PWM jel van rajta leginkább szkóppal érdemes ránézni.
A venti motort gondolom már ellenőrizted, sima nagy teljesítményű DC motor.
Leginkább a motorvezérlő, vagy a motor pusztul meg, mindkettőt sokat cseréltem Mondeon. Vezérlés hibát hirtelen nem is tudnék felidézni. (Bár attól még simán lehet az.)
Gondolom, nyomod a dugattyút a behajtó szár segítségével. Az autómon az egyik dugattyúval szenvedni kellett, a másik szépen visszament a helyére, csak csavarással. Érdemes a fékolaj tartály fedelét levenni vagy meglazítani, mert egyébként szép kis küzdelemnek nézel elébe :)
Oké, ezzel megnézed, hogy működik-e a motor. De utána mit csinálsz? Van multimétered, hogy feszültségeket méregess? El tudsz igazodni egy kapcsolási rajzon, hogy tudd, hol mikor milyen feszültségnek kell lennie? Ezek a minimumkövetelmények. És ha igen lenne a válasz akkor az előbb nem kérdezted volna meg hogy hogyan tudod megnézni jó-e a ventillátormotor.
Köszönöm. Itt Sopronban nem egyszerű segítséget kérni. Lehuzos az összes szerviz. tegnap felhívtam az egyiket, azt mondta hogy kb 5 óra a hibakereses, 5400 Ft os rezsi óradíj ...inkább egyedül, renyleg nem értek hozza,de csak egyszer kell jól megcsinalnom
Fogsz két drótot és egy külön akkumulátorról adsz neki áramot miután lehúztad róla a csatlakozót?
Viszont a következőket ne értsd félre. Ha ennyire nem értesz hozzá kérjél élő segítséget (olyantól aki csinált már ilyet, és vezeti a kezed), mielőtt valamit még jobban tönkreteszel.
Szevasztok. Segítség jól jönne. 2003 Opel movano. A ventillator nem kapcsol be. Le tudna valaki írni hol es hogyan kezdjem a probléma feltárását , megoldását? De ne szervizbe kuldjetek:) koszonom
Köszönöm a tippeket, az első tárcsákat gond nélkül cseréltem - az első kerék kifordítható, így elfér a kulcs szára, az esetleges hosszabbítóval együtt. A hátsó keréknél meg sajnos vagy magasabbra kell emelni, vagy aknán dolgozni, mert a kulcs végig a kocsi alatt van.
A vákuumszivattyút hogy kell ellenőrizni? Az addig OK, hogy fogok egy vákuum(ot is tudó) mérőórát és rádugom, de milyen érték a jó és/vagy mennyi idő alatt kell tudnia felépíteni?
Már csak arra lennék kíváncsi, persze tévedést nem kízárva, hogy általában ebben így hány km lehet még? Csak hogy nyugodtan kimenjek majd a műhelybe vele, vagy inkább szétkapjam a ház elött?
"csak megemeltem az autót egy krokodil emelővel [...]Nem mertem az autó alá bebújni, egyéb módon meg nem tudtam"
megemel, kerek le, kerekre egy deszka vagy egy összehajtogatott pled, ezt be a kuszob ala es kocsi enyhen raenged. az onnan le nem borul...
de hogy bemaszva le jött-e volna mas kerdes. wd40, par eröteljes axialis es radialis kalapacsütes a csavarfejre, legkulcs, langhegesztö neha csodakra kepes
(hosszu toldas a 1/2"-n sokszor csak a csavar letöresehez jo)
(es ezert nem fogok en sem par dologhoz hozza az udvaron - bar fekcsere nem ezek koze tartozik...)
Így szív az amatőr :-( Autó: Nissan Primera, P11-144, 2001-es kiadású. Ma elhatároztam, hogy a hátsó féktárcsákat, betétekkel együtt kicserélem.
- Szívás_1: vettem egy kis kockát, amelynek mind a hat lapján más-más fékdugattyúhoz illeszkedő bütykök vannak, és egy 1/4 collos, a lapon levő nyílásba dugott racsnival visszahajtható a dugó. Eddig OK, csak a Nissan fékdugójához egyik sem illett ... Megoldás: vízpumpafogó és egy hirtelenében legyártott, 8 mm-es menetes szár + fabetét feszítő. Így sikerült visszatekerni. Nem volt könnyű :)
- Szívás_2: egyszerűen., mint kerékcserekor, csak megemeltem az autót egy krokodil emelővel - és sajnos nem tudtam a berohadt (?) vagy túlzottan megtépett (?) 17-es csavarokat kiszedni, így maradt a régi tárcsa. Nem mertem az autó alá bebújni, egyéb módon meg nem tudtam - még a hátulja felől a kulcsra feltűzött cső toldattal sem elegendő erőt kifejten.
Hát így jártam. Apró öröm, hogy a próba körök során nincs sem extra zaj, sem a fékek nem melegszenek - úgy néz ki egyenletesen fognak.