Nem utaztunk még Etihaddal, de csak jókat hallottunk róluk. Brüsszelt sem ismerem, de 50 perc elég kellene legyen egy átszállásra. De ennek az a feltétele, hogy az az 50 perc valóban 50 perc legyen. Ha az elsö gép késik, csak 20 percet is, ami alapban nem sok, de már boríthat mindent.
Mi Emirates-nél foglaltunk tavaly, Seychelle-röl hazafelé 50 perc volt az átszállási idö. Csakhogy az elsö gép eleve késéssel indult, amiböl behoztunk a levegöben valamennyit, de csak 30 perc maradt volna az átszállásra az 50-böl. Kifelé a gépböl már nem is engedtek minket elrohanni, hanem nagyon pofin begyüjtötték a csatlakozásukat lekésöket. Mivel a következö gép csak 8 óra múlva lett volna, így elvittek kisbusszal az Emirates hoteljébe, kaptunk ingyen szobát, büfé ebédet és vacsorát, így nagyon nem aggódtunk a lekésett gép miatt. :-) (este még be is taxiztunk a Burj kalifához).
Ehhez persze az kellett, hogy a nyaralás utánra volt egy plusz nap otthonra betervezve, így nem okozott a munkahelyen gondot hogy késöbb értünk haza.
Másrészt az kellett hozzá, hogy mindkét járat Emirates legyen, nem tudom nálatok mindkettö Etihad lenne-e (illetve van még akkor egy átszállásotok Abu dhabiban is? Ott biztos van az Etihadnak is ilyen hotelos megoldása)
Hanimaadho egy helyiek által lakott sziget, ráadásul, ha jól néztem, akkor egy reptér is van rajta.
Az itt fórumozók többsége szálloda szigetre megy/ment, csak nagyon kevés infó van lakott szigetekről (és ami van, az is vegyes, volt, akinek tetszett, volt, aki 1 nap után menekült is haza, viccen kívül). Nagyon régóta követem a fórumot, de nem emlékszem, hogy bárki írt volna erről a szigetről.
Mindenképpen lakott szigetre szeretnétek menni? Csak mert nagyon más, mint a szálloda sziget.
Dióhéjban azt kell tudni az ott lévő időjárásáról, hogy 2 évszak van. Novembertől áprilisig tart a száraz monszun, májustól októberig az esős monszun. Ez azt jelenti, hogy a száraz monszun ideje alatt északról fúj az uralkodó szélirány, és hozza India száraz levegőjét, az esős hónapok alatt meg délről az óceáni párás levegőt. Május és okt-nov a monszunváltás, vagyis a szél megfordulásának időszaka. Ergo teljesen kiszámíthatatlan. ( Nem mintha a többi hónap kiszámíthatóbb lenne :) )
Ha a fenti eszmefuttatásomat elfogadjuk, akkor abból három következtetést lehet levonni októberre vonatkozólag:
1. Szinte biztos, hogy lesz eső. Nem is kevés. Dézsából való kiöntés esetére gondolok.
2. Szinte biztos, hogy lesznek időszakok, mikor ragyogó kék lesz az ég, szél se moccan, ezerrel fog sütni a nap.
3. Szinte biztos, hogy magas-légköri fátyolfelhőzet nem lesz, vagyis nem lesz úgymond bedeszkázva az ég.
Szerintem a következőre lehet számítani: Ragyogó jó idő, egyszer csak a távolból feltűnik dante pokla, ami lassan ideér. 2-3 óra alatt leesik mérhetetlen mennyiségű meleg víz az égből, majd ahogy jött, el is megy, újra strandidő.
Mondom ezt úgy, hogy nem vagyok meteorológus, és sosem jártam Maldívon. :) Vagyis megbízhatsz bennem. :)
ha nem késik a gép, akkor azért sztem Brüsszelben ez nem olyan vészes, mint Dohában, mert unión belül vagy, ergo szerintem nincs az a félórás sorbanállós beléptetős macera ami Dohában... csövön ki, átsétál, csövön be... talán még egy pisi is belefér... :D de egy kaki már nem biztos :D :D
Az 50 perc kicsit sűrű, de megoldható... nekünk a legkevesebb kb 35 perc volt (dohában), amikor késett a gépünk és bár izgultunk, de utóbb úgy tűnik feleslegesen, mert még kanyargott a boarding sor amikor átértünk...
