Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Csabi 76 Creative Commons License 2015.07.15 0 0 144049

Sziasztok!

Van egy 2007-es 1,3 cdti C corsám aminek eldugult a klíma kondenzvíz kivezető csöve.Belülről hallani ahogy lötyög a víz, időnként a szőnyegre kifröccsen és az autó alatt sosincs víz járó klímánál.Hol kell keresnem ezt az egységet?

Törölt nick Creative Commons License 2015.07.15 0 0 144048

Ez olyannyira igy van, hogy az LL-technote meg is emliti, hogy az LL-olajokon belul a viszkozitas masodlagos, azaz sokkal fontosabb, hogy az adott motorhoz passzolo minimalis LL-specifikaciot teljesitse az olaj.

Na most 10W-40bol egyetlenegy LL-01 olaj sincs.

Előzmény: 409 (144037)
skorpio3 Creative Commons License 2015.07.15 0 0 144047

Szia!

 

Átnézve a dolgokat, igen, motor ki...

 

(azt hittem londoni gyerek vagy! :)  )

Előzmény: cam aro (144026)
Kisa Creative Commons License 2015.07.15 0 0 144046

Kösz, már magam sem tudom hogy, de figyelem a főrelét, nem zártam rövidre, de úgy rémlik, az nem kapcsol le. (biztos, itt kezdtem.)

A pumpa relé megáll, de azt áthidaltam, viszont ezzel egyidejűleg, mintha a befecskendezés is leállna, mert hiába megy a pumpa (rendszernyomás van a nyomásmérő szerint), megint leállt.

Ahogy írtam, ezt egyszer produkálta, nehéz sommás véleményt mondani olasmiről, ami minden órában egy megállás erejéig, vagy pár másodpercig van jelen...

Nem tudom megítélni, ha pumpa áll le még pár másodpercig megy, lassan esik a rendszernyomás, rángat, majd megáll, de volt olyan is hogy elvágták. Nehéz a forgalomban még erre is figyelni, pedig csak erre kellene...

Hátha holnapra megint letisztulnak a dolgok :) Aludjunk :)

Előzmény: cam aro (144045)
cam aro Creative Commons License 2015.07.15 0 0 144045

megse.. bocsi. 

 pumpa tekercset irtal. ettol ecu meg lehalhat. 

 

forelevel tedd meg a kapcsolt oldal rovidzarat. 

...vagy aludnom kellene inkabb. 

Előzmény: cam aro (144044)
cam aro Creative Commons License 2015.07.15 0 0 144044

storno. 

Előzmény: cam aro (144043)
cam aro Creative Commons License 2015.07.15 0 0 144043

 

ecu tap, es fuel pump rele egy - forele - koron. 

befecs. idot minek mernel ha pumpa all meg ... 

 

forele 85-87 labara tuznek valami szirenat..  elsokorben. 

 

 

Előzmény: Kisa (144041)
Kisa Creative Commons License 2015.07.15 0 0 144042

Még annyi érdekesség, hogy a pumparelé mágnestekercsére nem tudtam rácsatlakozni 5W-os izzóval sem, mert az ECU egyből elvette a feszkót. Nem tudom  figyeli-e valami az áramot itt, vagy valami hiba, de szerintem az előbbi, mert próbálkozik, néha ráadja a feszt ütemesen, aztán leáll.

Azt nem tudtam kilogikázni, hogy ennek mi értelme.

Gondoltam lehet menetzárlat is a relében, így kihúztam és a kapcsolt áramkört rövidre zártam.

A hiba változatlan, előfordulásában és jellegében is.

 

Előzmény: Kisa (144041)
Kisa Creative Commons License 2015.07.15 0 0 144041

Kösz, mindkettőtök segítségét. :)

Már nem is a hiba oka érdekelne, csak a tünet megszüntetése.

Az ECU tápfeszre is akasztok LED-et, hátha, a főrelé nem kapcsol le.

Élő adatban sajnos nem látom a bef. időt, kénytelen leszek erre is valamit barkácsolni.

Már szétrángattam a köteget, mindent átmozgattam, nem kontakt, ahogy írtam is, ezt támasztja alá, hogy gyújtás le-fel és mindig megy legalább 1-2km-t. Már rutinból megy gurulás közben.

 

Vajon mi szólhat bele ? Hacsak nem az ECU-n belül szórakozik valami.

Alapjáraton soha nem jön elő, járattam órákig, sajnos menni kell vele és már kezdem nagyon unni.

 

Előzmény: cam aro (144040)
cam aro Creative Commons License 2015.07.14 0 0 144040

 Sőt többször is beírja, minden egyes alkalommal, mikor leállítja a pumpát."" 

 

az a kod kommunikacios hibat is jelent.

 lehet az ecu tapja szunik meg, ezert kapcsol le az uza pumpa es irja be az srs komm. hibat 

egy idoben. 

