Kösz az infót, nem gondoltam volna :( Szeptember utolsó hétvégéjén voltunk arra. Ha idén megyek, meg majd a rendőrnek elmagyarázom, miért jó az mindkettőnknek, ha nem büntet meg.
Győr felől rövidebb útvonal nincs is Diósjenőre. Komáromnál át Szlovákiába, Letkésnél vissza, Kemence, majd Diósjenő.
Tavaly és tavalyelőtt is jártunk arra kirándulni (Dacia klubtalálkozó). Kemencétől (ahol a legelején át kell menni a kiépített vízátkelőn, de minden átlag autónak megy ha nincs árvíz) Diósjenőig tökéletes aszfaltos út van. A behajtani tilos tábla ne tévesszen meg senkit. Én először megálltam, mert a navigáció is arra küldött volna, de helybeliek, és az erdész is mondta, hogy már jó ideje szabályosan lehet arra menni.
Diósjenőn pedig van egy nagyon jó kemping a fürdőhöz közel. Faházas, padlófűtéssel, TV-vel, konyhával, stb. megfizethető áron. Ajánlom mindenkinek aki családdal, barátokkal kirándulni menne.
A leírtak alapján szerintem is szivattyú lesz a hiba. Úgy is szoktam próbálgatni, ha nincs vagy gyenge a rásegítés, hogy álló helyzetben alapjáraton lassan tekerem a kormányt és közben gázt adok. Ilyenkor ha könnyebb lesz a tekerés akkor a szivattyú rossz. Nagykerekben szokott lenni TRW, SPIDAN szivattyú, felújított. A cseredarabot le kell adni. A szerelőd biztosan tud ilyet. Raktunk már be néhány kínainak mondottat is (a fene tudja hol készül ). Nyolcbóll 1 kezdett el szivárogni a többi működik most is, ki tudja meddig?
A hibák attól függnek, hogy mennyi a kilométer és mire használják? Városi áruterítés, vagy hosszútávfutás?
Nálunk 200 000- 680 000 km ig vannak kb. Mi szeretjük a Craftert, elég mostoha áruterítő munkát végeznek folyamatosan kell velük foglalkozni, de erről szól a flotta üzemeltetés.
Jellemző hibák nagy vonalakban: turbó geometria szorulás ( városi használat miatt ), kardán keresztek, idegesítő olajfolyás az olajszűrő háznál, váltó kulissza kopás, féknyereg csúszka és munkahenger berohadás, ékszíjhajtás már említett problémái stb...
Legfrissebb tanács vw szwrvízwstől,hogy cseréljem a szervószivattyút mert 99%az a baja,majd mossam át rendszert 3-4l olajjal és ha szerencsém van akkor mêg a fémreeszelékek nem bántották a kormanyművet.
meglépem mert nincs mas vállasztásom,csak tudnám hogy milyen tipusúak vannak milyen árban,mert a kereső csak 20-40e forintos gagyikat ad ki.
vannak komolyabb tipushibái ezeknek a 2.5tdi 136 le-s craftereknek?
Valóban a VW 009 300 olajat írja a katalógus. Ha jól tudom az sárgás színű. ( Lehet, hogy tévedek ) Mi Febi 6161 olajat rakjuk bele, ez az olaj nem nem tartalmazza a 009 300 előírást viszont jól működnek vele a az autók. Kb 20 craftert javítunk rendszeresen és meglepően jól bírják a gyűrődést ezzel az olajjal.
Dynaudionak annyi javaslatom lenne, hogy a Crafter ékszíjhajtást komplexen kezelje. Ez alatt azt értem, hogy akkor működik jól ha minden jó. A gumiágyas ékszíjtárcsa nem szakadt, a generátor szabadonfutó tárcsa nincs beállva, az ékszíjfeszítő himba nincs berohadva, és a műanyag perselyei nincsenek rommá kopva. A feszítő teleszkóp is rendesen működik.
Talán ronthat a szervokormány működésén a berohadtt, befeszült talpas gömbfej(ek).
Udv urak. Ket problemam van ket kulonbozo szerelogardaval, de eggyikkel sem az elso alkalommal, aztan megint az en kákámon keresik a csomot. Fontolgatom, hogy fekete listara teszem oket.
-Elso problema: Bmw X5, 3liter diesel. Az ember ugy vette, hogy fogyasztotta a hutovizet. 1200-1300 fordulat alatt nem is ment kereken a motor. Szetboritottak es 2 hengernel is tisztabbak voltak a szelepek. Hengerfej nyomasproba es sikolas utan javasoltam a parasztnak a szelepek ujrailleszteset is, de lemondta mert sokalta az arat, igy mindegyik visszakerult a helyere uj szelepszarszimeringekkel es viszlat. Felhivnak, hogy nagyon keken fustol, amit eddig nem csinalt.
-Masik problema VW 1.4 16V szijszakadas utan hengerfej kapott 16 uj szelepet, 8 szelepvezetot a kipufogohoz es 16 szimeringet. Szivo szelep 0,04-0,05mm log a vezetoben, nem lattam ertelmet cserelni es bele kellett ferni a keretbe. Javasoltam a gyurucseret, mert tul van ez a szar a 150ezres futason, de nem kapta meg, mert sokba kerult. Motor megy szepen, de 5L/1000km olajfogyasztasa van es fustol. Tulaj vett egy bontott motort, aminek a blokkjat ugyanezzel a felujitott hengerfejjel szereltek be, de megmaradt a problema. A szivotorok olajos. Szerelo allitja, hogy a gyuruk jok a vasarolt motorban es csakis a hengerfej lehet a hibas, mert megismetlodott a problema, meg meg azert is mert tobb mas szerelo is ugyanezt allitja, tobbek kozott a markaszerviz is. Nem bizom a velemenyuk, mert volt mar hasonlo szopas egy Daihatsuval az elozo brigadnal es a gyuruzes utan nyomtalanul megszunt a problema, masfelol meg azert sem, mert amikor szobakerult a gyuruzes rakerdezett, hogy a standard meretu huvelybe beleteheti-e a javitomeretes gyurut, mert neki az van a fiokban.
van egy öreg uazom sok elektomos problémával, ebben szeretnék segitséget kérni. nem meggy az öninditó, reléjére gyanakodtam, újra cseréltem de nem javult a helyzet. egyébként ha kozvetlenul az aksirol inditom csavarhúzóval müködik. aztán a generátoron még meg van a 14V töltés de az aksiig már csak 13.5V jut el. külső fesszabályzója van kicseréltem de a hiba továbra is megmaradt. az akksi új. valamint a gyújtást a régi próbalámpa a trafóra és a testre módszerrel tudom álitani mert nics hozzá semmilyen diagnosztikai müszer. itt akkor kéne felgyuladjon a lámpa mikor nyit a megszakitó, de csukott állapotban is ég halványan. új megszakitó van benne. nekem már nincs ötletem megörit
" ... Eredetileg zöld színű szokott lenni. DEX 3 olaj való bele. .... a zöld az Pentosin vagy Febi CHF11S ... mostakkor melyik kell bele? ... "
A rendelkezésemre álló információk szerint a VW a Crafterek kományszervójához VW 009 300 jóváhagyású folyadékot ír elő. Úgy tűnik hogy ez se nem Dexron III se nem CHF 11S hanem egy különálló követelmény (A CHF 11S-nek megfelelő VW jóváhagyások száma VW G 002 000 vagy VW G 004 000).
1. a tegnapi polémia miatt reggeltél, hogy bele trollkodj, akkor lószerszám a hátsódba.
2. Megpróbálod leírni érthetően a gondodat, de nem valószínű, hogy ebben leírás alapján lehet segíteni. (amit írtál, az alapján biztosan nem) A hangokat hallani kell a helyszínen, ergo jobb megmutatni valakinek, aki ért hozzá.
Sziasztok. Nekem van egy peugeot 307 benzines autóm.egyenletes surlodásos hangot hallok rajta ha motor felel haladok akor lehet hallani a hangot.balra kanyarodva eröteljeseb a hang.valaki tudna segiteni?
A Bakonyban lakom Csesznektől pár kilométerre,ha legközelebb erre jársz mutatok olyan helyet ami maga a csoda,meglehet még az autószerelést is abbahagyod ;)
Igen,,csak mikor egyértelműen elmegy a szervó alapjáraton gurúlva/kanyarodva,próbaltuk pörgetni,megemelni bőven a fordulatot és arra nem jön vissza,inkább kormány vagy kerék mozdulatra.
Utóbbi nem teljesen egyértelmű de,hogy fordulat emelésre nem jön vissza a kormányrásegítés az már biztos(korábban azt hittük pedig)
egyébként ha jobban figyelem lelassítás utáni kanyarodásokkor megy el legtöbbször,majd visszajön megint elmegy,és olyan darabos az egész.
Innen kéne kiindulni, ha alapjáraton jön elő a hiba, ott a legkisebb a szivattyú fordulatszáma, vagy nincs rendes hajtása, főtengelyékszíjtárcsa csúszik mittomén, vagy szivattyún belül van baj.
Emelt fordulaton ha jó, akkor a rendszer többi része futómű, kormánymű, annak hidraulikus része is nagy eséllyel jó.
Hát ...a tárcsák nem lettek cserélve mert nem látta a szerelő kopottak,és semmi más hangja/jele nincs abban a pill mikor megszünik a szervóhatás,simán csendben szíj rángatás nélkűl egyszer csak nem tekerhető a kormány majd ugyancsak semmi jel-hang nélkűl megindúl.
sajnos nem is figyelték a szíjat álló helyzetben tekerve mert akkor még egyértelműen sokkal rosszabbra gondoltak->kormánymű mert ugye nem volt megváltozott szíj visítás-nyikorgás csak a megszokott alap hangja ha ment a szervo ha nem
na majd holnap megmutatom a tippeket
hőbörögni meg nem szoktam indokolatlanúl,és nem is szeretnék
az a fura,hogy az előző első tulaj elmondása szerint olajcserén kívűl csak a hosszbordás szíjat cserélte 2-szer is mert tipushibája a ciripelés,először egy gates-re majd dyco-ra, és ugyanúgy ciripelt párezer után megint.
