Keresés

Részletes keresés

kk9vpt Creative Commons License 2009.03.19 0 0 728
Srácok. Nem akarok "hű de okos" lenni, de nem az a legegyszerűbb, ha azt rakjuk bele, ami a gépkönyvben van? Biztos nem véletlen pont azt írták és se nem jobbat, se nem rosszabbat...
shake_ Creative Commons License 2009.03.19 0 0 726
Fischi,

Apropopó felicsita, mint álltalában a foccágen teknik....váltóba a Castrol TAF-X full synt váltóolajat szereti, de nagyon, ez viszont tapasztalat egy golf 1 után és egy felicsita közben :D

Üdv
Shake
Előzmény: Fischi (715)
shake_ Creative Commons License 2009.03.19 0 0 725
Szasztok,

Ez a motorolaj dolog autós topicokban is időről időre előjön.
Tapasztalat is és kenéstechnikai emberkék is megerősítették....Nem szabad "vékonyabb" olajat tölteni a motorbe mint ami előírás...lásd 15w40 ásványit nem szabad cserélni valami ultramodern full synt olajra mert:

az illesztések és a rések nem a synt olajra vannak méretezve. Ez kb annyit jelent hogy alapesetben elkezdi csipegetni az olajat a motor (amit eddig nem tett), ami viszont veszélyesebb, a főtengely csapágyaknál a vékony olaj könnyeben elfolyik emiatt nem épül fel a megfelelő olajnyomás és ez nem emeli meg eléggé ezeket a csúszócsapágyakat. Az eredmény elégtelen kenés és kopás lehet.
Mivel a gs500al és főleg motorkerékpár motorokkal még nincs tapasztalatom (legalábbis 4ütemmel nincs), ezért nem állítom biztosan, hogy ebben az esetben sem egészséges.
Azt tudom hogy a régebbi (70es 80as évek technikájával készült) fóccágen motorokba elég nagy felelőtlenség full synt olajat borítani még akkor is ha különben jó állapotnak örvendenek.

A gs nél az a feneség, hogy a váltója biztos szeretné a synt olajat....csak azok a fránya főtengely csapágyak meg olaj lehúzógyűrűk nem t'om.

Üdv
Shake
Előzmény: Fischi (724)
Fischi Creative Commons License 2009.03.18 0 0 724
Ejj te! :)

Van benne váltóolaj, a motorolaj keni a váltót is egyben! No ezt cserélte haver fullszintre, és így lett jobb...
Előzmény: Törölt nick (723)
Fischi Creative Commons License 2009.03.18 0 0 722
Gyere a felicsita klubba hejj! :)))))
Előzmény: Törölt nick (719)
Fischi Creative Commons License 2009.03.18 0 0 721
Haver meg váltig állította az ellenkezőjét annak amit írsz. Ő azt mondta, neki is a rüszü olajat rakták mindig a szervízben, addig amiíg maga cserélgette benne az olajat. Után sokkal puhábban kapcsolta a váltót- nekem ennyit mondott.
Hogy ez mennyire reális, fene tudja..
Előzmény: Törölt nick (718)
Fischi Creative Commons License 2009.03.18 0 0 717
Jó a Varta akku, jó a Yuasa is, stb.
Rossz gondolat, nem halnak korán- mindössze be kell ruházni egy akkutöltőre!!
Akksija válogatja- a Kawa akkuhoz csepptöltőt vettem.
4 éves lesz, semmi gondja nincs neki.
Másik pléda- anno régi gépbe vettem 12V 9AH-s akkut.
Márkája aszongya- BATTERY!!!!- ennyi.
Mikor eladtam a motort kezdett már kissé gyngülni- igaz épp akkor fordult be a 8- ik évébe..
Minde télen bent tároltam szobában- havonta, kéthavonta töltöttem legkisebb fokozaton, amolyan csepptöltés szinten.

