Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

LyPapa Creative Commons License 2015.08.02 0 0 144378

A csavar M12x1.25, amivel kísérleteztem. Először arra gondoltam, oldási irányban próbálom meg a nyitási nyomatékot megmérni - na, ez nem sikerült. Ezután azt csináltam, hogy az Alpine kulcson beállítotam 110 Nm-t, és meghúztam a csavart - laza állapotból indítva. Ezután beállítottam a kattanós kulcson először 100, majd 110, aztán 115 Nm-t, és óvatosan húzni próbáltam a csavaron. 110 Nm alatt elkattant, fölötte nem, 110-nél egy picit rá lehetett mozdítani, kattanás nélkül egyik esetben, másikban nem. Ez számomra elegendő volt. Lényeg, hogy szépen dolgozott a fékkengyel rögzítő csavarokon, anélkül, hogy további emelés, vagy aknára állás lett volna szükséges.

Az ALU állásban 70Nm-t, STL állásban 120 Nm-t húz a csavaron.

 

A kulcs:

 

http://www.homasita.hu/product/7886623

 

Üdv: LyPapa

Előzmény: cam aro (144376)
vezeték Creative Commons License 2015.08.02 0 0 144377

Ki kellene deríteni,hogy gyujtáson miért van ott áram?Elbír egy reflektor izzót is az a gyujtási áram,vagy csak valami fogyasztón keresztul van jelen?Kivett biztik közül melyiken,és melyik felén jelenik meg?

Ha nem lenne ott gyujtáson áram,a biztik bemenetére forraszthatnál fix  bemenő áramot,de így előbb nyomozni kell.

(Ha jól értem a szitut.)

Előzmény: HMEX (144370)
cam aro Creative Commons License 2015.08.02 0 0 144376

tevedes joga SK. 

 

szerintem nincs ra korrekt ellenorzes mod. > eredeti helyszinen. 

kis nyomateknal meg talan, <+  30Nm mar nem hiszem.

ha csak felpercet szoszmotolsz visszameresnel -tobb fuggos, de  akar 30-40% is lehet a kulonbseg az ellenorzesnel.

betapad a menet, 'leull' a csavar.. stb.

 

ha viszont preparalt merest vegzel,, / tobb alatet, olajos menet. btw surlodasi tenyezo minimalizalva /

ugy lehet megkozelito erteket kapni.. de az meg mindig nem meres.

 

 

es akkor meg mindig csak statikus lehuzasrol beszelek.*

dinamikus (utos kulcs ) elvileg nem, de szerintem meg igen.,kulonbozik.

 

* a te esetben valszinu M10x1.25 menetrol van szo.

ha nagyon osszerohad is.. az max 120Nm kornyeke. (70 koruli lehuzas ?) 

az 12 kilo. az meg spenot nelkul is megy.

amikor nem megy.. az ha nyulik a szerszam.

ilyenkor hiaba a nyulos 120Nm hasrapacsi.. nem gyozod le vele a a csavar 'torespontjat.'  

na, a dinamikus oldas/huzas ilyen nyulast  szinte nem tud. 

ezert volt sikered az utossel. mert az nem 'nyult' 

 

jonagy zagyva.. majd valam mernok kiigazit. 

avagy erdekel hogyan ellenorizted vissza.. es a konkret termek is erdekel. 

(nincs itthon kompressz.. lustanak meg lusta vagyok  ) 

 

Előzmény: LyPapa (144375)
LyPapa Creative Commons License 2015.08.02 0 0 144375

Úgy látom, átsiklottatok a kérdésen :( Sebaj, megtaláltam a nyomaték ellenőrzés módját, és úgy néz ki, egész jól hozza azt, amit a kijelzőre kiírt - legalábbis a kattanós kulccsal elég jó egyezést mutat.

 

Üdv: LyPapa

Előzmény: LyPapa (144367)
cam aro Creative Commons License 2015.08.01 0 0 144374

a 4. bizti tablat megtalaltad ? 

Előzmény: HMEX (144370)
peterch Creative Commons License 2015.08.01 0 0 144373

Szia !

 

Koszonom a valaszodat. Akkor hetfon meglatogatom a szerelot:)  En nem akarom hazilag cserelni. Csak mivel kulfoldre jarok hosszabb utakra, igy szeretnem elkerulni a kinti meghibasodast. Az picivel dragabb lenne.

 

Udv , Peter.

Előzmény: Kisa (144372)
Kisa Creative Commons License 2015.08.01 0 0 144372

Valószínű csapágy lesz, de a duplasorosak nem feltétlen lógnak. Ez magyarázatot adhat az ABS hibára is, ki kell olvasni a hibatárolót.

A "cápafogasra" kopott futófelület is hasonló hangot ad, néha nem könnyű megkülönböztetni menet közben.

Told be a szervizbe, 10 perc alatt megmondják mi van, házilag amúgy sem kivitelezhető a csapágy préselése.