Nagyon szépen fut minden tárcsa.
ma este kész volt a vezérlés+olajcsere+új continental hosszbordás,,
holnap du. lesz összepakolva teljesen,majd beírom milyen lett.
már kezdem azt hinni tényleg azért adta el a bácsi mert belefáradt az egészbe..
én meg nem vettem észre mikor próbáltam mert nem mindig hagy ki és akkor is csak lassan fordúlva ,de akkor szinte képtelenség elfordítani a kormányt,muszáj megindúlni és utána vissza is jön-majd megint elmegy.....egyenesen-gyorsan haladva semmi nem tűnik fel
Győri márkaszervizben korábban megtörtént eset, ott dolgozó barátom mondta. Hölgy bement, és elmondta, hogy a Cseszneki kanyarokban (szerviztől kb. 45km-re) de csak ott ,,csisszen-csosszan" az autója. Szegény munkafelvevőnek több problémája is akadt. Ne, értette mit jelent a ,,csisszen-csosszan". Persze a hölgy másképp nem tudta elmondani, csak ebben a formátumban, egyre hangosabban. ,,hát, hogy lehet valaki ilyen hülye, hogy nem érti?"
Ezt követően a következő felháborodás azon volt, hogy most rögtön de azonnal, és pont oda, nem akarják elvinni próba útra az autót. Rázópadról, egyéb futómű vizsgáló, állító eszközökről ő még nem hallott, de nem is érdekli, mert az autója csak Cseszneken ,,csisszen-csosszan". Sajnos az autó hibája nem derült ki, mert érzékeny búcsút vettek egymástól. Majd egy egész cég röhögött rajta még kb. fél évig.
Az normális, hogy ennyi kilométer után nyekereg a hosszbordásszij rendszer? (sztem nagyon nem az) Szij sem lehet laza. Biztos jol van rajta a hosszbordás szij felrakva?
Valóban rosszúl tettem fel a kérdést legelsőnek,majd utána többször is írtam a kormány tekeréssel kapcs. bajaimat.
Én nem vagyok autószerelő (csak szerető)😄,így kb . 25autóm volt már nevemre írva.
Nekem a szervó mindigis a kormány rásegitést jelentette csak nagyon ritkán hallottam fékkel kapcs...
Boccs mégegyszer ha megtévesztően kértem segítséget.
,
A lényeg,h látszólag,kotyogtatva,csavargatva,megvizsgálva stb. minden rendben ,garantált 110e km-el érintetlen karcmentesen sűrűn kihagy a KORMÁNYszervóm
Igazad van, én vagyok a hülye, nem tudom megálmodni, hogy már vagy egy hete miről beszélsz. Persze a magadfajták módján a durcát azt egyből be tudod vágni.
már arra gondol a szerelő,h maga a hosszbordás szíj iszonyat hosszú ami 6db tárcsát hajt alja teteje is és kicsit laza volt,ezért néha kihagy és nem hajtja a szivattyút,de vmiért mégsem ad hangot olyankor.
holnap du. megtudjuk.
egyébként jó minőségű a continental vezérlés szett és hosszbordásszíj?
Kopogás ... Az autómon - Nissan Primera P11-144, motor QG16DE - minden reggel, az indulást követően kopogás, adott esetben némi sziszegéssel párosulva hallható, a bal hátsó ajtó felől. Az első negyedóra menet után megszűnik, majd délután újra kezdi, kb. negyedóra múlva abbahagyja. Kitaláljátok ? Egy tükör segíthet a megfejtésben :)
Üdv:LyPapa
Megfejtés: (: .tenem-tevöj , nesélü óstáh a tatam moynálsik A
az bezon:) egyszer kérdeztem egy f astra dízel vezérlésének összejelölését, és ha nem tévedek kaptam rá néhány lakótól választ. szinte azonnal! de lehet, hogy csak értelmesen és értelmeset kérdeztem
Cradternél a ropogó súrlódó hangot a kormányoszlop kardán hosszcsúszkája szokta okozni. A VW javítási utasításában is benne van erre az esetre, hogy a pedáloknál a hosszcsúszkát meg kell kenni zsír spray-vel. Épp az előbb csináltam egy ilyet. A rásegítő erő eltűnést a szivattyú szokta okozni. Attól hogy porszáraz még lehet rossz. Nézzétek meg a tartályban lévő olajat. Sokat elárul. Eredetileg zöld színű szokott lenni. DEX 3 olaj való bele. Előfordul kormány mű vezérlőház kopás is, de az sokkal ritkább mint a szivattyú hiba.
Egy autót karban kell tartani, ami bizony pénzbe kerül. Vagy lehet sz@r rönózni karbantartás nélkül, bár a végösszeg akkor se biztos, hogy kevesebb, de legalább lehetett szidni.
...vagy nem kell megvenni gondozatlan, visszatekert órájú kocsit. (meg kell fizetni egy szakembert, hogy nézze meg, mielőtt megvesszük...)
Hihetetlen,hogy nem találják a szervó kihagyásos hibát sehogy sem a 2009-es 110e km-s 2.5 tdi vw crafternek.
Futómű rendben,szervószivattyú-kormánymű porszáraz jól működő,kormány kardánok simán forognak,hibakód nincs,olaj maximumon,hoszbordás szíjnak hülye hangja van (tipushiba) de nem reagál kihagyáskor.
Egyszerűen elmegy a szervó majd visszajön -megint elmegy-újból megindúl és közben tekeréskor,kb fél fordulatonként tompa morgó-surlódó hangot ad mintha rozsdás-száraz lenne a rudazat és hozzáérne a kasztnihoz.
Természetesen nem kötelező segíteni, nem vagyunk egyformák.Szerencsésnek érzem magam, hogy abban a topikban, ahol én többet írok, ott a segítséget kérő mindig kap választ.
Én csak a tényt írtam le, hogy nem kaptam választ.Ez sértődés, követelőzés...?
De azóta már megoldódott, egyik topiktársad segített.Most Ő vagy tudta a választ,míg Te nem, vagy csak csupán több a segítőkészség, mint benned.Mint fent írtam, nem vagyunk egyformák....vannak a frankó, belevaló,tökös megmondóemberek és van aki segít.Hidd el, utóbbit többen kedvelik...
Igazatok van, viszont az említett használt gép esetében is lenne válasz, ami itt nem volt.A hozzáállás a probléma számomra, illetve a nem megszokott.Ahány ház, annyi szokás....
Gondolom Ti is hasonlóan reagálnátok, ha segítséget kértek valamiben, amiben nem vagytok otthon, viszont vannak mások, akik igen, de még válaszra sem méltat a topik közössége.
No, tényleg mentem, egy tapasztalattal több lett, Nektek pedig további jó fórumozást. ;-)
Komolyan azt várjátok, hogy egy szóbeli leírásból(kopog valami elöl, néha nem), meg a vettem egy autót kitudja hány kilométerrel, mit nézessek meg benne-ből érdemben fog tudni segíteni bárki is?
A kopogós kollégának le kéne vennie az ékszíját, hogy egyáltalán onnan jön-e a hang, de ez nem fog neki menni a leírása alapján, tehát szerelőhöz kell vigye az autót, az meg jó eséllyel tudni fogja, mit hallgasson meg rajta.
A Te autódon meg mindent meg kellene nézni, mivel 14-5 éves, kezdve a folyadékok-szűrők-vezérlés-szíjak-forgó morgó alkatrészek cseréjével, le kéne venni az önindítót, belenézni, generátor szintén, esetleg klímacsapágy csere, főkábeleket átmérni/javítani, főbiztosítékokat szintén,, aksin indítóképességet/kapacitást mérni, hogy tudd mire számíts vele, levenni az ablaktörlőmechanikát, szétszedni-zsírozni, hogy ne éjszaka esőben álljon meg, futómű-fék-kerekekről még szó sem esett, kipuffot megnézni, nem-e le akar esni, hűtő-klímacsöveket átnézni, nem-e repedt/dörzsölt, bilincsek megvannak-e, az összes elektromos csatlakozót széthúzni-összedugni legalább a motortérben, turbótengelyt meglógatni keresztben-hosszában, szívócsövet kitakarítani, klíma/víz/levegőhűtőket kimosni, némelyiket belül is, lehet kihagytam valamit, és még ezek után is lehet bármilyen váratlan hibája az autónak, csak kisebb eséllyel.
Köszi a választ, nem sértődtem meg, ezért is néztem vissza, bár valószínűleg utoljára.Én is tisztában vagyok azzal ,hogy nem lehet forintra pontos árat mondani.Azt is tudom, hogy ez egy fórum, nem kötelező senkinek válaszolnia.Viszont ha esetleg áttévedsz a "láncfűrészgond" nevű topikba és megkérdezed, hogy milyen láncfűrészt vegyél, akkor pár kérdés után kapsz egy választ, ami a fórumtársak tapasztalatai alapján a jó választás lehet Neked.Ezen a fórumon a törzsgárda elbeszélget szépen, akik meg páran kérdeznének, azoknak meg nincs válasz, mintha meg sem írták volna a kérdésüket.Értem én, hogy itt ez megy, csak a saját tapasztalatom és gyakorlatom szerint mást vártam volna.
