Van egy 2007-es 1,3 cdti C corsám aminek eldugult a klíma kondenzvíz kivezető csöve.Belülről hallani ahogy lötyög a víz, időnként a szőnyegre kifröccsen és az autó alatt sosincs víz járó klímánál.Hol kell keresnem ezt az egységet?
Ez olyannyira igy van, hogy az LL-technote meg is emliti, hogy az LL-olajokon belul a viszkozitas masodlagos, azaz sokkal fontosabb, hogy az adott motorhoz passzolo minimalis LL-specifikaciot teljesitse az olaj.
Kösz, már magam sem tudom hogy, de figyelem a főrelét, nem zártam rövidre, de úgy rémlik, az nem kapcsol le. (biztos, itt kezdtem.)
A pumpa relé megáll, de azt áthidaltam, viszont ezzel egyidejűleg, mintha a befecskendezés is leállna, mert hiába megy a pumpa (rendszernyomás van a nyomásmérő szerint), megint leállt.
Ahogy írtam, ezt egyszer produkálta, nehéz sommás véleményt mondani olasmiről, ami minden órában egy megállás erejéig, vagy pár másodpercig van jelen...
Nem tudom megítélni, ha pumpa áll le még pár másodpercig megy, lassan esik a rendszernyomás, rángat, majd megáll, de volt olyan is hogy elvágták. Nehéz a forgalomban még erre is figyelni, pedig csak erre kellene...
Hátha holnapra megint letisztulnak a dolgok :) Aludjunk :)
Még annyi érdekesség, hogy a pumparelé mágnestekercsére nem tudtam rácsatlakozni 5W-os izzóval sem, mert az ECU egyből elvette a feszkót. Nem tudom figyeli-e valami az áramot itt, vagy valami hiba, de szerintem az előbbi, mert próbálkozik, néha ráadja a feszt ütemesen, aztán leáll.
Azt nem tudtam kilogikázni, hogy ennek mi értelme.
Gondoltam lehet menetzárlat is a relében, így kihúztam és a kapcsolt áramkört rövidre zártam.
A hiba változatlan, előfordulásában és jellegében is.
Már nem is a hiba oka érdekelne, csak a tünet megszüntetése.
Az ECU tápfeszre is akasztok LED-et, hátha, a főrelé nem kapcsol le.
Élő adatban sajnos nem látom a bef. időt, kénytelen leszek erre is valamit barkácsolni.
Már szétrángattam a köteget, mindent átmozgattam, nem kontakt, ahogy írtam is, ezt támasztja alá, hogy gyújtás le-fel és mindig megy legalább 1-2km-t. Már rutinból megy gurulás közben.
Vajon mi szólhat bele ? Hacsak nem az ECU-n belül szórakozik valami.
Alapjáraton soha nem jön elő, járattam órákig, sajnos menni kell vele és már kezdem nagyon unni.
A hibakódban nem vagyok biztos, de a data ezt írja mercinél, a neten kutatva is erre jutottam.
A kiolvasó is ezt írja, bénán magyarítva.
Az SRS-ben van egy rakás hibakód, ami visszaszivárog törlés után, gondoltam lehúzom ezzel kiiktatom, hogy innen bármi hatása legyen a motorvezérlésre.
Viszont a motor ECU-ba valami így is beírja ezt a hibakódot, de csak miután a hiba jelentkezett. Sőt többször is beírja, minden egyes alkalommal, mikor leállítja a pumpát.
Igaz nem MB, de van olyan légzsákvezérlő ahonnan gond nélkül ki lehet törölni a Crash Data-t diagnosztikai aljzaton, gyári diaggal, tehát a gyár is így gondolta. Nem akárhányszor persze.
Ne a lufivezérlőről húzd le, hanem a motorvezérlőből kösd ki azt az egy szálat, amelyik összeköti a lufivezérlővel.
Biztos vagy benne, hogy ez a kód ütközés jelet jelent? Az elvileg nem lenne törölhető. Vagy csak a motorvezérlőbe írja be? Ha igen, akkor azt nem a lufivezérlő generálta.
Rángat, sőt legtöbbször leáll hiába nyomom a gázt. Úgy 5-20 kilométerenként csinálja.
Újraindításra azonnal indul és megint megy, míg kedve tartja.
Hibakód az motor ECU-ban: P1681, semmi más.
Ezt dobja be a leállás után.
SRS ütközésszenzor jel. Arra jutottam, hogy a benzinpumpa reléjét kapcsolja le, leáll a pumpa.
Ezt ideiglenesen áthidaltam, de mintha így is leállt volna egyszer (egy pillanatra ugyan úgy kihagyott, de ebben nem vagyok biztos, nem mentem még annyit vele.) Valószínű nem csak a pumpát állítja le, a befecskendezést is ?
Próbaképp lehúztam az SRS ECU-ról a csatlakozót, így is bedobálja a P1681-es hibát, és le-le áll.
Eleinte inercia kapcsolóra gyanakodtam, de az nincs benne.
Mi lehet ez ?
Hogy adhat az SRS ütközés jelent az ECU-nak lehúzott csatival? Kontakthibára nem nagyon gyanakodnék, mert újraindításra mindig azonnal indul.
Helló! Tudna nekem segíteni valaki? Van egy Fiat Bravo 1.2sx 16v motorkód:182b20 autóm, aminek 800-1300 közötti ingadozó alapjárata volt. Olvastam több helyen is, hogy mi lehet a hiba oka.(Autószerelővel is beszéltem/megnézettem) Ezeket mind meg is csináltam/cseréltem. Elsőnek volt alapjárati motor tisztítás, aminek semmi hatása nem volt, majd fojtószelep takarítás, amivel egy olyan eredményt értem el, hogy állandó 1800-2000-es fordulatszám lett a vége. (Motor hőmérséklettől függ.) Olvastam még, hogy akár a lambda szonda is lehet a ludas, ezért kicseréltem azt is. Ezzel csak azt értem el, hogy a fogyasztása sokkal jobb lett. De az alapjárat még mindig magas. Az egész országot felkerestem egy alapjárati motorért, mert már csak az lehet a baj. Találtam egyet, megvettem, beszereltem, és most 1400-2000 között ingadozik de nagyon. Sajnos kifogytam az ötletekből. :( Valakinek van valami ötlete?
Fogalmam sincs, de 5W-30 mar garantaltan volt. Az LL-specifikaciok nem csak viszkozitast jelolnek, az a 10W olaj egyszeruen nem bele valo, de persze mindenki azt csinal, amit akar.
(Viccet felreteve, a dizel nagyon mas teszta, ott konnyen lehet, hogy annyi korom kepzodik, hogy az olaj elobb telitodik mocsokkal, minthogy eloregedne, es a 20 ezres csere emiatt van.)
Hasonló kellene, mint az eredeti volt. Több váltókód létezik az adott motorhoz, általában megegyeznek mechanikailag, esetleg elektronikában lehet kis változás (de abba úgyis bele kell turkálni).