A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Én lennék a másik K100 után áhítozó, a múltkori jó tanácsot - ti.hogy ne olcsót, hanem jót hozzak be kintről - vettem, de az nagyon érdekelne, hogy akár környezetvédelmileg, akár más szempontból van-e évjárati határ, ami előttit nem lehet egyáltalán behozni?
köszi a választ és kilométerekben gazdag szezont mindenkinek! ;-)
"származás? - Olaszo. v. Franciao ("...hirtelen nem is tudom..") - szervízkönny? - nincs - eredeti papírokba bele lehet nézni? - hát sajnos azt nem áll módunkban kiadni, megmutatni..." Én ezek után nem kérdeztem volna semmit, csak simán megköszönöm, és leteszem a telefont. Ez persze az én véleményem!
Felhívtam Őket! Íme: - származás? - Olaszo. v. Franciao ("...hirtelen nem is tudom..") - szervízkönny? - nincs - eredeti papírokba bele lehet nézni? - hát sajnos azt nem áll módunkban kiadni, megmutatni... - mennyire garantált a km? -teljesen biztos, hogy nincs benne több - kipuf? - eredeti, hibátlan - sérülés? - sárvédő jobb oldalán van egy kis horzsolás, szelepfedél OK - 2009. dec-i behozatal - extrák? - semmi - szerviz során mit cseréltek rajta? -"...mindent amit ilyenkor kell, azt is a legjobb minőségűt tettük bele..." - gumik? - új Bridgestone gumik kerültek rá Üdv, Gerro
Üdv! Kintről hozott moci,érdemes egy hozzáértővel megtekinteni.Tudni kell,van-e szervízkönyve.Szerintem semmivel nem rosszabb mint egy itthoni.Már régóta árulgatják,kb 4 hónapja nézegetem,ezért szerintem alkuképes.
Ha már felvetődött március 15. Mackón kívül ki lesz még ott az évadnyitón? Nem beszélünk meg valami fix találkozópontot? (Akinek van helyismerete, javasoljon.) Legalább egy pár szót élőben is válthassunk...
Itt van egy amcsi oldal én ebből néztem ki az alkatrész árakat mielőtt megrendeltem. Teljes alkatrész lista az összes típushoz robbantott ábrákkal.A legapróbb csavart is meg lehet rendelni.Szerintem példás a BMW alkatrész ellátása mert nem feledkeznek meg a régebbi motorokról sem. Én a BMW FULL-GAS cégnél rendeltem meg az alkatrészeket leírtam a cikkszámokat darabszámokat,és minden probléma nélkül megküldték csomagszállítóval. Volt olyan alkatrész pl. kipufogó tömítőalátétek hogy megdöbbentően olcsó volt.
A lényeg az,hogy rendelés előtt átszámoltam dollárból forintra az összes alkatrészt és minimális eltérés volt.Sok esetben olcsóbb volt!
Célszerszám szükséges a csapágy kinyomásához, és ne valami extrém hevítésre gondolj csupán hőlégfúvóval kell melegíteni a házat. Nem hiszem, hogy pont ezen spórolna valaki.. Mindenesetre járj a végére minél előbb!
Most nemrég (kb 3000km) lett kicserélve mindkét kerékcsapágy. Azt hallottam, hogy ezt valamilyen hevítéses módszerrek szokták cserélni. Ny. Pisti meg készített valami célszerszámot, amivel hidegen húzza le-teszi fel. Elképzelhető, hogy ezzel a módszerrel nem kerül olyan szorosan a helyére?
hú! basszus nem vagy te egy egyszerű csávó az az érzésem,vagy üldözési mániád van .én baráti csevelyre gondoltam,de ha meg akarsz mérkőzni fizikálisan akkor elkezdek kicsit gyúrni ))))))) na ez volt a vicc.
Így igaz. Csak a difiház kúpgörgős csapágyait lehet állítani, a kerék főcsapágya golyóscsapágy. Azt jobb hamar kicserélni ha valóban nagyon lóg, mert ha szétmegy a kosara, akár a teljes szöghajtás vele mehet és az aztán tényleg nem olcsó. Nem beszélve arról, hogy ha mondjuk mindez terepen, esetleg külföldön történik. De nagyon elkalandoztunk, szerintem a mi esetünkben nincs ekkora dráma.
