Akkor jól jött az enyhülés. Nekem ma végképp nem akart elindulni hidegen. Bár a szerelő azt mondta kimérte a gyertyákat, de én abban hiszek, ha kint vannak lepróbálva. Úgyhogy neki álltam kibillentettem a hűtőt, és kikapkodtam a gyertyákat. Egyébként nem volt olyan nagy szám, círka 15-20 perc volt az egész mutatvány. Igaz a 2, 3 hengerhez kellenek zongorista újjak, ahogy a nyomócsövek között operálsz. Szóval a 4-ből kettő kuka volt. Csere után: Pöcc-röff.
Ma reggel -hála az enyhülésnek- beröffent az autó. Hívtam is a villamosszakit. 1 perc alatt megállapította, hogy az izzítórelé lába sült be. Adott egy darab drótot, amivel a 80 amperes biztosítékot és a pozitív aksi csatlakozót kell összeérintenem. Ezzel direktbe izzítok. Pénteken meg végleges kijavítja a hibát.
Engem is a hátsó négy db szögletes kivágás zavar, mivel az enyém is 6 szem+teher. A foltok milyen jellegűek ( olaj van közte)? Takarító géppel szerinted ki lehet takarítani rendesen? Mondj egy árat az elsővel együtt, és megbeszéljük. Üdv.
megoldható,de nem tudom neked ér-e annyit?több a posta,mint a kormány.egyébként a duda része nem jó,már igy vettem,csak én raktam rá egy újabb passatkormányt.
Ha jól tudom multivanod van, azzal még meg lehetne próbálni ha van benne vizes állófűtés ami a motort is fűti, hogy azzal felmelegíteni és úgy megpróbálni elindítani. Ha úgy indul, akkor gyújtógyertya. A miénk ilyesmi hidegben gyújtógyertya csere előtt már csak motorblokkra folyatott melegvízzel és a motor légbeömlőjénél befújt hidegindító sprével indult be. A gyertyacsere óta gyönyörűen indul hidegben is. Az öt darabból csak kettő izzított és már úgy sem indult el. Ha gyujtógyertya baja van akkor mind az ötöt cseréltesd ki, mert legközelebb meg a többi megy tönkre és azért kell maj megint szétszedni az autót.
Afóddig saját magad is eljuthatsz a vizsgálódás során, hogy egy esetleges kontakthibát ki tudsz szűrni. Van feszkó vagy nincs.
Ehhez használhatod a rajzot. Ha van, de mégsem indul a motor, akkor a legegyszerűbb vizsgálat az árammérés, amiből pillanatok alatt megállapítható, hány gyertya ment tropára, ha egyéltalán baj van velük, és nem már dolog miatt nem indul a gép, pl pisilnek a spricnik.
Azért is jó először ezt nézni, mert ehhez csak a hűtőt kell előre emelni - 4 db csavar, és zsanérokon előre emelhető hűtő - és nem kell több kényes elemet bontani.
Ez speckó műszer meg azért kell, mert ehhez sem kell bontani az elektromos rendszert, csupán a laktfogoját rátenni a veztékre, és tökéletesen mérhető az áramerősség.
Ha ilyen egyébként lenne a közeledben, házilag is elvégezhető a mérés, és egy jó nagy lépésel előbbre vagy a hibajelenség megfejtsében. Ráadásul eddig pénztárca és idő kímélő módon.
Megjegyzem nem kell mindig minden elhinni, ami a szerelők mondanak!
Éppen tegnap jártam úgy, hogy a állítani kellett a sebváltó kapcsoló mechanizmusán - váltócsere után. Elmenetem a szerelőmhöz, aki szinte csak Tranyókkal foglalkozik, és mmondtam neki, hogy állítsunk a váltón. Közölte azt nem lehet, mire hosszasz győzködés után, miszrerint nem hogy nem lehet, hanem kell is egy váltócsere után, belátta, hogy még ő is tanulhat. kb. 1 perc alatt beállítottuj a szerkezet. Erre mondják, hogy jó pap holtig tanul.