Konkrétan kizárólag Renaul/Dacia típusokkal (na jó, a barátok és rokonok más autóit is meg kell csinálnom) foglalkozom. De direkt nem írtam árat, több okból sem. Elég hülyén jönne ez így ki egy fórumon, hogy konkrét árajánlat összeírva. Majd ad árajánlatot az a cég/vállalkozó, akit konkrétan felkeresel személyesen.
Neten meg amúgy sincs értelme, mert pl. egy tisztességes munka, gyári vagy olyan minőségű alkatrészekkel x Ft, akkor tuti lesz olyan zugműhelyben kontárkodó, aki neten rendelt Taiwani gagyi cuccokkal, garancia nélkül (részben ki sem cserélt cuccokkal) megoldja 1/3 áron.
Egy fórum pedig csak lehetőség, nem kötelező semmi. Nem garantált az sem, hogy a kérdésre lesz válasz, az sem garantált, hogy a kapott válasz helytálló e. Megsértődni pedig ilyeneken nem szokás.
A problémám az, hogy a 2001-es évjáratú Nissan Almera H7-es izzója az utóbbi időben többször is kiégett. Elkezdtem gyanakodni, hogy valamilyen feszültség vagy áramerősség túltengés lehet az autóban, ugyanakkor arra is gondoltam, ha ez lenne, akkor a többi elektromos kütyünek is tönkre kéne mennie (Valeo kiégett balról, betettem egy alacsonyabb minőségű Auchanos-t, fél nap múlva kiégett, ismét egy Auchanost, megint kb fél napig bírta).
Van valakinek valami ötlete ezzel kapcsolatban? Vagy csak sima véletlen lehet? Előre is köszönöm a segítséget!
(meg ha mar annyiszor megokoskodtunk hogy az olaj/viz emulzio belefagy a karterszellozobe mar azt is kipucoltam. ebben is volt 171ekm utan - föleg hogy utoljara 2014majusaban csereltem utoljara olajat)
Ezeknel a hugyoknal cserelni kell a kipufogo szelepet is, ha csikos a feszek, mert ha sokat jartak vele ugy hogy nem zartak, akkor mar csak egy apro lepes a szeleprepedes es kieges.
Van egy Opel astra 1,7 dti Y17DT motorkódú autóm A gondom az,hogy pár napja el kezdett húzni a kocsi jobbra.Jobbra forduláskor könnyen megy ,Balra olyan mintha ki szeretne folyton törni jobbra.Néhány dolgot lecseréltem,stabilizátor kar ,szilent ,lengőkar gömbcsukló.Sajnos a jobbra tartás nem szűnt meg.
A kormányon amit még érzek mintha kerékpáron ülnék és 8 as lenne a kerékben (rángat)
Mi lehet a baj?Gumi ?Tárcsa? Felfüggesztés.Mit nézzek,nézesek meg rajta ?
Persze, 2020-ig gond nélkül vizsgázhat katalizátor nélkül.
Volt viszont egy időszak, amikor nagyon sokan szereltek katalizátort kétüteműekbe, akkor műszaki vizsgán be is jegyezték a forgalmiba. Később a tulajdonosok rájöttek, hogy hamar tönkremegy a katalizátor, ezért kiszerelték. Műszaki vizsgán viszont kérik, ha már be van jegyezve a forgalmiba! Vásárlás előtt ellenőrizd a papírokat, hogy nincs-e bejegyezve a katalizátor. Az a jó, ha nincs.
Üdv! Sajnos nem emlékeztem a hogy totálkár kerülendő motorok című cikkében felsoroltak között van a VW 1.2 6V (AWY) motor is, így sikeresen vettünk az asszonynak egy 2003-mas polót. 206 ezer volt benne nyár közepén, azóta kb 3-3500 került bele. Sajnos később derült ki, hogy híresen hengerfejbeteg a motor, bár az egész kasztnit alapjáraton hintáztatáson, és egy kimúló trafón kívül csak az időnként fel-fel villanó csekkendzsin utalt rá hogy baj van.
Egy kompresszió mérés során bebizonyosodott, hogy a baj valós, egyes henger 15, kettes 16, hármas 4.
Körbekopasztottam a hengerfejet, szívósor kipusor, egyéb sallangok. Még rajta van a motoron az első pajzzsal együtt.
Kérdésem a következő. Elméletileg reteszelni kell a fő és vezérmű tengelyt is. Ez hogyan oldható meg "házilagosan", ha nem áll rendelkezésre gyári célszerszám?
A válaszokat előre is köszönöm. A műtét holnap délután háromkor folytatódik!
Egy kis infóra lenne szűkségem.Az alany Renault Megane 1,5 dci 82 le 2004-es.
Ez a gázolaj szűrőtől a szivattyúba bemenő ág csatija, valamilyen szeleppel.Ezt kéne kideríteni,hogy mit funkcionál.Vagy légtelenítő,vagy lezárja a szelepet így leszedéskor nem levegősödik? vagy mi lehet szerintetek?Köszi a választ előre is.
Nemcsak takarékosság, mexokás. Ha bizonytalannak tünik a dolog, nem csinálom, csak első hallásra qrva egyszerű egy patronos szűrőt cserélni. (látásra már nem ) Gondoltam, ha a scudoét le tudtam ami betétes, ez is menni fog, de hát a qrva sok csavarból azt se tudom, melyiket lazítsam,melyiket nem.
Gondoltam, kapok itt valami tanácsot, ha lökök fel egy pár fotót.
Kia Sportage 2.0 crdi 2008. 150 LE, cserélt már valaki gázolajszűrőt?
Eddigi autóimmal elboldogultam, de itt olyan dzsumbujban van, meg annyi csavar van körülötte, hogy azt se tudom, melyiket bontsam. Pedig elvileg az egyszerűbb patronos változat, nem betétes.
Attól is tartok, hogy ha belevegősödik, nem ragadok-e a garázsban (pince). Képes-e ez a tipus légteleníteni magát?
A Belzer a 90-es evek elejen eladta a braziliai leanyvallalatat a Cooper Toolsnak, oket pedig az Apex vasarolta fel, igy kerult a tulajdonukba a nev. Viszont csak Braziliaban hasznalhatjak, es a cuccaik is a helyi piacra keszulnek (ez egyben sejteti a minoseget, a brazil melost nem veti fel a penz).
A "valodi" Belzert a sved Bahco vasarolta fel valamikor a ketezres evek elejen, a nemet gyartas megszunt, a markanevet sem nagyon hasznaljak, a teljes szortiment ennyibol all:
Érdekes, és pont a Hazet csavarhúzóit szeretem. Semmi baj velük. Sok Hazet célszerszámom van, gyári beszállító is, mert sok Vw célszerszámban ott van a Hazet felirat.
Arrol nem beszelve, hogy a Hazet, Gedore, Stahlwille szintu gyartokhoz besetalsz a 20-30 eves nyomatekkulcsoddal/racsniddal, es felujitjak/kalibraljak neked. A kereskedocegeknel meg ilyenkor az igy jaras esete forog fenn.
Talán máshogy döntenél. Sok Beta szerszámot már más gyártmányból pótolok, mert gyengébb minőségű lett.
Annyi féle volt itt említve, nekem eszembe jutott hogy talán nem csinálnak olyan széles kínálatot, de Proxxon Industrial szerszámaim nem nagyon akarnak pusztulni.
Én is szerettem. Jó volt ránézni, jó volt megfogni. Csak épp ennél többet nem tudott. Persze az ára miatt talán az elvárások is nagyok voltak, de az be tette a kaput amikor a PH2-es csavarhúzó hegyét kézzel sikerült letörnöm egy 6-os csavar miatt.
Azóta átkerültek a nem sajnálom - nem pótolom kategóriába.
Kézi szerszámok rovathoz egy gondolat. Bár mi nem autót szereltünk, de volt pár autószerelőkkel "közös" szerszámunk. Már csak azért is, mert a legkisebb kalapácstól a fémfűrészen át az összes csavarhúzó, behajtó, bit fej mind csak és kizárólag BETA volt. Nem is volt velük soha gond, ma sem döntenék máshogy.
Nekem személyesen van egy Hazet, és egy Vigor komplett szerszámos kocsim. A Hazetet imádom, a Vigortól rosszul vagyok. Új korától szar a hajtó racsnija, nehezen lehet leszedni a crowa fejeket, okádék a csavarhúzó...stb.
Udv. Van valakinek egy jo tablazata amibol kiderul hogy egy bizonyos felnimeret milyen autotipusokhoz passzol? Megmaradt a Hyundaitol 4 lemezfelnim gumival es meghirdetnem. Sokkal tobb potencialis erdeklodore szamithatnek ha meg tudnam mondani milyen mas verdakhoz jo. A Google nem volt a baratom az ugyben :(
A Belzer jo egy evtizede megszunt, a wuppertali gyartassal egyutt. Manapsag a Bahco arul 1-2 fogot Belzer felirattal, seegerfogojuk konkretan nincs is.
ha kihullott a dűbel a betonból vagy a gép, vagy mi sérültünk meg..de volt hogy a bedűbelezett betonelemeket daru vette le..soha nem volt ebből semmilyen baleset.. magáról a szerszámaikról nem tudok nyilatkozni, mert BETA-t használtunk mindenből
Mielőtt megvettem volna ezt az autót kétszer is kérdeztem itt, hogy vajon milyen olajszivattyú meghajtás lehet benne? Senki nem válaszolt, gondoltam senki nem is tudta. Én kis naiv azt hittem, hogy ez pár hónap alatt nem változott, valamit hátha hozzá tudok tenni a nagy kollektív tudásbázishoz. Hát jól le lettem oltva :-(
Vásárlás után természetes dolog volt, hogy rögtön benéztem az olajteknő alá. Onnan van a korábbi fotó is.
Újra csak a Toptul-t tudom ajánlani, profi cucc, ipari felhasználásra, nem barkácsboltos.