Ha mozog a nyereg is, akkor az azt jelenti, hogy nem a hátsó hajtás felfüggesztésének csapágyai, hanem a tányérkerék csapágyak, ami a kerékcsapágy is. Magát a csapágyat nem lehet javítani.
Elvileg, mivel kúpgörgős csapágyakról van szó (gondolom az R1200-nál is, de ezt nem tudom biztosan) az állítás lehetősége a konstrukcióból adódik, de a valóságban amikor már lógást tapasztalsz, akkor be is vannak rágódva ezek a kis csapágyak vagyis ha ráhúzol a csavarra csak tetézed a bajt. Én is 1 mm-es max. lógásról tudok egyébként. Ez nem is olyan sok, hiszen pl. a kerékcsapágynak is van gyári illesztési hézaga (erre utal a C3 jelzés) és az a kerék peremén már érezhető lehet.
1mm. az pont a felső határ. Vagyis, ha 1,2 akkor az már javítást igényel! Ha benyomod a féket, és úgy is megmarad a mozgás, akkor valószínű, hogy nem a kerékcsapágyak, de mivel úszóágyazású a féknyereg meg kell figyelni azt is, hogy nem mozgatod-e a féknyerget is a kerékkel együtt. Ha nem, akkor valóban az egész hátsó hajtást mozgatod annak csapágyazása körül, de az 1200-as modelleknél egy csavar fogja össze az egészet, meghúzási nyomatéka 100Nm. nem állítható.
Vagyis akkor az az 1mm-es lógás/kotyogás akár normális is lehet? Egyébként a féket lenyomva is kotyog ugyanennyit. Eddíg Nyitrai Pistihez vittem javíttatni, nem gondolom, hogy Ő nem gondolt volna arra az állítási lehetőségre...
Én (is) írtam már korábban, hogy ezeknek a régebbi típusoknak is biztos az alkatrészutánpótlása. Két dologra gondoltam. Egyrészt az ebay.de nevű internetes piactér német változatára, ahol nagyon sok BMW alkatrészt adnak-vesznek és a források egy része bevált, megbízható. Például ott ismertem meg Nitsch Árpádot aki Németországban él, BMW fanatikus és BMW-ket bont. Főleg R-eket, de K-kat is. Hihetetlenül profi fotókat tölt fel a kiszerelt alkatrészekről, leírást is mellékel hozzájuk. Keresd meg a "legjobb-service" hirdetéseit, és szerintem írj Árpinak. Én váltottam vele néhány levelet és nagyon korrketnek, segítőkésznek tűnt. Ettől függetlenül a magyar BMW-nél is mindent megvehetsz a motorhoz, mivel a gyár még a sokkal idősebb típusaihoz biztosít alkatrészt. Ez elég szimpatikus. Ami az árakat illeti, tévedés, hogy a BMW alkatrészek szükségszerűen drágábbak mint pl. egy japán márka cseredarabjai. Itt csak VFR-esek közt (okkal és joggal) szerelő etalonként emlegetett Bori Attila történeteire hagyatkozom. Például most gyógyul nála egy Yamaha TDM850-es. Sok baja van a gépnek, de az egyik legérdekesebb, hogy előregedtek és kiszakadtak benne a karburátor membránok. Két új gumimembrán 130.000 Forintba kerül a Yamahánál. A használttal meg az a gond, hogy bármikor kiszakadhat. Ezen a gépen amúgy főtengelyt is kell cserélni mert ledarálódott rajta a vezérműláncot hajtó lánckerék és az külön nem létezik. A főtengely ára 590.000 Forint. Jó, abból talán érdemesebb bontottat venni.
más...
A paralever a kortárs BMW-k érzékeny pontja. Az elmúlt hetekben rengeteget kutattam ebben a témában a neten. Van egy honlap amit biztosan mindenki ismer. Címe: www.advrider.com. Ennek az igen összetett és nagyon érdekes motoros oldalnak van GS-es fóruma is GSpot néven. Ez egy hetek alatt átolvasható kalandbeszámolókból és alapos szerelési, hibaelhárítási leírásokból álló szövegóceán. Érdemes alámerülni! Azért kezdtem el olvasgatni mert az én 1100-es GS-em kereke is lógott és azt gondoltam, hogy biztos a kerékcsapágy lesz a bűnös. Tévedtem.
