Ha a hír igaz, nincs is fesz. szabályozód, csak egy egyenirányító. A hátsó lámpa világítás tekercse félig a töltés is. Erről az ágról aksival támogatva működik a neutral vissza jelző, a kűrt, a féklámpa, és az index. Az első lámpának saját tekercse van. (ha helyesen választottam ki a javítási utasítás 7db kapcsolási rajzából az elől 1 izzós Belga Német Osztrák kivitelt)
Aksi nélkül az a tapasztalat, hogy nem is lesz olyan erősen egyenirányított az a feszültség, ilyenkor az index zümmögve inkább folyamatosan ég mint villog, a kűrt is fura, és fékre minden elhallgat, vagy egyszerre nem működik, és inkább a fék tűnik a legéletképesebbnek. Nem tudni, mi volt az alkotó szándéka. Lehet az egész rendszer jó töltéssel, és jó aksival, de csak kéz a kézben működik helyesen.
Ha az index relé bemenő 6V os kábelét a kijövő (index kapcsolóra menő) kábellel összekötöd, (a test marad szabadon, ami lehet nincs is bekötve, mert látok 2 és 3 lábú reléket) akkor kapcsolva, az adott oldalnak folyamatosan kéne világítania. Úgy aksiról, mint aksi nélkül. Ilyenkor lehetne mérni az átkötésnél áramot (aksival jobb, mert szűrtebb), hogy azonos e a két oldalon. Aztán vissza lehetne tenni az aksit, bár lehet jobb lenne valami féle hálózati stabil egyen 6v-ot. Lehet a töltés se remekel, hiába jó az aksi, ha nem töltött. Lehet, most bevetném az okos Lidli/Aldi töltőt, nekem tudja a 6V-ot. Akkor visszapróbálnám az index relét.
Hasonlóan jártam már, az alaplap testelése nem volt tökéletes, bár nagyobb aksi miatt nálam ha ég a lámpa, kihagy a gyújtás jelenség volt tapasztalható.
Ha lenne másik relé, milyen egyszerű lenne belepróbálni. Viszont ha csak relé baja lehet, inkább eredetit tennék bele, pár ezres. (addig meg átkötve hagynám a relét, inkább folyamatosan világítsanak az indexek kanyarban, mint sehogy?)
Nem mopedautó ( 160 ccm-es benzinmotor ) , 25-ös végsebesség , két személyes Canta DLX negyedmillióért .
Lassú járműként elvileg így ahogy van -- rendszám és biztosítás nélkül -- akármilyen jogsival kimehet(ne) a forgalomba . Egy darabig eltartana mire a környékbeli rendőrök belenyugodnának .
Valamit elírhattam , mert most Napkoron a dupláját kérik érte , hát ennyit nyilvánvalóan nem drágulhatott (nem is volt infláció a kormány szerint) , nem értem ... Igaz azóta megjárta Érdet ,a mi ugye messze van Szabolcs megyétől .
Az akksi új , Áthidalva nem néztem . Az álló és leállított motorú ( csak aksiról ) üzem között minimális az eltérés a a járó motor javára . A testelelést még egyszer átbogarászom , mert a bal oldal egy leheletnyivel vitálisabb , mint a jobb .
Az izzók -- legalábbis amiket néztem -- 6 voltosak .
Az egész vizsgálódáskor nekem az jött le , hogy kevés az áram . Persze ennek több oka lehet : különféle kontakthibák , elgyengült mágnes , részleges tekercszárlat .
Amikor megvettük akkor a féklámpa nem üzemelt , mert egy kis szigetelőszalagot tettek az izzó talpacskája alá . Eltávolításakor nagyon elvette a fényt a világításkor -- fékeztem nagyon elgyöngült az amúgy is gyatra tompított . Kénytelen voltam én is visszatenni és akkor vettem ki amikor elnök úr vett bele egy telepet . Így élő aksival ez a hiba nem olyan jelentős , most működő féklámpával járunk .
A 6V os elol 1db 15W os izzoval szerelt valtozat (mert ahany piac annyi megvalositas) 6V 21W os izzoval van szerelve. Nem lehet,hogy 12V os izzok vannak benne?
A linkelt foton szerintem 6V os az aksi a motor oldalan.
Nem lehet, hogy ez egy mondjuk CB400 indexe? A 6V-os kismotorokon én 8W-os izzókat és 17W relét láttam csak
Az én hasonló évjáratú CB400-asomon nem ilyen indexlámpák vannak .
Az egész kis CB50-es mindene nagyon gyárinak tűnik , ezért van olyan gyanúm , hogy a lámpák is eredetiek . Ettől függetlenül soknak tűnik a 42 wattot felvillantani egy olyan járgányon , amelyiken még reflektor sincs (!) , a billux égőt nem ismeri , és elülső helyzetjelzője sincs . A világítás nem ég állandóan , a világítás felkapcsolásakor hátul felgyullad egy kis piros helyzetjelző ( a féklápával kombinát kétszálas izzó ) elől pedig világítani kezd egy 15 W-os egyszálú tompított .
