Minden PKP-mozdony a Cargóhoz került. (kivéve az LHS-eseket) A PR és az IC bérli tőlük. A mozdonyvezetők is a Cargo alkalmazottai. Beteg szitu, és már régóta agyalnak, hogy a mozdonyokat elosszák a cégek között, de ha jól tudom, ez még egyelőre nem jött össze.
Mindettől függetlenül az ET22 már a restrukturizáció előtt is húzott személyvonatokat ;)
Valaki tud valami magyarázatot adni arra hogy a PKP Cargonak miért vannak gyorsvonati mozdonyai (EP07, EP09), míg a Przewozy Regionalne, vagyis a személyszállítás miért a tehervonati ET22-esekkel továbbít?
Elég sokan UFO-nak néztek, csoda hogy arrafelé nem nagy divat a vonatfotózás, míg elutaztam Opoleból-Rybnikbe, meg ottvoltam egy napot, láttam 18 magánvasúti mozdonyt, szóval tényleg lenne mire kattogtani a gépeket..
Később mutatok majd pár képet, gondolom azért van ebben a topicban rá érdeklődés :)
a Kujawsko-Pomorskie vajdasagban decembertol valszeg a PCC/Arriva szallitja az utasokat a dizeles vonalakon :) (2010-ig)
A vajdasag tendert irt ki a regionalis vasuti kozlekedes uzemeltetesere. A villanyos reszeket csont nelkul hozza a PKP PR, mert csak nekik van hozza jarmuparkjuk (budik). A nem villanyos reszeken viszont a vajdasag ad 13 sajat dizel motorvonatot, igy mar csak nehany jarmu kell es kesz. A PKP PR 18 PLN/km-t kert, a PCC/Arriva paros 12-t...
Daniabol terveznek hozni motorvonatokat az ottani Arrivatol.
A PR fellebbezeset ma elvetettek, meg ellenorzik a dokumentaciot, es alairhato a szerzodes.
Erdekes lesz... Ha valora valik, ez lesz az elso maganvasut a szemelyszallitasban.
Köszönöm szépen az infokat. A 1822-es nagyon érdekel, akkor amiatt felveszem majd a kapcsolatot a lengyel fórumosokkal :) Nem is gondoltam volna hogy ott is normálisak a fűtőházakban mint Ausztriában... :)
Állomáson, nyílt vonalon soha nem volt bajom. Több fűtőházba is bementem, többségébe kisvasútiba, de nagyvasutiban is jártam. Vagy hozzám sem szóltak, vagy kedvesen fogadtak.
A 1822-est nem tudom, de gondolom Sziléziában járkál. Sulzerek meg mindenhol előfordulhatnak. PTKIGK-sokat még Torunban is láttam.
A tapasztaltakhoz fordulnék kérdésemmel: Lengyelországban hogy állnak a vasútnál a fotózáshoz, mennyire lehet, mennyire ellenzik? Eddig csak pályaudvarokon fotózgattam, és ott nem ért semmi ellenségeskedés, de hátha csak ez az én szerencsém :) Másik hogy a PTKiG 1822-ese merre járkál, illetve a Sulzereik is érdekelnek. Kint leszek két hetet, és szeretnék megejteni pár alkalommal egy kis fotózást is :)
csak pár gyors fényképre volt még idő a tengerparton, meg egy italra az egyik helyi vendéglátóipari egységben. :-D elég gyenge volt a menetrend, mert nem gdanskban szálltunk meg, hanem éjszakai vonattal érkezve kirándultunk el a félszigetre, aztán meg rohanás tovább...
Egy lengyel kisvasutas barátom szerint még a napokban megnyílik a Cisna-i erdei vasút felújított vonala Nowy Lupkow állomásra. Ez igen örvendetes tény, nyáron nagyvasúttal könnyen elérhetővé teszi a vasutat. Érdekes, hogy a honlapjukon nem találtam erre semmi hírt.