A negyedes dugófejei 1-200 Ft (!) körül vannak, a felesek 2-300 Forint körül. Legyen az hatlap, 12 lap, e-torx stb. A nagyméretű fél colosak (pl. 30-as hosszított) is 6-800 Ft. 10 Baron, erős légkulccsal öljük a normál dugófejet és évek óta bírja.
Intercars forgalmazza itthon, elég vacak a webshopjuk sajnos.
En szeretem a Hazet cuccait, a celszerszamaik es a nyomatekkulcsaik is jok.
Miota a 772-es teleszkopkulcs megvan, a kerekeket is azzal cserelem. Nem kell a szivargyujtos utvecsavarozoval bohockodni, egy mozdulattal oldja a csavart.
A kopottas hosszbordas szij feszito gorgo okozhat szakadast vagy csak hangokat produkalhat?
Csereltettem szijjat a feszito gyari 11 eves 88 ezer km Berlingo 1,6 benzines.
A szerelo mondta o nem tanacsolja a cserejet mert meg Igazabol jo. Viszont ures jaratban pirosnal az uj vezerles,vizpumpa, hosszbordas szij csere utan is eleg gyakran hangot kis kopogo hangot hallok.
Tanacstalan vagyok mi okozhatja ezt a hangot.
Uresre gazadasra gyengul a kopogo hang majd elveszem a gazt es kotyoraszik tovabb. ..kovetkezo pirosnal nem csinalja. ...majd egy masik megallasnal csinalja. ..
Már az utolsó PD-kben sem az volt. 2008-as 2.0TDI (BMN) Alteám van. Nem CR, csak PD. Már az enyémben sincs balansztengely, a pumpát feszítős lánc hajtja.
2, hüüü de megnyugtattal ezzel az "elvileg"-gel. "elvileg" a nem erösitettnel is birnia kene... elvileg
(de majd akkor idegeskedem, ha valoban megvettem egy ilyet...
bar ugye a Z12XE-ben is 60ekm-nel csörög a lanc es darabokra hullik a motor es cserelni kell... nalam most 170ekm-van benne. sok minden szethullott a kocsin, de a lanc gyari es halk... (lehet hogy a 15ekm-res olajcsere minosegi olajjal es szurovel...)
ugye ezekben bosch CR van?
3, vagy megis golf 3 lesz 2E-vel es LPG-vel... abban no AGR, no DPF, no kettostomegu, no Multilink, (no CR), no balansztengelyproblema)
csak az ismeretsegi korben mindenkinek magyarazni kell hogy miert nem "normalis" autoval jarok... es mar unom
kalapaccsal es csavarhuzoval lejott. visszarakas elott meg raheggelek majd atellenben 1-1 6mm-s anyat, meg kap rezpasztat a felulet ala. bar ha az uj pumpa is kibir majd 12.5 evet, akkor kovetkezore bontoban lesz szetszedve...
Vettem egy 2001-es Renault Scenic I 1.9 dCi-t.Az óra 162 ezer km-t mutat, de a jelek szerint visszatekerték az órát.A volt tulaj azt mondta, hogy vezérműszíjat és szűrőket, meg olajat cseréltessek benne.Ez így kb. mennyibe fog kerülni nagyságrendileg?Illetve van valami, amire még fokozattan kell figyelni, vagy cserélni, esetleg megnézetni?
Sziasztok!Egy olyan gondom lenne van egy kéthengeres vizhütéses moped autom.diesel lambordini fols blokkal olyant kezdet el csinálni bemelegszik és elkezd húzi mint a fene és nekiáll füstölni de fehéret,vizet nem forralja nem eszi nem midig csinálja mi lehet ez?????????????????
Benéztem a Pugeot Fábián-hoz megkérdeztem a tolatóradart.
Igazából a gyári szett ,úgy gyári a szett ,hogy utángyártott és a Peugeot cikkszám szerint ezt hozza 508 és 308-hoz mert ez a márka a beszállítójuk,valami Textar vagy ilyesmi ,azt hittem a textar nem gyárt elektronikát,vagy félreértettem,de azt mondta ott a srác hogy igazából nem rendelte még senki mert amiket eddig csináltak utólagosan az mind Valeo volt 21-33 ezer ft abból egy szett az is csipog meg jó minőségű, még sem kínai.
Azt mondták hogy igazából nem tud a gyár által hozott cikkszámú utángyártott radar többet ,csak drágább !
Az autóra fel lehet tanittani ,de attól még az RT6-os NAVI nem fogja mutatni a kis autót grafikusan a szines sávokkal meg a cm-erekkel ,ugyan úgy kis külső hangszóró fogja adni a csipogó hangot ,még csak azt sem lehet hogy az autó gyári hangszóróiból szóljon és 64.500FT csak a szett plusz tanít,szenzorok szürkére fúj 110 ezer ft-nél jártunk,ha még az RT6 -ra rálehetne tanittani mint a gyárilag radarral szerelteknél,belementem volna ,de így inkább másfele keresgélek.
Azért gondolkozom Valeo-n mert az is Peugeot beszállítója,kínai nem érdekel.
Valeo tolatóradarról van tapasztalatotok,strapabíró?Megbízható?
Vagy esetleg tudtok más márkájú jóminőségű szettet?
Van egy 2007-es 1.6-os (benzines és fehér..... :)))) ) Fiestám amin a külső tükrök záráskor becsukódnak de úgy tűnik valami eléggé a végét járja mert becsukáskor rezeg a jobbos tükör, mintha többszöri nekifutásra sikerülne csak átugrania a lécet.
Van ebben a mechanizmusban tipikus kopó rész (amit esetleg külön is lehet cserélni)?
Segitszéget szeretnék kérni, olyan problémám van hogy a 2.5td ducattoban eltört a fötengely, a blokk sértetlen maradt es sikerult szerezzek ugyanolyan évjáratu és motorkódu használt főtengelyt csapágyaival együtt. ez igy beépithető egy az egyben, vagy a köszörülés és csapágycsere elkerülhetetlen.
Van egy számomra rejtélyes probléma, remélem itt tud segíteni valaki!
Adott egy Mazda 2, 2003, 1.2 FUJA motorkóddal.
Olyan jelenséget produkál, hogy nincs alapjárat, a fojtószelep álló motornál alaphelyzetben van, tehát résnyire nyitva (10%), majd elindításkor azonnal bezár nullára! Ezért a motor nem kap levegőt, leáll, kivéve, ha gázpedállal tartja az ember.
Ecutól szakadásvizsgálva lettek a kábelek a fotószelepig, map szenzorig minden okés.
A hibatároló üres.
Az autó amúgy működik, az alapjárattól eltekintve.
Érdekesség, hogy egy donor autóból minden jeladó és fő egység át lett rakva és úgy is lett hagyva, azóta is megy az az autó, ez viszont nem..
Lehet/ szükséges a fojtószelep alapbeálltása, ha igen, milyen módon?
Ez a tipus elektromos gázpedálos, tudtommal ezen nincs alapjárati szelep, hanem maga a fojtószelep nyitása-zárása határozza meg az alapjáratot. Alapjárati motorra feszt adva nyit és polaritást fordítva lezár.
Esetleg karter szellőztetés tömített, tankszellőztetés nincs eldugulva, szelep működik.
Ha le van húzva valamely cső a szívósorról, viszonylag normál alapjárata van.
Élőadatot nézve az ecu álló motornál 10%-ot vezérel ki a fojtószelepnek, majd induláskor azonnal zárja 0-ra. A kipufogó büdös, túldúsított, látszik, hogy a benzint teszi be, mint állat, de levegő nincs.
Map, hőfokjeladók rendben, élőadatban is, gázpedálszög is!
Mazdánál 10E pénzbe fájt, hogy megmondják, nincs baja...
Volt ey érdekesség, mégpedig az, hogy néha beáll valami vészüzemmódba, ami azt jelenti, hogy van alapjárat (!) tehát minden cső a helyén, és az ecu nyitja 10%-ra a pillangót, viszont ilyenkor nem reagál a gázpedálra...
muanyag fedel lejött, csövek es elektromos csati is. a fem karikat megprobaltam csavarhuzoval es kalapaccsal utögetni es elforditani, de nem sikerult...
Milyen hibát ír? Volt már, hogy tönkrement ez a fajta dpf...
The regeneration is requested in that the consumed fuel since the last regeneration is set to a maximum value in the DDE control unit.
The regeneration is started at the next trip as soon as the coolant temperature has reached a value of at least 75 °C and the exhaust-gas temperature before cat. has reached a value of at least 240 °C. Moreover, the fuel level must be at least 10 litres.
The best possible effect of the regeneration is achieved if the vehicle is operated for around 20 minutes at a speed of at least 60 kph that is as constant as possible as of the start of the regeneration. Experience has shown that non-urban driving achieves the best regeneration results.
The current state of any regeneration block, of a regeneration request in the control unit and the regeneration itself can be displayed both in the service function ”Regeneration of particle filter” and in the DDE diagnosis request at the point ”Regeneration particle filter”. Moreover, the distance driven since the last regeneration can be read out.
The following possible states on regeneration are displayed:
Regeneration blocked
Regeneration released
Regeneration in DDE requested
Regeneration not requested
The following possible statuses of the regeneration are displayed:
Regeneration active
Regeneration not active
Distance driven since (last successful) regeneration in metres
Calculated total distance driven with the particle filter in kilometres.
Average fuel consumption per 100 km since filter replacement.
Notes:
In the event of a prematurely cancelled regeneration, the regeneration is started in the next drive cycle as soon as the coolant temperature has returned to a value of 75 °C and the exhaust-gas temperature before cat. has returned to a value of 240 °C.