Hogy kisebb teljesítményű izzó berakható , azt tudom , csak eddig nem foglalkoztam ezzel . Valahogy halványan villog az index , sötétben még úgy-ahogy lehet látni , de nappal nem érvényesül . Eddig ez nem zavart minket az elvétve használt kis masinán , de most felmerült : néhány kissrác ezt használná vizsgamotornak . Ahhoz pedig illő volna villogót produkálni .
Ez a motor így jött , így vettük , ezt-azt meg kellett csinálni rajta . Összességében rendben van , de ez a nappal használhatatlan irányjelző a bögyömben van . Ha a kisebb teljesítmény nem hoz eredményt akkor valami ledes megoldást próbálok majd .
Már a tegnapi fényképen is jól látszódott a 21 W felirat . Bár ez a kis lámpa elég masszívnak látszik, nincsenek benne megolvadó műanyag alkatrészek. A 21 wattot fogadd el mint az indexlámpára megadott határteljesítményt. Nekem továbbra is soknak tűnik a 2*21W index + 10W fék + duda ez mind egyenáramról és még az indexnek van kontroll-lámpája. Lehetséges , még az állófény járó motornál is ég. Az lámpák pedig 15/15wattosak , bár azok váltóáramúak.
A Piaggionak erősebb elektromos rendszere van és ott is az index 2*10 wattos , akksi pedig 12V 4Ah.
A 60 wattos csillárfoglalatba beletehetsz 15 wattos izzót, pedig az van ráírva de 200wattostól hosszabb távon összeégne.
Ha hagyományos bimetálos a szaggatós , az nagyon érzékeny a terhelésre
Annyit sikerült megállapítanom , hogy NEM hődrótos szaggató van benne .
A képen látható mechanikus szaggatóra sem hasonlít :
Megpróbáltam szétszedni -- ezzel hellyel-közzel majdnem tönkre vágtam . Sajnos fotókat nem csináltam , majd pótolom . Valami tekercset láttam , de az aljában valami nyomtatott áramkör van amit kiöntöttek műgyantával . Gyanúm szerint elektronikus vezérlésű relé lehet .
Maga az egész jármű összességében nagyon gyárinak néz ki , a vezetékelése is ; nagyon úgy érzem : ez gyári szaggatója és indexlámpája . Persze ettől még berakhattak egy másik komplett rendszert -- a 40 éves motorokon ez megesik -- elegendő , ha egy újabb , már 12 voltos és nagyobb teljesítményű rendszert ( ami küllemileg csereszabatos ) szereltek bele . Ugyanakkor kétséges , hogy mind a 4 indexlámpát cserélni kellett pl. bukás miatt .
Márpedig a vezérlőn is 2x21 W szerepelt , és ha valaki figyelmesen megnézte a berakott képemet azon is látható a 21 W-os jelzés a rögzítőcsavar mellett . Ettől persze még előfordulhat , hogy 2x10 W-tal normálisan fog működni .
Akkor, most , hogy is van ez az ablaktörlő ütemvezérlése? Hiába olvasgatok, számomra nem derűl ki, hogy egyáltalán van e a kisautókban ilyen funkció gyárilag? Vagy csak utólag lehet, valami relé beépítéssel megoldani? Egyáltalán ki van építve a helye a relének, vagy teljesen, megkell építeni az áramkört? A hozzáértőnek, megköszönném a választ!
Bakancs ! Ez a legegyszerűbb. Én ezt csinálnám .Fogj egy voltmérőt .
- ad rá agyújtást
- kösd rövidre a szaggatót
- valamelyik irányba indexelj
- szemre nézd meg , jó fénnyel világít -e
- igen , nincs probléma
- nem , akkor feszmérés akksifesz -0,5 volt belefér. Ha nem akkor kapcsolók / gyújtás és az irányjelző / , csatlakozók, izzó seggénél és a foglalatban ne legyen korrózió . Itt lehet próbálkozni a kontakt cuccokkal , nekem nem szokott sikerülni max. a beforrasztás csak a csere macerás . A kapcsolóknál jó szokott lenni a spray .
- ugyanez a másik oldalon.
Tekintsük úgy ,idáig minden rendben. Akkor már csak a szaggató lehet rossz. Ezt ne a motoron csesztesd !
Leülsz a hokedlira , magad elé veszed a Ligier akksiját és a szaggatót .
Első lépés ha van felirat hány volt , hány watt és ezeket tessék szem előtt tartani .