No akkor mi hal hamar?? :)

Ennyi csak, mert ennyi ez... :P
Előzmény: Törölt nick (711)
Fischi Creative Commons License 2009.03.18 0 0 716
Nem ézért vesznek az emberek MOTORT- hanem a feeling miatt.
Az miatt ami miatt te gondolod- rotyogót, meg kis occó keletit vesznek.
Előzmény: kk9vpt (703)
Fischi Creative Commons License 2009.03.18 0 0 715
Na ja, meg jó sokat jársz ilyen szutymálékos szar olajokkal stb. annyival hamarabb baszkurálod hanyatt a motort...
Nemrég vettem egy Skoda Feliciát. Nem egy faszhosszabbító otó -tény. Akkor is megvettem bele az 5800 ft/ literes Valvoline fullszint váltóolajat. Vehettem volna bele 2000 ft- ost is, de még akarok menni vele 10 év múlva is, ugyanis rühellek új otót venni. :))
Motorhoz jobban értek,de abba is a legjobb cuccok mennek, amit csak a pénztárca megenged...
Előzmény: Törölt nick (701)
Fischi Creative Commons License 2009.03.18 0 0 714
Hello-hello-hello-állj!:)))

Miről beszéltek emberek?? Költségek, eljutunk A- ból B- be- megint költségek?? Ha valaki ezért akar motort- az vegyen egy otót! Az szól kb. erről.
Motorozás= szív, érzések, kaland, szabadság, izgalom, túrák, találkozók, új ismeretségek !!!

Mindegy milyen géppel, de aki ezzel kezdi az nem is érzi át rendesen az egészet.
Anno (megint az Mz- t hozom elő :)) a régi gépemre extra cuccokat vettem- mármint bele, pl. fullszint kétütemű olaj, vettem egy másik karbit 25 ezerért- de kit érdekelt!??
Olyan Etz volt amit 200 e ft- ért hirdettem meg, és végül 180 e ft- ért vittek el, amikor is a 250- es Mz- k átlag ára 80- 110 e ft körül mozgott!

Nya... :)))

Kéretik motorozni, nem számolgatni. A motorozás bármennyire is fáj- LUXUS!!!
Ez tény- és ennyi. Ha A- ból kell eljutni B- be nagyfaluban pl. akkor vegyen az illető egy 150- es Mz-t ( na ezért kapok megint :PP) azt csákó!
100 e ft- ből megvan, senki nem akarja elvinni- főleg ha nem csillog, elnyűhetetlen, nagyon kicsi fenntartási költségű- nagyfalusi utakra pl. verhetetlen a futóműve!!!
Énnyi :))
Előzmény: jo_lenne_tudni (695)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.18 0 0 713
Hát Excel akksit csak elektronikai cikkekhez találtam most is. Nem lehet, hogy Exide-ra gondolsz? Lehet ám, hogy csak én vagyok ilyen bamba:-)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.18 0 0 712
Kösz a választ. Erről az Excel típusról már olvastam jókat, de nem is tudtam, hogy motorokhoz is gyárt. Majd utánanézek szombaton.
Előzmény: Törölt nick (711)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.18 0 0 710

Ez a kátyú dolog van mifelénk is rendesen. Ilyenkor nem irigylem a kiskerekes robogósokat.

Valaki nem tud tanácsot adni? Varta akksik milyenek? Vagy valami más tapasztalat?

Előzmény: Törölt nick (709)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.18 0 0 708

Én már megkezdtem motorral a munkába járást a múlt héten, de most kedden már el is tettem, mert vihar, eső közbeszólt. Talán majd jövő hétfőtől.....Igaz csak 2*25 km.

Az akksimról ne is szóljak, behalt szegény. Csere lesz.

Az esőruhám meg valahol megbújt, mert nem találom.