Egyszóval nem feltétlenül azzal kell kezdeni, hogy szétbontok mindent 5-6 óra alatt, aztán mindent cserélek hülyén, a tulaj ugyis fizeti. A szerelőnek ez az egyszerűbb, no és kifizetődőbb.
Ezért javasoltam, hogy el kell indulni a kályhától, és alapvető rendellenességet kizárni, vagy megtalálni. Ha ez meg van, akkor még mindig el lehet filozófálni azon, mennyi idő az izzítók cseréje, pontosan mit kell cserélni stb..
Egyébként az 5 órába szerintem a reggeli-ebéd-vacsora is bele számolható:-)))
Hát igen. Persze, hogy az lenne jó, csak nehéz "összelogisztikázni", a célbajuttatást. De azért biztosan az lesz, csak reméltem, hogy valami banális probléma, amit én itthon, laikusan a Ti segítségetekkel tudok orvosolni..
Én aztjavaslom, hogy nem szerszámot, meg műszert keress, hanem egy jó elektromos szakit.
A feszültséget még könnyű kimérni, de az áramerősséget már nem. Ahhoz kell egy speckó műszer - egyenáramú indukciós jelfogóval ellátott árammérő - ami nem terem minden bokorban és nincs minden autóbuherátornak.
Egy "villanyos" pillanatok alatt pontosan, és kis pénzért kiméri neked, és köpi a választ az esetleges hibára. És ekkor még semmi nem lett megbontva.
Megjegyzem, hogy nem csak a előízztás fontos - amig a sárga lámpa világít a műszerfalon -, hanem az utóizzítási is, ami még a motor beindulását követően kb. 2 percig funkcionál.
Remélem tudtam valamicskét segíteni, hiszen az űttörő ahol tud segít :-)))
Kérlek írd még meg (ha belefér az idődbe), hogy milyen szerszámokra és egyebekre lehet szükség, mert azt délelőtt még be kell szereznem, ha nincs itthon.
Fázisceruza, mérőműszer. Ha itt nincs feszültség, akkor nagy valószínűség szerint nem az izzítógyertyákkal van a gond.
Egyébként megfelelő eszközzel könnyen mérhető az áramerősség is, mely megmutatja ha valamelyik izzítógyertyával gond lenne. Az 5 henegeres motoroknál 5x10A áramerősségnek kell lennie. Arányosan lehet kevesebbet mérni a rossz izzítónál!
Egyébként a csere sem egy olyan nagy durranás. Előre kell billenteni a hűtőt, lekapcsolni a tápvezetéket, kiszerelnii a spricniket a nyomóvezetékkel, és kivehetők a gyertyák.
Megjegyzem, hogy a spricnik kiszerelése egyébként is lényeges, mert legtöbbször az izzítógyertyák nem a természetes elhasználódás miatt mennek tönkre, hanem a rosszul működő befecskendezők miatt.
Az igazság az, hogy én is sokallom az ötórás munkaidőt. Én is hasonlóképpen jártam, a hét elején nekem sem indult az autó, igaz az enyém 1.9 d, de ez most mindegy. Szerelő vagyok, de mivel nincs műhelyem, a fagyban én sem válaltam be a dolgot. Főleg, hogy megláttam az izzító gyertyák helyzetét. Bevittem egy ismerős szerelőhöz. Mint kiderült az előtőltés volt a vezérléshez képest elkutyúlva, és a porlasztók sincsenek már a toppon. Miután az adagolót beállította a vezérléshez. Kivette a porlasztókat, porlképet nézett, kompr. mért, és megnézte a gyertyákat. 3 órát állt bent a kocsi. Fizettem 8.000.-ot. Most pöc röff, de hidegen nekem is kehes egy cseppet. Hiába a spriccelő porlasztót, már nem szereti ebben a hidegben. Amúgy a hűtőt ha jól tudom előre lehet billenteni vagy 10 cm-t, talán így jobban hozzá lehet férni. Nem tudom én még csak pár hete vagyok T4 tulaj. Üdv.