(+nemrég írtam; a rendszerek - ha együtt foglalják a jegyeket - nem enged olyan foglalást ahol nincs meg a szükséges átszállási idő)
Utazott már valaki az Etihad légitársasággal ilyen vagy hasonló formában? Brüsszelben az 50 perces átszállási idő mennyire reális? Elég kedvezőek az áraik..
Ezt a partmenti "utazgatást" anno mi is játszottuk Meerun... :-D
+ a keleti mólótól ki lehetett sétálni a "letörésig" vagy hogy hívják (meeru elvileg az adott zátony legkeletibb csücske, utána már csak az óceán van, ergo sztem ott hirtelen és sokat mélyül) ... kicsit bukdácsolós volt, volt sodrás is, de csak térdig-derékig ért a víz (apálykor)...
anno tettem fel képeket is róla, visszakerestem, a 18783-as hszben vannak! :D csudajóóó volt :D
Azt nem tudom, hogy a zátony és az óceán találkozásánál mi van, mert odáig mi nem merészkedtünk (Meerun voltunk), de nálunk a part mentén is olyan sodrása volt a víznek, mint ha egy folyóban lettünk volna. Mi a végén már azt csináltuk, hogy a parton elgyalogoltunk valameddig, ott bementünk a vízbe és szépen haza vitt minket a víz a bunginkhoz. Úgy hogy az áramlatokkal tényleg vigyázni kell. Amikor kimentünk hajóval egy szigethez közeli zátonyhoz, ott nem volt ilyen, nem vitt el sehová, ott nagyon kellemes volt a sznorizás. :)
Amit Te írsz, hogy a zátonyból óceán lesz, az az ún. külső reef, ahol óriási hullámverés van általában, biztos van áramlás is, de oda úszó nemigen vágyakozik, sznori szempontból sem értékelhető hely. Viszont az áramlások jelen vannak mindenütt: a szigeteknek az atoll belseje felé néző letöréseknél (ahol a víz az 1-2 méter mélyből 15-25 méter mélyre vált hirtelen, lehet, hogy Te erre gondoltál), vagy akár a lagunában futó mélyebb árkoknál.
A letörésnél biztosan számíthatsz áramlatra, de máshol is. Például Sun-on a sziget nyugati végénél van egy kisebb sziget, csak egy 20-30 méter széles csatorna választja el a nagy szigettől, ott is nagyon erős áramlat volt, pedig nem volt a közelben sem a mély víz. De pl. amikor Meedhupparun voltunk legutóbb, ott is futottam bele a 1,5-2 m mély vízben olyan áramlásba, hogy csak na. Az áramlásokat legtöbb esetben az árapály hajtja, néha besegít a szél is és változik az irányuk és erejük, ezért kiszámíthatatlanok. Filitheyon volt olyan élményem (igaz a letörésnél), hogy az ár ellenében szinte teljes erőbedobással kellett úszni, hogy egy helyben maradhassak egy adott látványosabb korallformáció felett sznorizás közben.
Jól gondolom, hogy ott, ahol elkezd mélyülni, vagyis, ahol átvált a zátony az óceánra, ott változik meg a víz viselkedése? Onnan lehet áramlatokkal számolni, máshogy hullámzik? Hasonlóan a Tom Hanks-s Számkivetett filmben látottakhoz?
Átszállást elvileg nem engednek a rendszerek úgy foglalni, hogy ne legyen elég időd (min ~1óra), a csomagot persze már bécsben adjátok fel "végig" és ha lehet akkor csekkoljatok is be a másik gépre is (mert akkor elvileg várni fognak Titeket), hogy ezzel ne kelljen foglalkozni!
Ha rövidnek tűnik az idő, vagy neadjisten késik a gép (de nem annyit, hogy tuti lekéssétek a csatlakozást) akkor érdemes szólni a gépen a személyzetnek (vagy ahogy leszálltatok, a reptéren a személyzetnek) ők szoktak tudni segíteni...
