Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2014.05.29 0 0 408819

Nem azt kéne büntetni, aki nem a jó munkát jutalmazza, hanem a gyorsat?

Előzmény: division by zero (408818)
division by zero Creative Commons License 2014.05.29 0 0 408818

Arra a Sztálin féle vasútra kéne áthelyezni az illetőket pár évtizedre...

Előzmény: hmsoft (408817)
hmsoft Creative Commons License 2014.05.29 0 0 408817

A 05.20-án Moszkvától nem messze, a Bekaszovo-Nara állomásközben történt, 6 halálos áldozattal járó baleset vizsgálata végetért, és Jakunyin, az RZsD elnöke, holnap sajtótájékoztató keretében nyilatkozik az eredményről. Ami ezúttal nem túl hízelgő a vasúttársaságra nézve, ugyanis valóban nem a személyszállító vonat melletti vágányon közlekedő, és épp akkor kisikló tehervonat valamelyik forgóváza volt a ludas, hanem a tehervonat alatti pálya. Pontosabban, akik a pályafenntartással foglalkoztak. Futójavításra volt szükség, ami egy kisgépes vágányszabályozásba torkollott. De mivel nem minősült tervezett beavatkozásnak, ugyanakkor csökkentette a vonal kapacitását, a pályamesternek és a felettesének a prémiumába vágó ügy lett volna belőle. Ez az egyik motivációs tényező a pft. számára, hogy a lehető leghamarabb végezzenek mindenféle javításokkal: ha a tervezettnél hosszabb ideig dolgoznak, vagy ha a tervezetteken felül kell beavatkozniuk, és nem rajtuk kívül álló okok miatt, akkor a főnököknél ketyeg a prémiumcsökkentés. Ezt akarták elkerülni, és megpróbálták úgy elvégezni a futójavítást, hogy ne kelljen "ablakot" (rövid idejű vágányzárat) kérni. Sőt, hogy ne lógjon ki a lóláb, ideiglenes lassújelet sem tűztek ki. Csakhát miután belefogtak egy "fű alatti" vágányszabályozásba, a hézagnélküli pálya közben úgy gondolta, hogy nem falaz nekik, és kivetődött. Pont a konténervonat alatt. A távolsági személyszállító meg pont jött a szomszédos vágányon. És a sikló konténerszállító kocsin lévő konténer sebészi precizitással távolította el a 7-es számú, plackart osztályú kocsi komplett oldalfalát. Az ott tartózkodó utasokkal együtt.

hm

Előzmény: hmsoft (408705)
manhattani Creative Commons License 2014.05.29 0 0 408816

Pontosítsunk annyiban, hogy magyar vasúti fejlesztés... :-))

Előzmény: Vendégsín (408815)
Vendégsín Creative Commons License 2014.05.29 0 0 408815

Azokon a belső kilincseken látszik, hogy magyar fejlesztés...

Előzmény: gertam (408809)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.05.29 0 0 408814

Ez kidobott pénz. Nem is ilyen ajtó kell a Halbira. Ha átépítik lengőajtósra, az még jó lehetne, de az sem érné meg.

Előzmény: gertam (408809)
manhattani Creative Commons License 2014.05.29 0 0 408813

>ajtópáronként 16(!) mágnesszeleppel és a hozzájuk való vezérléssel ...

 

Mi a fitymának ajtópáronként 16 mágnesszelep?? Tíz centinként másik mágnesszelep adja a levegőt a mozgatáshoz? :-))

 

Lehet, hogy a vezérlő processzor  adatbusza 16 bites, és nem akartak lábat szabadon hagyni...

Előzmény: nazareth (408812)
nazareth Creative Commons License 2014.05.29 0 0 408812

Szép precíz szerkezet,

Valóban precíz szerkezet.

Viszont ajtópáronként 16(!) mágnesszeleppel és a hozzájuk való vezérléssel legyen is precíz. Aztán hogy az üzemkészsége milyen, karbantartani hogyan lehet, az már egy másik kérdés. A Festonak valószínűleg jó üzlet :)

 

látszik, hogy nem a hazai karbantartási színvonalhoz készült.