In the case of a particle filter heavily loaded with soot, it can occur that the regeneration request is blocked again after a short time or is not released. In this case, it is required to regenerate the particle filter in a motorway / or cross-country trip taking approx. 30 minutes at a speed that is a constant as possible. Subsequently, the service function ”Regeneration particle filter” must be run again.
Moreover, it also occurs that with a particle filter heavily soiled with soot the exhaust-gas back-pressure becomes so high that problems can occur on reaching breakaway speed. In many cases, this impairs the feasibility of the exhaust backpressure test. A clean regeneration reduces the effect of this problem in many cases and lowers the exhaust-gas back-pressure.
During the regeneration phase and with the engine running, it can also occur that the display for 'Regeneration active' jumps to 'Regeneration not active'. This behaviour can be seen exclusively with the vehicle stationary with the engine running. This behaviour does not impair the scheduled course of the regeneration in general.
Ezeknek a motoroknak (1.8 tfsi) 2012-ben magas olajfogyasztás miatt módosították a dugattyúit, dugattyúgyűrűit, hajtókarjait és a hengerfejen lévő kartergáz leválasztó/szűrőt. Ezeket garanciában cserélték, ha reklamált a tulaj.
Passat 1,9PdTDI 131LE (2004) Beindításnál felpörög egy pillanatra, 10-ből 2-3-szor fordul elő, illetve menet közben, ez a hibajel jön elő és utána, gyorsításnál berezonál az autó, ha leállítom és újraindítom, akkor eltűnik a hibajel. Mi okozhatja? Köszönöm.
szar a vakumpumpa, vagy leginkabb vhol ereszt a vakumrendszer. elso korben le kene dugozni minden felesleges vakumfogyasztót es ugy megnezni.
nalam is ez volt mert a belso levegokeringetes vakumcsöve megrepedt... elötte meg az AGR vakumcsöve esett le... (na jo amikor az leesett, akkor 0 fekszervo volt). Azota nalam miden le van dugozva. vakumpumpan csak a fekszervo van...
(apropos: hol lehet normalis minosegu vakumcsövet venni? utoljan mar belsoszöveteset hasznaltam... erre az is elrepedt...)
elmegy a szervó lelassítás utan mikor nincs magasabb fordulaton..,milyen problémára utalhat ez a jelenség?,csak mert ahogy összeraktuk a képet valószínű ezért adta el.
gondolom pár tízezres kiadásért nem ad el egy autót..
annyi extra infó van még, hogy az üzemanyag szint negyed alatt, üreshez közelebb volt. tankolás után úgy 5 kmen belül megszűnt a probléma. reggel szerviz, ha bárkit érdekelnek a fejlemények, majd jelentek. :)
- Honda cr-v '02 2.0benzines, jobb első oldalütközés érzékelő hibát ir az SRShez, hol kellene az érzékelőt keresnem: az ajtóban vagy a szőnyeg alatt valahol?
- Vw golf '03 1.9 pd ATD,19561/ P3105 fennálló hibát olvasok Vag-commal, ez a leállításkor bezáró pillangó vákuumkapcsoló szelepére vonatkozik.Hogyan nézzem meg,mekkora feszültséggel kellene működnie,ill mennyivel hajtassam meg kiszedve a szelepet?
Értem, elnézést, nem igazán értek a témához. Csak reggel tudjuk szervizbe vinni, addig meg még kellett volna az autó, azért kérdeztem rá. Köszönöm szépen, minden esetre.
köszi a választ. turbó az kevésbé valószínű, mert kb fél éve volt cserélve. kezdetnek azért majd megnézegetjük az érzékelőket, meg szűrőket, hátha csak összeszedett valamit
egyelőre információim végesek, de beírom amit tudom, ha valakinek van valami ötlete hogy merre induljunk el, az sokat segítene.
vw lt 2.8 tdi, 2006, auh motorkód
a jelenség az, hogy menet közben leszabályoz a motor, ami abban mutatkozik hogy korlátozza a fordulatszámot. a leállítás, újraindítás segít, de csak átmenetileg. van hogy az alapjáraton is észrevehető a dolog.
tudom hogy ez így elég keskeny, de egyelőre ennyit tudok. van valakinek valami ötlete, hogy mi a legvalószínűbb probléma?
Én is vállalkozó vagyok (villanyszerelő), itt angliában. A félórás olajcseréért kiszámláz 30 £ot, plusz még az anyagokon is fog egy tizest, akkor furcsállom a helyzetet...
Műhelybérlet, meg szerszámok... Itt mindent le lehet írni az adóalapból. Nekem is vannak kiadásaim, nem is kevés.
sziasztok ford orion china 1.6 8v kuplung csere volt kompletten kinyomo csapágy,napsugár tárcsa,és kuplung tárcsa.a hiba az h toszik kiemelni rendesen de ha benyomom akkor érezhető h kiemel mi lehet a gond ???
A golf4-é nem jó bele. Nincs meg a gyári bal első motor???Ha nincs meg a bal első,,,akkor a jobb első motor cikkszámából kiderűl,hogy mi a bal száma.Van több motorom is .Ha tudom valamelyik számot???akkor tudok segíteni.
tudnátok segiteni seat Leon 2002es 1.6 benzin Bcb motor a vezető oldali ablakemelőmotorhoz kellene cikkszám illetve ha valaki tudja hogy a golf4 jo e bele? Köszönettel István
Ha megveszed cseréld is ki saját magad!Az autószerelőket sokmindenki ingyen akarja dolgoztatni vagy olcsó pénzért. A műhelyt fent kell tartani, szerszámokat, műszereket kell vásárolni nem aprópénzért a szaktudásról nem is beszélve...Viszonyításként ma kértem árajánlatot a házunk riasztószerelésére /normál nem szintes, száz négyzetméter/ és a munkadíjon megakadtam egy picit, hatvanötezer volt a papírra írva és azt mondta egy nap alatt végez vele...
Nem tudjátok véletlenűl milyen időközönként kell vezérlést cserélni 2009 crafter 2.5 tdi 136le teherautóban,mert 120ezret és 220ezret is mondtak ami nem mindeggy.
ill. váltó-difi-motorolajat is szeretném tudni egy kalap alatt.
Kérdés miatt jöttem csak olvasgattam a fórumot és beleböfögnék ,mert világításban van némi amatőr tapasztalatom :)
Kínai xenon-ok között is van külömbség,de igazából minden a lámpán és a projektoron múlik a trafó és a xenon cső már másodlagos.
Szabadtükrökben katasztrófa főleg bordásban ,egyel jobb halogénes projektorban jól beállítva az talán nem vakít ,de sosem lesz tökéletes a fényelosztása...
Egy jó xenoncsőhöz kell egy jó xenon proji és nem muszály hogy Hella legyen bár a Hella is gyárt utólagos projektorokat ami brutál főleg D2S foglalattal :)
Nekem egy elavultnak számít mini morimoto 6.0 /2.5 -ös H1 es xenon projik vannak a lámpákba NHK xenon csövekkel 4300K Hylux 50W-os trafókkal ilyet lő,de ennél már csak jobb xenon projik vannak Pl mini 7.0 amin még javítottak a fény jobb eloszlásán pl még oldalra,hogy még szélesebben terítsen,vagy a Q5 3.0 vagy FXR 3.0 D2S foglalattal.
Ha legugolok és az orromnál van a vetítési kép sötét világos vonala sem vakít,semmi szórt fénye nincsen,van gyári mosóm,dinamikus szintszabályzóm nincs ,úgy hogy ez is illegáll így meg vannak a gyári lámpáim is és műszakira vissza megy ,de igazából a trafók is a lámpákba vannak építve nem látni őket ,se a vezetékeket,de biztos ami biztos,műszakira inkább vissza teszem a gyáriakat.
Hamár xenon szett akkor innen érdemes ezek saját fejlesztésű cuccok:
Egy kis tanácsot szeretnék kérni, persze nem könnyū látatlanban.
Szóval az alany eg Fiat Stilo, 1.4 16V 95Le, 2006 évjárat, 5 ajtó.
Elsō futómū probléma van, méghozzá, hogy kotyog. Elōre hátra mozog a kerék kb fél centit. Ki vannak kopva a szilentek. A szerelōm egybōl azt tanácsolta, hogy komplett lengōkarcsere a tuti.
Szilentcsere nem lenne elég? Nyilván munkadíjban ugyanannyi, ha nem több, mert kivenni, préselni, visszatenni. Az újat meg csak kiveszem-beteszem.
Hozzátenném, nem magyarországról írok, hanem angliából. A szerelō is magyar. És kicsit rossz szájízzel töltött el, mikor múltkor ráeszméltem, hogy az olajcserekor kicsit vastagabban fogott a ceruzája, mikor kiszámlázta a felhasznált anyagokat, annál mint amennyibe valójába került a cucc.
Félek, hogy egy pár lengōkaron mégtöbbet szakítana.
Persze elébe mehetnék a dolgoknak, ha én szereznék alkatrészt, de nem tudom mi a gagyi, mi a jó, stb...
itt 48£-260£ ig terjed egy pár lengōkar gyártmânytól/márkától függōen.
A vetitesi kepen max azt latod, jol van-e beallitva a lampa. A fenyeloszlasa szar, mert nem a hozzavalo reflektor van a fenyforras mogott. Szembejovoknek baromi zavaro, kilometerekrol ki lehet szurni, ha hazilag barkacsolt vilagitassal kozelit valaki.
A szememben a ciganyxenon az egr ledugozasaval es a dpf kiherelesevel van egy szinten.
Egyik teleszkópszimmering eresztette az olajat. Kicseréltem. Viszont az olaj ráfolyt a fékre, és meglocsolta a betéteket.
Korábban ugye szó volt róla, hogy fékfolyadékot egy kis főzőcskézéssel elvileg ki lehet szedni a fékbetétből. No, de mi van a teleszkópolajjal?