 

..csak talalgatok.

(ugyanitt remlik valami suru/bb ecu hiba is, de lehet az inkabb csak a maf resze. - ha egyben van - )

Előzmény: Kisa (144039)
Kisa Creative Commons License 2015.07.14 0 0 144039

A hibakódban nem vagyok biztos, de a data ezt írja mercinél, a neten kutatva is erre jutottam.

A kiolvasó is ezt írja, bénán magyarítva.

 

Az SRS-ben van egy rakás hibakód, ami visszaszivárog törlés után, gondoltam lehúzom ezzel kiiktatom, hogy innen bármi hatása legyen a motorvezérlésre.

Viszont a motor ECU-ba valami így is beírja ezt a hibakódot, de csak miután a hiba jelentkezett. Sőt többször is beírja, minden egyes alkalommal, mikor leállítja a pumpát.

Lehet semmi köze a dolognak az SRS vezérlőhöz.

 

 

Előzmény: 409 (144036)
C20NE Creative Commons License 2015.07.14 0 0 144038

Igaz nem MB, de van olyan légzsákvezérlő ahonnan gond nélkül ki lehet törölni a Crash Data-t diagnosztikai aljzaton, gyári diaggal, tehát a gyár is így gondolta. Nem akárhányszor persze.

 

 

 

Nem összezavarásból csak infóként!

 

Előzmény: 409 (144036)
409 Creative Commons License 2015.07.14 0 0 144037

Ennél összetettebb dolog ez. Vannak típusspecifikus olajminősítések is, ezek elsődlegesen nem a viszkozitásról szólnak.

Előzmény: Törölt nick (144034)
409 Creative Commons License 2015.07.14 0 0 144036

 

Ne a lufivezérlőről húzd le, hanem a motorvezérlőből kösd ki azt az egy szálat, amelyik összeköti a lufivezérlővel.

Biztos vagy benne, hogy ez a kód ütközés jelet jelent? Az elvileg nem lenne törölhető. Vagy csak a motorvezérlőbe írja be? Ha igen, akkor azt nem a lufivezérlő generálta.

Előzmény: Kisa (144032)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.14 0 0 144035

Falsot szívhat. Tévedés joga fenntartva.

Előzmény: Pigi88 (144030)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.14 0 0 144034

tudtommal az 5w az télen szivattyúzhatóság alsó határára utal az 5w az -35 fok, a 0w meg minusz negyven.

 

szerintem az API és ACEA előírásnak kell megfelelni...vagy rosszul gondolom.

 

 

Előzmény: Törölt nick (144028)
Pigi88 Creative Commons License 2015.07.14 0 0 144033

Még nem volt. Akkor elviszem egy olyan helyre ahol csinálnak ilyet. Köszi szépen! :)

 

Kisa Creative Commons License 2015.07.14 0 0 144032

Helló!

 

Javítunk egy A Mercit, 1998 évj., 1.4 benzin.

 

Rángat, sőt legtöbbször leáll hiába nyomom a gázt. Úgy 5-20 kilométerenként csinálja.

Újraindításra azonnal indul és megint megy, míg kedve tartja.

 

 Hibakód az motor ECU-ban: P1681, semmi más.

Ezt dobja be a leállás után.

SRS ütközésszenzor jel. Arra jutottam, hogy a benzinpumpa reléjét kapcsolja le, leáll a pumpa.

 

Ezt ideiglenesen áthidaltam, de mintha így is leállt volna egyszer (egy pillanatra ugyan úgy kihagyott, de ebben nem vagyok biztos, nem mentem még annyit vele.) Valószínű nem csak a pumpát állítja le, a befecskendezést is ?

 

Próbaképp lehúztam az SRS ECU-ról a csatlakozót, így is bedobálja a P1681-es hibát, és le-le áll.

Eleinte inercia kapcsolóra gyanakodtam, de az nincs benne.

Mi lehet ez ?

Hogy adhat az SRS ütközés jelent az ECU-nak lehúzott csatival? Kontakthibára nem nagyon gyanakodnék, mert újraindításra mindig azonnal indul.

Lehet teljesen rossz úton járok?

Kösz! 

sztyopa80 Creative Commons License 2015.07.14 0 0 144031

Szia!

 

Volt ujratanitva az alapjarati motor? Akkor szokta ezeket a tuneteket produkalni ha az alapjarati motorhoz volt nyulva, de nem lett ujratanitva.

Diagbol(MultiEcuScan) tanitsatok ujra, utana kiderul hogy az "uj" alapjarati motor jo-e.