Előzmény: peterch (144363)
combi27 Creative Commons License 2015.08.01 0 0 144371

ha nem a gumi akkor a csapágy..más nagyon nem lehet... pláne mert  két külön szettel is zúg...

Előzmény: peterch (144369)
HMEX Creative Commons License 2015.08.01 0 0 144370

Kicsit okosabb lettem. Tehát a képen leírtam mindent, amit tudok:

 

 

Valaki tipp? Nem tudok rájönni miért nem megy + az F25 és F15-re.

peterch Creative Commons License 2015.08.01 0 0 144369

Szia !

 

A teli es a nyari gumiknal is zug. Azert erdeklodom, hogy mi okozhatja meg a zugast.

 

Udv , Peter.

Előzmény: TraguAre (144368)
TraguAre Creative Commons License 2015.08.01 0 0 144368

Gumik gördülési zaja is tud hasonlót...

Előzmény: peterch (144365)
LyPapa Creative Commons License 2015.08.01 0 0 144367

Egy amatőr örömei fejezet jön :) Írtam korábban, hogy a hátsó fékkengyel leszerelését megakadályozta a két 17-es, kissé (?) berohadt rögzítő csavar számomra lehetetlen kioldása. Csütörtökön vettem a Homasita-ban egy szivargyújtóra csatlakoztatható, a biztosítékja szerint max. 10A áramfelvételű, elektromos kerékkulcsot. Gusztusos kis táskában, 4 db dugókulcs feltéttel.  A meghúzási nyomatéka 50Nm-től, 10Nm-enként állítható, ill. van egy ALU és STL - azaz alufelni és acélfelni - beállítási lehetősége.

A kioldást indító nyomaték nem állítható. A csavarozó teste aránylag pici, így könnyen, a kocsi alá fekvés nélkül, símán ki tudtam emelni a csavarokat ! Utána a fékdugattyú tömítését és a porvédőt már egyszerű volt cserélni, köszönöm a segítségeteket.

Az Alpin márkájú kis játékszer ára 16 500 Ft volt. Nyilván, egy profi szerelő legfeljebb nyaraláshoz dobja be a csomagtartóba, de aki csak eseti bütykölést végez, annak szerintem tökéletes lehet.

Kérdés: van egy 28-210 Nm tartományban állítható, racsnis nyomatékkulcsom. Ti hogyan ellenőriznétek le a kis Alpine által kiírt nyomaték pontosságát ?

 

Üdv: LyPapa

mica-r Creative Commons License 2015.08.01 0 0 144366

Lehet, de nem vagyok távgyógyász...

Előzmény: peterch (144365)
peterch Creative Commons License 2015.08.01 0 0 144365

Szia!

 

Koszi a tanacsot, felemelem es megmozgatom a kereket. Szerinted lehet mas is a zaj forrasa?

 

Udv , Peter.

Előzmény: mica-r (144364)
mica-r Creative Commons License 2015.08.01 0 0 144364

Emeld fel az elejét és pörgesd meg a kereket. Valószínűleg ha megrángatod, akkor lógása is lesz ha tényleg a kerékcsapággyal van gond.

Előzmény: peterch (144363)
peterch Creative Commons License 2015.08.01 0 0 144363

Sziasztok!

 

Regebben mar jartam itt tanacsert. Egy 1.4-es 16 szelepes 2003-as Polom van. Annak idejen az olajfogyasztas vegett kertem ki a velemenyeteket es a vezermu cserejerol is kerdeztem. Vezermu kicserelve vizpumpaval egyutt, Continental es Valve kerult beszerelesre, valamint a masik szijat is lecsereltettem a spanoloval egyutt. Minden spanolo mar nagyon ki volt, lotyogtek rendesen a csapagyak. Az olajat Castrol 5W30-rol Mobil 5W40-re csereltem. Ha elhiszitek, ha nem, de az olajfogyas radikalisan lecsokkent 2dl kornyekere. Elotte 4-5dl kozott volt 1000km-en. Koszonom mindenkinek az akkori tanacsokat.

Most is tanacsert jottem. Elso jobb oldali kerek felol ha gurulok neutralban, akkor olyan zuhogo hangot hallani es nagyobb sebessegnel, ha leveszem a labamat a gazpedalrol, akkor razkodik a kormany. De viszont kanyarokban nem erosodik fel a zugas. Most azt nem tudom, hogy ez kerekcsapagy hibasodas-e, mert sokan a haverok kozul arra tippelnek. En is arra gondolok. Szerintetek is az lehet, vagy okozhat mas is ilyen hangot?  A masik kerdesem meg az lenne, hogy most masodszor vilagitott ki az ABS sarga jelzolampa. Viszont ha ujrainditom a motort, akkor mar nem jelez. Ezt mi okozhatja?  Valaszaitokat elore is koszonom!

 

Udv , Peter.

