Korrekt mérés akkor lesz, ha 2 db multimétert használsz. Az egyik műszeren átvezeted a 12 V-ról jövő (bármelyik) vezetéket (sorbakötöd) és árammérő állásba kapcsolsz. A másik műszer mérőzsinórjait pedig lehetőleg közvetlenül az izzó két érintkezőjére teszed, ez lesz a feszültségmérés (párhuzamosan).
Ez adja a lehető legjobb eredményt, mert ilyen áramoknál még az ampermérőn iseshet feszültség, amit nem ajánlatos a szorzásnál figyelembe venni...
Én már semmiben sem vagyok biztos, csak abban, amit az elektrotechnika tanárom mondott, '96 táján az órán: jegyezzük meg, az áram nem hülye. :)
A következőt csináltam: a tápegységből kijövő két kanócra ráműtöttem egy-egy gyorcsatlakozót, ami kicsit kitágítva, pont passzol a H4-es izzó csatlakozóira. Ezeket rádugtam az izzóra, a hátuljába meg a multiméter csatlakozóit dugtam. Ez elméletileg párhuzamos.
Soros az lett volna, ha a H4-es középső csatlakozójára rádugom a tápegység egyik kanócát, a szélsőre a multiméter egyik kanócát, a másikat meg a tápegység másik kanócára nem?
Ammár pedig nem jó. Én is jól elsiklottam felette, amit írtál.
A feszmérőt kötjük párhuzamosan, annak hatalmas (elméletileg végtelen) a belső ellenállása, pont amiatt, h NE szóljon bele a mérendő fogyasztón eső feszültségbe.
Az árammérőt kötjük sorosan, h ÁTFOLYJON rajta az áram, ezért is pár tized Ohm (elméletileg nulla) a belső ellenállása.
Ha egy aksira kötöd rá párhuzamosan az ampermérőt, jó esetben kivágja a benne lévő biztit, rossz esetben füsttel válaszol :)
Motorba szeretnék betenni egy Osram Offroad 100/80-as izzót. Érdemes vagy felejtős? Jelenleg Osram Cool blue van,ennél egy picivel több fényt szeretnék.
Kell egy tápegység, vagy akkumlátor ami ekkora terhelés mellett is stabil feszültséget tud produkálni (én egy PC tápegységet szoktam erre a célra használni, 12,5 volton 14 amperig bírja, ami még a 100/160as izzóhoz is elég volt). Rá kell kötni az izzót, és párhuzamosan egy ampermérőt. A mért feszültséget megszorzod a mért árammal, és megkapod az izzó teljesítményét.
Kell egy tápegység, vagy akkumlátor ami ekkora terhelés mellett is stabil feszültséget tud produkálni (én egy PC tápegységet szoktam erre a célra használni, 12,5 volton 14 amperig bírja, ami még a 100/160as izzóhoz is elég volt). Rá kell kötni az izzót, és párhuzamosan egy ampermérőt. A mért feszültséget megszorzod a mért árammal, és megkapot az izzó teljesítményét.
Urak!
Megerkezett a korabban linkelt kinai 55W-os sarga izzo. Dobozan 100W all...
Van ertelme beprobalni a kocsiba? Vagy kifejezetten csak telen hasznalni?
Milyen kart tud okozni, ha tartosan hasznalom?
Nincs túl nagy jelentősége hogy mit írnak a dobozra. Ez a +90 v. +120% úgyis csak egy meghatározott mérési metódus szerint értendő, ami gyártónként eltérhet. (A GE pl. azt állítja, hogy a 12 luxnál erősebben megvilágított terület nagysága ami 120%-al több, a normál izzóhoz képest. Ha tudod mennyi az a 12 lux, beláthatod h nem lehet vmi nagy a különbség. Én legalábbis nem látok sok különbséget a GE +90 és +120 között.)
Oké, de ugye +90% vs. +110%. A Megalight-nál is sokat jelent a +90 helyett a +120, remélem itt is. Nem mintha gond lenne a fényerővel. Valamelyik nap mellettem állt a parkolóban egy Skoda Roomster a lencsés bihalogén fényszóróval, nagyon gyengének tűnt a fénye, kíváncsiságból felkapcsoltam én is, elég durva különbség volt. :D
Sztem az NBL az az NBU. Korábban Reléguru írta, hogy sejtése szerint, valamiféle új fejlesztést akart az Osram élesben tesztelni ezzel a limitált szériás izzóval - és íme, jön az NBU.
Egyetértek, esőben a sárga izzók fényét is teljesen elnyeli a vizes út. Viszont pl. a NBL-el legalább a padkát látom, meg persze a felfestéseket és a táblákat is. Nálam egyértelműen a NBL vált be eddig a legjobban, remélem az NBU még egy kicsivel jobb lesz. :D
Often.. Tehát nem feltétlen, de mondjuk nincs is jelentősége. Távol keleten nem köti a gyártók kezét semmi, olyan minőséget gyártanak, amit megfizetsz. Rögzült az emberek fejében, hogy ami kínai, az gagyi, holott csak akkor az, amikor a t. megrendelő azt kéri. Ugyanazt az alkatrészt legyártják 5 dolláros, 2 dolláros, és ha kell 23 centes önköltségen is.
A Ring nyilván meghatározza a saját követelményeit, minőségi elvárásait, és ezt gyártatja ott, ahol olcsó, aztán otthon teszteli és csomagolja. Megítélés kérdése, hogy ez minek minősül.
De még az is lehet, hogy ezt-azt maguk gyártanak a saját gyárukban.
"Don’t be surprised if you’re confused by the branding when buying. While our bulbs are sold by the likes of Ring and Halfords, they are often made by a different company, like Alite or Gerlux."
Igen hallottam ilyet, de nem vagyok egyértelműen meggyőződve erről. Itt egy videó a gyárról - komoly világítástechnikai fejlesztőlaborjuk van. Minek, ha nem gyártanak semmi?
A NB sztem a létező legerősebb izzó, a ma kapható összes izzó közül. A Silverstar a legjobb kompromisszum, vagyis a legnagyobb teljesítményű olyan izzó, aminek az élettartama nagyjából megegyezik egy hagyományoséval. A GE Sportlight pedig szerintem a legjobb teljesítményű hidegfényű izzó - a Silverstartól gyengébb, egy hagyományostól láthatóan erősebb. Az Osram CBI-től sokkal jobb - az nekem nagyon gyengusnak tűnt, kb. mint egy normál.
Ez a Ring 100/160-as ellenben nagyon durva. A fényszórótól cca. 1,5 méterre álva, a tenyeremen éreztem a sugárzó hőt. Van nekik is egy pár remek izzójuk.