Nem csak a karbantartás nem stimmel. Arra is kíváncsi lennék, hogy hogy viseli, ha az utasok/kallerok rendszeresen izomból beb.sszák maguk után – mert a Halbik ajtajának jelenleg ez az általános használati módja (megjegyzem nem véletlenül).

Előzmény: kacsa! (408810)
r1232 Creative Commons License 2014.05.29 0 0 408811

Nem tudom tudtok-e róla, hogy a halbi kocsik ajtórendszerére a MÁV Zrt valamilyen korszerűsítést tervez.

 

Tudtunk. Több helyen is volt róla szó.

Előzmény: gertam (408809)
kacsa! Creative Commons License 2014.05.29 0 0 408810

Szép precíz szerkezet, látszik, hogy nem a hazai karbantartási színvonalhoz készült.

Előzmény: gertam (408809)
gertam Creative Commons License 2014.05.29 0 0 408809

PANTOGRÁFOSAT!

 

Kedves Topictársak!

 

Nem tudom tudtok-e róla, hogy a halbi kocsik ajtórendszerére a MÁV Zrt valamilyen korszerűsítést tervez.

Keddig  (május 27) én sem tudtam róla.

Az Ipar napja kiállításon meglepődve láttam a NORGREN standján a halbis ajtót, aztán …

Nyakkendőtűmre nézve azonnal lecsekkolt Maklári Attila (járműipari szektorfelelős) akivel egy remek diskurzus után kiderült, hogy a „valamilyen tendert” nem nyerték meg (???) pedig …

Nos ekkor kérdezték, hogy meg akarom nézni működés közben?

Mi sem természetesebb, videóra is felvettem, és csak ámultam.

Külön-külön dolgozik a két ajtó, bármikor, bármilyen stádiumban megáll, pontossága mint a schaffhauseni óra. Aztán mutattak egy áramellátási rendszert, ettől még nagyobb volt a hátas, s végül jött a terv, amin dolgoznak:

A halbi kocsik lépcsője, amely mozgatható ….

Azaz Teri néni Regölynél nem sámliról száll fel a vonatra….

 

Video itt:

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZOv7Uz5FiPU&feature=youtu.be

 

Fotók:

 

  

 

Üdv

 

- gertam -

v_peti Creative Commons License 2014.05.29 0 0 408808

Kösz!

De sajnos a helyzet ennél összetettebb... De a magánszféra ebben a topikban OFF.

 

 

Előzmény: manhattani (408807)
manhattani Creative Commons License 2014.05.29 0 0 408807

OFF:  Hmm... egész ügyes, Peti! Lehet, hogy csak a vasutakhoz nem értesz? :-)))

Előzmény: v_peti (408806)
v_peti Creative Commons License 2014.05.28 0 0 408806

Semmi gond!

Erről viszont két dolog jutott az eszembe, az egyik éppen aktuális, és mindkettőnek köze van a tömegközlekedéshez, de csak közvetve. Így max. egy sörözőben említeném meg, de nem itt.

 

 

 

Előzmény: _Nyuszi (408804)
jhonny80 Creative Commons License 2014.05.28 0 0 408805

Ma délután volt vendég Ferencváros személypályaudvaron?

_Nyuszi Creative Commons License 2014.05.28 0 0 408804

De az nem mindig, hogy meddig mehetsz el! ;-)

(Bocsi.... :)  )

Előzmény: v_peti (408801)
v_peti Creative Commons License 2014.05.28 0 0 408803

Passz. Majd utánanézek!

Előzmény: Lovrin (408798)
v_peti Creative Commons License 2014.05.28 0 0 408802

Köszi!

Előzmény: Snake-Mojzi (408796)
v_peti Creative Commons License 2014.05.28 0 0 408801

Tudom, hogy meddig kell elmennem!

