A csavar M12x1.25, amivel kísérleteztem. Először arra gondoltam, oldási irányban próbálom meg a nyitási nyomatékot megmérni - na, ez nem sikerült. Ezután azt csináltam, hogy az Alpine kulcson beállítotam 110 Nm-t, és meghúztam a csavart - laza állapotból indítva. Ezután beállítottam a kattanós kulcson először 100, majd 110, aztán 115 Nm-t, és óvatosan húzni próbáltam a csavaron. 110 Nm alatt elkattant, fölötte nem, 110-nél egy picit rá lehetett mozdítani, kattanás nélkül egyik esetben, másikban nem. Ez számomra elegendő volt. Lényeg, hogy szépen dolgozott a fékkengyel rögzítő csavarokon, anélkül, hogy további emelés, vagy aknára állás lett volna szükséges.
Az ALU állásban 70Nm-t, STL állásban 120 Nm-t húz a csavaron.
Ki kellene deríteni,hogy gyujtáson miért van ott áram?Elbír egy reflektor izzót is az a gyujtási áram,vagy csak valami fogyasztón keresztul van jelen?Kivett biztik közül melyiken,és melyik felén jelenik meg?
Ha nem lenne ott gyujtáson áram,a biztik bemenetére forraszthatnál fix bemenő áramot,de így előbb nyomozni kell.
Úgy látom, átsiklottatok a kérdésen :( Sebaj, megtaláltam a nyomaték ellenőrzés módját, és úgy néz ki, egész jól hozza azt, amit a kijelzőre kiírt - legalábbis a kattanós kulccsal elég jó egyezést mutat.
Koszonom a valaszodat. Akkor hetfon meglatogatom a szerelot:) En nem akarom hazilag cserelni. Csak mivel kulfoldre jarok hosszabb utakra, igy szeretnem elkerulni a kinti meghibasodast. Az picivel dragabb lenne.
Egy amatőr örömei fejezet jön :) Írtam korábban, hogy a hátsó fékkengyel leszerelését megakadályozta a két 17-es, kissé (?) berohadt rögzítő csavar számomra lehetetlen kioldása. Csütörtökön vettem a Homasita-ban egy szivargyújtóra csatlakoztatható, a biztosítékja szerint max. 10A áramfelvételű, elektromos kerékkulcsot. Gusztusos kis táskában, 4 db dugókulcs feltéttel. A meghúzási nyomatéka 50Nm-től, 10Nm-enként állítható, ill. van egy ALU és STL - azaz alufelni és acélfelni - beállítási lehetősége.
A kioldást indító nyomaték nem állítható. A csavarozó teste aránylag pici, így könnyen, a kocsi alá fekvés nélkül, símán ki tudtam emelni a csavarokat ! Utána a fékdugattyú tömítését és a porvédőt már egyszerű volt cserélni, köszönöm a segítségeteket.
Az Alpin márkájú kis játékszer ára 16 500 Ft volt. Nyilván, egy profi szerelő legfeljebb nyaraláshoz dobja be a csomagtartóba, de aki csak eseti bütykölést végez, annak szerintem tökéletes lehet.
Kérdés: van egy 28-210 Nm tartományban állítható, racsnis nyomatékkulcsom. Ti hogyan ellenőriznétek le a kis Alpine által kiírt nyomaték pontosságát ?
Regebben mar jartam itt tanacsert. Egy 1.4-es 16 szelepes 2003-as Polom van. Annak idejen az olajfogyasztas vegett kertem ki a velemenyeteket es a vezermu cserejerol is kerdeztem. Vezermu kicserelve vizpumpaval egyutt, Continental es Valve kerult beszerelesre, valamint a masik szijat is lecsereltettem a spanoloval egyutt. Minden spanolo mar nagyon ki volt, lotyogtek rendesen a csapagyak. Az olajat Castrol 5W30-rol Mobil 5W40-re csereltem. Ha elhiszitek, ha nem, de az olajfogyas radikalisan lecsokkent 2dl kornyekere. Elotte 4-5dl kozott volt 1000km-en. Koszonom mindenkinek az akkori tanacsokat.
Most is tanacsert jottem. Elso jobb oldali kerek felol ha gurulok neutralban, akkor olyan zuhogo hangot hallani es nagyobb sebessegnel, ha leveszem a labamat a gazpedalrol, akkor razkodik a kormany. De viszont kanyarokban nem erosodik fel a zugas. Most azt nem tudom, hogy ez kerekcsapagy hibasodas-e, mert sokan a haverok kozul arra tippelnek. En is arra gondolok. Szerintetek is az lehet, vagy okozhat mas is ilyen hangot? A masik kerdesem meg az lenne, hogy most masodszor vilagitott ki az ABS sarga jelzolampa. Viszont ha ujrainditom a motort, akkor mar nem jelez. Ezt mi okozhatja? Valaszaitokat elore is koszonom!
Kimértem a biztosítéktáblán, hogy a 25-ös biztosíték, amiről korábban beszéltem gyújtás nélkül nem kap áramot csak gyújtással. Ezek szerint akkor végig kellene mennem az akksiig méregetve, hogy hol lehet a gond.
Az érdekelt, hogy van-e egyáltalán áramfelvétel, mert ha nincs akkor az már gyanús elvileg és logikám szerint egyáltalán nem jut áram az autóba gyújtás nélkül.
Köszi a tippet. Szétnézek, ha a 25-ös biztosítás környékén mindent rendben találok.
A 14-es ábrán van a központi zár rajza és ott látni, hogy az 5-ös egyséből (ami ugye a belső biztosítéktábla) megy tovább F25 és 15 biztin keresztül a +. A 11-es ábrán pedig az audio rendszer, ahol szintén a 25-ös biztin kereszül megy a +, de ahogy említettem a rádióval is gond van (óra). Valamint a 10-es diagramon szintén a 25-ös biztin megy a digitálós óra, ami szintén nem jó. Valahol itt lesz elásva a problem.
Rendben, holnap mérek. :) Egyébként tényleg elsz*rtam a dolgot, mert kissé félre olvastam, hogyan kell mérni áramfelvételt. És a bizti valóban kiment a m.méterben csak feszültséget mér jelenleg. Így jár aki eszetlenül kapkod. Ég is most a fejem... remélem holnap okosabb leszek a csigával. :)
Talán, testhibánál értelmezhetetlen dolgok is történhetnek, egy másik ág feszültség alá kerül már teljesen máshogy viselkedhet. Csak egy tipp volt, ahogy írtam is.