Törölt nick Creative Commons License 2009.03.18 0 0 706
Jó kis téma lett ez itt:-))
kk9vpt Creative Commons License 2009.03.18 0 0 704

Szóval erre hivatkoztam, csak az index lenyelte megint:

 

Tehát, mint azt te is mondtad: Ismet jelzem, csak ktg oldalrol kozelitem a kerdest, idot, funfactort stb. nem szamolom.

 

És ezért vesznek az emberek motort.

 

eeeh...

kk9vpt Creative Commons License 2009.03.18 0 0 703

You are right :)

 

De, mint az te is m

 

Ezért vesznek az emberek motort igazából :)

 

És ha beleszámolod, hogy a dugóban eltöltött időt dolgozhattad is volna, egész más lesz a képlet. Én ezt kiszámoltam, mielőtt motort vettem...

jo_lenne_tudni Creative Commons License 2009.03.18 0 0 702
Nem szeretnek tovabb vitatkozni veled.
Egyszeru esetet meselek el. Remelem, most mar elkapod a lenyeget annak, amit mondani szeretnek. (jelzem anno en ajanlottam neked a GS-t :-D)
Ha nem, akkor igy jartam. :-)

Van egy autod alaphelyzetben, draga vele bejarni veszel egy PLUSZBAN motort. Ugye ez a helyzet?
A konnyebb szamitas kedveert, a motorod ara legyen 600eft. Erra a manapsag, ha csak lekotned a bankszamladon, evente kapnal 60eft kamatot (ugye az elmaradt nyereseg is koltseg?). Van meg 30+10eft eves fenntartasi koltseged, azaz 100eft-ba kerul a motorod anelkul, hogy egy metert sem mentel vele. Az amortizaciot nem is szamoltuk, hiszen az alalsban is oregszik a motorod.

Erre az 100eft eves koltsegre jon ra a motorod kilometeraranyos fenntartasi koltsege, benzin, alkatresz, javitas stb. Van egy tovabbi, se nem kilometer se nem idoaranyos (valahol inkabb a ketto kozotti) koltseged a felszerelesre (sisak, ruha).
Mivel az autod egyebkent sem tervezed eladni, hiszen nincs mivel a csaladot fuvarozni, ezert ott csak a kilometeraranyos ktg-et szamoljuk.

Kerdesem, hogy a motorod hanyadik kilometer utan dolgozza le a 100eft koltsegkulonbozetet az olcsobb uzemeltetes reven?

Ismet jelzem, csak ktg oldalrol kozelitem a kerdest, idot, funfactort stb. nem szamolom.
Előzmény: Törölt nick (699)
jo_lenne_tudni Creative Commons License 2009.03.18 0 0 697
Igazad, termeszetesen vannak olcsobb es dragabb fenntartasu motorok. Es az is igaz, hogy a GS az egyik legolcsobb.

De azert arra mar kar hivatkozni, ahogy azert veszed meg A motort B helyett, mert 4.56 liter helyett atlagosan 4.012 liter fogyaszt... hat, ilyen jarulekos, extra koltesegek mellett felesleges. Lehetezhet az a futas, mikor meg a nagyobb fogyasztasu kocsival is jobban megeri jarni, mint motorral (kizarolag anyagi szemszogbol nezve).
Előzmény: Törölt nick (696)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.18 0 0 696
Hát ezt ügyesen megfogalmaztad, egyet is értenék - na most jön az, hogy DE:-), míg én egyszer tankolok a munkatársam addíg majdnem kétszer, én KW adót épp hogy fizetek, addíg ő többet, mint én a kocsimra, a kötelező kb. feleannyi. Az én láncszettem 30e, az ővé 70e, és még a gumikról nem is beszéltem, ami a nagyteljesítményű gépeken sokkal jobban fogy. Szerintem nem mindegy, hogy mondjuk évi 10000km helyett, csak 6000-et tudok menni ugyanannyi pénzért. Ez a sok "apróság" elég tetemes összegre tud rúgni. A munkahelyem pl. 9 ft-ot ad üzemanyagköltségre km-enként. Havonta kb. 3000-et kell hozzátennem, ha 7 litert enne akkor........ Amúgy nekem tetszik a sajátom, nem bántam meg a vételt.
Előzmény: jo_lenne_tudni (695)
jo_lenne_tudni Creative Commons License 2009.03.18 0 0 695
Ertem en, hogy olcso fenntartasu motor. Pont emiatt jo kis motor a GS, nem bantani akarom.