HMEX Creative Commons License 2015.08.01 0 0 144362

Kimértem a biztosítéktáblán, hogy a 25-ös biztosíték, amiről korábban beszéltem gyújtás nélkül nem kap áramot csak gyújtással. Ezek szerint akkor végig kellene mennem az akksiig méregetve, hogy hol lehet a gond.

HMEX Creative Commons License 2015.07.31 0 0 144361

*biztosíték. Már késő van :)

HMEX Creative Commons License 2015.07.31 0 0 144360

Az érdekelt, hogy van-e egyáltalán áramfelvétel, mert ha nincs akkor az már gyanús elvileg és logikám szerint egyáltalán nem jut áram az autóba gyújtás nélkül.

 

Köszi a tippet. Szétnézek, ha a 25-ös biztosítás környékén mindent rendben találok.

Előzmény: Törölt nick (144359)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.31 0 0 144359

Es ha aramfelvetelt latsz az akksinal, mire mesz az informacioval? Semmire.

Kene venned egy ilyen adaptert, es a tablan vegigmerni a fogyasztokat:

http://www.conrad.de/ce/de/product/122231/Messadapter-Stecker-Flachsicherung-Lamellenstecker-4-mm-Isolierhuelse-VOLTCRAFT-MS-4-SchwarzRot/

Előzmény: HMEX (144339)
cam aro Creative Commons License 2015.07.31 0 0 144358

soha ne merj multival direktben aramot akksin  - rendszerein - ahol feltetelezheto a multi tartomanyan nagyobb aram folyas. 

az ilyen meresekhez mindig kell egy parhuzamossan kotott kapcsolo a ket mert pont kozt. 

fel/le kapcsolas a rendszerre mindig a kapcsolon keresztul tortenik, ez utan merj csak multival. 

(bar esetedben ennek a meresnek nem sok ertelme van ) 

=======================

 

 

Előzmény: HMEX (144356)
HMEX Creative Commons License 2015.07.31 0 0 144357

Áramköri rajzom a rendszerhez nekem ilyen van:

 

https://drive.google.com/file/d/0B9GrWo1GQoJrS29aNlN4NEl5MHM/view?usp=sharing

 

A 14-es ábrán van a központi zár rajza és ott látni, hogy az 5-ös egyséből (ami ugye a belső biztosítéktábla) megy tovább F25 és 15 biztin keresztül a +. A 11-es ábrán pedig az audio rendszer, ahol szintén a 25-ös biztin kereszül megy a +, de ahogy említettem a rádióval is gond van (óra). Valamint a 10-es diagramon szintén a 25-ös biztin megy a digitálós óra, ami szintén nem jó. Valahol itt lesz elásva a problem.

HMEX Creative Commons License 2015.07.31 0 0 144356

Rendben, holnap mérek. :) Egyébként tényleg elsz*rtam a dolgot, mert kissé félre olvastam, hogyan kell mérni áramfelvételt. És a bizti valóban kiment a m.méterben csak feszültséget mér jelenleg. Így jár aki eszetlenül kapkod. Ég is most a fejem... remélem holnap okosabb leszek a csigával. :)

 

Előzmény: cam aro (144353)
Kisa Creative Commons License 2015.07.31 0 0 144355

Talán, testhibánál értelmezhetetlen dolgok is történhetnek, egy másik ág feszültség alá kerül már teljesen máshogy viselkedhet. Csak egy tipp volt, ahogy írtam is.

Előzmény: 409 (144352)
cam aro Creative Commons License 2015.07.31 0 0 144354

a lenti csak kozponti zarra vonatkozik, mintahogy a kepek is. 

muszerfalhoz nem tudok hozzaszolni. 

========================

Előzmény: cam aro (144353)
cam aro Creative Commons License 2015.07.31 0 0 144353

igeen....asszem a puhatestuek csaladjaba tartozik...   :DDD 

 

merd meg a biztiket. 

ha ott az aram vidd hozzaertohoz. 

ha nincs ott az aram.. az konnyebb feladat. 

Előzmény: HMEX (144348)
409 Creative Commons License 2015.07.31 0 0 144352

 

"lehet ez testhiba is,"

 

Szerintem olyankor gyújtáson is hibás lenne.

Előzmény: Kisa (144345)
cam aro Creative Commons License 2015.07.31 0 0 144351

 Levettem a + sarut és az akksira tettem a m.méter vezetékét  illetve a negatív vezetéket a kasznira. ""

 

Onnel a pont. 

 

 

Előzmény: 409 (144349)
cam aro Creative Commons License 2015.07.31 0 0 144350

sorba kotte.. :) 

 

Előzmény: 409 (144346)
409 Creative Commons License 2015.07.31 0 0 144349

"vagy racsatlakozasnal valmi meghuzta akksit,  azt az joól lekurta a multi biztijet. "

 

Nem tudta elbaxni, mert akku pozitív és test között próbált mérni. Így max feszültséget tudott volna.

Legalábbis, ha jól sikerült értenem a leírtakat.

Előzmény: cam aro (144342)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!