Kifejezetten ezt a típust nem ismerem , de ez 2*21W egy irányba . /6 voltos akksival legalább 7 amper . Ez nekem kicsit soknak tűnik.Gondolom a felső tekercs lehet a gyújtás az alsó pedig a világítás és az akksitöltő.
Csak beütöttem a keresőbe, én nem nagyon szeretem ezeket a típusú rajzokat ,de hátha segít.
Bár én simán tévedhetek is.
Lendkerékből kijövő szálak :
w : fehér tekercsvég = akksitöltő egyenirányítóra
Y : sárga csapolás = világítások váltófesz
BK/W fekete és fehér = gyújtótrafó primer és leállítás
Én úgy sejtem az index csak gyújtáson megy egyenárammal és 2*10 wattot ír a térkép.
Ha nincsenek 10 wattos égőid akkor próbáld ki oldalanként 1 db 21 wattos izzóval az már majdnem jó. Ha hagyományos bimetálos a szaggatós , az nagyon érzékeny a terhelésre : kis terhelésen felgyorsul , nagy terhelésen lelassul.
Elvileg megy a led , csak addig kell növelni a terhelést, amíg nem áll be az ütemszám.
Nekem MZ 125-ösöm volt , oldalanként 1*18 watt 6 volton . Elég jó bimetálja volt.
A Piaggiombam 2*10 wattos de az már 12 voltos és nem bimetálos - Valami elektrmechanikus szar van benne , kondenzátor és relé.
Én most ezzel a kis CB50-es Hondával nyűglődök , lényegében nem működik rajta a gyári irányjelző . Lendkerékmágneses áramtermelés , 6 V-os rendszer , 3 Aó-s akksi és 2x21 W-os izzók oldalanként . Taán megpróbálkozom gyengébb teljesítményű égőkkel , ha az se teszi elfogadhatóvá akkor valami ledes technikát próbálok belevarázsolni . Ezen ugye nincsenek vizsgaproblémák -- legalábbis egyelőre .
Valószínű az is látható lenne , de három dolog ami ellene szól .
Én még ezeket a régi izzókat B15 5/21W és b15 21W használom , valójában még nem is használtam ledest.
A vizsgán ránéznek és ordít róla , hogy az egyik oldal mattabb.
Az utánfutó indexlámpának kell csinálni egy visszajelzőt - nekem még nincs berakva - és az pedig áram figyelős. Az autóban van 2*21 +5W teljesítményű index . Most sokkal határozottabb a változás ha még 21wattot kapcsolgatok és nem 4-5 wattot.
Érdeklődnek hogy lessz-e valahol mopedautos találkozó?
fülesként hallottam a gyárban , hogy eladják a Balatonakalin a kempinget . Nekem hiányozni fog a találkahely .
Pár napja beszéltem a Főtrabantossal , megerősítette a információt . Persze nem a találkozót adták el , hanem csak azt helyet , ahol találkozni szoktunk . A Trabantklub ragaszkodik a rendezvényéhez , és már tárgyaltak is másik helyszínről -- vagyis jelenleg csak annyit tudni biztosan : a nyári nagy* találkozónk NEM Balatonakaliban a Holiday kempingben lesz . A Balaton mint helyszín marad , az ajánlatban két lehetőség szerepelt , az egyik Keszthely térsége , a másik a déli part , valahol a közepe táján . Nekem személy szerint mindkettő megfelel , innen fatornyos kis hazámból -- figyelembe véve Zalaegerszeg térségében fennálló érdekeltségeimet -- még előnyösebb is Bakalinál .
Az időpont változatlan , vagyis július vége . Azonfelül én a szokásos minitalálkozóimat terveim szerint megtartom itt Doromláson , tehát a képlet valahogy így néz ki .
2017. június 10-11 , szo-v Regionális Találkozó , Bogyiszló , Doromlási gátőrház
2017. július 28-29 (p-v) Balaton ( pontos helyszín kijelölés alatt) Találkozó a Trabantkubhoz kapcsolódva
2017. aug.26-27 (szo-v) Regionális Találkozó , Bogyiszló , Doromlási gátőrház
Ami a Miniautó Múzeumot illeti nekem is nagyon bejött az az neoprimitivista ötkerekű , nehogy egyszer valami hasonlót megépítsek , esetleg kerékpárként , villanyhajtással .
Én kissé belefulladtam a mopedautókba , de talán most tavasszal rendbe tudok tenni párat és elpaterolni a háztól .
Ha nem tudod bemérni a helyes kerékösszetartást, vagy nincs rá időd, a kocsi kormányozhatósága, úttartása mellett, ellenőrizd az első kerekek futófelületének a melegedését is. Helytelen kerékösszetartásnál a futófelület
érezhetően melegszik. Leginkább mindkét oldalon, de van úgy, hogy csak az egyiken. Az ilyen beállítás hamar megeszi a köpenyt, mivel állandóan "radírozza" az útfelületet.