Keresés

Részletes keresés

Bárdos Imre Creative Commons License 2014.05.12 0 0 26772

Sokszor szakemberek nyilatkoznak a tv-ben egy vihar után arról, hogy kívülről teljesen egészségesnek látszó fákról csak akkor derül ki, mennyire betegek voltak, amikor a vihar kidöntötte őket. Szóval jó eséllyel sem lehet megmondani. Vannak mindenféle kísérleti  vizsgálati módszerek, de azt nem tudom, ezek mennyire adnak pontos eredményeket a fák állapotáról.

 

A vasút a saját területén kívül nem vághatja ki a fákat, ha meg a saját területén teszi ezt az üzemveszélyesnek ítélt fákkal, akkor sokszor rohannak a környezetvédők és háborognak emiatt. Természetesen óvjuk és védjük a környezetet és ne pusztítsunk ki olyan helyen fákat, ahol nem jelentenek veszélyt még akkor sem, ha már nem teljesen egészségesek, de a vasútra és közútra veszélyes fákat igenis ki kell vágni. Csak ezt sok "zöld" nem érti meg.

 

Előzmény: nyom karina (26768)
Bárdos Imre Creative Commons License 2014.05.12 0 0 26771

A Szili pályaszámát szokásomhoz híven elgépeltem, helyesen V43 1177.

Előzmény: Töck Jenő (26757)
r1232 Creative Commons License 2014.05.12 0 0 26770

azt jó eséllyel meg lehet előre mondani.

 

Vagy nem.

Előzmény: nyom karina (26768)
nyom karina Creative Commons License 2014.05.12 0 0 26769

A vasút a kisajátítási határon belül sem tesz semmit, szóval ez nem jött be.

Előzmény: Törölt nick (26766)
nyom karina Creative Commons License 2014.05.12 0 0 26768

Ha egy fa ki fog dőlni, azt jó eséllyel meg lehet előre mondani. Még botanikusnak sem kell lenni hozzá, igaz, nem hátrány, ha az ember nem vasutas.

Előzmény: SÜNÖCSKe (26767)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2014.05.12 0 0 26767

Akkor ennyi erővel az összes fát potenciálisan veszélyesnek kell tekinteni...

Előzmény: nyom karina (26764)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.12 0 0 26766

De ha a fa nem a vasút területén van akkor mit tehetne a vasút?  Ha meg fa dől a vihar miatt az nem áll meg a telekhatárnál.

Előzmény: nyom karina (26764)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.12 0 0 26765

Hagyd,ez a 70-es vonal állandó trollja....csak a rombolás a célja.És "mindig" neki kell igazának lenni.

Előzmény: SÜNÖCSKe (26763)
nyom karina Creative Commons License 2014.05.12 0 0 26764

Nem is botanikusok dolga karbantartani a vasúti pályát, hanem vasúti dolgozóké. És ebbe természetesen beletartozik a potenciálisan veszélyes fák kivágása is. Én meg szoktam ezt tenni a saját környezetemben, pedig csak kézi fűrészem van. És milyen érdekes, a mostaninál sokkal nagyobb viharokban sem dőlt még ki fa körülöttem.

Előzmény: SÜNÖCSKe (26763)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2014.05.12 0 0 26763

Azért bazmeg, mert a vasútnál vasutasok dolgoznak és nem botanikusok.

 

Sőt, bassza meg a zalaegerszegi önkormányzat is, mert ott meg az útra dőlt a fa. Meg autókra.

 

http://hvg.hu/itthon/20140504_Autokat_tort_ossze_egy_kidolt_fa_Zalaeger

 

Sőt, a szombathelyiek is basszák meg, mert ott meg a parkban dőlt ki egy fa.

 

http://www.nyugat.hu/tartalom/cikk/kidolt_fa_csonakazo_to

 

Sőt, bassza meg a DÉMÁSZ is, mert a tegnapi vihar után két órán keresztül nem volt nálunk áram, pedig csak egy kicsike villámocska csapott bele az alállomásba. Sőt, nem is belecsapott, csak megcirógatta.

Előzmény: nyom karina (26762)
nyom karina Creative Commons License 2014.05.12 0 0 26762

http://index.hu/mindekozben/poszt/2014/05/12/palyara_kerult_fanak_utkozott/

 

Vajon miért nem gondoskodik a tetű máv arról, hogy a pályára ne kerülhessen fa egy kósza szellőtől?

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2014.05.12 0 0 26761

Csehországban és Szlovákiában ugyan nem mindenhol és nem mindig, de van villogó fehér.

Előzmény: Törölt nick (26746)
doncike Creative Commons License 2014.05.12 0 0 26760

Szerintem is jobb a miénk.

Egyszer lesz majd valami tömegszerencsétlenség ebből Németországban, és akkor át fognak térni ők is.

Előzmény: rezgaras (26759)
rezgaras Creative Commons License 2014.05.12 0 0 26759

Volt olyan ismerősöm Németországban, akit elgázolt a vonat az autójával úgy, hogy nem villogott a piros. Túlélte, sántított utána egész életében. A pert elvesztette, mert nem volt tanú.

 

Szóval jobb a mi rendszerünk, kozlekedési kultúra ide vagy oda.

 

Előzmény: doncike (26742)
Tamasch Creative Commons License 2014.05.11 0 0 26758

Kicsit off:

 

 

Töck Jenő Creative Commons License 2014.05.10 0 0 26757

Köszönöm a gyors választ.