úszkálás-kajakozás: ahogy írták, az áramlatok tényleg nagyon erősek tudnak lenni sokszor már közvetlenül a part mellett is, ergo akármilyen jó úszó vagy, simán el tud vinni nagyon messzire, szóval nem érdemes ezzel játszani... talán annyit lehet tenni, hogy adott szigeten - úszás-kajakozás előtt - megkérdezed a személyzetet, hogy hol és mire érdemes figyelni... (és igen, azt általában tiltják, hogy megpróbálj átúszni-átkajakozni egy másik szigetre)
Ismerned kell magad, hogy mit bírsz. Ez szabja a határokat szerintem.
Viszont az áramlatokat nem szabad könnyedén venni. Durvák. Fel is hívják rá a figyelmet. Nincs a parton szolgálatban életmentő. Mindenki saját felelősségre.
Más szigetre nem úszhatsz át, sem kajakkal sem mással nem lehet át menni.
Esetleg ha az adott hotelsziget tulajdona az is, akkor talán...ezt nem tudom.
Meddig szabad beúszni, bekajakozni az óceánba? Milyen rejtett veszélyekkel jár, ha egy jó úszó messze be akar úszni? Ha van a közelben egy másik sziget, akkor szabad-e átúszni, átkajakozni?
Arra már nem emlékszem, hogy árban mennyi volt Meerun a TP vs AI árkülönbség, talán a régi hsz-eimben rendesen le is írtam!
Az biztos, hogy mi nem vagyunk se nagy evők, se nagy ivók... tény, hogy nem sajnáltunk magunktól semmit, soha, de esténként 2 pohár bor, két korsó sör, napközben inkább víz, jegeskávé, néha egy-egy koktél... és így emlékeim szerint annyit ittunk el, amibe maga az AI felár került... viszont a 3 kajából egy nekünk felesleges volt...
Megérni viszont akkoris megérte volna ha nem "isszuk le az árát", mert az AI-nek számomra nem az az előnye, hogy "annyit iszom amennyit akarok" hanem az, hogy ha előre kifizettem, akkor ott helyben még tudatalatt se kezdek el azon morfondírozni, hogy mi milyen drága, kell-e a korsó sör, vagy elég most egy pohár... ergo csak az a dolgom, hogy jólérezzem magam... :)
Viszont Meerun a koktélok nem voltak benne az árban és sztem tipikusan a koktél nagyon kevés helyen van benne az AI-ben...
(viszont volt benne pár extra program, naplementés hajókázás, zátonyos hajókázás, lakott szigetre hajókázás)
2 dolgot érdemes figyelembe venni az ellátás kiválasztásánál.
Az egyik természetesen az egyedi igény az étkezés gyakoriságára és alkoholos italok fogyasztására, másik pedig hogy az adott szigeten mennyi az AI felár.
Vannak szigetek, ahol olyan nagy a felár, hogy az olyan szinten megdobja az árat, amit azért 2x is meggondol az ember.
Mi Kuredun AI voltunk, mert nem volt túl magas a felár, de utólag még így sem érte meg nekünk. Alapvetöen kevés alkoholt iszunk, napközben meg végképp semennyit, és ez ott sem volt másképp. Én nem akartam egyszer sem kótyagos fejjel sznorkelezni menni, márpedig minden nap ez volt a napközbeni fö tevékenységünk.
Enni is jobban szeretek, mint alkoholt inni, és a böséges büfévacsora után már egy korty ital nem fér belém a legtöbb esetben. :-)
Talán ha 2x ittunk 1-1 pohár bort, és egyszer egy koktélt, különben az AI nekünk csak az alkoholmentes italok korlátlan fogyasztását jelentette, illetve ha pontosítom, akkor leginkább a vizet, mert a nagy melegben föként azt ittuk, esetleg a vacsorához egy kólát vagy fantát...