Az 1100-esekben és 1150-esekben lévő nagy golyóscsapágy kosártörésénél (61917 C3 egyébként) sokkal gyakoribb ok a szöghajtást tartó, a kardántok két oldalán található kis kúpgörgős csapágyak kopása, berágódása. Ilyenkor az egés difi lóg, nem a kerék. Az R1200-nél annyiban módosul a képlet, hogy ott a kardántok alatt alakították ki a csuklópontot. Ezeket a csapágyakat (a 1100-1150 párosnál biztosan) állíthatóra tervezték és ha nincsenek még berágódva akkor a két oldalt található nagy fekete csavarokkal lehet állítani őket. Ezeket a csavarokat Loctite menetragasztóval rögzítik amit először 120 fokos hevítéssel fel kell oldani. És hogy hogyan lehet elkülöníteni a kerékcsapágy, illetve a fent említett kis kúpgörgősök lógását? A korábbi gépeknél biztos módszer, ha benyomod a hátsó féket. Ha ilyenkor megszűnik a kotyogás, akkor sajnos kerékcsapágy (hiszen a fékkel áttételesen meg tudod fogni a keréktengelyt is) ha pedig továbbra is kotyog a cucc, akkor szinte tuti, hogy a difiházat tartó csapágyakat kell kicserélni vagy utánállítani. Amúgy ha a kerékcsapágy a bűnös akkor hamarosan szivárogni fog a szöghajtás olaja is a kerékagy felől. :)
Na remélem senkit nem bosszantottam fel a hosszú írással.
9675: "motorolajcsere-váltóolajcsere-kardánhajtásban olajcsere-levegőszűrő csere-fékolajcsere,ha a moci 2-vagy több éves,én még cserélném a gyertyákat is."
Egy 20000Km.-es motorra vonatkozott a kérdés. Tehát: Váltóban 40000Km. az intervallum, vagy két év. Fékolajcsere két évente függetlenül a futásteljesítménytől, gyertyáknál 40000Km. az előírás, időtől függetlenül.
10297: "csak savast vegyél ,érzéketlenebb a szélsöségekre."
Ez így egy ...-ság, pont az AGM akkuk amelyek jobban bírják pl. a hideget.
10375: "keréknek megvan adva egy bizonyos lógás amit mikrométerrel kel mérni a felni ráfján ez a servise manualsban le van irva. a villany hiány több mindentől lehet,mivel az 1200gs komfortmodulos,ezért kell a profi és a bmw szervizcomputer. én már eladtam a gs-t azota csak tankolok igaz a motorozás élménye gyengébb,de a szopásokat kárpótolja."
Erről pedig a következő a véleményem: Valóban megengedett max. 1mm. holtjáték a felni kerületén mérve. A "komfortmodulos" kifejezés gondolom a busz rendszerű adattovábbítást jelöli. Ettől függetlenül nem jelenthet olyan nagy gondot megkeresni egy ilyen probléma okát. Viszont a "motorozás élménye gyengébb,de a szopásokat kárpótolja." kijelentés ezen a fórumon kissé visszás. Most mondjam azt én is, hogy még semmivel sem szoptam annyit, mint egy Hondával?
Mindenesetre ma reggel visszaolvasva azt gondolom, hogy már nem biztos, hogy elküldeném az alábbi kommentemet, ígérem legközelebb csendben maradok.
Végezetül ne vedd tolakodásnak egy jó tanácsomat: Nem tudom, milyen böngészőt használsz, de nem ártana, ha letöltenél hozzá egy helyesírás ellenőrző pug-in-t, és akkor nem fordulnak elő ilyenek:
10081: "ennyiért szimpla gyujtásosat ne vegyen,hangsújozom ne vegyen.csak 2003-tól, külső felismerési jegye,a szelepfedélben a müanyag takaró csak félig van."
Üdv, reménybeli BMW-s vagyok, a K100-at néztem ki. Először ugyan az R100-at, de nekem túl széles. Szóval, írtátok, hogy a K100-hoz lehet alkatrészeket kapni. Kérdésem, hogy hol kaphatók. Ez fontos számomra, mivel hosszú távra kellene a motor. (Érdekességképpen: jelenleg is használom, az ETZ-t, amit 86-ban újan vettem.) Köszönettel venném, ha tudnátok néhány ilyen boltot, weblapot, stb. írni.