 

 

 

 

 

Előzmény: Pigi88 (144030)
Pigi88 Creative Commons License 2015.07.14 0 0 144030

Helló! Tudna nekem segíteni valaki? Van egy Fiat Bravo 1.2sx 16v motorkód:182b20 autóm, aminek 800-1300 közötti ingadozó alapjárata volt. Olvastam több helyen is, hogy mi lehet a hiba oka.(Autószerelővel is beszéltem/megnézettem) Ezeket mind meg is csináltam/cseréltem. Elsőnek volt alapjárati motor tisztítás, aminek semmi hatása nem volt, majd fojtószelep takarítás, amivel egy olyan eredményt értem el, hogy állandó 1800-2000-es fordulatszám lett a vége. (Motor hőmérséklettől függ.) Olvastam még, hogy akár a lambda szonda is lehet a ludas, ezért kicseréltem azt is. Ezzel csak azt értem el, hogy a fogyasztása sokkal jobb lett. De az alapjárat még mindig magas. Az egész országot felkerestem egy alapjárati motorért, mert már csak az lehet a baj. Találtam egyet, megvettem, beszereltem, és most 1400-2000 között ingadozik de nagyon. Sajnos kifogytam az ötletekből. :( Valakinek van valami ötlete? 

A segítséget előre is köszönöm!

combi27 Creative Commons License 2015.07.14 0 0 144029

A kocsim használati útmutatója 2001-es, abban a gyári olaj ajánlásnál szerepel a 0w-30, 5w-30, és 5w-40.. így sanszos hogy létezett 0w-30

Előzmény: cam aro (144027)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.14 0 0 144028

Fogalmam sincs, de 5W-30 mar garantaltan volt. Az LL-specifikaciok nem csak viszkozitast jelolnek, az a 10W olaj egyszeruen nem bele valo, de persze mindenki azt csinal, amit akar.

Előzmény: cam aro (144027)
cam aro Creative Commons License 2015.07.13 0 0 144027

olajfogyi 3L/15e km-es autoba minek ontened az LL olajat ? 

ertem en hogy a gyar azt irja, de az egy gyari motorra vonatkozik. 

e'meg mar nem az. 

(2001-ben volt 0w-s olaj ?! )  

Előzmény: Törölt nick (144024)
cam aro Creative Commons License 2015.07.13 0 0 144026

kosza emlekek vannak csak, az alapjan jobban jarsz ha kirantod a motort valtostul, keretestol. 

tevedes joga SK. 

 

(legkozelebb szolj, egy pacsiert oda ugrok. :)

Előzmény: skorpio3 (144014)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.13 0 0 144025

(Viccet felreteve, a dizel nagyon mas teszta, ott konnyen lehet, hogy annyi korom kepzodik, hogy az olaj elobb telitodik mocsokkal, minthogy eloregedne, es a 20 ezres csere emiatt van.)

Előzmény: Törölt nick (144022)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.13 0 0 144024

motorba meg mehet a 10w-40.  2001-es autorol beszelunk. 

 

Nem. M54-es motorrol beszelunk, amihez LL-01 olaj kell, abbol meg nincs 10W-xx, csak 5W-xx es 0W-xx.

 

Előzmény: cam aro (143995)
Quattroman Creative Commons License 2015.07.13 0 0 144023

mezei gyári GM olajat írtál.

ezalatt nem feltétlenül a Dexos értendő.

összevissza beszélsz aztán meg önigazolást keresel.

tulajdonképpen minek kérdezel minket ha úgy sem érdekel, vagy minket kívánsz megtéríteni?

Előzmény: combi27 (144013)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.13 0 0 144022

azért elgondolkodtató hogy olyantól vennék e autót aki gyári 30 ezres periódusban cseréli a motorolajat full városi üzemben egy turbódízelben...

 

CBS-es autorol beszelunk, ergo varosi uzemmodban eleve nem fogsz 30-at autozni periodusonkent, mert elobb keri a cseret.

 

vajon miért vitte lejjebb a 30 ezres gyári csere periódust nem is egy  konszern a dízeljeinél  20 ezerre?

és én gyártok összeesküvés elméleteket :D

 

Mert akkor meg az lenne az osszeeskuves-elmeleted, hogy a szemet gyarto le akar huzni a szervizkoltsegekkel, es feleslegesen csereltet olajat :)

Előzmény: combi27 (144017)
409 Creative Commons License 2015.07.13 0 0 144021

Ha a 30ezres periódusnak megfelelő olaj van benne, akkor a felét csak ki kell bírja gond nélkül......

Én nem aggódnék.

Előzmény: Mike8712 (144019)
mica-r Creative Commons License 2015.07.13 0 0 144020

Hasonló kellene, mint az eredeti volt. Több váltókód létezik az adott motorhoz, általában megegyeznek mechanikailag, esetleg elektronikában lehet kis változás (de abba úgyis bele kell turkálni).

Előzmény: kecso1982 (144018)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!