Angagán és Kuramathin a magas AI felár miatt csak TP-t választottunk, csak a férjem miatt mert ö igényli a 3x-i étkezést, de ha rajtam múlott olna, nekem elég lett volna a FP. Itt a plusz ráfizetésünk csak az alkoholmentes italok, plusz talán 2-2 koktél volt. Semennyire nem érte volna meg az AI.
Vannak kizárólagosan AI szigetek is, sajnos ilyen az én következö jelöltem is, Lily beach. Szívfájdalom, mert emiatt drága, és mivel nekünk az AI nem sok pluszt ad, így meggondolandó, hogy tényleg ide menjünk-e legközelebb, bármennyire is bele vagyok szerelmesedve a szigetbe...
Azert egy karib tersegi AI, nem tevesztendo ossze egy maldiv AI csomaggal! Szigetenkent eltero hogy mit is tartalmaz valojaban, tehet a maldiv AI nem feltetlenul AI ...
Mi idén all inc-el mentünk ugyanebből a megfontolásból. Elsőre szerintem hozzátartozik a Madív-érzéshez. Mivel rohadt drága minden, ne kelljen számolgatni. Ez fontos, persze csak annak - aki nem milliomos, de eljut ide. De második alkalommal már nincs / nem lesz rá szükség. Most sem használtuk ki, kivéve a kirándulásokat. Ami az alkoholt illeti - oda meg úgysem azért mész elsősorban, hogy "részegre" idd magad. Elsőre megéri, mindenképp..... mert egy csomó mást is tartalmaz. De másodikra már nem fog kelleni :) a sznorkel miatt , és talán azért is, mert mi minden percet ki szerettünk volna élvezni ott, aludni ráérünk itthon is, így már reggel hét körül reggelizni voltunk, 8-tól pedig óceánpart - bizony rendesen éhesek voltunk már ebédidőben....
Mi lesz a konkrét úticél egyébként is mikor? Az Emiratest tudom ajánlani és javasolni, hozzáad az élményhez picit.... :)
Meerun teljes panzióval voltunk, 10 nap AI upgrade +300 ezer Ft lett volna (napi + 30 ezer) kettőnkre. Az ebédekre nem is mentünk el a kiadós reggeli után, időhúzásnak tarottuk. Folyadékot bőven ittunk, 4,5$ volt egy flakon víz, és ha még vacsora előtt meg is éheztünk akkor is ettünk ezt azt, egy kicsit koktéloztunk, időnként egy kis bor vacsorához. Mivel egyáltalán itthon szinte egyáltalán nem iszunk alkoholt, ott sem volt rá igényünk. De még így is bőven a napi 30 ezer alatt voltunk, tehát nem érte meg nekünk az AI. Nyílván aki tudja hogy nagy evő-ivó az kiszámolhatja az adott szigeten mi éri meg neki jobban. Ezenkívül több AI lehetőség is van, AIplussz, AI gold stb...
Az árakat meg felesleges összehasonlítani mivel a Maldív egyedi azt kell megfizetni (ennek ellenére pl 1millióból szerintem nem érdemes menni a Maldívra, inkább akkor már Thaiföld vagy a Karib hisz ott valóban sokkal jobb lehetőségeket kapunk ugyanazért az összegért) nem beszélve arról hogy az óceán közepén egy apró szigeten megoldani a logisztikát azért nehezebb mint egy karibi ország, egy nagyobb terület esetén.
Értem,kis agyam kezdi befogadni hogy Maldivon az AI nem kiugróan jelent többet mint mondjuk Mexicoban vagy Dominikán ahol konkrétan éhen szomjan halnál egy FP-n vagy a gatyádat otthagynád a lobbyn kicsekkolásnál.Bár ott meg eltudsz menni a boltba bevásárolni ha kell, de én ezt még 10+ év alatt KÉNYSZERBÖL még sose tettem meg.
Amugy ellent mond a józan észnek hogy az ember egy ilyen utazáson garasoskodjon,de ha a 3,5k Eurora 1,5k-t kell fizetni az AI-ra, és azt mondjátok hogy annyit lehetetlen szinte el inni -enni normális szinten akkor azért a saját ellenségem én se vagyok a pénzemnek :D