Osszesegeben nezd a motorozas koltseget (altalaban) es hasonlitsd ossze a beletankolt benzin arahoz kepest. Biztositas, ado, tarolasi ktg (nem mindenkinek van csaladi haza, garazsa), ruha, sisak (bizony, ezt sem kellene megvenned, ha nem motoroznal, es sajnos nem tart orokke), alkatreszktg, mindenfele bigyo ara (zarak, csovek, tartok, csicsa), ertekvesztes, elmaradt banki hozam (hitelezes ktg., hiszen a penzed be is fektethetned), javitasi ktg (munkadij: nem mindenkinek van garazsa, szerszama, ideje, szakerteleme, kedve stb.).

Erdemes lenen huzni egy gorbet, hogy a fix ktg-ek mikor es hogyan terhelik meg a futasbol eredo ktg-t (ugye a fix ktg a biztositas, ado, ertekvesztes stb., ami keves futas eseten aranytalanul dragitja a futott kilometereket).

Persze lehet szembeallitani az egyeb kozlekedesi ktg-gel, idonyereseggel, "funfactor"-ral stb. Osszesegeben nezd a koltsegeket, es rajossz, a benzin csak egy, ami neked a koltsegoldalon jelentkezik, es nem feltetlenul az a legdragabb.
Előzmény: Törölt nick (692)
jo_lenne_tudni Creative Commons License 2009.03.18 0 0 694
Orulok, hogy erted mit szerettem volna mondani neked. :-)
Szerintem nezd meg a linkelt motort, mert ha igaz, amit ott irnak, akkor azzal 15000km-t mesz el ugy, hogy az olajcseren kivul nem kell hozzanyulnod. Addig elkopik a gumi meg jon az elso nagyobb szerviz. Pontazokat a koltsegek uszod meg, mit amikkel esetleg most fogsz talalkozni.
Persze a malacperselyt akkor sajnos erosebben kell kifosztani. :-(
Előzmény: kk9vpt (691)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.18 0 0 693

Látom más is ráér munkaidőben:-)))

 