Előzmény: Bárdos Imre (26755)
Bárdos Imre Creative Commons License 2014.05.10 0 0 26756

Akkor én megelőztelek, mert én '86 februárjában szereltem, viszont a Reformot és a Kapu c. folyóiratot én is vettem rendszeresen egy darabig.

Előzmény: sörösgigant (26754)
Bárdos Imre Creative Commons License 2014.05.10 0 0 26755

Kicsit több, mint 30 éve, 1983.07.14-én hajnalban siklott az M62 243 aláváltás miatt, illetve 2000. 04.13/14-én éjjel az I. jobb átmenő fővágányon áthaladó V43 1171+M62 221 psz. gépekből álló 4582. számban közlekedő gépmenet horzsolódott egy űrszelvénybe tolató kamionnal. Itt a Szili jobb szélvédője és oldalablaka betört és a gép oldala is megsérült. Többről nem tudok.

Előzmény: Töck Jenő (26753)
sörösgigant Creative Commons License 2014.05.10 0 0 26754

Későn....89 február. Valamikor nem sokkal utána-előtte. A laktanyába úgy csemoészték be a Reformot, utána nő egy évig rendszeresen vásároltam....

Akkor egy nagyon jó újság volt az Új Tükör, Szovjetúnió, OV, KS, HDN, STB UTÁN-MELLETT....

 

Előzmény: Bárdos Imre (26751)
Töck Jenő Creative Commons License 2014.05.10 0 0 26753

Nekem lenne egy kiváncsi kérdésem, Kápolnásnyéken az utóbbi 20-30 évben volt-e komolyabb baleset? Előre is köszönöm, ha tud időt szakitani a számomra.

Előzmény: Bárdos Imre (26751)
Bárdos Imre Creative Commons License 2014.05.10 0 0 26752

Ja, közben láttam a dátumot.

 

Előzmény: Bárdos Imre (26751)
Bárdos Imre Creative Commons License 2014.05.10 0 0 26751

Mikor szereltél? A csőbombára emlékszem, ha jól rémlik, valahol az Astoria környékén, talán éppen a megállóban robbant a vonatban. Láttam a híradó tudósítását is az esetről, de időben nem tudom hová tenni.

Előzmény: sörösgigant (26749)
doncike Creative Commons License 2014.05.10 0 0 26750

OFF

Formálisan még egy évig a régi rendszer volt, de a nyomtatott sajtóban akkor már óriási pezsgés volt, egy ilyet már nem lehetett elhallgatni.

Ez a robbantás röviddel azután történt, hogy Pozsgay "bejelentette",  hogy mégsem ellenforradalom, hanem népfelkelés volt 1956-ban. 

Előzmény: sörösgigant (26749)
sörösgigant Creative Commons License 2014.05.10 0 0 26749

Mint ha a "Reform" nevű újságban csőbombát írtak volna, és részletesen lerajzolták a csőbomba felépítését....

 

Akkor még a régi rendszer volt, mert kb 1-2 nap múlva szereltem le, és még elvtársként búcsúztattak...

Előzmény: doncike (26747)
doncike Creative Commons License 2014.05.10 0 0 26748

Ebben az esetben viszont az ottani szabályozás szerint nyilván a vasút felelőssége, hogy a vasúti átjáróban ne legyen vonat, amikor az nem mutat pirosat. (És meg is oldják valahogy.)

 

És én magyarként bénázhatok Németországban, legfeljebb kiröhögnek; viszont ha a német jön ide és mit sem sejtve behajt a fehéren sem villogó átjáróba, ahol éppen jön a vonat ...

Előzmény: Törölt nick (26746)
doncike Creative Commons License 2014.05.10 0 0 26747

Most, hogy utánakerestem gyorsan, már szinte emlékszem is ;-)

1989. február 19.

Előzmény: manhattani (26745)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.10 0 0 26746

A legtöbb országban amúgy így van, hogy mikor nem jön vonat nincs jelzés, csak két felváltva villogó piros mikor jön. Sok helyen hangjelzés is van. Szintén Németországban van olyan átjáró (Videó van fent róla a neten), hogy mikor vonat jön, akkor mindenhol mint egy karácsonyfa villog a piros, mindkét oldalán az útnak, a gyalogjárdán, de még az út fölött is van villogó, közben megy a zenebona a nem egy ütemben szóló csengőktől, eltelik alig 10 mp megy le a sorompó újabb 5 mp, áthúz az ICE min. 160-as tempóval, szintén másodpercek alatt, majd amint elment sorompó fel, villogó ki, csengő ki és mehet mindenki a dolgára.

 

Inkább azt kell keresni hol van villogó fehér is rajtunk kívül. Finnországban pl. van, de hirtelen más országot nem tudok mondani.

Előzmény: doncike (26742)
manhattani Creative Commons License 2014.05.10 0 0 26745

OFFolsz itt...  nem tudom :-)))

 

Még a rendszerváltozás előtt robbant föl egy neylonszatyor az egyik metrókocsiban. Nemrég hallottam egy rádióműsorban.

Előzmény: doncike (26743)
bzmotoros Creative Commons License 2014.05.10 0 0 26744

012-es uzsgyit oldalba kapta egy személygépkocsi

doncike Creative Commons License 2014.05.09 0 0 26743

Miért, az mikor volt?

Mármint a budapesti metró robbantás.

Előzmény: manhattani (26740)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!