Féktisztító sprével megpucoltam, amennyire lehet. Fog, mint a ződ festék, de mintha az érintett tárcsa kicsit hidegebb lenne egy-egy első fékes megállás után. Tárcsák, és betétek is újszerűek, gyáriak.
Üdvözletem!Egy kis segítséget kérnék,daewoo lanos 1.4 8v nem pörög fel,fullad,alapjárat viszont egyenletes.Kompresszió ok,üz.a nyomás 2.3bar.Ha lefulladt,nagyon nehezen indul újra.Hibakód p-0342 vez.mű.tengely jeladó alacsony bemeneti jel.Okozhatja ezt a jeladó?Előre is köszönöm ha válaszoltok.
Jó Estét Urak! Egyszer már kérdeztem, lehet nem vettétek észre. VW. pl. polo 1.4 benzin stb. azok a fajták ahol lánc hajtja az olajszivattyút, szóval ha kinyúlt a lánc, az hallható? Valami kerregő hang hallatszik lentről kb. 2000 ford/p körül.
Az autót egy kisebb átalakítás után vettem, nem volt teljesen kész. Néhány elektromos hibát sikerült egyszerűen elhárítani,mert csak a csatlakozókat kellet összedugni. (a műszerfal is ki volt szerelve belőle)
Hibajelenség:
A fékpedál kapcsolót ,kuplung kapcsolót nem érzékeli az ECU, műszerfalon piros villogó lámpa jelez, tempómat így nem működik.
Hogyan tudnám végigkövetni a vezetékelést? Esetleg rajzrészlet elérhető valahol?
Bízom benne,hogy csak vezetékelési probléma van, de ha van egyéb tippetek a hiba felderítésére, szívesen fogadom !!!
Valoban a feklampakapcsolo volt a hibas.:-) Helyben kicsit megbutykoltem ( az egyik erintkezopar volt megegve, gondolom a lampakapcsoloe), aztan ma itthon vettem egyet es ket perc mulva mar a helyen is volt. Ujra mukodik rendesen . Megegyszer koszi a tanacsot!
Nincs olyan, hogy xenon ready, ezt tuti a kereskedo allitja es nem a Valeo. Egy adott lampatest csak egy adott fenyforrastipusra kap engedelyt (halogen/gazkisuleses/led). Szep is lenne, ha egy lampatestbe barmit pakolgathatnal, a gyartok foldhoz vernek a segguket oromukben, mert rengeteget sporolhatnanak azon, hogy 2-3 varians kifejlesztese es tipusvizsgaztatasa helyett csak egyetlen valtozattal kene eljatszaniuk ugyanezt. Nezd meg a lampatesten az E-jelzes mellett a tipust, akkor egyertelmu lesz a dolog:
A - helyzetjelzo lampa B - kodlampa C - tompitott R - tavolsagi
CR - tompitott es tavolsagi (egyidejuleg hasznalhato) C/R - tompitott vagy tavolsagi (egyszerre csak az egyik hasznalhato)
HC - halogen tompitott HR - halogen tavolsagi HCR - halogen tompitott es tavolsagi HC/R - halogen tompitott vagy tavolsagi DC - xenon tompitott DR - xenon tavolsagi DC/R - bi-xenon
(elvileg letezhetne DCR is, de hogy egyszerre tudd hasznalni a tompitottat es a tavolsagit, 4 xenon izzo kene, ilyet gyakorlatilag senki nem gyart)
A hazilagos ciganyxenont pedig egy ido utan onkent fogod kiszedni az autodbol, hidd el.
A kinai HID-szettek minosege borzalmas, a Nightbreakerrel sokkal jobban jarsz.
ugyan ez van munkatársam Peugeot 206-osánál is... leginkább 4-es és 5 ös fokozatokban érezni remegést az utasoldalon elölről..látta több szerelő is, de nem tudott vele mit kezdeni...
Beszereltem a zongorába az osram nbu izzókat. Mintha másik lámpája lenne. Tökéletesen látok vele sötétben. (hülegyerek februárban kimegy este motorozni...)
5000 Ft környékén van egy pár H7-es. Egy próbát lehet, hogy neked is megérne.
Passat, 2006, BPM (vagy BMP)moci. Menet közben, intenzívebb gyorsításkor kb. 1800 - as fordulattól elkezd remegni az eleje. Gázt elveszem, vagy csak folyamatosan haladok, szépen megy. Féltengelyt kizárnám, mert a fordulatszám emelkedésével erősödik a remegés, vagyis váltáskor ugyan olyan intenzitású a jelenség. Alapjáraton, ill. üresben pörgetve semmi zaj. Egyébként azért került hozzám, mert eldurrant a turbo utáni gumi könyök. Így nem tudom, milyen volt előtte.
Tehát, azon járműveknél amelyek kettős tömegű lendkerékkel szereltek, azokhoz a gyár ma már sima lendkereket árul. Kérdésem a következő. Sima lendkerékkel szerelt járműveknél ugyanakkor beszerelhető a kettős tömegű lendkerék?
-tegyél be 2 új izzót, lehetőleg emelt fényerejűt, osram stb
-relézd ki a pozitívot, generátorról végy B+t
-testeld ki a negatívot, generátorról végy B-t(vagy aksiról, ha nincs túl nagy fesz.esés a testkábelen), poz-neg oldalon használj 2,5mm2-es drótot, minél rövidebbet
-üres tankkal állítsd be a lámpákat E10-re(magasságállítód működjön, h le tudd venni!)
-mosd le a szélvédőt
-vedd le a napszemcsit
-open your eyes, and see
---------------------
-moss lámpát gyakran
-cserélj izzót viszonylag sűrűn, mert ki fog égni(erre is van megoldás, ha meguntad)
-----------------------------------------
-fényszórónál ugyanezt, tedd párhuzamkapcsolásba vele a szintén megcsinált ködlámpákat
Siófokon van a kocsi, segítségkérési szándékkal kaptam a videót :) Amúgy ezeken állítólag túl vannak, igaz, a tulaj azt mondta nemigen látja az értelmet az ottani szerelőben, így örülne ha felhozhatná hozzám :D Erre mondtam neki, hogy legalább egy videót dobjon, hogy el akarom e vállalni :)
"de szerintuk szorvanyos hiba, ugyhogy csak 155 darab dugojuk van raktaron.. :DD "
Szórványosnak mondható, mert csak bizonyos motorszámokat érint amik azután készültek, mikor valami igen tapasztalt mérnök nyerhette az ötletbörzét, ahol elhitette hogyan tudnak 20 centet spórolni motoronként és ezért kb. 5000 euro prémiumban részesült :)
A gyárnak az a pár millio euró veszteség elenyésző :D
Konzulens véleményt szeretnék kérni, most kaptam mailban a videót, én leragadt, vagy nagyon rossz hidratőkére voksoltam, esetleg veztengely gondra. Véleményetek?
Viszont kerüld a csoda TYC, Depo és társai lámpákat, maradj akár az említett Valeonál, vagy Hella, Bosch. Kelet felé iszonyatos vackokat tudnak gyártani, mind lámpatestből, mind izzóból. Nincs semmi sem fokuszpontban, aztán olyan amilyen a fényük.
Köszi a tippet, bár nézek egy új lambdát, mert ez a bontott ami most belekerült, vacak. Mindenestre a bizonyos FRA hiba kb 400km alatt nem jött vissza, és a fogyasztás is úgy tűnik, realizálódott, majd nyomok egy pontos teletankos mérést.
Az a ket lampatest lassan 20 eve kapja az UV sugarzast akkor is, ha szemre rendben vannak. Ha veszel bele ket bontottat, az ugyanolyan szar lesz. Lehet varazsolni emelt fenyereju izzoval, esetleg lemoshatod szilikonoldoval a burat, de ha latni akarsz, vegyel ket uj lampatestet szerintem.
Mi bajod az emelt fényű izzókkal? Épp most vettem a zongorába két H7-es osram nbu-t. Kocsiban bevált már a fényerejük. Igaz, hogy csak 200 óra környékét bírnak, de addig legalább világítanak rendesen.
Régen játszottam eleget ilyenekkel, 0.7-0.8V-ért én nem relézném és vezetékelném újra. Fújd ki levegővel, hátha van némi por a lámpatestben, még ha szemmel nem is látszik, sokat számíthat. Valamiennyi javulást várhatsz az emelt fényű izzótól, de azért nem csoda. A FL-es lámpa ha jól emlékszem, már projektoros, nem?
Azt szeretném megkérdezni, hogy a Skoda SuperB- 1,9 PD TDI-nél a hidraulikus kuplungon lehet-e állítani ( rudazaton pl.), mert úgy érzem kicsit fent fog.
Nem csúszik, nincs vele gondom, de szokatlan számomra, ha lehetne állítani, állítanék egy kicsit.
( A hétvégén úgyis egyéb okokból is kell vele foglalkoznom)
A mi környezetünkben elég pontos, akiket ismerek rajta vannak, de hát ez így egy kalap...
Ez csak egy cégjegyzékből kimásolt adatbázis béna felülettel, nagyon merev és "életszerűtlen".
Ki a fene fog itt keresni minket a NAV-on kívül ? :)
Renó...
Kicsit árnyékra vetődtem, nem vettem észre, hogy folyik a fűtőradiátor tömítése, nem is kicsit. El van ázva a szőnyeg.
Azzal jött be az ügyfél, hogy fogy a víz és nem fűt.
Furán viselkedett, gyanús volt, hogy égésgáz kerül a víztérbe, amit szerintem a legutóbbi videó bizonyít is. (?) (Mást nem tudtam elképzelni.)
Javítás után viszont megmaradt a jelenség.
Megszüntettük a vízfolyást, a bubik megmaradtak, de az autó fűt, nem forr, kapcsol a venti időben, nem fújja a csöveket, a víz rövid távon nem fogy belőle.