kk9vpt Creative Commons License 2009.03.18 0 0 691
Válaszoltam már egyszer, de ez a csúnya fórum lenyelte a válaszom:)
Értem mire gondolsz. Lehet, hogy megérné rááldozni most 500ezer helyett 700ezret és akkor egy "biztosabb" gépen ülnék. Ezen én is sokat gondolkodtam és természetesen igazad is van - bizonyos értelemben.
Ellenérvként szóljon, hogy szerintem egy GS-en 200000 Ft-nyi (nagyságrend) pénzmagért nagyon sok mindent meg lehet csinálni. A kopó költségek úgyis ugyanazok egy 5 és egy 10 éves gépen is (fék, lánc, karbiszonkron, stb.) tehát ezeken nem lehet spórolni. Amin lehet, az a váratlan meghibásodások, de szerintem abból nagyon soknak kell történnie, hogy 200000Ft-ot elköltsek. És a GS nem arról híres, hogy ilyen csúnyaságokat produkál.
A dolog másik része, hogy egy drágább motort nem szeretnék utcán tartani és lényegesen rosszabbul viselném, amikor összekarcolódik, eldol, stb. Ne feledjük, ez az elso nagymotorom.
Alapvetoen szerkezetileg ép gépet akarok venni, a külcsíny kevéssé érdekel benne, márpedig egy fiatalabb gépnél sokszor ezt is meg kell fizetni. Állítólag egy GS elmegy 70-100 km-t probléma nélkül, akkor pedig a 20 vagy 40k futásteljesítmény szerintem nem mérvadó.
Úgy látom te a másik oldalát képviseled a dolognak és szerintem igazad van neked is és nekem is. Amit itt az ember valójában vásárol a többlet pénzért az egyrészt a kinézet (ami jelen esetben engem nem érdekel, de van akit igen) a másik pedig az ESÉLY, hogy jobb lesz a motor. Ahhoz pedig, hogy durván 200ezret ráköltsek, azért elég csúnya dolgoknak kell történnie...
De elfogadom természetesen a te elméletedet is.
Egyébként - nem rég felvetodött - nem azért veszek GS-t, mert teszik. Jól néz ki, de semmi extra. Hónapok óta olvasgatok fórumokat, beszélgetek emberekkel és ez egy szimplán racionális döntés: olcsó, megbízható és jól használható egy kezdonek is, valamit sok van belole. Ezen feltételeket gyakorlatilag egyik másik motor sem teljesíti egyszerre. Olyan érvek, mint "ez a legszebb", "ez a legjobb hangú", stb. nem szerepelnek a listámon. Tehát teljesen racionális a döntés, semmi emócionális dolog nincs benne.
kk9vpt Creative Commons License 2009.03.18 0 0 690
Nem tudom megírni a válaszomat, lenyeli a fórum. Pedig jó hosszú lett...:)
kk9vpt Creative Commons License 2009.03.18 0 0 689

.

Előzmény: jo_lenne_tudni (688)
jo_lenne_tudni Creative Commons License 2009.03.18 0 0 688
Felreerted. Elhiszem, hogy valaki azert vesz GS-t, mert tetszik neki vagy eppen az a legjobb szamara. Erre utaltam is, mikor a Kawat linkeltem, nem a GS-t szeretnem leszolni. :-)

Arra szerettem volna egyszeruen ravilagitani, hogy azon tunodni, hogy egyik vasert 10efttal tobbet kernek es/vagy kevesebet futott felesleges. Az ar alku kerdese, a kilometer ora allasa pedig valoszinuleg nem valos, mikor a 10 eves motorokban 20ekm van (evi 2000km). Letezhet persze keveset futott motor vagy auto, de ennyi a vilagon nincs, mint hazankban. :-)
Amiatt is aggodik a kollega, hogy mennyibe kerul ez-az aprosag potlasa, javitasa stb. A motoros tartozekok dragak, szervizelesuk sem olcso, ropkodnek a "szentistvanok". A linkelt GS aranyaiban lenyegesen jobb, mint amennyivel dragabb. Szerintem. Hasonloan aranyiaban jobb a belinkelt masik motor, mint amennyivel tobbe kerul, azaz a belepo szint kerul sokba.
Ha meg kellene vasarolni a bukocsovet, a dobozkonzolt es a dobozt ujonnan, akkor csak erre min. 60eftot kell koltenie (becsles).

Ha pedig utanaszamolsz egy motor uzemeltetesenek, rajossz, hogy a benzin szinte a legolcsobb bele.
Mikor a benzin (5*260huf) 1300huf 100km km-re vetitve, akkor pl. csak a lanc csereje, kenese (kb. 25000km/lancszett, 30000 a lancszett+5000 a csere+kenoanyag stb.) akar 300huf/100km, de az olaj, olajcsere, gumi, biztositas, ado, ruha... folytassam. :-)

Mindenki maskepp gondolkodik. En aldoznek egy kicsit tobbet, mert nagyobb valoszinuseggel kimelnem meg magamat a kesobbi kellemetlensegektol. A dontes az ove, az velemenyem pedig egy a sok kozul. :-)
Ha ramhallgat, ugy csinalja, ahogy jonak latja. :-)
Előzmény: Törölt nick (687)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.18 0 0 687

Szia!