Az ábra szerint nézd meg, egyáltalán van-e delej. Ha nincs, akkor érintkezési gond van. Ha van, akkor majd leírom, hogy tudod megnézni, hogy jók-e az izzítógyertyák.
Nem igazán tartom elképzelhetőnek, hogy az összes elszállt volna, ha viszont nem szerintem be kellene indúlnia, főképpen új aksival.
ahogy telefonon beszéltük(a többi forumozó kedvéért irom )elkelt a belső burkolat,a szőnyeg,a duplaülés,illetve a két első ülés megvan.ja van egy régi t4 kormányom is 500 ft-ért.
Erre sajnos nem tudok választ adni, mert nem volt lehetőségem, hogy kipróbáljam. Megnéztem a 80 amperes biztosítékot, az oké, az izzító relét is megmozgattam, az is jónak tűnik. Sajna ez van.
Most végűl megvan még a kocsid belseje, vagy csak a szőnyeget nem vitték el? Mert engem továbbra is érdekelne a dolog. Ha mondjuk csak a szőnyeg van meg, akkor a hátsóról van csak szó, vagy megvan az első is?
Nem ismerem a caravell-t, hogy abban milyen van elől, de az enyémben a sima gumi szőnyeg, esetleg a tiédben elől is kárpitos van?
A kérdésem az lenne, hogy ha már egyszer elindult és járt egy pár percet, leállítod, majd újra megpróbálod elindítani akkor elindul-e könnyen vagy akkor is csak tekeri?
Vettem egy új akksit, mert ugyi az előző megadta magát. Viszont a gép így sem indult el... FOrgat szépen, izmosan, erősen az új elem (kétszeri izzítás után), közben pöfögi a nagy füstfelhőket a kipufogó, de a "csoda" elmarad. Gondoltam izzitócsere..kérdeztem a környék szerelőit hogy, meg mint lehetne, erre az a válasz (láthatóan igaznak tűnik), hogy az kb 5 órás meló, mert le kell bontani a hűtőt, meg millió más szarságot hozzá. Az egyik szerelő azt mondta, hogy ő egyszer csinált ilyet, de többször soha, akkor a szívás, a másik meg bevállalná 5 órás melóval...
És ugyi akkor sem biztos, hogy izzító hiba volt. Sajnos csak 3-ra lehet rámérni (állítólag).
Én valamennyit LEDesítettem, így ismerem a belsejüket, és így már remekül funkcionálnak.
Zöld fényű, 3mm-es viztiszta LEDeket építettem be úgy, hogy a zöld műanyag lapokat kivettem. Ezalól a "fűtőpanel" kivétel, mert ott a zölt LED fényereje kevés ahhoz, hogy a csuszkáknál is megvilágítsa a panelt. Így ennel a műszeregységnél nagy fényerejű, jégfehér LEDet építettem be. Ennek színe sajna eltér a többi kapcsolóétól -ez méregzöld, a többi mohazöld -, de már gondolkodom a egy olyan átalakításon, ami megviálígtja magát a három csuszát is, és akkor egyforma lesz a színük, és az is látható lesz, hol is vannak a karocskák.
Szenvedett már valaki a fűtés panel, illetve a utastér kapcsoló világításával?