Talán mégis csak szállítja a gázt (levegőt) és nem termeli, pedig legalább 2 órát szórakoztam vele, hogy légtelenítsem. Elképzelhető, hogy úgy behabosítja a fagyállóba, hogy több ídő kell, míg a felszínre jön és már nem jut el a szivattyúhoz.
A CO2 reagens folyadék sem mutatott egyértelműen semmit, nem szineződött el, aztán 5 perc múlva mégis... fene se érti.
annyi kulonbsegel, hogy az 2 ismeros muhelye 2x ( 2=4 ) van jelolve.. plusz van ott egy muszaki allomas is.
...ami konkretan 3 faluval arrebb van.
(abszolut nem zavar. -mar azon kivul hogy intolerans vagyok az ohaza burokrataival - de jobb helyeken az ily jellegu dolgokat beta verzioban, teszt uzemben mukodtetik.
....es kello korultekintes nelkul nem csinalnak belole feltengelygumi szerelo szent gralt. . :P :D)
Hááát a környékünkön köszönőviszonyban sincs a valósággal. A mi telephelyünkön egy ismeretlen nevű cég szerepel, és rajtunk kívül itt nincs autójavító.
Köszi. Hogy érted, hogy "ezt az F15 biztositek kivetel gyorsan eldontheti." ? Mi kell, hogy változzon? Elektronikához nem értek, de ha megsúgod, csak megoldom. :)
Szép jó estét mindenkinek! Peugeot 206 SW 2.0 HDI RHY
Nem indul, AC pumpa nem megy. Direktre kötve megy, tehát pumpa jó. Alap állapotban 7 Volt körül van a csatlakozóban, gyújtást ráadva lemegy 4,6 körülre. Kérdésem az volna, tudja-e valaki konkrétan hol van a szivattyú reléje, (használati szerinti biztosíték jó) vagy hol keresgéljek? Lehet immo hiba is? Ezt elvileg kiírná a fedcomp, volt már rá precedens, hogy nem indult immo hiba miatt, de azt eddig mindig kiírta, és gyújtás ráad, a kulcson bezár gomb megnyomása után rendbe jött mindig.
- Figyelembe veszi, azért írja elő a gyertyacserét.
- 800 Ft-os gyertyával ne autózzon 100.000 km-t "véletlenül"
- 0,3 mm hézag :)
- a gyújtókábelhez nem kell nagy keresztmetszetű vezető mivel nincs nagy áram. Vastag (minimum 2 mm) szigetelő kell mivel nagy feszültség (15 - 25 kVolt) van.
Kevés az olajnyomás,és a vezérmű tengelyek berágódnak.és a hidrótőkék sem kapnak megfelelő olajnyomást.Sűrűn előforduló probléma.De a dugattyúk is tudnak lötyögni a hengerbe.
Üdv! Golf IV 1.4 benzin motoroknál van az a jellegzetes csattogás, főleg terhelésnél, mintha hidrotőke, de mégse az. Valaki tudna segiteni h mi adja? ezeknél a motroknál már többször is hallottam.
Van benne egy kis hidro, meg szelep csattogás is, de ami nem annyira jön át az sokkal mélyebb, durvább kolompolás. (olyan, mint egy kéttömegű, ha már elszabadult.Persze itt nem az.)
Vízpumpa jó, vagyis nem találtam benne hibát, mikor hengerfejeztem, kivettem, megtekergettem, nem forog rajta a kerék, nincs sérülése, belevaló...stb. Termosztát új.
Új vez.szíjat is kapott, feszes (gondolom). Azt hiszem a légzsákok miatt nem forog a víz, és mikor kidolgozza nagyobb fordulaton, akkor indul el. Beleköpüli a gázt a vízbe, habosodik. Videón nem látszik, de ettől lesz világosabb a hűtőfolyadék.
Meleg pontokat azzal zártam ki, hogy szép lassan melegítettem, és már relatív hideg motornál is furán viselkedik.
Kösz!
Találgass csak mert, ha nem találjuk ki, akkor motorcsere.
A másfél napi melót és az anyagot meg nem tudom ki fizeti ki. :)
Már csak azért is érdekes, amit mondasz ,mert igazából nem fújja fel a vízteret, csak egyszerűen gázosodik. Később a venti többszöri bekapcsolásáig melegítettem, de a söntcsőből úgy sem jött semmi, gyakorlatilag ugyan ez volt a helyzet, mint ami látszik.
Szerintem még mindig belefújja a gázt, nem csak forgatja, termeli is. Nem lehet lelégteleníteni.
A söntcsövön nem jön hűtőfolyadék.
Jellemző ezekre hogy átreped a hengertérből a víztérbe ?
Megbontáskor nem tűnt rossznak a HF tömítés, és repedést sem láttam, pedig ez után már kerestem.
Ötlet ?
Más, hogy a motornak terhelésváltáskor durva kopogó hangja van, amit szerintema forgattyús mechanizmus ad. Főtengely csapágyak, csapszeg (dugattyú) kopás miatti mechanikus ütés...
Tulaj szerint ez nagyon régen ilyen...
Egyébként nem forralja a vizet, gondolom ezekkel a bubikkal is elfogadható a hűtés, a fűtés is akkor szűnik meg, mikor eltűnik a víz. Jól megy, gyertyaképek azonosak, nem látok lerakódást egyiken sem.
Mintha a már rég üzem meleg, és folyamatosan nyaggatott motor is gőzölne a kipufogón folyamatosan, de ilyen párás időben ez bármi lehet...
Aki tervezi ezeket a gyújtórendszereket, az figyelembe vehetné, hogy a gyertyahézag az idő elteltével egyre nagyobb lesz, a nagyfesz részek átütési szilárdsága meg egyre kisebb, és ahol a két érték metszi egymást, az lesz a trafócsere időpontja.
Namost lehet, hogy papíron a hézag fix, a szilárdság szintén, csak a valóság ezt leszarja.
Így aztán minél több ilyen kifeküdt rendszer akadt a kezembe, annál inkább ütögettem összébb a hézagot, és a végére maradt a jól bevált 0,7, mert ha azzal 100000(százezer) km-t autóznak véletlen, akkor se nagyon megy 1,1-1,2 fölé.
De adtam vissza autót 0,3-as hézaggal is, mert épp nem volt pénz trafócserére.
Aztán a másik véglet, amikor 1300-as B+G ladára raktunk fel CPI trafót, Bosch W7DC gyertyával, alapból 1mm hézaggal, rendes anyagokból megépített(ebbe a 2,5mm2-es bóti "bikakábel"-ből csinált gyertyakábel is beletartozik, ami járó motornál világít a sötétben) szekunder körrel, annyi karbantartási igénnyel, hogy 30 ezrenként vissza kell ütni a hézagot 1,2-ről 1-re:-), mert az 1,2-vel gázzal hidegen 3 helyett 6 fordulatra indul...kérdezem a srácot, "jó lett?, hát, talán, hármasban a 7500-at leforogja", elmész a picsába, azt nem mondtad, hogy versenyezni köll:-)), százvalahányezret ment ua. gyertyával, azért dobta ki, mert elfogyott a középelektróda.
Mese vége, rég volt, tán igaz se volt, megyek fröccsöt inni, meg szétverem a BH ajtót:-D
Értem, végül is nem is tudom miért mondtam a membránt, mert közben már rájöttem, hogy az a másik tér... Amúgy a membrán/vákuum tudná működtetni, mert tuti nem lyukas, viszont lehet, hogy tök kokszos és nem igen mozog, bár hibakód nincs... Lehet, hogy szép fokozatosan adaptív módon megtanulta a vezérlő...
Na mindegy le fogom szedni és akkor közelebbről megnézem, ha cserélni kell, hát cserélem, de egyelőre el leszek foglalva az olajfolyások orvoslásával.
******
Más:
Az egyik oldalon az alsó lengőkarnál a talpas porvédője ki van szakadva, nem nagyon, de úgy voltam vele, ha rossz a talpas, akkor cserélni kell. De kiderült, hogy tökéletes és semmi baja.
Lehet-e porvédőgumit venni hozzá? Esetleg más gép hasonló porvédőjét, de lehet, hogy már ilyeneket nem árulnak, csak komplette, pedig kár volna csak ezért kicserélni.
"...annyira meg lehet kopva a tengely/perselye vagy ilyesmi? Létezik?"
Igen, pontosan erről van szó. A membrán igen ritkán lyukad ki, onnan egyébként sem tudna jönni semmi, mivel pont befelé szívna a vákuum. Nem lehet szétszedni roncsolás nélkül.
Szóba került még az EGR membrán légzőfurat, hogy esetleg onnan is megy ki trutyi.
A membrán nem szakadt, a trutyinak a szelepszár mellet (de ezt csak én gondolom), van útja felmenni abba a térbe ahol a furatok vannak.
Nem tudom, hogy milyen a műszaki megoldás, még nem szedtem szét, annyira meg lehet kopva a tengely/perselye vagy ilyesmi? Létezik?
Vagy egészen másképp kerülhet oda a trutyi? Én jelenleg csak így tudom elképzelni, előbb szokott tönkremenni a membrán, mint ilyen mértékű kopás lenni.
A hétvégén szedek szét mindet, addig csak találgatok, infókat, tanácsokat kérek.
16V HF-nel a gyertya feszket mivel lehet normalisan pucolni?
(z12xe, gyertya tomitese alatt a felulet nem tiszta. 3 hengernel ok. 4. hengernel nem. iskolai ecsettel es pici levegovel ugy ahogy megpucoltam. de nem lehet kapni vmi ekkora meretu kerek drotkefet, ami egyben a gyertyanyilast is eltomiti (hogy ne kulljon be a szemet)
Nagyon úgy néz ki, hogy megnyertem egy EGR cserét és az olajhűtő tömítéseit, de veszek karter és szelepfedél tömítés, úgyis le akartam venni a kartert kitakarítani...