Előzmény: Törölt nick (408800)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.28 0 0 408800

Csak arra vigyázz hogy el kell menned Pápáig! :)

Előzmény: v_peti (408795)
kopaszsop Creative Commons License 2014.05.28 0 0 408799

illetve hol és milyen választások lesznek arrafelé a közeljövőben? :D

Előzmény: Lovrin (408798)
Lovrin Creative Commons License 2014.05.28 0 0 408798

Ezúttal a Burgenlandiak akarják.

 

Mármint Burgenland tartomány, vagy a burgenlandi helyi vasútsimogató klub?

Előzmény: v_peti (408793)
gmarc Creative Commons License 2014.05.28 0 0 408797

Szlovéniában a Grosupelje-Kočevje vonalon már évtizedek óta nem volt személyforgalom csak teher, de több éve javítják a pályát és már a peronokkal is majdnem kész vannak. Lassú munka ritkán gyors, de előbb-utóbb utazhatunk rajta. :)

Előzmény: v_peti (408793)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.05.28 0 0 408796

Szombathely-Felsőőr:

IKE98: 48 fő

S319UL: 71 fő

Előzmény: v_peti (408793)
v_peti Creative Commons License 2014.05.28 0 0 408795

A vasútvillamosításkor volt az, hogy egyes személyek a deltán és rendezőn át mentek Veszprém felé, hogy az állomás bejáratánál tudjanak dolgozni a plafontapasztók. Akkor sajnos lemaradtam arról, hogy direkt erre vonatozzak. Na meg akkor még nem voltam annyira hardcore mániás, hogy ehhez annyira ragaszkodjak. Most legalább ezt bepótolom.

Előzmény: István Gyuri (408794)
István Gyuri Creative Commons License 2014.05.27 0 0 408794

Igen.

Előzmény: soosz64 (408792)
v_peti Creative Commons License 2014.05.27 0 0 408793

Ismét újra akarják indítani a rohonci vasutat. Korábban 3-5, mostanában meg 1-2 évente fog nemsokára újraindulni. :) Ezúttal a Burgenlandiak akarják.

Igaz, a helyzet 10 év alatt jelentősen változott. Ugyanis 2003-ban még benne szerepelt az ÖBB-menetrendben, hogy a menetrendi év folyamán valamikor majd megindul a személyforgalom Felsőőr és Nagyszentmihály között, a pályát 2/3-részt fel is újították ezen a szakaszon. De a megnyitó mindig csak majd hamarosan jött, majd az elmúlt évtized vége felé végképp letettek erről. 2-3 éve meg Felsőőr és Friedberg között is leállta személyforgalom. Így szvsz a nemrégiben még üzemelő szakasz visszaállítása önmagában még nem találna megértő fülekre az illetékeseknél, gondolom ezért tartják jó ötletnek a vasút visszaállítását Szombathelyig, mert nagyobb forgalmat remélnek rajta. Aminek a határnyitás óta elég komoly realitása van. A Szombathely-Felsőőr iskolabusz utasszáma naponta ca. egy fullos 5147-est tesz ki. Régebben 3 normál, mostanában egy nagy* és egy normál busz megy ki.

*Azt hiszem E98-as Ikarus.

 

soosz64 Creative Commons License 2014.05.27 0 0 408792

Köszi a választ, akkor ha jól értem Cellbe nem is megy be, hanem a deltán Rendező, és Boba?

Előzmény: István Gyuri (408789)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.27 0 0 408791

Celldömölköt kikerüli,de azért már annyit finomitottak rajta hogy Bobán megáll mert eredetileg ott sem állt volna meg.

Előzmény: soosz64 (408788)
M63 010 Creative Commons License 2014.05.27 0 0 408790

Gondolom annyira, hogy tavaly akartak a félig-meddig kerek időpontra egy jublileumi kiállítást összehozni, de valamiért átcsúszott az idei évre.

Előzmény: paca664 (408787)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!