Sokszor szakemberek nyilatkoznak a tv-ben egy vihar után arról, hogy kívülről teljesen egészségesnek látszó fákról csak akkor derül ki, mennyire betegek voltak, amikor a vihar kidöntötte őket. Szóval jó eséllyel sem lehet megmondani. Vannak mindenféle kísérleti vizsgálati módszerek, de azt nem tudom, ezek mennyire adnak pontos eredményeket a fák állapotáról.
A vasút a saját területén kívül nem vághatja ki a fákat, ha meg a saját területén teszi ezt az üzemveszélyesnek ítélt fákkal, akkor sokszor rohannak a környezetvédők és háborognak emiatt. Természetesen óvjuk és védjük a környezetet és ne pusztítsunk ki olyan helyen fákat, ahol nem jelentenek veszélyt még akkor sem, ha már nem teljesen egészségesek, de a vasútra és közútra veszélyes fákat igenis ki kell vágni. Csak ezt sok "zöld" nem érti meg.
Nem is botanikusok dolga karbantartani a vasúti pályát, hanem vasúti dolgozóké. És ebbe természetesen beletartozik a potenciálisan veszélyes fák kivágása is. Én meg szoktam ezt tenni a saját környezetemben, pedig csak kézi fűrészem van. És milyen érdekes, a mostaninál sokkal nagyobb viharokban sem dőlt még ki fa körülöttem.
Sőt, bassza meg a DÉMÁSZ is, mert a tegnapi vihar után két órán keresztül nem volt nálunk áram, pedig csak egy kicsike villámocska csapott bele az alállomásba. Sőt, nem is belecsapott, csak megcirógatta.
Volt olyan ismerősöm Németországban, akit elgázolt a vonat az autójával úgy, hogy nem villogott a piros. Túlélte, sántított utána egész életében. A pert elvesztette, mert nem volt tanú.
Szóval jobb a mi rendszerünk, kozlekedési kultúra ide vagy oda.
Kicsit több, mint 30 éve, 1983.07.14-én hajnalban siklott az M62 243 aláváltás miatt, illetve 2000. 04.13/14-én éjjel az I. jobb átmenő fővágányon áthaladó V43 1171+M62 221 psz. gépekből álló 4582. számban közlekedő gépmenet horzsolódott egy űrszelvénybe tolató kamionnal. Itt a Szili jobb szélvédője és oldalablaka betört és a gép oldala is megsérült. Többről nem tudok.
Mikor szereltél? A csőbombára emlékszem, ha jól rémlik, valahol az Astoria környékén, talán éppen a megállóban robbant a vonatban. Láttam a híradó tudósítását is az esetről, de időben nem tudom hová tenni.
Ebben az esetben viszont az ottani szabályozás szerint nyilván a vasút felelőssége, hogy a vasúti átjáróban ne legyen vonat, amikor az nem mutat pirosat. (És meg is oldják valahogy.)
És én magyarként bénázhatok Németországban, legfeljebb kiröhögnek; viszont ha a német jön ide és mit sem sejtve behajt a fehéren sem villogó átjáróba, ahol éppen jön a vonat ...
A legtöbb országban amúgy így van, hogy mikor nem jön vonat nincs jelzés, csak két felváltva villogó piros mikor jön. Sok helyen hangjelzés is van. Szintén Németországban van olyan átjáró (Videó van fent róla a neten), hogy mikor vonat jön, akkor mindenhol mint egy karácsonyfa villog a piros, mindkét oldalán az útnak, a gyalogjárdán, de még az út fölött is van villogó, közben megy a zenebona a nem egy ütemben szóló csengőktől, eltelik alig 10 mp megy le a sorompó újabb 5 mp, áthúz az ICE min. 160-as tempóval, szintén másodpercek alatt, majd amint elment sorompó fel, villogó ki, csengő ki és mehet mindenki a dolgára.
Inkább azt kell keresni hol van villogó fehér is rajtunk kívül. Finnországban pl. van, de hirtelen más országot nem tudok mondani.