Nem tudom kinyitni a bal hátsó ajtót.Központi zár működik, gomb megy fel-le, de nem nyílik, se bentről, se kintről.
WD40, kilincs/gomb mozgatás, ráolvasás, stb. túlvagyok, a jobb ajtózár helyzete alapján hajtottam egy szál drótot, amivel lenyomnám a kisreteszt, ami a zárpatkót vagy mit tartja(első ajtót már nyitottam ki így), de nem találok oda, szar helyen van:-((, kivettem a külső vízvetőt az üvegek alól, onnan is spréztem, semmi.
kétésfél órát szoptam vele, mit próbáljak még?(vigyem el hozzáértőhöz?)
Sziasztok.91-es A vectrámon a csomagtér ajtóban nem tudom elfordítani a kulcsot. Nyitott állapotban van, és nem tudom bezárni, egyszerűen benne van a kulcs, de nem fordul. Mit tegyek? Lehet ilyen zárbetétet kapni valahol, vagy van más megoldás is?
"Törlés után teljesen normálisan működtek a szondák, amikor a "CAN" jelzésű vezérlőhöz tartozó diagot akartam futtatni akkor torpant meg a motor és beírta a hibakódokat."
Ezt lepróbáltam kétszer is, tehát biztosan a diag. precedúra okozta!
120E km van a motorban, be van ütemezve a vezérléscsere, ill. mivel fesztelenítve lesznek a vez.tengelyek, le tudom bontani a felső részt és rálátok a tengely kopásra...remélem.
Olajat és szűrőt cseréltem, semmi problémát nem láttam a szűrőn, (sima henger ) a motor egyébként szépen megy , jól indul. A lambda szondára utaló kódok benne voltak, ill. a hozott munkalapon szerepeltek.
Törlés után teljesen normálisan működtek a szondák, amikor a "CAN" jelzésű vezérlőhöz tartozó diagot akartam futtatni akkor torpant meg a motor és beírta a hibakódokat.
Mintha egy pillanatra ( vagy többre ) kikapcsolta volna a befecskendezést, és a megszűnő üzag. miatt reklamálna.
A szakszerviz talán azért akart szondát cserélni, mert azt spekuzták ki hogy a lambda jelszál időnként testelődik a negatív fűtésszálhoz, fene tudja. ( a munkalapon szonda fűtés hibát tüntettek fel )
Az autó tudtommal csak az aktuális műszaki vizsga miatt ment a szervizbe átvizsgálásra.
Közben az is felmerült, hogy : városi bevásárló kocsi volt sokáig, aztán elkezdték hajtani autópályán. Ha volt benne sok lerakódás a jó olaj, üzemmeleg kemény járatás belemoshatta a trutymót a karterbe ami eltömhette a szívókosarat. (+ Cam ) Ezenkivűl friss termosztátcsere nyomai látszanak. Ilyen üzem miatt én már cseréltem szétdőlt motort Mazdában.
sötétszürke VW Polo 9N, 1.4 16V 2003-ból. AUA motorkód.
Egyenletes tempónál - ez lehet 60, 90, 130 akármennyi - 5-8 másodpercig 3 hengerezik a gép. Gyertyák, gyertyakábelek (NGK) trafó (valami noname) újak, ezek voltak az előző szerelő ötletei. Én a légszűrőház-pillangószelepház közti gumigyűrűt cseréltem gyárira, mert kővé volt keményedve, tuti hogy ott falsot szívott. Ha már ott jártam, leszedtem és kipucoltam a tökretkes pillangószelepet.
Annyit értem el, hogy ritkábban és "csak" 1-2 másodpercig tart a 3 hengerezés.
Kicsit még visszatérve az egr membránra, levettem a vákuum csövet és egy másik csősegítségével szívtam, úgy éreztem, nincs membránszakadás, mert gyanakodtam, hogy abból a lyukakból jön a trutyi, de hát nem, pedig ott az egr háza kívülről jó olajos volt. Gyanús volt még az olajbetöltő sapka tömítése is, onnan is mehetett talán.
Gondolom, hogy egy kulccsal megfogható fedél? Nagyon olajsáros a hűtőborda, ott a helyén hogyan lehetne ügyesen megmosni, mert azt pl. féktisztítóval esélytelen, esetleg szétszedés előtt nagynyomású mosóval?
A hőcserélő és a blokk között van, vagy a hőcserélő és a szűrőház között is van, most nincs előttem, azért kérdezem.
Gondolom akkor a hűtővizet le kell engednem...
****
Ja és keresem fedélzeti számítógépet, ebben a modellben mintha nem lenne, meg középen "gyujtáson" csak a klf. figyekmeztető lámpák vannak. Az egyik lcd-n a kilóméter és napiszámláló a másikon az óra.
Olajszűrő alatt elvileg az olaj höcserélő van. Lehet hozzá kapni tömítést. Előfordul, hogy kiszárad sokszázezer megtett km alatt. Le kell mosni és megnézni, hol ereszt.
Van az olajszűrő ház alatt egy hűtő, talán a visszafolyó gázolajat hűti, na annak a hűtőbordái is a környezete is tiszta olaj, de nem az olajszűrőház tömítéstől jön. Egyelőre megpucoltam ott körülötte,felette mindent, valahonnan odakerült elég sok olaj, ami aztán folyt le...
Nincs valami tipikus hiba, valahol egy tömítés ami miatt lehet, nem olyan régen cseréltek benne olajat és a szerelő nem vette észre??? Lesz vele dolgom rendesen, le kéne mosni mindent és megnézni, honnan a fenéből ment oda az olaj..
Köszi az infót, úgyis akartam én is takarítani az egr-t és szívócsonkot, de most hogy mondod, így hamarabb.:-)
Még egy kérdésem lenne az EGR-en a membrán ház alatt van furat kétoldalról, annak mi a szerepe?
Talán a membránház légzője? De nem úgy néz ki, meg mintha onnan jönne kifelé trutyi is, nem tetszik...
Ha szétszedem majd biztosan meglátom, de hátha kapásból tudod a funkcióját. Az egyik jól látható a fotón, meg mint hogyha alatta az a két menetes furatról is hiányozna valami. A túloldalon ott a csappantyú cuccai vannak rögzítve.
2000-es évek elején ford szervízben melóztam.Számolatlan mennyiségű trafót cseréltünk a focusokban.(igen 1.4,1.6-ba).És persze 50E-km után pár ezerrel.A gyári előírás a 60E volt a gyertyára.Aki hajlott rá 40E-nél kapott újat,aki nem annak a fele visszajött 60E elött.Pedig a normál rézelektródás gyári motorcraft gyertya ezer-párszáz forint volt.
ezek a vezerlok/trafok meghalnak a belevalo gyertyatol is.. :)
Mit össze nem morogtam itt évekkel ezelőtt, hogy az ilyen hiperszuper emelt hézagra/élettartamra tervezett(?) gyújtórendszerek simán belepusztulnak a megnövekedett szekunder oldali feszültségbe, ezért tessenek az ilyen 1,1, meg hasonló hézagú gyertyákat már újkorukban visszavenni max 0,7-re, mert azt talán még bírja hosszútávon:-DD
1-Futyulo hangja van a valtonak es indulas utan eggyesben ha benyomom a kuplungpedalt melyebb bugo kutyavonyitas hangot hallat egy masodperc erejeig. Ha nyomvatartom a pedalt es visszatolom a kart eggyesbe, akkor ujra hallatszik. Csak terheles alatt csinalja es csak elso fokozatban, alapjaraton nem. Csereltem olajat, data szerinti 75W90 GL4 Valvoline Maxlife 1,4L kapott. Nem tudom, hogy olajcsere elott is voltak-e ezek, vagy sem, nem reg van nalam az auto, meg csak most kezdem hallani a zorejeit.
2-hideg valtonal 1-es es 2-es fokozat nehezebben megy be, kicsit eroltetni kell a kart, allo motornal sem megy be kuplungolas nelkul es akkor is akad elsore, masodik probalkozasra egybol beugrik. Hosszu ut alatt, meleg valtonal puhan mennek be. A tuzfalon levo kuplung munkahengerben elegge lotyog a dugattyu-vagy annak toloja es szokott nyiszogni, mar 2x olajoztam meg. Nem emelne ki elegge es a henger cserejevel orvosolhato lenne?
Legyetek szívesek segíteni, pár infót szeretnék kérdezni az alábbi kocsiról.
A családba került egy 2003-as Skoda Superb 1,9 pd tdi 131LE gép. Kipróbáltam, jól indul, stabil alapjárat, dinamikus motor, jól megy.
Van ebben a típusban dpf?
Alvázszám alapján kideríthető? (TMBDU23U649054355)
Ha pl. lassan alapjáratról felemelem a fordulatszámot, semmi füst, de ha hirtelen odalépek megjelenik némi fekete füst. Na nem akkora, hogy nem látnak utánam az úton.
ebből gondoltam, hogy nincs benne dpf...
Ez a füstölés, gondolom valami porlasztási gond lehet, vagy több üzemanyag stb.. Persze a kocsiban 230 ekm van.
Ez a füstölés "normális" elfogadható szerintetek?
Gondolom előbb-utóbb meg kell nézetnem a porlasztókat. Az az igazság , hogy ilyen pd tdi-hez nem volt még szerencsém.
Tudtok olyan szelepet, kütyüt, szűrőt, egyéb vackot, amit egy gázolajcsőbe iktatva, a csőben haladó légbuborékokat kiszedi a gázolajból? (Néhány tized bar nyomás, és mondjuk percenként 1 liter környéki térfogat.)