_2015_Boeblingen

 

A közbeszerzést megnyeri egy vállalkozás, ami lehet több kisebb közlekedési vállalat szövetsége is (Zweckverband), vagy egy nagyobb cég, akinek aztán jogában áll alvállalkozókat bevonni a teljesítésbe. Ebben az esetben a buszon fel kell tüntetni a fővállalkozó nevét, ezt vagy felmatricázzák, vagy csak bedobnak egy "Im Auftrag der ..." feliratú táblát a szélvédő alá - ha a felhasználónak valami problémája van, akkor ezt a céget érdemes keresni, hiszen ő tartozik felelősséggel a szolgáltatás teljesítéséért, nem az alvállalkozó.

 

El tudom képzeni, hogy a vonalcsoport üzemeltetőjének úgy jön ki a lépés, hogy hétfőn a Müller Reisen, kedden meg az Omnibus Meier adja a 747-es járat 16:45-ös indulására a kocsit, de ott lesz az Im Auftrag tábla valahol.

Előzmény: Fradista Utazó (63556)
dundalk Creative Commons License 2017.07.07 0 0 63558

Csodálom, hogy vállalta a nevét, mert ez a cikk az eddigi pletyka szintű információk gyűjteménye, tényként közölve.

Előzmény: trizs77 (63555)
EKM-765 Creative Commons License 2017.07.07 0 0 63557

Köszi. Magyarul jobban értek.

Előzmény: ikarus1980 (63553)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.07.07 0 0 63556

Én nem látok itt szigetszerű részrendszereket. Olyan nincs, hogy egy adott vonalat megkap egy adott vállalkozó. A 747-es járaton, azonos indulási időpontban, mindig más és más társaság buszát látom.

Előzmény: Racilaci (63554)
trizs77 Creative Commons License 2017.07.07 0 2 63555

OFF

 

Ma volt egy levélváltásom a cikk szerzőjével.....................:-((

Nem fenyegeti az a veszély, hogy Tudományos Akadémia meghívja soraiba.

 

ON

Előzmény: EKM-765 (63545)
Racilaci Creative Commons License 2017.07.07 0 0 63554

Nem lehet, hogy a német példa teljesen fals? Ott vannak igen nagyvárosok, sűrűn lakott agglomerációs térségek, igen jól kiépített és sűrű vasúti közlekedéses térségek, valamint szétterjedően lakott települések egyaránt - utóbbiakba jellemzően napi 1-2 járatpáros buszos közlekedéssel. 

 

Mindez teljesen más logikát követel, mint a hazai viszonyok. Úgy képzelem, hogy az ottani körülmények között sokkal könnyebb szigetszerűen működő részrendszereket kialakítani, mint itthon.

Előzmény: Törölt nick (63550)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!