A 05.20-án Moszkvától nem messze, a Bekaszovo-Nara állomásközben történt, 6 halálos áldozattal járó baleset vizsgálata végetért, és Jakunyin, az RZsD elnöke, holnap sajtótájékoztató keretében nyilatkozik az eredményről. Ami ezúttal nem túl hízelgő a vasúttársaságra nézve, ugyanis valóban nem a személyszállító vonat melletti vágányon közlekedő, és épp akkor kisikló tehervonat valamelyik forgóváza volt a ludas, hanem a tehervonat alatti pálya. Pontosabban, akik a pályafenntartással foglalkoztak. Futójavításra volt szükség, ami egy kisgépes vágányszabályozásba torkollott. De mivel nem minősült tervezett beavatkozásnak, ugyanakkor csökkentette a vonal kapacitását, a pályamesternek és a felettesének a prémiumába vágó ügy lett volna belőle. Ez az egyik motivációs tényező a pft. számára, hogy a lehető leghamarabb végezzenek mindenféle javításokkal: ha a tervezettnél hosszabb ideig dolgoznak, vagy ha a tervezetteken felül kell beavatkozniuk, és nem rajtuk kívül álló okok miatt, akkor a főnököknél ketyeg a prémiumcsökkentés. Ezt akarták elkerülni, és megpróbálták úgy elvégezni a futójavítást, hogy ne kelljen "ablakot" (rövid idejű vágányzárat) kérni. Sőt, hogy ne lógjon ki a lóláb, ideiglenes lassújelet sem tűztek ki. Csakhát miután belefogtak egy "fű alatti" vágányszabályozásba, a hézagnélküli pálya közben úgy gondolta, hogy nem falaz nekik, és kivetődött. Pont a konténervonat alatt. A távolsági személyszállító meg pont jött a szomszédos vágányon. És a sikló konténerszállító kocsin lévő konténer sebészi precizitással távolította el a 7-es számú, plackart osztályú kocsi komplett oldalfalát. Az ott tartózkodó utasokkal együtt.
Viszont ajtópáronként 16(!) mágnesszeleppel és a hozzájuk való vezérléssel legyen is precíz. Aztán hogy az üzemkészsége milyen, karbantartani hogyan lehet, az már egy másik kérdés. A Festonak valószínűleg jó üzlet :)
látszik, hogy nem a hazai karbantartási színvonalhoz készült.
Nem csak a karbantartás nem stimmel. Arra is kíváncsi lennék, hogy hogy viseli, ha az utasok/kallerok rendszeresen izomból beb.sszák maguk után – mert a Halbik ajtajának jelenleg ez az általános használati módja (megjegyzem nem véletlenül).
Nem tudom tudtok-e róla, hogy a halbi kocsik ajtórendszerére a MÁV Zrt valamilyen korszerűsítést tervez.
Keddig (május 27) én sem tudtam róla.
Az Ipar napja kiállításon meglepődve láttam a NORGREN standján a halbis ajtót, aztán …
Nyakkendőtűmre nézve azonnal lecsekkolt Maklári Attila (járműipari szektorfelelős) akivel egy remek diskurzus után kiderült, hogy a „valamilyen tendert” nem nyerték meg (???) pedig …
Nos ekkor kérdezték, hogy meg akarom nézni működés közben?
Mi sem természetesebb, videóra is felvettem, és csak ámultam.
Külön-külön dolgozik a két ajtó, bármikor, bármilyen stádiumban megáll, pontossága mint a schaffhauseni óra. Aztán mutattak egy áramellátási rendszert, ettől még nagyobb volt a hátas, s végül jött a terv, amin dolgoznak:
A halbi kocsik lépcsője, amely mozgatható ….
Azaz Teri néni Regölynél nem sámliról száll fel a vonatra….
Erről viszont két dolog jutott az eszembe, az egyik éppen aktuális, és mindkettőnek köze van a tömegközlekedéshez, de csak közvetve. Így max. egy sörözőben említeném meg, de nem itt.
Szlovéniában a Grosupelje-Kočevje vonalon már évtizedek óta nem volt személyforgalom csak teher, de több éve javítják a pályát és már a peronokkal is majdnem kész vannak. Lassú munka ritkán gyors, de előbb-utóbb utazhatunk rajta. :)
A vasútvillamosításkor volt az, hogy egyes személyek a deltán és rendezőn át mentek Veszprém felé, hogy az állomás bejáratánál tudjanak dolgozni a plafontapasztók. Akkor sajnos lemaradtam arról, hogy direkt erre vonatozzak. Na meg akkor még nem voltam annyira hardcore mániás, hogy ehhez annyira ragaszkodjak. Most legalább ezt bepótolom.
Ismét újra akarják indítani a rohonci vasutat. Korábban 3-5, mostanában meg 1-2 évente fog nemsokára újraindulni. :) Ezúttal a Burgenlandiak akarják.
Igaz, a helyzet 10 év alatt jelentősen változott. Ugyanis 2003-ban még benne szerepelt az ÖBB-menetrendben, hogy a menetrendi év folyamán valamikor majd megindul a személyforgalom Felsőőr és Nagyszentmihály között, a pályát 2/3-részt fel is újították ezen a szakaszon. De a megnyitó mindig csak majd hamarosan jött, majd az elmúlt évtized vége felé végképp letettek erről. 2-3 éve meg Felsőőr és Friedberg között is leállta személyforgalom. Így szvsz a nemrégiben még üzemelő szakasz visszaállítása önmagában még nem találna megértő fülekre az illetékeseknél, gondolom ezért tartják jó ötletnek a vasút visszaállítását Szombathelyig, mert nagyobb forgalmat remélnek rajta. Aminek a határnyitás óta elég komoly realitása van. A Szombathely-Felsőőr iskolabusz utasszáma naponta ca. egy fullos 5147-est tesz ki. Régebben 3 normál, mostanában egy nagy* és egy normál busz megy ki.