 

Nem kötekedni akarok, de arra nem is gondolsz, hogy neki éppen a GS tetszik?

Én is így voltam vele. Tavaly vettem nyáron 4 évesen 780e-ért. Semmi extra nem volt hozzá, annyi épp elég volt, hogy egy nyugis srácé volt, aki ráadásul a Suzuki motorkereskedésben dolgozik. Sokan ajánlgattak nekem mindenféle gépet, le akartak erről beszélni. Az egyik munkatársamnak volt egy 1 éves Kawa 750-ese, anyagi okokból olcsón eladta volna, de nekem pl. az egyátalán nem tetszik. Egyébként van egy nagy előnye is a gs-nek: 4-4,5l/100km! A Kawa ezt 7 literből tudja. Ezt nem utánozza a Bandit sem, szerintem. Mindig akad valaki, aki megkérdi: miért nem egy ezt+azt vettél inkább? Csak, mert nekem ez kellett és kész.

Előzmény: jo_lenne_tudni (685)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.18 0 0 686

Hát ez még az előző tulajnak fájt:-))

Az első kb.: 24-26 e., a hátsó 31-36 e-ig, ahogy néztem pár helyen.

Az enyéimben kb. 10e km van. Nekem talán inkább a hátsó kopottabb, igaz fogalmam sincs mihez kéne viszonyítanom, mert nem láttam új korukban.

Előzmény: Törölt nick (683)
jo_lenne_tudni Creative Commons License 2009.03.17 0 0 685
Olvasgatom a dilemmadat.

GS500-bol rengeteg van a piacon. Sokan megvettek, mert olcso, mert nincs tobb penzuk, mert majd vesznek ugyis nagyobbat. Most, mint szinte minden nagyobb erteku cucc ara elegge lent van, nincs ra kereslet. Ez kulonosen igaz az ingatlanokra, a hobbytargyakra (motorokra).
A fenti gondolatmenetbol kiindulva, aki el akarja adni a motorjat jelen pillanatban az vagy meg van szorulva vagy itt a tavasz, es szeretne nagyobb motort venni.

Dilemmazol, hogy most ezt vagy azt a motort vedd meg. Nem szeretnek ismeretlenul a zsebedben turkalni, de megis egy picit megtennem. Irasaidbol itelve nem ertesz a motorokhoz (en sem, nem baj). Ne a "kikialtasi" arat nezd a motornak, mert abbol ugyis tudsz alkudni. A tulajdonoson es rajtad fog mulni, hogy mennyit tudsz alkudni.
A kerdesem, mirt nem nezel dragabb motort? A sok GS-bol alig 100-150eft tobbletert tudnal valasztani olyat, ami ujszeru, fiatal, alig parezret futott. Amennyivel tobbet kell hozzaraknod, aranyaival lenyegesebben jobbat kapsz.
Ne a levegobe beszeljek:
Ha ugyes vagy 700-bol a neveden van. A kotelezo szervizeken kivul nem kell ra koltened ebben a szezonban biztosan, ha igaz, amit irnak a hirdetesben. A tobbire lehet, hogy ezt azt kolteni kell (eleg csak a kopo, karbantartas), es mikor 5000ft csak egy fekbetet, 10eft egy olajcsere..... soroljam? Egy nagyobb javitasi koltseget nem is emlitettem.

Persze van tovabb is, hiszen ez is pl. siman megeri a felarat stb. Nem a GS-t szeretnem leszolni, mielott valaki felreertene, hanem arra szeretnek ravilagitani ismet, hogy aranyaiban egy 600eft koruli GS500-as aranyalanul draga egy jobb alaktreszekbol osszerakott, ujabb motorhoz kepest. Masfel honapja arultak egy K5-os Banditot is, 820-ra volt kirakva, 20ekm volt benne, a foton nagyon mutatos volt.
Előzmény: kk9vpt (682)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!