Mivel semmi nem világít a középkonzolon, gondoltam kicserélem az izzókat, de mind két alkatrésznél úgy néz ki mintha ezt "örök" izzósra gyártották volna. Ezt már az elődöm is észre vette, és beforasztotta a kis izzó lábát, amik pár mm-re fityegtek egymás mellett. Miután nekem a ki-be szereléssel sikerült megmozgatnom az egészet, kis híjján kigyulladt a lámpa kapcsolóm, még szerencse, hogy a m. fal világítás biztije megadta magát. Kérdeztem, üzletbe, de állítólag csak gyáriban létezik, abból is csak az utastér fűtés kapcsoló. Az ára 27500.- pénz. Még jó, hogy lehet kapni:-). A múgy az autó egész szép állapotú, de ilyen apróságok szúrják el az össz képet. De legalább nem unatkozok:-)
Igen, az lehet, Hozzátenném, hogy az én kocsim pótkereke is 14-es volt, alufelnikkel vettem, de az első féke is 14-es kerékhez van. Na az a fék katasztrófa volt, lecseréltem 15-ösre. Most ha lejövök a hegyről 120% terheléssel, azért még megpuhul. Azt az egy 14-est eladtam, mert ugye a nagyobb fékre már nem fért volna fel, egy bogarasnak.
Köszönöm a választ, profi volt! Megpróbálom eladni a téli gumival szerelt felnieimet, (igaz most vettem rá VW DÍSZTÁRCSÁKAT) Mert valahogy kicsinylem a felni átmérőjét a kerékjáratban. Gondolom műszakilag mindegy, mivel a 15"-osra a gumi váltószámú mérettel lesz szerelve. Ha valakit érdekel esetleg, nem sokára fel dobom a vat-ra ott meg tudja majd nézni.
Én 7 literrel elvagyok vele, városban. Rövid tengelytáv, jól illesztett adagoló. ( a turbo és az adagoló között nem volt meg -gyárilag - a levegő kapcsolat ) 390 ezer km van benne. 93 év végi, a fene tudja fejből, hány kW
Igen, szállították gyári 14"-es kerékkel. 5,1/2x14-es tárcsára 185R 14C 97/99 N gumit raktak. Ennek a nyomás értékei magasabbak a nagyobb abroncsénál, elöl 3,4, hátul 3,8 az érték.
Meg tudja valaki mondani, hogy t4-es 92-es 1.9d mixto, rövid jött ki gyárilag 14"-os felnivel. Az enyémen 14"-ok a kerekek, de bárhol keresgéleg a neten, csak 15-el hozza.
tudna valaki segíteni, hogy az 1.9-es vizesboxeren a vákuumcsövek hogy vannak bekötve?
2db csatlakozo a karbi mögött, talán egy a karbi elött, de az letört valamikor, két csati a gyujtás elosztón, két hely a légszűrő házon. Maga a káosz .)
Kiderült a T4-ről, hogy mégsincs ki a motorja, csak az előző tulajnál történt hengerfejezés nem úgy sikerült, ahogy kellett volna. Az adagoló álítólag 180 fokkal elvolt téve, és a hengerfej sem rávaló. Ha valakinek lenne 1.9 d "1X" motorkódú blokkról, komplett hengerfeje jó állapotú, jó áron, kérem jelezze, mert lehet, hogy vevő lennék rá. Mindenesetre beállították és végre újra indul a paripa, és még csak nem is füstől. Igaz idáig is üzemelt, mégha erőtlenül is, csak nagyon nehezen indult, és dőlt belőle a füst de cefetűl.
Amúgy meg a kémia grammra ugyanaz mindben. Esetleg ha mélyebb a rács alul, később lesz zárlatos. Vagy ha üvegszálasok a lemezek, később hullik ki. Vagy ha zselésítve van, akkor nem ömlik ki. A gondozásmentes meg nagy humbug, láttam én már kifolytat meg mindenfélét.
lehet hogy kinevettek,de szerintem vegyél a corában winnyt.ez a lególcsóbb,muterom kocsijában 3. éve van,az előző kocsimban is ez volt.a legtöbb akksi ugyanazt tudja adott értéken belül,csak a drágábbnak jobb a reklámja.(akksiker eladója mondta)